Ruimte kofferbak 2 koffers?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Lennie23
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 feb 2019, 20:39
Aantal x V.S. bezocht: 0

Ruimte kofferbak 2 koffers?

Bericht door Lennie23 »

Goedenavond allemaal!

Ik heb tijdens mijn studie periode gespaard om naar amerika te gaan om een roadtrip te maken in de westkust.
Dit ga ik doen samen met een vriend van mij. Nu ben ik opzoek naar een rental car om de trip te maken.
De trip zal 3 weken zijn waarbij we van LA naar Vegas -> Grand Canyon -> Yosimite -> SFO en weer terug naar LA willen reizen.

Nu willen we een tentje halen bij de wallmart voor overnachtingen op campings.
Daarbij hebben we allebei een grote standaard koffer en een rugtas (handbagage)
Zal een dodge charger (full size car) beschikken over voldoende ruimte voor ons tweeën?
Of kunnen we beter een ford escape suv (intermediate) huren voor de ruimte voor onze spullen?

Dit wordt de eerste keer dat we naar de VS gaan dus daarom hebben we tot op heden geen ervaring hierover.
Ik wacht jullie reacties graag af! :thumbup:
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Ruimte kofferbak 2 koffers?

Bericht door sanook »

Dat zal allemaal best wel passen, misschien niet allebei de grote koffers in de achterbak maar dan kan er evt wel 1 op de achterbank.
Lennie23
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 feb 2019, 20:39
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Ruimte kofferbak 2 koffers?

Bericht door Lennie23 »

sanook schreef:
20 feb 2019, 22:02
Dat zal allemaal best wel passen, misschien niet allebei de grote koffers in de achterbak maar dan kan er evt wel 1 op de achterbank.
allereerst bedankt voor uw reactie!
Welk formaat zou u aanbevelen? Een full size of een intermediate? Nogmaals bedankt
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Ruimte kofferbak 2 koffers?

Bericht door Martin & Marianne »

Dat moet inderdaad wel lukken. Ik weet niet hoe groot jullie koffers zijn, maar als je binnen de maximum afmetingen zit en onder de 23 kilo moet het wel passen in elk model.
Ik weet niet wanneer jullie gaan maar hou er rekening mee dat je de meeste campings in de parken 6 maanden van te voren kunt boeken. En voor Yosemite geldt een ander systeem. Het is verstandig om daar een maand van tevoren voor te oefenen.
Hou er rekening mee dat niet elke Walmart veel kampeerspullen op voorraad heeft. Als je zelf een tent hebt of kunt lenen kun je die makkelijk meenemen. Een koepeltentje neemt weinig ruimte in.

Marianne
Gast

Re: Ruimte kofferbak 2 koffers?

Bericht door Gast »

Hoe oud zijn jullie? Hou er rekening mee dat een auto huren vaak een stuk duurder kan zijn als je jonger dan 25 bent.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Ruimte kofferbak 2 koffers?

Bericht door sanook »

Lennie23 schreef:
20 feb 2019, 22:14
sanook schreef:
20 feb 2019, 22:02
Dat zal allemaal best wel passen, misschien niet allebei de grote koffers in de achterbak maar dan kan er evt wel 1 op de achterbank.
allereerst bedankt voor uw reactie!
Welk formaat zou u aanbevelen? Een full size of een intermediate? Nogmaals bedankt
Ik denk dat het niet veel uitmaakt, je kunt immers altijd nog de achterbank gebruiken voor je bagage. Houdt er dan wel rekening mee dat dit 'in het zicht' ligt. Dus als jullie veel onderweg zijn met de bagage en tussenstops maken zou dit een risico kunnen zijn qua inbraak.
Je zou ook nog naar de prijzen van een midsize SUV kunnen kijken, dan zit je iets hoger en dus beter overzicht/uitzicht.
opvakantie
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:08
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Ruimte kofferbak 2 koffers?

Bericht door opvakantie »

Gebruik zachter koffers ipv die harde dan kun je door er iets uit te laten misschien net dat beetje ruimte creëren om alles in de kofferbak te krijgen. Die harde koffers geven niet mee en zelfs wanneer ze niet vol zijn nemen ze alle ruimte in beslag.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Ruimte kofferbak 2 koffers?

Bericht door roelb »

Met z'n tweeen hoef je echt geen zorgen over te maken over bagageruimte, of je moet echt een mini-auto huren (categorie mini of compact) of enorm veel meeslepen. Vanaf een midsize sedan is eigenlijk alles goed. Voor het vakantiecomfort is een SUV wel prettig. Als je je een beetje verdiept in de diverse verhuurders kom je er al snel achter dat je, voor het bedrag van een mid-size sedan, bij zowel Hertz als National vaak ook een grotere auto mag uitzoeken, maar dat is wel afhankelijk van het aanbod op het moment van ophalen - geen garanties.

Leeftijd is wel een issue. Onder de 25 is duur, ik zie 23 in je inlognaam staan, wellicht je leeftijd? Als die vriend waar je mee gaat wel 25 of ouder is dan is het financieel gunstig om hem de auto te laten huren en de enige bestuurder te laten zijn. Underage fees zijn vaak hoog, reken op minimaal $25 per dag + taxes.
Gast

Re: Ruimte kofferbak 2 koffers?

Bericht door Gast »

sanook schreef:
21 feb 2019, 08:17
Lennie23 schreef:
20 feb 2019, 22:14
allereerst bedankt voor uw reactie!
Welk formaat zou u aanbevelen? Een full size of een intermediate? Nogmaals bedankt
Ik denk dat het niet veel uitmaakt, je kunt immers altijd nog de achterbank gebruiken voor je bagage. Houdt er dan wel rekening mee dat dit 'in het zicht' ligt. Dus als jullie veel onderweg zijn met de bagage en tussenstops maken zou dit een risico kunnen zijn qua inbraak.
Je zou ook nog naar de prijzen van een midsize SUV kunnen kijken, dan zit je iets hoger en dus beter overzicht/uitzicht.
Een intermediate SUV is een Midsize SUV, de benaming verschilt per verhuurder.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Ruimte kofferbak 2 koffers?

Bericht door sanook »

Ik dacht dat Lennie23 het over een intermediate 'sedan' had, eerder had hij het nl over een full size car (dodge charger), en dat hij met de intermediate een iets kleiner formaat bedoelde dan de full size (dus allebei zonder SUV).
Gast

Re: Ruimte kofferbak 2 koffers?

Bericht door Gast »

Lennie23 schreef:
20 feb 2019, 20:51
Zal een dodge charger (full size car) beschikken over voldoende ruimte voor ons tweeën?
Of kunnen we beter een ford escape suv (intermediate) huren voor de ruimte voor onze spullen?
Ehm?
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Ruimte kofferbak 2 koffers?

Bericht door sanook »

Lennie23 schreef:
21 feb 2019, 08:17
Welk formaat zou u aanbevelen? Een full size of een intermediate? Nogmaals bedankt
hier reageerde ik op :wink:, mogelijk verkeerd begrepen dus
Laatst gewijzigd door sanook op 23 feb 2019, 07:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Lennie23
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 feb 2019, 20:39
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Ruimte kofferbak 2 koffers?

Bericht door Lennie23 »

Goedenavond allemaal,
Allereerst nogmaals bedankt voor jullie reacties.
De auto's die ik heb gezien zijn van de website sunnycars.nl
Hierbij heb ik inderdaad rekening gehouden met de under age driver fee.

De intermediate suv komt uit op 1288 en de fullsize sedan op 1265.
Verder kwam ik minder gunstig uit qua prijzen bij hertz en alamo, met name verzekering technisch.

Verder heb ik de tip gekregen deze week bij een reisbureau dat als we voor de intermediate SUV gaan en daar te plekken toch nog voor een sedan willen dat dat eventueel wel kan. Nu vroeg ik mij af wat vinden jullie van dit voorstel? :)
Gast

Re: Ruimte kofferbak 2 koffers?

Bericht door Gast »

Welk voorstel bedoel je?
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7900
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Ruimte kofferbak 2 koffers?

Bericht door Pete.Z »

Los van de wat grotere bagageruimte is het grote voordeel van een SUV de wat hogere zit, wat je reis een stuk leuker maakt. Zeker de bijrijder kijkt ipv tegen de vangrail er overheen, veel beter uitzicht dus tijdens het rijden op je omgeving.Ook kan je makkelijker een stukje onverhard meepakken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer