Extra credit card

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Extra credit card

Bericht door chippie777 »

Wij gaan al jaren naar Amerika en ik had altijd twee credit cards: Matercard met partner kaart en een Visa card via de ANWB. Afgelopen jaar was ik bezig “onnodige” verzekeringen en abonnementen op te zeggen en dat heb ik toen ook gedaan met de ANWB visa card. Achteraf had ik deze misschien beter kunnen houden, maar goed.
Ik ben nu op zoek naar een extra credit card naast mijn Mastercard welke ik via mijn bank heb. Het mooiste zou zijn wanneer deze extra card zo min mogelijk kost maar wel goed te gebruiken is. Welke credit card raden jullie aan of gebruiken jullie zelf als extra credit card?
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9250
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Extra credit card

Bericht door markro »

Wij gebruiken al vele jaren naar volle tevredenheid de Visa card via de ANWB.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Extra credit card

Bericht door sanook »

Ik kan je de AMEX Gold card aanbevelen, 1e jaar geheel gratis en zonder voorwaarden + diverse andere voordelen zoals 75 euro gratis reistegoed, 2 x per jaar gratis airport lounge toegang, gratis 10.000 reward punten twv 40 euro, gratis partner card. Zie PB voor een linkje naar dit aanbod.
Laatst gewijzigd door sanook op 22 feb 2019, 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Extra credit card

Bericht door bedeve »

chippie777 schreef:
22 feb 2019, 15:40
Het mooiste zou zijn wanneer deze extra card zo min mogelijk kost maar wel goed te gebruiken is.
Als dat je enige voorwaarde is .
Keuze snel gemaakt voor 16 Eur per jaar

https://www.anwb.nl/creditcard/visa-card
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Extra credit card

Bericht door bedeve »

sanook schreef:
22 feb 2019, 15:49
Ik kan je de AMEX Gold card aanbevelen, 1e jaar geheel gratis en zonder voorwaarden + diverse andere voordelen zoals 75 euro gratis reistegoed, 2 x per jaar gratis airport lounge toegang, gratis 10.000 reward punten twv 40 euro, gratis partner card. Zie PB voor een linkje naar dit aanbod.
:offtopic:
Waarom uit de Amex winkel deze en niet de FB ?
Vanwege lounge toegang ?
Is de reisverzekering van deze hetzelfde als die van de FB .?
Dat is voor mij HET koop argument voor de Flying Blue Card.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Extra credit card

Bericht door roelb »

Ja, de reisverzekering is even goed. Kijk, die co-branded KLM kaarten zijn hartstikke leuk als je de extra XP's nodig hebt. In alle andere gevallen bieden de reguliere kaarten echt meer voordeel en flexibiliteit. Membership rewards punten zijn vele malen waardevoller dan FB mijlen door de flexibiliteit. Als je wilt kunt ze altijd nog overboeken naar Flying blue. Oke, dan heb je per saldo 4% minder mijlen per euro dan bij de directe Flying blue co-branded kaart, maar daarvoor in de plaats krijg je wel een hoop andere voordelen. Je kunt die punten ook overboeken naar allerlei andere partners, of omzetten in contant geld. Vergis je niet in de waarde daarvan. Ik had vorige week 600 mijlen bij Delta te kort voor een award ticket. Overgeboekt, 1 dag later bij Delta bijgeschreven. Met enige regelmaat vul ik punten bij Marriott of Hilton op die manier aan om net weer genoeg te hebben voor een award night. Dat kun je de gespaarde FB mijlen nooit meer, die kun je alleen maar uitgeven bij AF/KLM.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Extra credit card

Bericht door bedeve »

:offtopic:

@roelb Om de waarde niet te verbranden zijn KLM vluchten ook het enige waar ik mijn FB miles aan besteed.
In mei voor Eur. 181.58 en 49000 FB Miles retour AMS -IAH
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Allard
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 08 jul 2012, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Extra credit card

Bericht door Allard »

@chippie777 Persoonlijk vind ik een creditcard maar een onding, een noodzakelijk kwaad. Maar goed, ik heb er wel een. Bij Knab plus is een Visa Card 100% gratis. Mits je banksaldo aan het eind van de maand toereikend is om glad te strijken. Maar dat geldt overal dacht ik. De jaarlijkse kosten zijn bij deze bank wel iets hoger dan gemiddeld. € 60 p.j. (1e jaar € 30) Geen meerkosten voor partner bij en/of rekening. Of het uiteindelijk uit kan hangt een beetje van jullie persoonlijke situatie af. In onze situatie verliezen wij bij Knab ongeveer € 420 per jaar minder aan ons spaargeld dan bij één van de reguliere grootbanken. Dus dat is al heel snel terugverdiend :)
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Extra credit card

Bericht door roelb »

chippie777 Persoonlijk vind ik een creditcard maar een onding, een noodzakelijk kwaad.
Want?
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Extra credit card

Bericht door chippie777 »

Wel of geen credit card is voor mij geen vraag. Ik heb er al een en dat is erg handig, vooral op vakantie. Omdat ik altijd alles zelf boek en pas betaal op het moment van gebruik vind ik het wel zo handig om een extra CC achter de hand te hebben. Mocht er één niet meer werken dan heb je in ieder geval de andere nog. En ja ik weet dat mijn pinpas ook in de USA zou moeten werken, maar bij hotels en huurauto’s heeft dat geen zin. Daarnaast heb ik al regelmatig meegemaakt dan mijn pinpas niet werd geaccepteerd in de winkel en dat heb ik nooit gehad met een CC.
De Mastercard welke ik via mijn bank heb voldoet prima maar ik wil er gewoon een bij, ik zie dat als een soort van verzekering voor het geval dat.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gebruikersavatar
Allard
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 08 jul 2012, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Extra credit card

Bericht door Allard »

@roelb "Want?" Deze zin was Off-topic. Sorry. Er op in gaan kan ik wel maar dat maakt het vervolg nog meer off-topic. Des te meer omdat het deel van mijn verhaal wat wel on-topic was niet meer ter zake lijkt te doen.
Gast

Re: Extra credit card

Bericht door Gast »

@Allard als je een reis/vlucht/hotel boekt, neem je dan ook een reisverzekering? Een annuleringsverzekering? Bagage vertragingsverzekering? Heb je daar aparte verzekeringen voor lopen op jaarbasis, of boek je die per reis/vlucht/hotel erbij?

Misschien moet je die kosten op jaarbasis ook eens bij elkaar optellen en je zult zien dat een AMEX Gold card ineens een stuk voordeliger is dan je VISA card. Bovendien is de AMEX GOLD het 1e jaar ook volledig gratis als je me even een PB stuurt voor de link.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Extra credit card

Bericht door bedeve »

roelb schreef:
22 feb 2019, 16:53
chippie777 Persoonlijk vind ik een creditcard maar een onding, een noodzakelijk kwaad.
Want?
@Allard
In een thread die specifiek over Credit Cards gaat vind ik het "want " wel een leuke op informatie gerichte vraagstelling
En ook een vraag die bij lezing als eerste bij mij op komt .
Jammer dat je daar zo afhoudend op reageert
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Extra credit card

Bericht door KW1984 »

Als tweede kaart (voor noodgevallen) kan ik je een prepaid creditcard aanraden, zoals bijvoorbeeld Revolut. Werkt obv VISA (dus veel geaccepteerd), is kostenloos en biedt ook nog wat andere (koers)voordelen.

Zelf afgelopen jaar als back-up gebruikt, kwam bijvoorbeeld een keer van pas toen mijn eigen Mastercard met tanken niet werkte, en de revolut wel. Ook kon ik met deze kaart vooraf (vanuit NL) online bij Walmart bestellen (store pick-up), wat met mijn eigen CC van MC (via ING) niet lukte.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Gast

Re: Extra credit card

Bericht door Gast »

Let wel dat een prepaid card leuk is voor erbij, maa4 absoluut geen gelijkwaardige vervanger voor een reguliere CC. Je krijgt er echt geen auto op mee.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Extra credit card

Bericht door stegeman »

Wij hebben creditcard van SNS , welke net veranderd is schijnbaar naar visa ics SNS. (Nog goedkoper dan de anwb pas volgens mij)
Verder gewoon onze pinpas.
Is dit dan niet voldoende? Is een 2e creditcard noodzakelijk? Bij verlies of diefstal red je je niet met de bankpas?
Ik begrijp een beetje dat geadviseerd word wel een tweede?
En wat kun je goedkoper/beter afrekenen met pinpas en wat met creditcard? Cc voor autohuur noodzakelijk weet ik en gebruikten hem voor hotelboekingen. Ben ook totaal niet van die kaarten. Betalen moet je toch, dus dan maar gewoon direct vd rekening.
Gast

Re: Extra credit card

Bericht door Gast »

In de US kun je eigenlijk niet zonder CC (ook al heb je als backup eventueel een pinpas) omdat je een aantal zaken/diensten alleen met CC kunt betalen. Als je dus geen backup CC hebt kun je in de problemen komen omdat betalingen met een pinpas (debit card) niet altijd gedaan kunnen worden, zoals bv borgstelling voor auto, maar ook hotel betalingen worden niet altijd toegestaan met een pinpas en is een CC vereist (met name voor het achteraf in rekening te kunnen brengen van bv schade/diefstal goederen uit hotelkamers of ook bv overtredingen rookverbod).
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Extra credit card

Bericht door KW1984 »

Terpies schreef:
22 feb 2019, 23:46
Let wel dat een prepaid card leuk is voor erbij, maa4 absoluut geen gelijkwaardige vervanger voor een reguliere CC. Je krijgt er echt geen auto op mee.
Heb je dat zelf in de praktijk ervaren? Zou best zo kunnen zijn hoor, maar een gewone CC met een limiet van € 1.000 is voor een verhuurder toch net zo veel 'waard' als een prepaid kaart waar € 1.000 op staat? Meer dan de (vrij beschikbare) limiet kunnen ze toch niet afschrijven/claimen.

Ik heb het dan ook vooral over een back-up creditcard, dus niet voor de autohuur ofzo maar voor gevallen waarin mijn eigen CC het niet doet of zijn limiet heeft bereikt (bijvoorbeeld doordat een hotel per abuis een veel te hoge borg reserveert en deze pas heel laat weer vrijgeeft, zoals in de praktijk ervaren). Voor mij dus een prima (kostenloos) alternatief, rekening houdend met enkele beperkingen.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Gast

Re: Extra credit card

Bericht door Gast »

Een backup card die niet een wolwaardige vervanging is is geen backup card maar een aanvullend leuk kaartje met een paar eigenschappen die je in staat stellen om (prepaid) saldo te kunnen gebruiken om betalingen mee te doen.

Leuk, maar geen backup. Een fiets is op lange afstanden ook geen volwaardige vervanging van een auto, maar het is wel ook een vervoersmiddel, net als een auto.

Een prepaid CC is in mijn ogen volledig zinloos als je ook een gewone backup CC kunt hebben waar je wel alle faciliteiten mee hebt.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Extra credit card

Bericht door Vito »

@stegeman: wij hebben met zijn tweeën allebei een CC (2 x een MasterCard) In 14 reizen USA is dit altijd voldoende geweest. Wij hebben echt nog nooit 2 verschillende kaarten nodig gehad, dus laat je niet gek maken. :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer