Het Centrale ESTA topic (deel III)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door roelb »

Vergeet die gekke groepsfunctionaliteit. Voegt alleen maar complexiteit toe, en het enige voordeel is dat je in een keer kunt afrekenen. En tja, je browser kan automatisch je creditcard gegevens invullen (of als je met Paypal betaalt hoef je alleen maar twee keer te klikken), dus dat "voordeel" is niet echt heel groot.
Gebruikersavatar
Laredo
Amerikakenner
Berichten: 582
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:30
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Laredo »

Nadat ik het vanavond nog een keer heb geprobeerd (naam ingevuld met alleen hoofdletters) werd de groepsid wel verzonden. Eind goed, al goed :thumbup:
2023FL - 2013FL - 2012CO/UT/AZ/NV/CA - 2011NV/NY/FL - 2010FL - 2009NY - 2004PA/MD/VA/NY/MA/ - 1996CA/NV/OR/CAN - 1995CA/NV/AZ
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 313
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door habbekuk »

Hallo,

Bij het boeken van de tickets via Flysmarter stond dat ik alle voornamen en achternamen die in het paspoort
staan moest invullen.
Bij mijn vrouw gebruik ik normaal alleen haar meisjesnaam bij het boeken heb ik nu
ook de aangetrouwde naam erbij gezet, die staat ook in het paspoort.

Op het Esta formulier staat alleen de meisjesnaam van mijn vrouw kan dat een dingetje worden?

Zelfde bij mij met mijn tweede voornaam staat nu wel op het ticket en paspoort maar niet bij Esta?

Groet,,,
Gast

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Gast »

Vandaag ESTA opnieuw aangevraagd, ik ga in juli op vakantie naar Seattle voor een week (plus daarna een week Vancouver). De vorige zou te vroeg verlopen. Hij is net goedgekeurd, duurde wel meer dan een uur dit keer. De vorige keer was sneller. Ze zijn, en ik denk wel terecht, weer strenger geworden.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1932
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Frasi »

habbekuk schreef:
22 feb 2019, 08:46
Bij het boeken van de tickets via Flysmarter stond dat ik alle voornamen en achternamen die in het paspoort
staan moest invullen.
Bij mijn vrouw gebruik ik normaal alleen haar meisjesnaam bij het boeken heb ik nu
ook de aangetrouwde naam erbij gezet, die staat ook in het paspoort.

Op het Esta formulier staat alleen de meisjesnaam van mijn vrouw kan dat een dingetje worden?

Zelfde bij mij met mijn tweede voornaam staat nu wel op het ticket en paspoort maar niet bij Esta?
Voor tickets is nooit meer nodig geweest dan de eerste voornaam volgens paspoort. En altijd alleen de meisjesnaam.
Voor ESTA kan je wel probleemloos alle voornamen invullen. De eerst klopt immers met het tickets (rest is extra).
De dubbele achternaam (meisjesnaam + getrouwde naam) kan wel eens tot wat vragen leiden.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 313
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door habbekuk »

@ Frasi, dank

Meisjesnaam heb ik ook altijd gedaan alleen stond er nu" alle achternamen" die in het paspoort staan.
1 esta is verlopen dan zal ik voor de zekerheid maar 2 nieuwe doen en bij die ene
meisjesnaam en getrouwde naam ingeven.
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6815
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Stan.Gobien »

Exact zoals paspoort ingeven.
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 313
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door habbekuk »

Yep dan gaan we dat maar even doen..

Thx voor de feedback
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door sanook »

Halverwege mei gaan wij weer naar de USA, onze huidige ESTA is dan verlopen. Normaal zou ik een nieuwe liefst zo kort mogelijk voor vertrek aanvragen, maar stel dat de ESTA niet goedgekeurd zou worden en ik zou een visum aan moeten vragen, hoeveel tijd moet je daar dan voor rekenen ?
Voor de goede orde: tot op heden nog nooit een probleem gehad met aanvragen ESTA en ook geen omstandigheden waarom een ESTA geweigerd zou kunnen worden. Maar je leest hier wel eens van die verhalen...
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Division »

Je moet sowieso 2 uur rekenen om een DS-160 in te vullen. Vervolgens moet je betalen. Daar gaat een aantal dagen overheen voordat dat verwerkt is. Dan moet je een datum prikken voor een gesprek op het consulaat. Daar kan zomaar 2 weken overheen gaan. Dan moet je paspoort opgestuurd worden als je visum goedgekeurd is. Bij mij duurde het allemaal zo'n 2-3 weken.

Waarom zou je een visum nodig hebben?
Afbeelding
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door sanook »

Ik heb geen visum nodig maar ik heb hier wel verhalen van mensen gelezen dat ze altijd zonder problemen een ESTA kregen en opeens werd er een ESTA geweigerd. Als zoiets gebeurd vlak voor je vertrek dan heb je dus geen tijd om een visum aan te vragen.
Dat ik dit vraag is puur om genoeg tijd te hebben om alsnog een visum te regelen voor het geval dat mijn ESTA geweigerd zou worden. Maar zoals ik al zei heb ik geen enkele reden om aan te nemen dat mijn ESTA geweigerd zou kunnen worden. Just in case... :wink:
Dus als ik ca 5-6 weken voor vertrek ESTA aanvraag zit ik altijd safe zeg maar ?
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door sanook »

Nog een andere vraag over ESTA: als ik ESTA gegevens opvraag op de ESTA aanvraag site waarvan ESTA nog niet verlopen en paspoort nog niet verlopen dan kan ik de gegevens zien die ik destijds ingegeven heb. Maar als ik dit wil zien van een paspoort wat ondertussen verlopen is dan kan ik die gegevens niet meer zien via de ESTA aanvraag site. Is er een manier om die gegevens alsnog in te kunnen zien ?
Gaat om de gegevens van de namen van de ouders, mijn vrouw komt uit Thailand en vanwege het andere schrift daar kan een vertaling iedere keer weer anders uitvallen. Dus ik wil zeker weten dat ik dezelfde gegevens invoer als bij de vorige aanvraag en daarom zou ik de oude aanvraag in willen zien maar het betreffende (NL) paspoort is ondertussen verlopen.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Coyote »

sanook schreef:
25 feb 2019, 13:24
Halverwege mei gaan wij weer naar de USA, onze huidige ESTA is dan verlopen. Normaal zou ik een nieuwe liefst zo kort mogelijk voor vertrek aanvragen,
Waarom zou je tot het laatste moment willen wachten? Gewoon nu vast aanvragen. Vorig jaar ook gedaan in februari toen ik in mei naar Amerika ging. Als ik volgend jaar ná februari weer ga moet ik weer een nieuwe aanvragen, so be it... Die $ 14 maakt ook niet uit en moet je hoe dan ook een keer gaan betalen voor de volgende keer. :wink:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door sanook »

Dat is jouw keuze maar ik vind het praktisch als ik er zo lang mogelijk gebruik van kan maken. En dat heeft echt niks met de kosten ervan te maken.
Maar dat was niet het antwoord waar ik naar op zoek was ;)
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7777
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door mtl »

Natuurlijk kan je je indekken door zo vroeg mogelijk aan te vragen. Maar een goedkeuring kan ook kort voor de reis ingetrokken worden zoals een van de forumleden helaas meemaakte. Er is wat dat betreft nooit zekerheid.
Gast

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Gast »

@sanook heb je geen fysieke uitdraai meer van je ESTA? Of een opgeslagen kopie op een (cloud) device? Of misschien als API data bij je geboekte tickets?

Ik heb altijd een backup van al mijn documenten en reserveringen (incl foto’s van al mijn betaalkaarten, klantenpassen, paspoorten etc) online en offline opgeslagen staan. Ook is dit handig als je snel iets/alles moet blokkeren in geval van verlies/diefstal.
RenJ
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 jun 2018, 08:33
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door RenJ »

Ik heb een vraagje. We zijn bezig om onze Esta's aan te vragen voor onze reis in april. We doen dit via de site van de US Custums and Border Protections. Volgens mij de officiele site. Zowel ik en mijn man, alsmede onze kinderen hebben doopnamen. De eerste keer als je je naam moet invullen staat er bij het vraagteken dat je alle namen moet invullen. Kom je daarna bij de pagina om alles te controleren, staat er bij het vraagteken dat je alleen maar je eerste naam moet invullen. Dit staat er als de taal op Engels is ingesteld maar ook bij het Nederlands.

Dus vul ik in als mijn namen b.v. Piet Josephina Frederika Maria Jansen zijn. Alleen Piet of ook Josephina Frederika Maria in???
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door covri »

@RenJ

Deze vraag is vaker voorbij gekomen

viewtopic.php?f=30&t=60738&p=1189366&hi ... m#p1189366

Officiële site:
https://esta.cbp.dhs.gov/esta/
Laatst gewijzigd door covri op 25 feb 2019, 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5029
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door harryh »

@RenJ Check even dat je op de officiële ESTA site zit https://esta.cbp.dhs.gov/esta/applicati ... ution=e1s1. Daar staat het duidelijk: Zoals het op het machine leesbare deel op je paspoort staat.

En inderdaad is die vraag al vaker gesteld ;)
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door sanook »

Terpies schreef:
25 feb 2019, 20:56
heb je geen fysieke uitdraai meer van je ESTA
Nee, want dan zou ik mijn vraag niet stellen :wink:
Ik zal er wel voor zorgen dat ik mijn nieuwe aanvraag zal opslaan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer