Reis Symbolio: Pacific Northwest 2019 (vanuit San Francisco).

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Gebruikersavatar
Symbolio
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 06 jun 2011, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Omgeving Eindhoven

Reis Symbolio: Pacific Northwest 2019 (vanuit San Francisco).

Bericht door Symbolio »

Deze reis was eerder voorgesteld in een ander topic maar na overleg met de mods even opnieuw aangemaakt hier, omdat alles fors veranderd is.
Het origineel was hier te vinden.
Die tips heb ik grotendeels al verwerkt en opgenomen (niet specifiek uitgeschreven hier).

De huidige reis even samengevat:

Zo even een heel ruwe conceptplanning gemaakt. Vliegen op San Francisco (ligt reeds vast) brengt met zich mee dat we minimaal twee of drie keer een forse reisdag gaan moeten incalculeren. Nu is dat voor ons geen probleem gelukkig, maar wellicht missen we bepaalde zaken. Een groot deel rijden we langs de kust, maar die reistijd vervalt meteen zodra we - net als in 2013 - pech hebben met het weer en in de mist mogen koekeloeren langs de Pacific coast.

De dorpen en steden zijn vooralsnog indicatief. Ik ben nog op zoek naar speciale/mooie overnachtingen op onze trip. Zo gaan we een keer in een Airstream overnachten (Amerikaans model caravan) en gaan we ook in een treinwagon (!) overnachten in Dunsmuir vlakbij Lassen Volcanic in de buurt. Ik ben nog op zoek naar meerdere van zulke locaties. De steden komen allemaal van mijn vriendin af, ik vind ze alleen interessant om leuk/lekker eten te ontdekken en verder deed ik het liefste mooie hikes, maar ik krijg de misses met geen mogelijkheid een overnachting in een tent in zonder douche en wc in de buurt :D .

De reis is nog helemaal open, dus als iemand vette tips heeft voor overnachtingen of things to do/see die ik nu echt vergeet, dan hoor ik het graag. Mt Rainier en Mt St Helens heb ik bewust geskipped overigens; hiken daar is wel mooi maar de Cascades zijn mooier en om dan een hele dag uit te trekken vind ik ergens zonde.

Wanneer er op onderstaand overzicht twee verschillende plaatsen op één regel staan dan betekent dat een echte reisdag. Wanneer er slechts een enkele plaats vermeld staat, dan betekent dat dat er op die dag geen echte reisdag aan ten grondslag ligt (zie bijv. Portland, Olympic en North Cascades).

AMS - San Francisco
San Francisco
San Francisco - Crescent City (Redwood National Park) via Avenue of the Giants
Redwood National Park
Crescent City - Portland
Portland (city)
Portland (Mt Hood)
Portland (Columbia River Gorge)
Portland - Cannon Beach - Forks (Olympic National Park)
Olympic National Park
Olympic National Park - Seattle
Seattle (city)
Seattle - Boeiing Tour (Everett) - North Cascades National Park
North Cascades National Park
North Cascades National Park
North Cascades National Park - John Day Fossil Beds National Monument
North Cascades National Monument - Crater Lake National Park
Crater Lake National Park - Lassen Volcanic National Park
Lassen Volcanic National Park
Lassen Volcanic National Park - San Francisco
San Francisco - Amsterdam

Wat reeds bekend is: er zitten vrij forse reisdagen tussen. Noch ik, noch vriendin hebben moeite met dergelijke dagen.
Om mensen een idee te geven van wat ik vanwege het werk wel gewend ben: Eindhoven - Frankfurt - Eindhoven op 1 dag is geen probleem, Eindhoven - Berlijn - Eindhoven op 1 dag heb ik ook al meermaals gedaan. Enige nadeel is de snelheid die in de VS een stuk lager ligt.

Daarbij hebben we na ervaringen in vorige reizen besloten geen hikes te plannen op dagen dat we effectief rondreizen. Vandaar dat we voor hikes altijd hele dagen reserveren. We zijn vooral nog op zoek naar mooie locaties om te overnachten. De hele reis (!) is in principe nog aanpasbaar behalve de aankomst en het vertrekpunt (San Francisco). Dat ligt reeds vast in combinatie met een premium SUV die ook al geboekt is. We zouden dus ook nog kunnen opteren voor de meer 'standaard' plekken.

Al de stranden zijn enorm mooi, maar we willen eigenlijk niet het risico lopen net als in 2013 bij US-1 van SF naar LA dat we drie dagen lang alleen maar mist zien en soms even een mooi uitzicht hadden.
El Paso '86
El Paso '97
Cleveland '11
Southwest '13
Denver '16
Pacific Northwest ‘19
Florida ‘22
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Symbolio: Pacific Northwest 2019 (vanuit San Francisco).

Bericht door Martin & Marianne »

Die vergelijkingen met een rit naar Frankfurt etc vind ik toch altijd wat vreemd. Je bent met vakantie en je wilt toch niet alleen van A naar B rijden maar ook nog iets zien en doen onderweg?
Van SF naar Crescent City wil je toch niet in 1 dag doen? Je hebt op deze manier geen tijd om de kust mee te nemen, en je rijdt Redwood voorbij om er vanuit Crescent City naar toe te gaan?
Wij hadden geen last van mist in juni 2015 (ik denk dat ik in je andere topic al naar onze verslag had verwezen), ik zou ook niet de kustroute bij voorbaat overslaan vanwege de kans op mist.
Wanneer gaan jullie?

Ik heb geen ervaring met North Cascades, is dat echt mooier dan Mt Rainier?
Naar Mt st Helens ga je niet vanwege de wandelingen, maar om te zien en ervaren wat een vulkaanuitbarsting voor gevolgen heeft.

Een prachtige overnachting vonden wij die bij Lake Quinault, zie daarvoor ons 2006-verslag.
Voor John Day zou je naar het Oregon Motel in Mitchell kunnen kijken.

Marianne
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis Symbolio: Pacific Northwest 2019 (vanuit San Francisco).

Bericht door josea »

Is het niet beter om vanuit SF naar Eureka of Ferndale te rijden, en daar te overnachten in plaats van in Crescent City? En dan de volgende dag Redwood N.P. en S.P bekijken en dan pas overnachten in Crescent City?
Gebruikersavatar
Symbolio
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 06 jun 2011, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Reis Symbolio: Pacific Northwest 2019 (vanuit San Francisco).

Bericht door Symbolio »

Martin & Marianne schreef:
03 mar 2019, 19:03
Die vergelijkingen met een rit naar Frankfurt etc vind ik toch altijd wat vreemd. Je bent met vakantie en je wilt toch niet alleen van A naar B rijden maar ook nog iets zien en doen onderweg?
Van SF naar Crescent City wil je toch niet in 1 dag doen? Je hebt op deze manier geen tijd om de kust mee te nemen, en je rijdt Redwood voorbij om er vanuit Crescent City naar toe te gaan?
Wij hadden geen last van mist in juni 2015 (ik denk dat ik in je andere topic al naar onze verslag had verwezen), ik zou ook niet de kustroute bij voorbaat overslaan vanwege de kans op mist.
Wanneer gaan jullie?

Ik heb geen ervaring met North Cascades, is dat echt mooier dan Mt Rainier?
Naar Mt st Helens ga je niet vanwege de wandelingen, maar om te zien en ervaren wat een vulkaanuitbarsting voor gevolgen heeft.

Een prachtige overnachting vonden wij die bij Lake Quinault, zie daarvoor ons 2006-verslag.
Voor John Day zou je naar het Oregon Motel in Mitchell kunnen kijken.

Marianne
Onderweg dingen zien en doen is prima maar meestal vinden wij dat zelden tot nooit de moeite waard. Crescent City is de overnachtingsplaats voor ons bij Redwood NP, waar we een hele dag willen gaan hiken. De kust is prima om mee te nemen in principe maar we waren het er allebei over eens dat 15 verschillende beaches vast heel mooi waren maar dat er wellicht nog andere opties zijn.

Onze reistijd is trouwens vanaf 30.08 t/m 22.09 dus niet meer in juni zoals origineel gepland. Jouw verslag staat met vele anderen al gebookmarked maar wij wijken volgens mij op sommige punten af van vele anderen. De standaard viewpoints in parken maken vaak deel uit van een reisdag maar écht genieten doen we alleen met langere hikes (vanaf 9 miles en langer). Dan ben je vaak ook 99.99% van de standaard toeristen kwijt.

Kleine side note om je even over je verbazing heen te helpen ;): rijden is voor mij vakantie en één van de mooiste dingen die er is. Ik heb veel familieleden die er een hekel aan hebben op vakantie weggebracht en/of gehaald. Geef mij maar een bergweg, een fatsoenlijke auto en een verre bestemming en off we go!

@joses

Dat is eventueel nog een optie maar maakt eigenlijk deel uit van een plan B en een plan C.
Plan C durf ik niet eens te posten want dat zou binnen 2 dagen rijden naar Glacier NP zijn en vanaf daar terugwerken. Die ligt er nog niet concreet. Yes we vliegen op de verkeerde stad daarvoor maar we durven ook wel delen te skippen. Vooralsnog is alles zeer flexibel en is dit vooral een grofplanning nog. Puur een eerste concept :)
El Paso '86
El Paso '97
Cleveland '11
Southwest '13
Denver '16
Pacific Northwest ‘19
Florida ‘22
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Symbolio: Pacific Northwest 2019 (vanuit San Francisco).

Bericht door Martin & Marianne »

Welk deel van Redwood wil je dan bezoeken? Het ligt toch allemaal ten zuiden van Crescent City?

Marianne
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Symbolio: Pacific Northwest 2019 (vanuit San Francisco).

Bericht door ingrid14 »

Misschien ben je voor North Cascades al aan de late kant. Het ligt hoog en het sneeuwt er al vroeg.
Het is er wel prachtig maar om daar Mt Rainier voor te laten schieten? Ik zou beiden proberen in te plannen.
En ja, Mt St Helens is heel bijzonder, zelfs als je er niet gaat wandelen, indrukwekkend.

Ik kan Marianne helemaal volgen met je route aan het begin.
Redwood NP ligt onder Crescent City. Ik neem aan dat jullie plannen om via de 101 te rijden. Dan kom je dus ook die dag al door Redwood NP.
Wij bezochten Redwood ook vanaf Crescent City. Ging wel maar je moet wel telkens een stuk rijden.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
Symbolio
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 06 jun 2011, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Reis Symbolio: Pacific Northwest 2019 (vanuit San Francisco).

Bericht door Symbolio »

Wat betreft heen en terug rijden dat zit er deels bij ingecalculeerd. Gaat er met name om dat het een uitvalsbasis (nog niet vastgelegd). Voor Lassen NP moeten we ook bijna 120km rijden om te overnachten aangezien we dat in Dunsmuir willen doen. Lassen Peak hike is ongeveer 4 uur heen en terug dus dat is prima te doen zou ik zeggen.

@Martin & Marianne
Als ik het park intoets op Google maps dan stuurt hij me iets naar rechts met het adres van de NPS site zelf. Nu ik even ben gaan rondneuzen zie ik dat het inderdaad een stuk naar het zuiden ligt. Dan gaat Crescent City inderdaad vervangen worden voor Eureka (of iets in die trend).

Gisterenavond nog even overleg gehad met vriendin i.v.m. de beaches maar die kijkt er hetzelfde aan als mij (gelukkig): één of twee mooie spots eruit pikken maar allebei geen behoefte aan de hele kust. De (met name) bergparken met mooie hikes gaan toch wel voor.
El Paso '86
El Paso '97
Cleveland '11
Southwest '13
Denver '16
Pacific Northwest ‘19
Florida ‘22
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Symbolio: Pacific Northwest 2019 (vanuit San Francisco).

Bericht door Old Faithful »

Wat zijn je plannen bij North Cascades N.P.? Het overgrote deel is niet met de auto te bereiken. Dat kan alleen via State Route 20. Als je niet van plan bent te gaan backpacken heb je daar niet zoveel tijd nodig, lijkt me. Wij waren er één dag en deden er slechts enkele korte wandelingen.
Wij bezochten ook Mount Rainier N.P. en als ik moest kiezen, zou ik de voorkeur geven aan Mount Rainier. Je kunt daar mooi wandelen, o.a. bij Sunrise en de Naches Peak Loop.
Mount St Helens overslaan is naar mijn mening ook jammer, alleen al vanwege het verhaal. Ik vond het Visitor Centre bij Johnston Ridge zeer interessant.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Symbolio
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 06 jun 2011, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Reis Symbolio: Pacific Northwest 2019 (vanuit San Francisco).

Bericht door Symbolio »

Old Faithful schreef:
04 mar 2019, 13:49
Wat zijn je plannen bij North Cascades N.P.? Het overgrote deel is niet met de auto te bereiken.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Hiking was eigenlijk het voornaamste doel. Via alltrails wat mooie dayhikes gevonden maar die moeten inderdaad (zit nu nog op een grofplanning niveau) wel de moeite waard zijn. Vooralsnog ga ik Mt Rainier eens beter bekijken en kijken of die een waardevolle vermelding gaat krijgen. Wellicht als we een mooie centrale uitvalsbasis hebben in die hoek (ik lees links en rechts dat het verkeer rondom Seattle en Portland wel druk is) dat we vanaf daar wat hikes kunnen plannen. Ik ga eens kijken naar een revisie van de planning vanavond :).

Allen vooralsnog erg bedankt voor de input en tips!
El Paso '86
El Paso '97
Cleveland '11
Southwest '13
Denver '16
Pacific Northwest ‘19
Florida ‘22
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Symbolio: Pacific Northwest 2019 (vanuit San Francisco).

Bericht door Almere vak V »

Symbolio schreef:
04 mar 2019, 15:58
ik lees links en rechts dat het verkeer rondom Seattle en Portland wel druk is
Zorg dat je een beetje uit de spits blijft. Dan valt het allemaal erg mee. Ik ga er ff vanuit dat je niet alleen gaat. Dan kun je op de I5 bij Seattle gebruik maken van de kilometers lange express lanes. Zorg ook dat je niet bij Tacoma bent rond spitstijd. Want daar zijn ze sinds mensenheugenis al aan de weg aan het werken.

Bij Portland is van belang dat je goed op de borden kijkt of je de 5 pakt, zeg maar dwars door Portland. Of de 205 er omheen. Maar dit is echt afhankelijk van de dag en de drukte van het moment. Bij Seattle kun je min of meer hetzelfde doen met de 405. Maar die heeft me nog nooit tijdswinst opgeleverd. Zeker als ik niet alleen in de auto zit en de express lane kan pakken.
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis Symbolio: Pacific Northwest 2019 (vanuit San Francisco).

Bericht door Felicitas »

Iets ten zuiden van Mt. Rainier NP en ten oosten van Mt. St. Helens ligt nog een prachtig wandelgebied, nl. de Goat Rocks Wilderness. Wij hebben hier in 2015 de loop hike naar Goat Lake gedaan. Prachtig uitzicht op Mt. St. Adams!
Gebruikersavatar
Symbolio
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 06 jun 2011, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Reis Symbolio: Pacific Northwest 2019 (vanuit San Francisco).

Bericht door Symbolio »

Felicitas schreef:
04 mar 2019, 20:26
Iets ten zuiden van Mt. Rainier NP en ten oosten van Mt. St. Helens ligt nog een prachtig wandelgebied, nl. de Goat Rocks Wilderness. Wij hebben hier in 2015 de loop hike naar Goat Lake gedaan. Prachtig uitzicht op Mt. St. Adams!
Thanks, dat ziet eruit als een erg mooie hike. Die gaat even op het lijstje met prio's.
Ik heb dat verslag al eens gelezen van jullie maar ergens ook weer ontschoten. Fijn en heerlijk tegelijk zoveel informatie die op je af komt en dan de keuzes maken. Ik hou er altijd wel van hehe.
El Paso '86
El Paso '97
Cleveland '11
Southwest '13
Denver '16
Pacific Northwest ‘19
Florida ‘22
WeernaardeVS
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 28 aug 2017, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Symbolio: Pacific Northwest 2019 (vanuit San Francisco).

Bericht door WeernaardeVS »

Wij zijn vorig jaar ook een paar dagen in North Cascades geweest. Wij stonden camping bij Lake Diablo.
Wat wij een hele mooie hike vonden: https://www.wta.org/go-hiking/hikes/maple-pass.
Helaas met het omweggetje naar Lake Ann net geen 8 miles, maar wel een aardig stukje klimmen erin.

Bij Sunrise / Mount Rainier hebben we deze gelopen, ook zeer mooi. (16,6 km / 994 m)
https://www.alltrails.com/explore/trail ... -basin?u=m

Aan de oostkant van Mt St Helens hebben wij deze gelopen:
https://www.alltrails.com/trail/us/wash ... -trail?u=m. Mooie trail, wel heen en terug dezelfde route. Op de terugweg kwamen we een mountainbiker tegen. Voor de rest niemand gezien.
Bij Windy Ridge hebben we een kortere trail gelopen, aangezien het voor ons een rijdag was, maar die is volgens mij wel wat uit te breiden met een extra lus. Wij vonden hem geweldig, ook het uitzicht op het weggeslagen deel van Mt St Helens.
http://www.nwhiker.com/GPNFHike34.html

Met deze links heb je naast All Trails ook gelijk twee andere sites waar wij aardig wat leuke hikes op staan.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
Gebruikersavatar
Symbolio
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 06 jun 2011, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Reis Symbolio: Pacific Northwest 2019 (vanuit San Francisco).

Bericht door Symbolio »

Ik ben qua route bijna in de buurt van Mt Rainier en Mt St Helens. Alltrails ken ik goed, die andere twee ga ik even goed bestuderen inclusief de hikes zelf :). Thanks.
El Paso '86
El Paso '97
Cleveland '11
Southwest '13
Denver '16
Pacific Northwest ‘19
Florida ‘22
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1529
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Reis Symbolio: Pacific Northwest 2019 (vanuit San Francisco).

Bericht door dutch_in_seattle »

Ik zou ook voor Mt. Rainier kiezen i.p.v. North Cascades. Sunrise vind ik zelf mooier dan Paradise, maar Sunrise is na Labor Day dicht. Er zijn legio mogelijkheden om rond Mt. Rainier te gaan hiken.
Als je op de Olympic Peninsula bent, moet je ook zeker Hurricane Ridge en de diverse stranden niet overslaan. (Mijn favoriete strand: Rialto Beach. En denk niet dat dit zo'n zwemstrand à la Scheveningen is. Dit is puur ongerepte natuur.)

Het is al gemeld, maar het grootste deel van je vakantie is na Labor Day (eerste maandag in september). Dat is traditioneel het einde van het zomerseizoen. Dan loopt het aantal toeristen inderdaad terug (ook omdat dan de scholen weer beginnen), maar het betekent ook dat veel faciliteiten in nationale parken en zo minder open zijn en er op grotere hoogten al sneeuw kan vallen, waardoor niet alles meer toegankelijk kan zijn.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1529
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Reis Symbolio: Pacific Northwest 2019 (vanuit San Francisco).

Bericht door dutch_in_seattle »

Symbolio schreef:
04 mar 2019, 15:58
Bij Seattle kun je min of meer hetzelfde doen met de 405. Maar die heeft me nog nooit tijdswinst opgeleverd. Zeker als ik niet alleen in de auto zit en de express lane kan pakken.
Als je doel uitsluitend is om zo snel mogelijk van zuid naar noord te rijden, dan win je met I-405 helemaal niks. Als het op I-5 druk is, dan is dat op I-405 ook zo. Het kan rond Bellevue ook behoorlijk druk zijn. Het is inderdaad veel beter om op de I-5 de carpoolstroken ("HOV lanes") te nemen (als je met twee man of meer in de auto zit) en/of de "express lanes". Vooral rond de spits is het altijd erg druk rond Seattle, maar eigenlijk kan het op I-5 op bijna elk tijdstip heel druk zijn, behalve 's nachts en zaterdag- en zondagochtend.

Het is overigens ook het vermelden waard dat de tunnel, die de Alaska Way Viaduct vervangt, nu open is. Is best apart om daar door heen te rijden. Op dit moment nog geen tol, maar dat verandert, meen ik, ergens deze zomer.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Gebruikersavatar
Symbolio
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 06 jun 2011, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Reis Symbolio: Pacific Northwest 2019 (vanuit San Francisco).

Bericht door Symbolio »

Zo ik heb een flink deel aangepast van de oorspronkelijke trip. Vooralsnog houden we aan het einde min of meer 2 dagen over. We willen wellicht vanaf Redwood NP naar Portland nog een dag rust inbouwen en eventueel de Oregon Dunes in (staat nog niet in de lijst). De Columbia River Gorge is wel mooi maar we zijn een beetje huiverig voor het massatoerisme aldaar.
Huidge CONCEPT planning:

1. AMS - SFO (vliegdag)
2. SFO (citydag) (highlights -> Bike rental Golden Gate, Rincon Park, Golden Gate Park, Land's End, Fort Point
3. SF -> Fortuna via Avenue of the Giants en eventuele andere stops viewpoints
4. Fortuna - Gold Beach [Hike: Miners Ridge & James Irvine Loop]
5. Gold Beach - Portlan (reisdag)
6. Portland (City)
7. Portland - Mt Hood (ZigZak overlook from Hidden Lake Trail)
8. Portland - Forks [overdag Columbia River Gorge bezoeken]
9. Forks - [Rialto + Hoh Rain Forest]
10. Forks - Seattle [overdag Hurricane Ridge deel verkennen]
11. Seattly (City)
12. Seattle - Boeing / Flight Museum einde dag richting Packwood
13. Packwood - Goat Lake Loop Trail (Mt Rainier)
14. Packwood - Mt St Helens (hike met views)
15. Packwood - Prineville (Painted Hills deel van John Day Fossil Beds)
16. Prineville - Crater Lake NP (inclusief Garfield Peak)
17. Crater Lake - Lassen Volcanic
18. Lassen Volcanic.
19. ???
20. ???
21. San Francisco - Amsterdam (vliegdag)
El Paso '86
El Paso '97
Cleveland '11
Southwest '13
Denver '16
Pacific Northwest ‘19
Florida ‘22
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Symbolio: Pacific Northwest 2019 (vanuit San Francisco).

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind Mt st Helens vanuit Packwood niet zo voor de hand liggend, zeker omdat je er waarschijnlijk ook min of meer langs rijdt. Ik weet niet hoe de wandelmogelijkheden daar zijn maar vergeet zeker niet een bezoek te brengen aan het Visitor Center.

Voor de extra dagen: misschien nog een tussenstop in Bend?

Marianne
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Symbolio: Pacific Northwest 2019 (vanuit San Francisco).

Bericht door Franciscus »

Je zou de dag SF ook naar het einde kunnen verplaatsen. De eerste dag ben je waarschijnlijk heel vroeg wakker (wij tenminste altijd wel) vanwege de jetlag, dan is er in de stad nog niets te doen. Die tijd zou je kunnen gebruiken om alvast kilometers te maken langs de kust.

Misschien is Lava Beds NM iets om te bezoeken? Terug van Lassen naar SF zou je via Shasta Lake kunnen gaan. Mooie omgeving, leuke excursie naar Shasta Caverns. Je zou dan de volgorde ook nog iets aan kunnen passe; vanaf Crater Lake via Mt. Shasta naar Shasta Lake kunnen gaan en dan naar Lassen NP.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Gebruikersavatar
Symbolio
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 06 jun 2011, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Reis Symbolio: Pacific Northwest 2019 (vanuit San Francisco).

Bericht door Symbolio »

Dat vind ik eigenlijk wel een goed plan. Zit mezelf vol verbazing af te vragen waarom ik dat nog niet zelf bedacht heb t.b.h. :shock:
Laatst gewijzigd door markro op 11 mar 2019, 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenliggend bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
El Paso '86
El Paso '97
Cleveland '11
Southwest '13
Denver '16
Pacific Northwest ‘19
Florida ‘22
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer