Reis Ave2019: meivakantie 2019, 16 dgn West-Amerika, wat bevelen jullie aan?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Ave2019
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 feb 2019, 18:01
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis Ave2019: meivakantie 2019, 16 dgn West-Amerika, wat bevelen jullie aan?

Bericht door Ave2019 »

Als eerste mijn complimenten voor het forum, wat een mooie verhalen en goede tips. Voor mij is de informatie overweldigend en vraag bij deze jullie advies.
In de meivakantie 18/04 t/m 03/05 2019 gaan we (2 volwassenen en 2 kids 8 en 10 jaar) naar Amerika. De tickets staan vast 18/04 naar SF en 03/05 vertrek vanuit LA. Helaas hebben we slechts 16 dgn, hoe zouden we deze dgn het beste kunnen vullen, zonder hele dgn in de auto te zitten. Ik wil graag quality time en genieten van al het mooie, voor ons is dit de natuur en de steden. Een stukje route langs de kust lijkt ons ook leuk, maar in onderstaand schema is dit niet meegenomen.

18/04 AMS -SF
19/04 SF
20/4 SF
21/04 SF - Yosemite (welk moois kunnen we bekijken, de Tioga Pass en Glacier Point z’n ws afgesloten en welke route adviseren jullie)
22/04 Yosemite
23/04 Yosemite - Death Valley
24/04 Death Valley
25/04 Death Valley - Las Vegas
26/04 Las Vegas
27/04 Las Vegas - ?
28/04 ?
29/04 Grand Canyon -?
30/04 ? - LA
01/05 LA
02/05 LA
03/05 LA - AMS

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met tips, wat we moeten bezoeken en routes die we kunnen volgen. Alvast enorm bedankt.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Meivakantie 2019, 16 dgn west Amerika, wat bevelen jullie aan?

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het een prima route. Alleen de rit van Yosemite naar Death Valley is te lang. Je zou tot aan Lone Pine kunnen rijden en dan de volgende dag naar Death Valley.
Bij Lone Pine is een bezoek aan de Alabama Hills een aanrader.
In Yosemite kun je de vallei bezoeken en de sequoias in de Mariposa Grove.
Mocht het weer te slecht zijn zodat je sneeuwkettingen nodig hebt dan zou je Yosemite over kunnen slaan en via de kust kunnen rijden.
Het is wel verstandig om nu al naar accommodatie te kijken.

Marianne
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Meivakantie 2019, 16 dgn west Amerika, wat bevelen jullie aan?

Bericht door PSVwally »

Yosemite - death valley is wel een fikse afstand. Ik zou in alle gevallen max tot Lone Pine rijden. En dan de dag erop via death valley naar Vegas. Dan win je alvast een dag die je elders beter kunt gebruiken. Yosemite in April is een risico. Wij hadden er toen prima weer, maar het kan ook nog sneeuwen. De route van SF naar Yosemite hangt er een beetje vanaf waar je overnacht.

Die dag die je wint zou ik als keuze inzetten voor Zion, Bryce of Page of een extra dag Vegas. Wij hebben op onze eerste trip toen voor Page gekozen. Als tussenstop voor GC - LA zou ik Kingman of Needles gebruiken.
Ave2019
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 feb 2019, 18:01
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Ave2019: meivakantie 2019, 16 dgn West-Amerika, wat bevelen jullie aan?

Bericht door Ave2019 »

Bedankt voor jullie reactie. Ik ga de route aanpassen en post de nwe route zodra ik deze heb. Wat is aan te raden Zion, Brice of page? Alle drie is denk ik te kort voor de dgn die we hebben en wil niet alleen maar in de auto zitten.

Ik denk dat het verstandig is 2 routes te maken ivm de weersverwachtingen Yosemite.
@Marianne, welke route langs de kust heb jij ingedachte als Yosemite park ‘ingesneeuwd’ is?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Ave2019: meivakantie 2019, 16 dgn West-Amerika, wat bevelen jullie aan?

Bericht door Martin & Marianne »

Als je de kust neemt zou je een stop in Monterey en in Pismo Beach kunnen maken. En dan richting Death Valley. Probeer in elk geval het stuk van Big Sur mee te nemen.

Ik denk dat ik Page als tussenstop tussen LV en de GC zou doen. Je kunt dan door Zion rijden. Tijd om Zion Canyon te bezoeken is er niet echt denk ik, maar de route is ook al prachtig. En onderweg kun je de Canyon Overlook Trail doen. Of de Pine Creek Fall.

Of rij van DV naar Zion (Springdale), dan Page, GC en dan Las Vegas.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer