Las Vegas: vragen en discussietopic deel III

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
stijntje113
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 31 mar 2015, 14:42
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Las Vegas: vragen en discussietopic deel III

Bericht door stijntje113 »

Dankjewel.
Wat is dan bv het verschil tussen die travel lodge & best western? Want er zit 200 euro verschil over die 5 dagen wat toch best veel is.
De locatie van de Travellodge ziet er ook goed uit. Ik verwacht dat we toch weinig op de kamer zullen zijn dus zo belangrijk is die niet. Zolang het maar schoon is.

Ik heb gisteren de Best Western geboekt maar ik kan hem nog annuleren.

Ik zie zelf weinig toegevoegde waarde in de grotere hotels. zeker als ze dan nog een stuk duurder zijn dus die vallen wat mij betreft af (op prijs)

Parkeren is wel belangrijk want ik wil wel wat in de buurt touren. (gisteren ook de auto geboekt)
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Las Vegas: vragen en discussietopic deel III

Bericht door Markstaal »

Als het verschil 200€ is tussen Travelodge en Best Western, dan in deze situatie zeker voor Best Western gaan.

Deze Travelodge wordt beschouwd als 1 van de mindere/slechtere hotels op de strip. Op youtube is hier ook het 1 en ander over te vinden, dat geeft je een goed beeld van hoe het er bij staat. Als je op booking kijkt en de hotels vergelijkt dan zie je het grote verschil al (het aanzicht van het hotel zelf en ook zeker de kamers).

Het kost inderdaad meer om in Best Western te zitten maar dat is het zeker waard.

Ik zou in dit geval je booking laten staan aangezien deze toch gratis te annuleren is.

Wat ook nog een optie kan zijn is om last minute nog te switchen naar een luxer hotel. Zo hebben kennisen van mij vorig jaar 2 nachten Bellagio geboekt een paar dagen voor aankomst voor maar 149€ incl resort fee.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Las Vegas: vragen en discussietopic deel III

Bericht door Almere vak V »

stijntje113 schreef:
28 feb 2019, 13:34
Wat is dan bv het verschil tussen die travel lodge & best western? Want er zit 200 euro verschil over die 5 dagen wat toch best veel is.
Laat ik voorop stellen dat ik voor ieder zijn mening respect heb, en nog meer voor de inhoud van zn portemonnee. Maar je vraagt wat ik er van vind.

Om met dat laatste onderwerp, de portemonnee, te beginnen. Vakantie naar Amerika is nooit goedkoop. En Las Vegas is ronduit spuugduur. Je kunt goedkope tickets vinden, je kunt goedkope huurauto's vinden, je kunt goedkope hotels vinden, je kunt goedkoop eten. Maar als uiteindelijk onder de streep die €200 het verschil moet gaan maken zou ik persoonlijk helemaal niet gaan.

Dan over de hotels. Ik ken ze beide niet als in de zin van ik heb er nooit geslapen. Ik weet waar de de Best Western zit op de strip. Zijn er wel is langs gelopen. Ziet er best grappig uit. Ze hebben er wat van proberen te maken. Dus ik baseer me louter en alleen op de foto's. Dan is mijn gedachten, dat ik voor €200 niet met de (bijna) moeder van mijn kinderen ergens in één of andere veredelde afwerkplek zou gaan zitten. Ga dan voor een paar tientjes meer in Circus Circus zitten. Goedkoper dan BW. Nog steeds niet het neusje van de zalm. Zit je een paar honderd meter verder van de strip. Maar zit je tenminste in een "echt" hotel.
stijntje113
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 31 mar 2015, 14:42
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Las Vegas: vragen en discussietopic deel III

Bericht door stijntje113 »

Ik snap dat het duur is maar ik wil ook geen geld uitgeven als het geen waarde toevoegt..

Maar bedankt allemaal voor de tips! Nadat ik de reviews van de Travelodge zag was de keus idd makkelijk.
Ik hou het in de gate en mocht er iets anders leuks voorbij komen dan kan ik altijd nog wisselen.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Las Vegas: vragen en discussietopic deel III

Bericht door Timothy555 »

Almere vak V schreef:
28 feb 2019, 18:29
stijntje113 schreef:
28 feb 2019, 13:34
Wat is dan bv het verschil tussen die travel lodge & best western? Want er zit 200 euro verschil over die 5 dagen wat toch best veel is.
Laat ik voorop stellen dat ik voor ieder zijn mening respect heb, en nog meer voor de inhoud van zn portemonnee. Maar je vraagt wat ik er van vind.

Om met dat laatste onderwerp, de portemonnee, te beginnen. Vakantie naar Amerika is nooit goedkoop. En Las Vegas is ronduit spuugduur. Je kunt goedkope tickets vinden, je kunt goedkope huurauto's vinden, je kunt goedkope hotels vinden, je kunt goedkoop eten. Maar als uiteindelijk onder de streep die €200 het verschil moet gaan maken zou ik persoonlijk helemaal niet gaan.

Dan over de hotels. Ik ken ze beide niet als in de zin van ik heb er nooit geslapen. Ik weet waar de de Best Western zit op de strip. Zijn er wel is langs gelopen. Ziet er best grappig uit. Ze hebben er wat van proberen te maken. Dus ik baseer me louter en alleen op de foto's. Dan is mijn gedachten, dat ik voor €200 niet met de (bijna) moeder van mijn kinderen ergens in één of andere veredelde afwerkplek zou gaan zitten. Ga dan voor een paar tientjes meer in Circus Circus zitten. Goedkoper dan BW. Nog steeds niet het neusje van de zalm. Zit je een paar honderd meter verder van de strip. Maar zit je tenminste in een "echt" hotel.
Ben eveneens deze mening toegedaan. Las Vegas is enorm duur, zeker als je ter plekke fun wil hebben. En ik zou echt niet gaan als het op een paar honderden euro aankomt.
Ik heb respect voor ieders budget, maar met een klein budget zou ik liever een vakantie dichterbij kiezen.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Las Vegas: vragen en discussietopic deel III

Bericht door stegeman »

Persoonlijk vind ik het nog wel meevallen in Vegas. We betalen €50 luxor 1 nacht en €180 newyork 2 nachten incl resortfee. (Sept 2019) In Yosemite bijv ben je dat al snel voor 1 nacht kwijt.
Voor ons geldt dat we het prima betalen kunnen deze reis (we sparen altijd hard voor we iets ‘kopen’ en gaan dan ook volop genieten. Maar voor bepaalde dingen geldt ook dat ook al KUN je iets wel, je moet het er ook voor over hebben. En ik schat in dat dat hierboven ook het geval is.
Hotels hebbn we niet de besten maar ook niet de slechtste waar we elders weer goedkoop zijn gaan zitten en daar waar wij het belangrijk vinden juist weer lekker luxe. Bedoel alleen maar. Het is niet altijd ivm budget natuurlijk, maar vaak wat heb je ervoor over. Gokken bijv. Aan mij nog nooit iemand een cent verdiend. Heb er niks mee. Maar in Vegas gooien we er misschien €10 tegenaan voor het idee.
Fun is voor mij in Vegas de strip bekijken en mensen kijken. Kost niks. En ja we moeten wel wat eten en drinken. Zien we dan wel weer.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Las Vegas: vragen en discussietopic deel III

Bericht door Almere vak V »

stegeman schreef:
01 mar 2019, 15:25
Het is niet altijd ivm budget natuurlijk, maar vaak wat heb je ervoor over.
Daarom geef ik ook heel duidelijk aan dat dit mijn persoonlijke mening betreft. Iedereen moet lekker doen waar ie zelf zin in heeft, wat ie er voor over heeft en waar ie zich prettig bij voelt.

Mensen vliegen graag business class. Mij zal het een zorg wezen. Ik slaap toch.
Ik wil graag in Amerika een zo groot mogelijke auto. Andere mensen hoeven dat niet.
Mensen slapen graag in een tent. Ik wil er persoonlijk nog niet dood in gevonden worden.
Mensen gaan graag naar New York. Ik vind het 1 grote poppenkast.
Mensen gaan graag naar LA, ik kan het me echt niet voorstellen.
Ik vind American Football het meest geweldige spelletje wat er is. Anderen denken dat ik serieus wat mankeer als ik dat zeg.

Maar wie ben ik om mensen daar op te veroordelen?? Iedereen moet lekker doen waar ie zin in heeft.

Terug naar Las Vegas. De tactiek is daar helder. Zorg dat mensen er komen. Zorg dat mensen er blijven slapen. Dan komt de rest vanzelf. Ik vind over het algemeen het slapen in Vegas dan ook niet echt duur. Wij hebben besloten om in de meivakantie een paar dagen in Vegas te blijven voordat we naar "huis" rijden. Dus we slapen 4 nachten in het Flamingo. Kost $530 voor 4 nachten voor een kamer met Strip view. Probeer zoiets maar is te regelen in een gemiddelde Amerikaanse stad. Gaat je niet lukken. Maar dan begint het feest, De dames willen graag naar Bruno Mars. No problem, 2 kaartjes, kosten $450. Wil graag met mn dochter samen een rondje in een NASCAR doen op de Las Vegas Speedway. Geen probleem, $200. We willen even op en neer naar de West Rim, $150. Even met de helikopter de Canyon in met zn drietjes. Uurtje onderweg. Dat is dan $525. Met een beetje geluk nog naar een playoffwedstrijd van de Knights. Gezien mn werk heb ik daar wat connecties. Maar toch al gauw $600 voor een paar aardige plaatsen. Dan wil mn dochter ook nog naar Freemont Street voor Slotzilla. Papa of mama moet natuurlijk mee. Dat is dan $100. Dan moet er nog 4 dagen gegeten en gedronken worden. Reken $50 per persoon per dag. Dan doe je het al heeel rustig aan. Nog een keer $600. En zo ben je voor 5 dagen ruim $3.000 verder. En dan zit er nog geen dubbeltje in een gokkast.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Las Vegas: vragen en discussietopic deel III

Bericht door stegeman »

Dan bedoel je dus wel zelfde als mij...(begreep je anders :wink: ). ieder maakt zijn keuzes. En in Vegas volop keuzes.
famglorie
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 sep 2017, 13:44
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Las Vegas: vragen en discussietopic deel III

Bericht door famglorie »

Het is vast al vele keren gevraagd en ik heb ook de zoekfunctie gebruikt dus al veel gelezen. Maar toch kan ik nog niet echt goed kiezen. Dus tips zijn welkom. Wij verblijven in augustus 3 nachten in Las Vegas als afsluiting van onze rondreis.

Wij willen de laatste dagen nog even relaxen, vooral de kinderen (8 en 10). We zoeken een hotel op de Strip, het liefst zo centraal mogelijk. Voor ons is het belangrijk dat de kinderen kunnen zwemmen en het liefst ook wat spel activiteiten voor de kids in het hotel. Maar aangezien centraal gelegen belangrijk is zullen we toch alle leuke bezienswaardig doen. Het hotel zelf mag best luxe zijn. Ik twijfel of we the Venetian, New York, Cosmopolitan of Excalibur zullen boeken. Totaal verschillende hotels uiteraard. Maar misschien zijn er andere hotels nog geschikter?
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Las Vegas: vragen en discussietopic deel III

Bericht door Almere vak V »

famglorie schreef:
03 mar 2019, 14:23
Venetian, New York, Cosmopolitan of Excalibur
Misschien is het handig dat je ook een price range aangeeft. Want over het algemeen is het prijsverschil tussen het Venetian en Excalibur factor 3 of 4.

Op de Strip is een ruim begrip. Er midden op?? Of mag het ook een stukje lopen zijn?? Met kinderen van 8 en 10 en (heel veel) vermaak. Zou ik wellicht voor Circus Circus gaan. Niet het meest luxe, niet midden op de Strip. Maar wel met een eigen pretpark en een heel gaaf zwembad. En ik denk al gauw 5 a 6 keer goedkoper dan het Venetian.

Heb even snel een berekening gemaakt op Booking.com voor 3 nachten.
Circus Circus vanaf €179
Venetian vanaf €753
famglorie
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 sep 2017, 13:44
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Las Vegas: vragen en discussietopic deel III

Bericht door famglorie »

Circus circus vinden we toch echt te ver en horen we hele wisselende verhalen over. Qua budget willen we max 1.000 voor 3 nachten uitgeven inclusief resort fee. Daar moeten we wel iets goeds voor kunnen vinden denk ik.

Het liefst willen we in de buurt van de fonteinen. Maar ik weet niet goed of the Venetian echt toegevoegde waarde heeft tov bijv new York
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Las Vegas: vragen en discussietopic deel III

Bericht door Markstaal »

Circus Circus zou ik niet aanraden. Gaan jullie doordeweeks of in het weekend? Met 1000eu moet je zeker iets moois kunnen boeken. Zelf vind ik het mooiste stuk van de stip rondom de Bellagio, Ceasars, Mirage en the Venetian. Als je wat luxer wilt is de Venetian een aanrader, hier hebben ze alleen suites en is een stuk ruimer dan de gemiddelde kamers. Wij verbleven hier in 2017 en beviel erg goed. The Mirage, iets minder luxe (4 sterren) is ook erg leuk, ze hebben hier een mooi zwembad bijzitten, neem aan dat dat ook belangrijk is i.v.m. de kinderen?

Je vergelijkt verder NYNY met the Venetian, dit zijn in mijn ogen hotels uit een andere categorie. Wij hebben ook in NYNY geslapen en is een prima hotel maar wel een stuk minder luxe. Het zwembad van NYNY vonden we ook wat tegenvallen.

Je kan de bezienswaardigheden ook altijd bezoeken, daarvoor hoef je natuurlijk niet in het hotel zelf te verblijven.
famglorie
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 sep 2017, 13:44
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Las Vegas: vragen en discussietopic deel III

Bericht door famglorie »

Helaas komen we op zaterdag terug in Las Vegas en vliegen we op dinsdag terug. Dat scheelt natuurlijk in de prijs.

De kinderen vinden vooral het zwembad belangrijk. De rest kan je ook zien zonder dat je er slaapt dus daar hoeven we het niet voor te doen. Ik snap dat er echt een verschil in luxe is. Dan blijft denk ik de vraag over welk hotel echt lekker centraal ligt, een leuk zwembad heeft waar de kinderen niet onder de voet gelopen worden en de kamers in ieder geval echt goed of luxe zijn.
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Las Vegas: vragen en discussietopic deel III

Bericht door tomhster »

MGM Grand is qua zwembaden in mijn optiek niet te overtreffen, voor alle leeftijden. De kamers zijn ook prima. De ligging is niet super centraal, maar wel prima , zowel lopend als met de monorail.
ReisM
Amerikafan
Berichten: 185
Lid geworden op: 14 apr 2015, 19:15
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Las Vegas: vragen en discussietopic deel III

Bericht door ReisM »

Wij zaten een nachtje in Circus Circus en 2 nachten in Mirage met een dochter van destijds 13.

Een nachtje CC vonden wij heel leuk, er zijn heel veel leuke gok-spelletjes voor kinderen, een indoor pretpark en inderdaad een mooi zwembad (geen gebruik van gemaakt). Wij hadden een kamer op de 21e verdieping met zicht richting het drukke deel van de Strip, en met prima bedden. Qua hotel en publiek is het wel wat "minder" dan de hotels centraler op de strip, maar voor een nachtje vonden we het echt heel geschikt en zouden er rustig nog een keer verblijven.

Mirage kent een mooi zwembad, ondiep, de kinderen kunnen daar makkelijk staan en spelen. Qua ligging en sfeer vonden wij dit een heel geschikt hotel voor gezinnen.

Je zou dus de zaterdag, de duurste nacht, in bijv. Circus Circus kunnen verblijven en de andere twee nachten meer centraal op de Strip.

En als je het wat goedkoper wilt houden: vooral MyVegas spelen.
Wij hadden 2x een overnachting in Mirage, 1x Bogo + 1x "gratis" dinerbuffet in Aria, 50 dollar gokgeld (voor manlief :D )en 2 entreekaartjes voor Secret Garden (voor dochter en mijzelf).
Voor ons was het vermaak ook verder ons te vergapen aan de hotels en de winkelcentra en ontspannen bij het zwembad.

Als wij weer naar het zuidwesten gaan blijven we zeker weer 3 nachten in Vegas, we vonden het er heel gaaf.
famglorie
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 sep 2017, 13:44
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Las Vegas: vragen en discussietopic deel III

Bericht door famglorie »

Dank voor de tip. Ik speel inderdaad myvegas maar heb nog niet helemaal door hoe je nu het snelst iets verdiend. Speel nu het journey gedeelte.

Ik denk dat we toch echt voor iets centraals op de Strip gaan en niet circus circus.
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Las Vegas: vragen en discussietopic deel III

Bericht door Robbie&Irene »

Als je echt centraal wilt zitten kun je voor Bally's kiezen recht tegenover Bellagio! Mooi ruim zwembad en omdat je in hetzelfde complex als Paris zit heb je daar ook toegang tot dat zwembad. Wij zaten hier vorig jaar begin mei voor ~100 euro per nacht incl ontbijt in luxe hotelkamer op de 22e verdieping en keken zo op de fonteinen van Bellagio. Wel kwam er nog resort fee bij en wat parkeergeld (toegang tot de 7 andere aangesloten parkeergarage's Caesar, Paris, Linq etc)
famglorie
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 sep 2017, 13:44
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Las Vegas: vragen en discussietopic deel III

Bericht door famglorie »

Bally's gekeken, ziet er wel heel mooi uit. Best duur voor onze dagen, bijna 800 euro.... Dat ligt qua bedrag wel in lijn met the Venetian.
Pfff, enorm moeilijk is het. Zoveel keuze...
RCRD
Amerikakenner
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 okt 2010, 21:33

Re: Las Vegas: vragen en discussietopic deel III

Bericht door RCRD »

Als Bally´s even duur is als de Venetian dan zal de Bally´s nog flink in prijs gaan zakken normaal gesproken.

Over welke data gaat het precies?
08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 Denver - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV - LA
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 Nevada / LV
24 Cruise Bahama's / LV
famglorie
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 sep 2017, 13:44
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Las Vegas: vragen en discussietopic deel III

Bericht door famglorie »

10 - 13 Augustus
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer