Extra credit card

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Extra credit card

Bericht door sanook »

Terpies schreef:
23 feb 2019, 01:38
Een prepaid CC is in mijn ogen volledig zinloos
De Revolut is niet volledig zinloos omdat je hier zonder koersopslag je saldo kunt wisselen van Euro naar Dollar en/of v.v. en/of andere valuta.
En hij is (op dit moment) gratis, bv via https://revolut.com/r/hansg9j4
Vito schreef:
23 feb 2019, 06:57
wij hebben met zijn tweeën allebei een CC (2 x een MasterCard) In 14 reizen USA is dit altijd voldoende geweest. Wij hebben echt nog nooit 2 verschillende kaarten nodig gehad, dus laat je niet gek maken. :wink:
Als je besluit toch een backup CC te nemen dan is het verstandig om hem niet als 2e kaart in een bestaand account te nemen, beter is om hem van een andere maatschappij te nemen en helemaal los van de 1e kaart. Stel dat je 1e kaart/account geblokkeerd wordt en je backup kaart hangt daar aan vast dan is die ook geblokkeerd dus heb je er alsnog niks aan. Dus als je een Mastercard hebt neem je bv een Visa als backup of andersom. (of een Amex Gold, gratis 1 jaar proberen met diverse gratis voordelen)
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9250
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Extra credit card

Bericht door markro »

Mijn vrouw en ik hebben ieder een ANWB Visa Card. Tijdens afgelopen Amerikavakantie is mijn creditcard door de cardmaatschappij geblokkeerd, omdat er vreemde betalingen mee gedaan waren in een ander deel van de US, dan dat wij waren. Dat werd prima door hen gecommuniceerd via e-mail en SMS, en een telefoongesprek. Zodoende konden wij de rest van de vakantie wel betalingen verrichten met de creditcard van mijn vrouw. Wij waren dus blij om er 2 bij ons te hebben.
Na de vakantie is er tussen ons en de maatschappij verder contact geweest, zijn alle vreemde betalingen door hun gecorrigeerd, heb ik een nieuwe creditcard ontvangen en heeft het ons geen geld gekost.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Extra credit card

Bericht door stegeman »

“Dus als je een Mastercard hebt neem je bv een Visa als backup of andersom. (of een Amex Gold, gratis 1 jaar proberen met diverse gratis voordelen)
[/quote]”

Dat is idd een goede overweging. We gaan nu even nadenken wel of geen 2e kaart en dan zo
Ja, niet bij dezelfde maatschappij.
En ja Vito heeft me door. Ik laat me snel gek maken :?

Nog 1 vraag die hier bij past. Hebben dus 1x visacard en 2x betaalpas mee. Kunnen we de creditcard van mijn vader bijv (voor hem geen probleem) als backup? Of wordt er gekeken naar de naam die er op staat. Dus met bedoeling deze alleen bij nood te gebruiken.
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Extra credit card

Bericht door KW1984 »

Terpies schreef:
23 feb 2019, 01:38
Een backup card die niet een wolwaardige vervanging is is geen backup card maar een aanvullend leuk kaartje
Een backup kaart is obv mijn definitie een kaart die alles doet wat hij moet doen op het moment dat mijn reguliere kaart dat niet doet. In mijn geval voldoet de prepaid kaart tot op heden uitstekend (en waarom zou ik dan voor iets anders betalen).

Gelukkig kan iedereen hier zijn eigen keuzes maken obv de door de 'ervaringsdeskundigen' genoemde voor- en nadelen (ook als ze die nadelen zelf nog niet ervaren hebben...) :roll:

[mention]stegeman[/mention] ik zou persoonlijk geen kaart van iemand gebruiken die er zelf niet bij is (ookal zal dat meestal wel goed gaan, zeker als je ook de pincode hebt die soms gevraagd wordt).
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Extra credit card

Bericht door chippie777 »

Ik heb ook een Revolut debet card met net als met mijn reguliere pinpassen heb ik toch meegemaakt dat ik er niet mee kon betalen. Met de Revolut kaart vaker maar ik vind de app ook onduidelijk, ik begrijp de “schakelaars” niet helemaal: wanneer staat iets nu aan of uit?
Maar goed, mijn vraag ging over WELKE cc ik er bij zou nemen.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Extra credit card

Bericht door sanook »

stegeman schreef:
23 feb 2019, 08:13
Kunnen we de creditcard van mijn vader bijv (voor hem geen probleem) als backup?
Waarom zou je moeilijk doen met een CC van iemand anders terwijl er andere (gratis !!!) opties zijn ?
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Extra credit card

Bericht door stegeman »

Sloot me aan bij de vraag ‘of’ maar we hebben maar snel besloten een 2e kaart te zoeken en ben ook benieuwd naar reacties op je vraag welke. Neig naar MasterCard €20 per jaar, limiet €2500, 1e jaar gratis. Lijkt me voordelige optie. Gratis zie jk nergens. Anwb lid worden geen enkele waarde voor ons. Camperen ook niet in Amerika (Ouders bedrijf met wagen waar ze me mee kunnen halen, Europa via reisverzekering)
Laatst gewijzigd door stegeman op 23 feb 2019, 10:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Extra credit card

Bericht door sanook »

Ik heb je een PB gestuurd met een link voor een gratis jaar Amex Gold met extra voordelen.
Gebruikersavatar
gera_r
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2010, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Gelderland

Re: Extra credit card

Bericht door gera_r »

Mijn man en ik hebben beide een creditcard bij onze gezamenlijke rekening en die hebben we ook altijd mee… En gelukkig maar... Precies in onze vakantie deed Google Line Corp. (wat dat ook moge zijn) 11 betalingen middels mijn credit card. Binnen een paar dagen was ik ± 550 euro kwijt. Heb in overleg met mijn bank mijn credit card dan ook á la minute moeten laten blokkeren, met als gevolg dat ik daar tijdens onze reis geen gebruik meer van kon maken. Goddank had mijn man de zijne nog, want met de gewone bankpas konden we inderdaad niet overal betalen…

Dus tja, ook al denk je dat je hem niet nodig zult hebben, je wéét het niet hè? Sluiten we ook niet tig keer een reisverzekering af, waarna we vervolgens niets hoeven te claimen? Maar dan komt die ene keer… en dan ben je blij dat je hem hebt…

Overigens, hebben we het geld van de bank terug gekregen… :wink:
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Extra credit card

Bericht door Dutchess »

Dit is het inderdaad precies:
gera_r schreef:
23 feb 2019, 17:58
Dus tja, ook al denk je dat je hem niet nodig zult hebben, je wéét het niet hè? Sluiten we ook niet tig keer een reisverzekering af, waarna we vervolgens niets hoeven te claimen? Maar dan komt die ene keer… en dan ben je blij dat je hem hebt…
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Extra credit card

Bericht door Vito »

Maar dat is niet wat er bedoeld wordt met een extra creditcard. Er wordt hier bedoeld dat je bv buiten je MasterCard nog een visa of Amex neemt, dus echt een andere.
Wij hebben ook altijd 2 CC’s bij ons maar wel allebei MC.
Gebruikersavatar
gera_r
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2010, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Gelderland

Re: Extra credit card

Bericht door gera_r »

Heb de vraagstelling en je antwoord daarop, nog eens extra grondig doorgelezen. En je hebt gelijk Vito... Heb zitten suffen denk ik… :(
Ben het zelfs volledig met je eens. Wel twee CC's maar niet persé van verschillende maatschappijen. :)
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3996
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Extra credit card

Bericht door Loek »

Als toerist zal de Amex waarschijnlijk wel werken omdat je het voornamelijk gebruikt voor hotels, huurautos en dergelijke. In mijn ervaring is het echter minder vaak geaccepteerd bij "gewone" aankopen: discount benzinepompen, supermarkt, big box discount stores enz. Ik heb jarenlang eentje gehad via het werk en nog even privé doorlaten gaan, maar uiteindelijk maar een tweede Visa card genomen. Veel kleinere winkeliers zien liever een Visa of Mastercard omdat de kosten daar een stuk lager zijn voor ze, en als je een Amex of Discover laat zien vragen ze of je ook een andere hebt.
https://www.nerdwallet.com/blog/credit- ... n-express/
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Extra credit card

Bericht door BonnyR »

Extra credit kaart is zeer handig, vooral als je je vrouw( ikke :oops: ) laat afrekenen met CC en die dan de codes van haar eigen pinpas en CC door elkaar gooit en uiteindelijk de kaart geblokkeerd wordt. Dan is het fijn er nog eentje achter de hand te hebben. Trouwens heb in heel veel supermarkten met de pinpas kunnen betalen.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Extra credit card

Bericht door ClaireVHaut »

KW1984 schreef:
23 feb 2019, 00:06
Terpies schreef:
22 feb 2019, 23:46
Let wel dat een prepaid card leuk is voor erbij, maa4 absoluut geen gelijkwaardige vervanger voor een reguliere CC. Je krijgt er echt geen auto op mee.
Heb je dat zelf in de praktijk ervaren? Zou best zo kunnen zijn hoor, maar een gewone CC met een limiet van € 1.000 is voor een verhuurder toch net zo veel 'waard' als een prepaid kaart waar € 1.000 op staat? Meer dan de (vrij beschikbare) limiet kunnen ze toch niet afschrijven/claimen.

Ik heb het dan ook vooral over een back-up creditcard, dus niet voor de autohuur ofzo maar voor gevallen waarin mijn eigen CC het niet doet of zijn limiet heeft bereikt (bijvoorbeeld doordat een hotel per abuis een veel te hoge borg reserveert en deze pas heel laat weer vrijgeeft, zoals in de praktijk ervaren). Voor mij dus een prima (kostenloos) alternatief, rekening houdend met enkele beperkingen.
Een prepaid kaart heeft geen gegarandeerd saldo en kan een verhuurder dus mooi fluiten naar zijn centen. Een normale CC krijgen ze altijd hun geld.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Extra credit card

Bericht door roelb »

Een prepaid kaart is ook geen credit card. Het is een debit card met een prepaid saldo, niets meer dan dat. Je kunt er dus (over het algemeen) geen auto mee huren. Ja, het is soms mogelijk om een auto te huren met alleen een debit card, maar dat zijn uitzonderingen.
Gast

Re: Extra credit card

Bericht door Gast »

@KW1984 Kan me niet voorstellen dat je op een prepaid CC (zoals revolut) een auto meekrijgt bij een verhuurder, maar wie weet ben jij/is er wel een ervaringsdeskundige die mijn ongelijk aantoont.

Als je eigen CC (zoals jij het noemt) het niet doet, is de functionaliteit van je revolut (of andere prepaid card) absoluut niet toereikend om hotels te boeken/auto’s te huren... en heb je dus alsnog een andere CC nodig.

Revolut zou handig kunnen zijn als deposit voor goedkoop gewisselde dollars, maar ik zou het geen credit card noemen omdat het totaal geen CC functionaliteit heeft, zoals bv aankoopverzekering/ reis- en annuleringsverzekering verzekering etc etc.

Bovendien, stel dat je ineens voor een hoog bedrag aan onvoorziene kosten komt (bv medische rekeningen die je “even” voor moet schieten) dan helpt het om een CC met een beetje (of vrije) bestedingsruimte te hebben, om niet in de problemen te komen in de rest van je vakantie.
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Extra credit card

Bericht door KW1984 »

Nee hoor, geen ervaringsdeskundige op dat vlak, ik beweer dus ook niet dat je er wel een auto mee kunt huren (net als dat ik niet zal beweren dat het niet kan). Simpelweg geen ervaring mee.

Ook beweer ik niet dat het een volwaardige vervanger is. Wel stel ik dat het in mijn geval tot op heden (tanken, afrekenen, cash-back, online bestellen, etc) zijn dienst heeft bewezen, en dus voor mij volstaat, en ik dus geen reden heb om voor een (betaald) alternatief te kiezen. Uiteraard geen garantie voor de toekomst.

In geval van calamiteiten is het inderdaad erg handig om wat extra bestedingsruimte achter de hand te hebben (helaas wel ervaringsdeskundige in). In die (gelukkig) uitzonderlijke gevallen en de limiet om mijn CC daar niet voor volstaat val ik terug op (uiterst slecht renderend) spaargeld wat ik realtime kan overmaken naar de lopende betaalrekening.

Kortom, tot op heden (en dat sluit inderdaad niet alle toekomstige scenario's uit) geen reden om het anders te doen :wink:
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Extra credit card

Bericht door stegeman »

Wij hebben in deze kwestie actie ondernomen.
Reeds in bezit cc visa SNS. ) €15,75p/j. Hiervan gaan we krediet wat verhogen. Van mijn man.

Daarnaast nu gekozen voor ANWB visa. 50pr korting eerste jaar dus €8. Twijfels gehad evt toch MasterCard maar Visa staat nr1 en is prima in USA, dus de optie van beide een ter harte genomen en toch deze keuze gemaakt. Hiervoor wel lid moeten worden ANWB €15. Maar hierdoor direct korting internationaal rijbewijs x 2 en een tegoed te besteden bij ANWB van €5 binnen. En mijn man leest het blad van ANWB wel graag.
Gewoon een fijn idee dat zonder veel extra kosten bij diefstal of blokkade we een extra hebben. Deze op mijn naam.

Ik kan online nog weinig voordelen van deze kaart vinden in USA. Alle hotels reeds geboekt. Iemand enig idee of we hiermee korting hadden kunnen krijgen bij bijv bright angel lodge en Yosemite valley lodge?

Blij dat ook rijbewijs en extra cc nu geregeld is. Dure cc per maand totaal geen optie voor ons. Hebben prima reisverzekering en zijn helemaal geen cc mensen en willen die extra kosten al helemaal niet. Alleen noodzakelijk iets in de US en volgend jaar tanken langs snelwegen Europa ook wel handig misschien.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Extra credit card

Bericht door sanook »

Internationaal Rijbewijs, wie heeft je dat laten doen ? Is nergens voor nodig, geldklopperij van de ANWB !
Laatst gewijzigd door sanook op 14 apr 2019, 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer