Dure hotels westen!

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Dure hotels westen!

Bericht door Martin & Marianne »

@goState Ik denk dat je hiervoor beter een apart topic kunt openen of zoek eens op topictitel in het zuidwesten forum naar vergelijkbare vragen. Geef ook even aan wat je betaalbaar vindt. En voor een keertje wat inschikken kan jullie al veel geld besparen.
Onze dochters hebben tijdens onze laatste vakantie zonder morren een bed gedeeld; het alternatief was zelf een kamer betalen. :wink:

Marianne
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Dure hotels westen!

Bericht door mtl »

Al op trivago gekeken? Bedenk wel dat hotels in San Francisco flink aan de prijs zijn. Tussen 10 en 12 augustus is ook nog een groot muziekfestival en dat stuwt de overnachtingsprijs ook flink op.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Dure hotels westen!

Bericht door roelb »

Wat vind je "betaalbaar"? Het is San Francisco. Lager dan $150 - $200 per kamer per nacht zal het niet snel worden. Overigens lijkt het me in jullie gezelschap interessanter om 2 kamers met 1 king en 1 kamer met twee queens te boeken. Of eventueel een suite met voldoende kamers en bedden voor het hele gezelschap, dat zou best wel eens qua prijs hetzelfde of goedkoper kunnen zijn.

Geduld is een schone zaak. Augustus is nog heel erg ver weg. Leg iig iets vast tegen een regulier annuleerbaar tarief zonder vooruitbetaling, en ga daarna rustig elke dag of paar dagen kijken.
goState
Amerikafan
Berichten: 126
Lid geworden op: 07 jan 2017, 15:16
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Dure hotels westen!

Bericht door goState »

Alvast bedankt voor de reacties. Dat festival hadden we nog niet gezien. Zullen inderdaad kijken blijven.Ook ik doe aan boeken en annuleren wat de prijs opdrijft natuurlijk :P
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Dure hotels westen!

Bericht door Almere vak V »

goState schreef:
05 mar 2019, 00:29
Wij zoeken 3 kamers met 2 queen bedden voor de datums 10 augustus 2019 tot 12 augustus 2019.
Ik heb even snel voor je gekeken. Wil je een hotel in San Francisco en vind je het niet erg om een badkamer te delen met de halve stad. Dan ben je voor een dikke €400 onderweg. Mocht je toch een klein beetje privacy willen hebben dan gaat je dat al snel het dubbele kosten. Dus €800. Maar dan zit je wat mij betreft nog steeds op het niveau ik zou er nog niet dood gevonden willen worden. Wil je een redelijk hotel, op een redelijke locatie met een redelijke beoordeling dan mag je daarvan weer het dubbele rekenen. Kijk dan bijvoorbeeld is naar het Pickwick Hotel. Daar heb je voor een kleine €1600 een prima kamer.

Ik zou er echter voor kiezen om buiten San Francisco te gaan zitten. Denk bijvoorbeeld aan het La Quinta in South San Francisco. Prima hotel, prima kamers inclusief een voor Amerikaanse begrippen prima ontbijt. Daar ben je voor €900 klaar. Het enige wat je dan hebt zijn parkeerkosten. Voor 24 uur je auto parkeren onder Union Square ben je $35 kwijt. Maar vaak is het parkeren van je auto bij je hotel (flink) duurder.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Dure hotels westen!

Bericht door Martin & Marianne »

Gaat het om 2 of om 3 nachten? Met 3 nachten kun je er ook voor kiezen om de eerste of laatste nacht al buiten de stad te gaan zitten. Dat scheelt een hoop geld.
En heb je een auto en en moet je dus rekening houden met parkeerkosten?
Je heb nog niet aangegeven wat je betaalbaar vindt.

Probeer eens het Townhouse motel. Gratis parkeren en goed gelegen.
Of het San Remo.

Marianne
terralinda
Amerikafan
Berichten: 252
Lid geworden op: 02 nov 2011, 11:50
Aantal x V.S. bezocht: 40

Re: Dure hotels westen!

Bericht door terralinda »

Wij slapen in augustus in Richmond
In een Sure Stay, soort zusje van Best Western, voor 80 dollar per nacht
https://www.bestwestern.com/en_US/book/ ... 52018.html
Hotel ligt dicht bij the Bart, die je zo downtown San Francisco brengt
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Dure hotels westen!

Bericht door roelb »

Richmond of San Rafael zijn inderdaad ook prima plekken, zeker als je een auto hebt, maar je moet je wel realiseren dat je niet in San Francisco bent. Als het puur is om twee dagen de stad te verkennen en je calculeert parkeerkosten in dan is het prima en heb je veel meer waar voor minder geld. Vanuit Richmond heb je idd de BART, maar met 6 personen tikt ook best aan ($10 pp retour, dus $60). Dan denk ik dat de auto voordeliger is. Je bent ben ook veel vrijer in locatiekeuze en kunt bijvoorbeeld ergens in San Rafael gaan zitten. Prima uitvalsbasis, leuke stadjes in de buurt, mooie natuur ook (Muir Woods). Op en neer kost je dan een $8 voor de brug. Parkeren in de stad kan al voor $15 per dag, en voor rond de $30 op wandelafstand van Union Square. Zelfs als je $40 of $50 voor parkeren kwijt bent dan is het nog goedkoper dan de BART met 6 personen.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Dure hotels westen!

Bericht door Almere vak V »

roelb schreef:
05 mar 2019, 17:05
$30 op wandelafstand van Union Square
Onder Union Square ben je voor 24 uur $35 kwijt.
terralinda
Amerikafan
Berichten: 252
Lid geworden op: 02 nov 2011, 11:50
Aantal x V.S. bezocht: 40

Re: Dure hotels westen!

Bericht door terralinda »

San Rafael is ook een optie, daar is t mooi inderdaad. Wij hebben hier vaak “op t huis van vrienden gepast” Maar zie daar maar eens een hotel voor dezelfde prijs als in Richmond te krijgen. Ik had niet gelezen dar het om zo’n groot gezelschap ging. Dan is de auto vast goedkoper. Er zijn goede apps: Parkwhiz is er een van waar je van te voren een goede parkeerplaats kan reserveren voor een fractie van die van onder Union Square
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Dure hotels westen!

Bericht door chippie777 »

Dit topic gaat over het westen. Wij gaan in juli/augustus naar het oosten. Gemiddeld 200$ per nacht! Gewoon bij la quinta’s en choice hotels. Ik teken voor 150$. :-)
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Aurora
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2017, 16:44
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere

Re: Dure hotels westen!

Bericht door Aurora »

Kun je niet schuiven met de data?

Heb het Lombard plaza hotel gevonden voor 1458 en gratis parkeren. Wat is jullie budget?
Reisverslagen 2017, 2018 & 2019 https://lovetocookhealthy.nl/reizen/
terralinda
Amerikafan
Berichten: 252
Lid geworden op: 02 nov 2011, 11:50
Aantal x V.S. bezocht: 40

Re: Dure hotels westen!

Bericht door terralinda »

chippie777 schreef:
05 mar 2019, 17:59
Dit topic gaat over het westen. Wij gaan in juli/augustus naar het oosten. Gemiddeld 200$ per nacht! Gewoon bij la quinta’s en choice hotels. Ik teken voor 150$. :-)
AIRBNB’s en veel geluk hebben.
Wat verder af van de plek waar je eigenlijk zou willen zitten.
Ik kan echt niet zeggen dat t Oosten persé zoveel duurder is. (Buiten NYC dan...)
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Dure hotels westen!

Bericht door sanook »

goState schreef:
05 mar 2019, 00:29
Helaas wil het ons (nog) niet lukken om een betaalbaar motel/hotel te vinden in San Francisco.
Wij hebben 1 maart beslist om te gaan naar de US in het hoogsezien :? . Dus we hebben geen gebruik kunnen van vroegboek actie.
Wij reizen met 3 pubers en opa die op hun privacy gesteld zijn.
Wij zoeken 3 kamers met 2 queen bedden voor de datums 10 augustus 2019 tot 12 augustus 2019.
Wie heeft ideeën, suggestie of ik weet niet wat voor een oplossing.
Zie ze graag.
Ik weet niet of je al iets gevonden hebt maar volgens mij is dit een redelijk goede aanbieding:
https://www.amoma.com/hotel.php?id=3926 ... istrictId=
€143,-/nacht, dichtbij Union Square. Staat op Expedia en andere sites voor het dubbele.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Dure hotels westen!

Bericht door mtl »

Juist daarom wantrouw ik amoma een beetje. Ik dacht dat iemand hier onlangs slechte ervaringen had met amoma.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Dure hotels westen!

Bericht door sanook »

Ik had onlangs wel een probleem met Agoda (wat overigens vandaag, naar tevredenheid, is opgelost), misschien herinner je je dat ?
Ik zie dat de prijs bij Amoma ondertussen al naar boven de 300 per nacht is gegaan.
goState
Amerikafan
Berichten: 126
Lid geworden op: 07 jan 2017, 15:16
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Dure hotels westen!

Bericht door goState »

Hebben een huis gevonden in Daly city 20 minuten rijden van SF. 2 nachten voor nog geen 500 dollar.
Dus met 6 personen voor 2 nachten. Wij zijn er blij mee :thumbup: :clap: .
Borrelparaat
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 29 mar 2017, 14:06
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Dure hotels westen!

Bericht door Borrelparaat »

goState schreef:
05 mar 2019, 00:29
Helaas wil het ons (nog) niet lukken om een betaalbaar motel/hotel te vinden in San Francisco.
Wij hebben 1 maart beslist om te gaan naar de US in het hoogsezien :? . Dus we hebben geen gebruik kunnen van vroegboek actie.
Wij reizen met 3 pubers en opa die op hun privacy gesteld zijn.
Wij zoeken 3 kamers met 2 queen bedden voor de datums 10 augustus 2019 tot 12 augustus 2019.
Wie heeft ideeën, suggestie of ik weet niet wat voor een oplossing.
Zie ze graag.
Ik denk dat het voor jullie ook zal lonen om Airbnb in de gaten te houden. Met een groep van zes personen kan je vaak voor mooie tarieven op mooie plekjes terecht.

EDIT: Excuus, ik zie hierboven dat het al gelukt is. Alvast veel plezier!
Gebruikersnaam111
Amerika-ontdekker
Berichten: 59
Lid geworden op: 27 okt 2013, 18:12
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Dure hotels westen!

Bericht door Gebruikersnaam111 »

Het lijkt wel alsof hotels in Noord-Amerika telkens duurder worden.
Ik zit al een tijdje te kijken voor hotels in Seattle,Portland en Vancouver voor 3/4 nachten in die steden in een hotel dat redelijk centraal gelegen ligt ben ik al gauw 500 tot 700 euro kwijt
2 jaar geleden toen ik in diezelfde steden zat te kijken voor ongeveer dezelfde periode was het toch een stuk goedkoper.. maar ik kan me niet meer de exacte bedragen herinneren..
terralinda
Amerikafan
Berichten: 252
Lid geworden op: 02 nov 2011, 11:50
Aantal x V.S. bezocht: 40

Re: Dure hotels westen!

Bericht door terralinda »

Hotels zijn altijd al erg duur in Seattle
Dit jaar hebben wij een hotel in Lynnwood gekozen. Net 20 km ten noorden van Seattle
Parkeren is makkelijk en niet duur, zeker niet als je het regelt via een parkeerapp zoals Parkwhizz 😄
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer