Autohuur Portugal

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
Plaats reactie
brigittf
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 27 okt 2016, 20:44
Aantal x V.S. bezocht: 5

Autohuur Portugal

Bericht door brigittf »

Op het internet lees ik heel veel negatieve revieuws over autohuur in Portugal, ik ben op zoek naar tips voor een betrouwbaar verhuurbedrijf.
Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur Portugal

Bericht door sanook »

Als je van te voren de voorwaarden goed doorneemt weet je de pro's en cons. Let vooral op de bedragen voor het eigen risico, dit kan flink oplopen.
Ik zou je aan willen raden om het eigen risico geheel af te kopen en dan bij voorkeur direct bij de verhuurder zelf en niet door een third party verzekering. Dat is de meest zorgeloze methode met de minste kans op problemen.
Laatst gewijzigd door sanook op 27 feb 2019, 07:47, 1 keer totaal gewijzigd.
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Autohuur Portugal

Bericht door tomhster »

Waar wil je huren? Hertz is altijd goed, maar wel prijzig. Met Avis heb ik in Faro geen prettige ervaring. Guerin/Europcar vond ik wel ok, maar daar staan in Lissabon altijd enorme rijen.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Autohuur Portugal

Bericht door PSVwally »

Het gaat er denk ik meer over dat het eigen risico anders werkt dan bv in amerika en dat er volgens mij een €1200 ‘gereserveerd’ wordt van je CC. Ik heb dat bij goldcar
in diverse zuid-europese landen ook meegemaakt dat er vrij fors bedrag wordt gereserveerd. Daar moet je vooraf goed naar kijken en rekening mee houden als je daar staat.
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Autohuur Portugal

Bericht door tomhster »

Goldcar heeft een reputatie inderdaad. Verder zijn ze erg pushy met extra verzekeringen, vinden ze schades die niet genoteerd waren, enzovoort. De vuistregel is hoe goedkoper de oorspronkelijke huurprijs hoe groter de kans op verrassingen.
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Autohuur Portugal

Bericht door vana »

Wij huren in Europa via Sunnycars. Goede ervaring mee. Daar zijn ook alle verzekeringen inbegrepen en ook het eigen risico afgekocht.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur Portugal

Bericht door sanook »

Wel even checken of dat afkopen via een externe verzekering loopt of direct via de verhuurder. Met een externe verzekering (waar de verhuurder dus helemaal niets mee te maken heeft) kan het nog een hele rompslomp zijn. Als je het direct bij de verhuurder doet valt er voor de verhuurder nooit iets bij je te verhalen.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur Portugal

Bericht door roelb »

Afkopen van eigen risico is het verdienmodel bij autohuur in de meeste landen ter wereld. Niet alleen in Portugal, maar ook gewoon hier in Nederland en eigenlijk bijna overal ter wereld, behalve in de USA. Ik heb eigen risico's van meer dan 2000 euro gezien in sommige landen. In Europa is het meestal ergens tussen de 900 en 1500 euro, beetje afhankelijk van het type auto. Veel toeristen lopen niet graag zo'n financieel risico en kopen het dus uiteindelijk toch af door extra te betalen voor zo'n waiver. Kassa voor de verhuurder.

Grote OTA's zoals rentalcars.com, autoeurope etc zijn daar samen met verzekeraars ingesprongen en bieden een iets goedkopere externe verzekering aan voor dat risico. Maar als je via zo'n tussenpersoon huurt en een extra verzekering afsluit zal de verhuurder nog steeds gewoon een eigen risico reserveren op je credit card en dat ook in rekening brengen bij schade. Je moet dat dan achteraf terugclaimen bij die externe verzekeraar, daar heeft de verhuurder zelf niets mee te maken.

Een andere optie is een creditcard waar zo'n verzekering onderdeel van is. In Nederland volgens mij alleen de Amex platinum. Mocht je dan schade hebben dan rekent de verhuurder je wel dat eigen risico aan op je credit card, maar omdat je verzekering onderdeel is van je kaart zal dat niet zomaar van je rekening worden afgeschreven. Als je die claim dan neerlegt bij de verzekeraar van Amex dan zal dat vermoedelijk intern verrekend worden (geen ervaring met schade, dus niet zeker, maar ik mag aannemen dat het zo gaat). Als je vaker in het buitenland zit, daar ook regelmatig een auto huurt en normaal gesproken extra zou betalen voor dit soort verzekeringen dan kan je die hoge jaarlijkse bijdrage al snel terugverdiend hebben.
brigittf
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 27 okt 2016, 20:44
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur Portugal

Bericht door brigittf »

Dank jullie wel voor alle tips, ga kijken om rechtstreeks bij de verhuurder te huren zonder tussenpersoon.
frouyellowstone65ke
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 sep 2013, 10:38

Re: Autohuur Portugal

Bericht door frouyellowstone65ke »

Wij huren op de luchthaven van Faro al gedurende 12 jaar een auto voor een langere periode b.v ( 6 weken) bij Zitauto Rent a Car info@zitauto.pt Deze firma zit op de luchthaven van Faro en in Albufeira.
Bevalt erg goed, niet duur, soepele gang van zaken, goede auto,s , kortom : Top .
Nog nooit moeilijkheden mee gehad. :
Direkt bij bovenstaand adres te reserveren, wordt altijd correct afgehandeld. Aanrader.
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Autohuur Portugal

Bericht door tomhster »

Er zitten maar een paar verhuurbedrijven op Faro Airport zelf: Avis, Hertz, Europcar en Guerin. De rest shuttelt je naar verderop gelegen locaties.
frouyellowstone65ke
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 sep 2013, 10:38

Re: Autohuur Portugal

Bericht door frouyellowstone65ke »

Genoemde Zitauto zit op de Parking van de luchthaven, kort bij aankomsthal en vertrekhal. Ze hebben een “voordeliger” kantoor dan de grote verhuurfirma,s en kunnen daardoor ook voordeliger verhuren. Bovendien ben je sneller met je auto op pad, dit in tegenstelling tot de veel langere wachttijden bij de voornoemde namen door meer administratieve rompslomp.
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Autohuur Portugal

Bericht door tomhster »

Ik kom al een jaar of 12 meerdere keren per jaar in Faro en dit bedrijf zegt mij niks. Ik denk dat je vooral belanghebbende bent, want ze hebben 100% zeker geen "echte" verhuurlokatie op de luchthaven zelf. Hooguit loopt er iemand met een clipboard rond die je naar een shuttle verwijst of een auto die op een parkeerplaats gedropt is. Daar kun je geluk mee hebben, maar bij problemen ben je echt beter af bij een gerenommeerde verhuurder, bijvoorbeeld bij vervangend vervoer. En topicstarter vroeg nou net naar een verhuurder zonder verrassingen.
frouyellowstone65ke
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 sep 2013, 10:38

Re: Autohuur Portugal

Bericht door frouyellowstone65ke »

mijn man en ik zijn slechts belanghebbend bij het huren van
een auto...niet meer dan dat...onze reactie was slechts een handreiking aan t.s.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer