Reis Saranne: 2 weken Florida 2020.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Saranne
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 sep 2016, 17:03
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Saranne: 2 weken Florida 2020.

Bericht door Saranne »

Hoi allemaal,

Wij zijn bezig met het plannen van een rondreis Florida eind februari 2020.
Ik ben hier al flink aan het rondlezen, maar ik hoop dat jullie nog wat specifieke tips en antwoorden voor me hebben.

We vliegen heen naar Orlando en eindigen in Miami, dit staat vast, omdat we na de rondreis nog een week een cruise gaan doen.
Ik heb nu de volgende planning:
Dag 1-4 Orlando - parken
Dag 4-6 crystal river
Dag 6-8 st pete beach
Dag 8-9 Naples
Dag 9-10 everglades
Dag 10-12 the keys
Dag 12-14 Miami beach

Is er iets wat we beter kunnen overslaan of wat we echt moeten toevoegen? We reizen met mijn ouders en onze dochter van dan net 2, dus willen rustig aan doen en niet elke dag lang in de auto zitten.

Dan nog wat vragen:
-Zijn er al parken echt leuk voor onze dochter of kunnen we beter kiezen wat ons het leukste lijkt?
-Waarschijnlijk slaapt onze dochter nog tussen de middag, wat is dan een handige plek om te zitten, dichtbij de parken, zodat we misschien met haar tussendoor terug naar het appartement oid kunnen? Er zijn zoveel accommodaties daar, ik zie door de bomen het bos niet meer
-Eind februari is volgens mij redelijk hoogseizoen daar, moeten we alles ruim van tevoren vastleggen of kan dat last-minute ook nog wel?
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: 2 weken Florida 2020

Bericht door KW1984 »

Leuke plannen!

- zelf zou ik het deel crystal river / st. Pete voor een andere keer bewaren. Dan heb je overal net even wat meer tijd/rust.
- voor de parken bedoel je Disney? Ik denk dat je dochter overal wel haar ogen uitkijkt. Animal Kingdom is wel extra leuk denk vanwege alle dieren die ze daar hebben.
- ik weet niet hoe lang je dochter tussendoor slaapt maar toen die van ons zo oud was dan was dat maximaal een uur. Bij ons kon dat prima in een buggy, dan kon ze gewoon slapen wanneer ze er aan toe was. Laat zich anders toch moeilijk plannen. Het is best tijdrovend om helemaal het park uit te gaan, naar je hotel, en dan weer terug. Zal je zien dat ze net in slaap valt in het treintje van het parkeerterrein...
- waarom zou je tot last-minute wachten? Je hebt het dan over accommodaties? Vaak is later (of last-minute) boeken duurder. Als je iets gratis annuleerbaar boekt dan kun je gewoon boeken wanneer je iets ziet dat bevalt tegen een goede prijs, en kun je last-minute altijd nog wat anders boeken als je iets beters ziet.
Laatst gewijzigd door KW1984 op 12 jan 2019, 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Saranne
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 sep 2016, 17:03
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Saranne: 2 weken Florida 2020.

Bericht door Saranne »

Ja, daar heb je gelijk in, idd maar gewoon vastleggen dus.
Ze slaapt momenteel nog 2x, dus geen idee hoe het dan is, maar aangezien we die eerste dagen ook nog een jetlag zullen hebben, is het misschien helemaal wel handig om haar gewoon onderweg te laten slapen.

Animal Kingdom is een goeie idd!
Avi92
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 nov 2015, 10:01
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Saranne: 2 weken Florida 2020.

Bericht door Avi92 »

Hoi Saranne,

Leuk programma heb je uitgestippeld! Zoals KW1984 al aangeeft, zou ik persoonlijk ook het Crystal River/St. Pete overslaan.

Daarnaast zijn de Disney parken idd een overload aan fun voor kinderen. Universal is denk ik wel iets minder aan te raden voor hele kleine kinderen, omdat die wat meer gefocussed is op oudere kinderen/volwassenen. Daarnaast zou ik even rekening houden met de parkdagen, die kunnen verrassend vermoeiend zijn omdat je toch wel de hele dag actief aan het lopen ben.

Ik ga toevallig eind februari dit jaar (twee weekjes nog, yay!) met mijn gezin en zoontje van 16 maanden naar Florida en zal daar ook de parken doen. Als ik terug ben zal ik de ervaringen met een kleine met je delen!
Daisy's
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 16 jan 2014, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Saranne: 2 weken Florida 2020.

Bericht door Daisy's »

Eens met bovenste. Wij zijn 2 jaar geleden geweest met onze 2 dochters. Mijn jongste was toen net geen 2 (de oudste 4). We hebben Magic Kingdom en Animal Kingdom gedaan. Over 2 maanden gaan we weer en doen na veel zoeken/vragen en kijken toch deze 2 parken weer. Voor de andere parken zijn ze net te jong. (inmiddels dan bijna 4 en 6).
2 jaar geleden sliep ze idd maar max een uurtje. En dat in de buggy. Eind van de dag ook nog een keer in de buggy maar toen was het ook eigenlijk bedtijd.Maar dat is maar net hoe je dochter is. Het is idd een beetje zonde van de tijd als je er uit moet. Behalve als je een week zit. Wij hadden gewoon 2 losse dagen en een villa gehuurd.
Animal Kingdom is niet te vergelijken met een dierentuin hier. Het is zoveel mooier en leuker!

Tip, als je tickets thuis besteld kan je een maand van te voren een fastpass inzetten. Dat scheelt je voor 3 attracties wachttijden. En undercovertourist.com is een stuk goedkoper dan op de site zelf. (het is al achterlijk duur allemaal)
Wij hebben ze toevallig deze week besteld en scheelde 200,-
2010 Californië, Nevada, Utah, Arizona
2014 Nevada, Arizona, Utah, Colorado, Idaho, Wyoming, South Dakota
2016 New York, New Jersey
2017 Florida
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Saranne: 2 weken Florida 2020.

Bericht door KW1984 »

Daisy's (quoten lukt niet), ik lees: Voor de andere parken zijn ze net te jong. (inmiddels dan bijna 4 en 6).

Ik denk niet dat ze daar te jong voor zijn hoor. Wij hebben afgelopen jaar met onze dochter van 3,5 jaar alle 4 de Disney-parken gedaan, (verspreid over ruim 2 weken). Hollywood Studios vond ze erg leuk, vooral de interactie met de characters, disney junior, de frozen show, indiana jones, etc. Maar een halve dag was genoeg. De rest van de dag zijn we naar Epcot gegaan, vond ze ook geweldig. Vooral de Frozen attractie en ontmoeting met Anna & Elsa, maar bijvoorbeeld ook Nemo en Crush, en de afsluitende show. Indien je hopper hebt kun je deze 2 prima op 1 dag doen, juist omdat er niet 1001 dingen te doen zijn en je het dus vrij 'relaxt' kunt aanpakken. Daarna lekker een dagje relaxen bij het zwembad!
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Saranne
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 sep 2016, 17:03
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Saranne: 2 weken Florida 2020.

Bericht door Saranne »

We hebben inmiddels het programma nog wat rustiger gemaakt en beginnen met een week in Orlando, waar we dan 2-3 dagen een park gaan bezoeken.

Mocht dochter dan een dag heel weinig slapen in een van de parken, dan hebben we daarna een rustdag waarop ze weer wat bij kan komen. :)

Chrystal River slaan we dan idd over.
Saranne
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 sep 2016, 17:03
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Saranne: 2 weken Florida 2020.

Bericht door Saranne »

Avi92 schreef:
08 feb 2019, 12:37
Hoi Saranne,

Leuk programma heb je uitgestippeld! Zoals KW1984 al aangeeft, zou ik persoonlijk ook het Crystal River/St. Pete overslaan.

Daarnaast zijn de Disney parken idd een overload aan fun voor kinderen. Universal is denk ik wel iets minder aan te raden voor hele kleine kinderen, omdat die wat meer gefocussed is op oudere kinderen/volwassenen. Daarnaast zou ik even rekening houden met de parkdagen, die kunnen verrassend vermoeiend zijn omdat je toch wel de hele dag actief aan het lopen ben.

Ik ga toevallig eind februari dit jaar (twee weekjes nog, yay!) met mijn gezin en zoontje van 16 maanden naar Florida en zal daar ook de parken doen. Als ik terug ben zal ik de ervaringen met een kleine met je delen!
Hoe was het?? En hoe vond je zoontje het?
Zal ook even zoeken of het misschien in een ander topic staat!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer