Reis JMAdenOuden: rondreis Las Vegas met Yellowstone ... tips?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Jmadenouden
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 sep 2016, 14:45
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis JMAdenOuden: rondreis Las Vegas met Yellowstone ... tips?

Bericht door Jmadenouden »

[excuus voor de dubbele post, maar ik heb onderstaand topic eerder verkeerd in Noordwesten gepost, vandaar nu opnieuw]

* Note mod: duplicaattopic is verwijderd.

Hoi allemaal,

We gaan dit jaar in juni naar de VS. Een aantal jaren geleden hebben we met de auto een route van San Francisco - Las Vegas - Los Angeles gedaan, maar toen hebben we de Nationale Parken rechts van Vegas niet bezocht. Daarom hebben we dit jaar besloten om een aantal nationale parken te bezoeken, waarbij Yellowstone hoog op de verlanglijst stond. We hebben dus een rondreis rondom Yellowstone gepland. Aangezien we nu 2 jonge kinderen hebben (1 en 4jr) gaan we deze keer (voor het eerst!) met een camper.

We hebben onderstaande route voor ogen, maar horen graag of jullie nog betere tips hebben. We hebben gekozen voor aankomst en vertrek in Las Vegas zodat we een direct vlucht hebben. Daarnaast blijven we bewust op een plaatsen één of meerdere dagen (Zion, Yellowstone, Moab, Las Vegas) om zo wat rust in te bouwen wat wij prettig vinden. De vlucht en een aantal campings zijn al geboekt, maar er zijn ook nog een aantal plaatsen vast te leggen.

Dag 1: NL naar Las Vegas
Dag 2: Zion (camping in Zion)
Dag 3: Zion NP (camping in Zion)
Dag 4: omgeving Salt Lake City (camping nog te boeken)
Dag 5: Bear Lake (camping nog te boeken)
Dag 6: West Yellowstone NP (camping bij West entrance)
Dag 7: Yellowstone NP (camping bij West entrance)
Dag 8: Yellowstone NP (camping bij West entrance)
Dag 9: Grand Teton (camping ca 45 min van Jackson)
Dag 10: Flaming Gorge of Vernal (camping nog te boeken)
Dag 11: Moab (camping bij Moab)
Dag 12: Moab (camping bij Moab)
Dag 13: Page (camping nog te boeken)
Dag 14: Page (camping nog te boeken)
Dag 15: Las Vegas (camping nog te boeken)
Dag 16: Las Vegas (hotel nog te boeken)
Dag 17: Las Vegas (hotel nog te boeken)
Dag 18: Las Vegas naar NL

Route op hoofdlijnen op Google Maps

We hebben nog de volgende vragen, maar horen uiteraard ook graag als jullie nog andere tips hebben:
1. Wat is er leuk om te doen met jonge kinderen in omgeving Salt Lake City? Naar de stad of in de natuur eromheen?
2. Heeft de tussenstop bij Bear Lake zin of zouden jullie in één keer doorreizen naar Yellowstone?
3. We zitten nu 3 dagen en nachten in Yellowstone waarvan 3 nachten op een camping bij de West entrance. Is het park goed te bereizen vanaf die locatie?
4. We zouden nog graag Cody bezoeken, maar dit ligt niet echt handig op de route. Hoe is dit het beste in te passen in het bezoek van Yellowstone?
5. Op de terugroute van Grand Teton naar Moab kiezen we ervoor om 'om' te rijden via Flaming Gorge of Vernal. Is dit de moeite en welke tussenstop raden jullie aan?

We lezen het graag!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondreis Las Vegas-Yellowstone en terug....reistips?

Bericht door Martin & Marianne »

Kunnen jullie al vroeg de camper ophalen? Met ook nog boodschappen doen die eerste dag is het een aardig volle dag denk ik. Sta je op Watchman of heb je een camping buiten het park?
Ik ken Salt Lake City niet maar ik vraag me af of dat met kinderen leuk is. Wij zijn in 2015 naar Antelope Island geweest, dat vonden we erg leuk.
Misschien heb je iets aan ons reisverslag, ook voor Grand Teton en Yellowstone. Wij waren er toen ook in juni.

Ik zou zelf Bear Lake overslaan en die dag gebruiken voor Yellowstone. En doe zeker een aantal nachten in het park bijvoorbeeld op Canyon. En de laatste nacht is Grant handig, dan zit je al dicht bij Grand Teton.
Het is wel jammer dat je Bryce nu niet meeneemt.

Marianne
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis JMAdenOuden: Rondreis Las Vegas met Yellowstone......tips?

Bericht door Markstaal »

Leuk dat jullie weer naar de VS gaan!

Jullie hebben wel een erg druk programma. Ik zou nog wel een beetje sleutelen aan de route om het wat beter te laten lopen. Een retourtje LV en ook Yellowstone in 18 dagen is namelijk wel redelijk krap maar het kan wel.

Alle dagen in West Yellowstone zou ik niet doen. Jullie zijn immers met de camper en daarvoor genoeg opties in het park zelf. Omdat Yellowstone groot is is het handig om niet alleen op 1 locatie te gaan zitten, dan wordt het namelijk veel extra km's maken. Je kan bijvoorbeeld eens kijken naar Canyon Campground, deze ligt in het midden van de 2 loops.

Voor Moab heb je eigenlijk 3 nachten nodig.


Door wat meer tijd voor de andere zaken te maken kan je een nacht minder Page doen en ook 1 of 2 nachten minder in LV blijven. Wanneer leveren jullie de camper weer in? Verder ben ik ook benieuwd wanneer jullie de camper kunnen ophalen, het lijkt mij op dat jullie dit op dag 2 willen doen. Hou er rekening mee dat dit veel extra tijd kost en je ook nog boodschappen zal moeten doen en nog door naar Zion (ongeveer 3 uren rijden).Het is jammer dat jullie niet een paar dagen extra hebben, deze had je kunnen gebruiken om bijvoorbeeld Bryce Canyon en Capitol Reef mee te nemen. Verder zou ik Cody vergeten in dit schema, dat wordt te veel omrijden.

Verder, schrijf de route eens van dag tot dag uit, dat leest makkelijker en is het ook beter te zien waar je precies overnacht.

bv

Dag 1: Thuis - LV
Dag 2: LV - Zion
Dag 3: Zion - ...
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis JMAdenOuden: rondreis Las Vegas met Yellowstone ... tips?

Bericht door IngridZw »

Omdat je de route niet in de "van - naar" vorm beschrijft lijkt het alsof je op een aantal plaatsen meer tijd hebt dan in werkelijkheid het geval is.
Mocht je Cody willen toevoegen dan kan dit het handigst na Yellowstone. Ik zou vanaf SLC dan eerst naar Grand Teton gaan via Bear Lake (maar zonder een overnachting) en vervolgens naar Yellowstone. De extra nacht die je nu bespaart als je niet overnacht bij Bear Lake kun je bij Cody zetten.
En dan vanaf Cody richting Moab met een overnachting bij Flaming Gorge.
Ik zou 1 nacht minder Las Vegas doen t.g.v. een extra dag Moab. Dat kan tevens een mooi rustpunt zijn nadat je daarvoor toch wel een behoorlijke afstand hebt afgelegd.

In SLC zijn we naar een winkelcentrum geweest vlakbij het Mormon tempelcomplex. In het midden van het winkelcentrum was een groot plein met allemaal kleine waterfonteintjes (wij noemen ze bedriegertjes). Daar hadden heel veel kindertjes enorm veel plezier.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Reis JMAdenOuden: rondreis Las Vegas met Yellowstone ... tips?

Bericht door Ron Notenboom »

Ik ben het eens met Marianne. Ik zou ook de nacht Bear Lake toevoegen aan Yellowstone. De route van SLC naar Yellowstone langs Bear Lake is overigens wel de moeite, maar in een dag goed te doen.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis JMAdenOuden: rondreis Las Vegas met Yellowstone ... tips?

Bericht door tomhster »

Ga nou niet via die stomme Interstate 15 omhoog. Elk alternatief is beter, prettiger en mooier, ook als het meer tijd kost. Salt Lake City is ook echt geen must.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis JMAdenOuden: rondreis Las Vegas met Yellowstone ... tips?

Bericht door PSVwally »

Salt Lake City kan voor anderen natuurlijk wel een must zijn he. Het is maar waar de persoonlijke voorkeuren liggen. Ik vind het zo wel erg bot gesteld. Ik vind zo midden in de vakantie een dagje in een stad niet persé onplezierig iig.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis JMAdenOuden: rondreis Las Vegas met Yellowstone ... tips?

Bericht door Martin & Marianne »

De I15 is inderdaad erg onaantrekkelijk maar veel tijd om een andere route te nemen is er niet.

Marianne
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis JMAdenOuden: rondreis Las Vegas met Yellowstone ... tips?

Bericht door Mrvanilla »

En Salt Lake is best een leuke stad hoor. Heeft niet de vibe van een wereld stad als New York of San Francisco maar voor een middagje best prima!
Groetjes,
Daniel
Jmadenouden
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 sep 2016, 14:45
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Rondreis Las Vegas-Yellowstone en terug....reistips?

Bericht door Jmadenouden »

Hoi allemaal, dank voor alle tips!
Martin & Marianne schreef:
14 feb 2019, 22:17
Kunnen jullie al vroeg de camper ophalen? Met ook nog boodschappen doen die eerste dag is het een aardig volle dag denk ik. Sta je op Watchman of heb je een camping buiten het park?
Ik ken Salt Lake City niet maar ik vraag me af of dat met kinderen leuk is. Wij zijn in 2015 naar Antelope Island geweest, dat vonden we erg leuk.
Misschien heb je iets aan ons reisverslag, ook voor Grand Teton en Yellowstone. Wij waren er toen ook in juni.
Ik zou zelf Bear Lake overslaan en die dag gebruiken voor Yellowstone. En doe zeker een aantal nachten in het park bijvoorbeeld op Canyon. En de laatste nacht is Grant handig, dan zit je al dicht bij Grand Teton.
Het is wel jammer dat je Bryce nu niet meeneemt.
Marianne
Hoi Marianne, dank voor je reactie! De camper kunnen we pas om 12:00u ophalen dus dag 2 is inderdaad vooral een reisdag. Voor ons is Salt Lake City zeker geen must, het is voor ons vooral een tussenstop naar Yellowstone. Dus als we het met tussenstop naar Yellowstone kunnen reizen, zou dat onze voorkeur hebben. Dat lijkt ook op basis van de tips van anderen wel een goede optie.
Wat betreft het overnachten in het park zou dat ook onze voorkeur hebben, maar we hebben gezien dat de campings of al volgeboekt zijn of op basis van 'first come first serve' zijn. Dat risico wilden we eigenlijk niet nemen, of wat zijn jullie ervaringen daarmee?
Bryce moeten we inderdaad hierdoor overslaan, maar dat is voor ons OK. Met dit reisschema zullen we wat keuzes moeten maken helaas ;).
Markstaal schreef:
15 feb 2019, 14:58
Leuk dat jullie weer naar de VS gaan!
........
Alle dagen in West Yellowstone zou ik niet doen. Jullie zijn immers met de camper en daarvoor genoeg opties in het park zelf. Omdat Yellowstone groot is is het handig om niet alleen op 1 locatie te gaan zitten, dan wordt het namelijk veel extra km's maken. Je kan bijvoorbeeld eens kijken naar Canyon Campground, deze ligt in het midden van de 2 loops.
Voor Moab heb je eigenlijk 3 nachten nodig.
Door wat meer tijd voor de andere zaken te maken kan je een nacht minder Page doen en ook 1 of 2 nachten minder in LV blijven. Wanneer leveren jullie de camper weer in? Verder ben ik ook benieuwd wanneer jullie de camper kunnen ophalen, het lijkt mij op dat jullie dit op dag 2 willen doen. Hou er rekening mee dat dit veel extra tijd kost en je ook nog boodschappen zal moeten doen en nog door naar Zion (ongeveer 3 uren rijden).Het is jammer dat jullie niet een paar dagen extra hebben, deze had je kunnen gebruiken om bijvoorbeeld Bryce Canyon en Capitol Reef mee te nemen. Verder zou ik Cody vergeten in dit schema, dat wordt te veel omrijden.
Verder, schrijf de route eens van dag tot dag uit, dat leest makkelijker en is het ook beter te zien waar je precies overnacht.
.........
Ha Mark, dank voor de tips. 18 dagen is inderdaad niet erg lang, maar vluchten zijn al geboekt en voor een eerste keer met de camper is 2,5 week voor ons een mooie tijd. We hebben er geen moeite mee als we niet alles gezien hebben, maar willen wel voorkomen dat we gaan haasten. Genoeg rustmomenten en voldoende afwisseling is voor ons wel van belang.
Wat betreft West Yellowstone. We hebben zitten zoeken naar campings in het park, maar deze zijn al volgeboekt OF zijn op basis van first come first serve. Canyon Campground is ook FCFS. Is dat aan te raden?
We gaan kijken of we wat extra dagen kunnen creëren in Zion en Moab door met één tussenstop naar Yellowstone te rijden en wellicht één dag minder Las Vegas. We hebben de reis nu ook van dag tot dag uitgeschreven.
IngridZw schreef:
15 feb 2019, 16:48
Mocht je Cody willen toevoegen dan kan dit het handigst na Yellowstone. Ik zou vanaf SLC dan eerst naar Grand Teton gaan via Bear Lake (maar zonder een overnachting) en vervolgens naar Yellowstone. De extra nacht die je nu bespaart als je niet overnacht bij Bear Lake kun je bij Cody zetten.
En dan vanaf Cody richting Moab met een overnachting bij Flaming Gorge.
Ik zou 1 nacht minder Las Vegas doen t.g.v. een extra dag Moab. Dat kan tevens een mooi rustpunt zijn nadat je daarvoor toch wel een behoorlijke afstand hebt afgelegd.
........
Ha Ingrid, dank je! De doorreis van Zion naar Yellowstone gaan we nu met één tussenstop doen en we gaan kijken of we een dag minder LV kunnen doen. We hadden Grand Teton overigens na Yellowstone gezet om de doorreis van GT naar Flaming Gorge/Vernal wat korter te maken. Geen goed idee?
Jmadenouden
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 sep 2016, 14:45
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis JMAdenOuden: rondreis Las Vegas met Yellowstone ... tips?

Bericht door Jmadenouden »

Op basis van jullie tips nu het reisschema uitgeschreven incl hotels en campings en een extra dag Zion en een extra dag Moab toegevoegd. We denken nog na over welke routes we beter wel/niet kunnen nemen en welke campings. Als jullie tips hebben horen we het graag.

Dag 1: Amsterdam naar Las Vegas (aankomst ca 14u, Tropicana Las Vegas)
Dag 2: LV - Zion (Zion Canyon Campground)
Dag 3: Zion NP (Zion Canyon Campground)
Dag 4: Zion NP (camping ntb)
Dag 5: Zion NP - Salt Lake City of Bear Lake (doorreis naar Yellowstone; camping ntb)
Dag 6: SLC/BL - Yellowstone (Yellowstone Grizzly RV Park / West entrance)
Dag 7: Yellowstone (Yellowstone Grizzly RV Park / West Yellowstone)
Dag 8: Yellowstone (Yellowstone Grizzly RV Park / West Yellowstone)
Dag 9: Yellowstone - Grand Teton (Teton Valley Resort / ca 45 min van Jackson)
Dag 10: GT - Flaming Gorge of Vernal (camping ntb)
Dag 11: Vernal - Moab (Canyonlands Sun RV Resorts)
Dag 12: Moab (Canyonlands Sun RV Resorts)
Dag 13: Moab (camping ntb)
Dag 14: Moab - Page (camping ntb)
Dag 15: Page (camping ntb)
Dag 16: Page - Las Vegas (camping/hotel ntb)
Dag 17: Las Vegas (hotel ntb)
Dag 18: Las Vegas naar Amsterdam (vertrek ca 16u)
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis JMAdenOuden: rondreis Las Vegas met Yellowstone ... tips?

Bericht door stegeman »

Wat een heerlijke relaxte en interessante route. Ik ga dit even opslaan. Lijkt me voor een volgende keer heel erg mooi om zo.
MarjoleinB
Amerika-ontdekker
Berichten: 92
Lid geworden op: 10 jul 2013, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis JMAdenOuden: rondreis Las Vegas met Yellowstone ... tips?

Bericht door MarjoleinB »

Je zou voor Yellowstone ook nog in Gardiner, Montana kunnen kijken voor campings.
Wij stonden hier 1 nacht, 1 nacht op Madison en 1 nacht Canyon.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis JMAdenOuden: rondreis Las Vegas met Yellowstone ... tips?

Bericht door Martin & Marianne »

Jmadenouden schreef:
16 feb 2019, 12:52
We hebben zitten zoeken naar campings in het park, maar deze zijn al volgeboekt OF zijn op basis van first come first serve. Canyon Campground is ook FCFS.
Canyon kun je toch reserveren? Wanneer ben je er precies? Is alles op elke dag al volgeboekt? Kijk je dan voor meerdere nachten of per nacht?
Een extra nacht Yellowstone zou wel mooi zijn, zeker omdat je voor Grand Teton ook al weinig tijd hebt. De laatste nacht zou Grant Village mooi zijn, of kijk eens naar de mogelijkheden bij Flagg Ranch.
Heb je in Grand Teton ook Colter Bay RV park geprobeerd?
Je kunt op weg van Bear Lake naar Yellwostone ook door grand Teton rijden; op die manier kun je in Grand Teton beide wegen nemen; de een op de heenweg, de andere op de terugweg. Kijk eens in ons verslag daarvoor.

Je staat in Zion dus ook niet in het park. Watchman zal nu niet meer lukken maar voor die derde nacht kun je proberen South te reserveren. Wij deden dat zo in 2015. Kijk eens op www.nps.gov/zion onder campings voor meer informatie daarover.

Wanneer moet je de camper inleveren?

Probeer zo weinig mogelijk te quoten, het is beslist niet nodig om hele lappen tekst te quoten, dat leest niet fijn, zeker niet op een smartphone.

Marianne
Jmadenouden
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 sep 2016, 14:45
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis JMAdenOuden: rondreis Las Vegas met Yellowstone ... tips?

Bericht door Jmadenouden »

We hebben het schema aangepast met de data. Camper ophalen op 14-jun (12u) en inleveren op 28-jun.

De campings in Yellowstone en Grand Teton bljken op dit moment allemaal vol, maar wellicht dat er nog annuleringen komen. We houden het in de gaten. Gardiner is wellicht nog een goede optie.

13-jun / dag 1: Amsterdam naar Las Vegas (aankomst ca 14u, Tropicana Las Vegas)
14-jun / dag 2: LV - Zion (Zion Canyon Campground)
15-jun / dag 3: Zion NP (Zion Canyon Campground)
16-jun / dag 4: Zion NP (camping ntb)
17-jun / dag 5: Zion NP - Salt Lake City of Bear Lake (doorreis naar Yellowstone; camping ntb)
18-jun / dag 6: SLC/BL - Yellowstone (Yellowstone Grizzly RV Park / West entrance)
19-jun / dag 7: Yellowstone (Yellowstone Grizzly RV Park / West Yellowstone)
20-jun / dag 8: Yellowstone (Yellowstone Grizzly RV Park / West Yellowstone)
21-jun / dag 9: Yellowstone - Grand Teton (Teton Valley Resort / ca 45 min van Jackson)
22-jun / dag 10: GT - Flaming Gorge of Vernal (camping ntb)
23-jun / dag 11: Vernal - Moab (Canyonlands Sun RV Resorts)
24-jun / dag 12: Moab (Canyonlands Sun RV Resorts)
25-jun / dag 13: Moab (camping ntb)
26-jun / dag 14: Moab - Page (camping ntb)
27-jun / dag 15: Page (camping ntb)
28-jun / dag 16: Page - Las Vegas (camping/hotel ntb)
29-jun / dag 17: Las Vegas (hotel ntb)
30-jun / dag 18: Las Vegas naar Amsterdam (vertrek ca 16u)
Jmadenouden
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 sep 2016, 14:45
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis JMAdenOuden: rondreis Las Vegas met Yellowstone ... tips?

Bericht door Jmadenouden »

We zijn nog bezig met de route en overwegen nu om vanaf Moab via Capitol Reef / Bryce naar LV te gaan ipv via Monument Valley / Page. Dat lijkt qua reistijd beter uit te komen. Wat raden jullie aan, wat is de leukste route?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis JMAdenOuden: rondreis Las Vegas met Yellowstone ... tips?

Bericht door Martin & Marianne »

Ik denk dat de route via Capitol Reef en de UT12 en Bryce mooier is, maar het zal wel iets langer zijn.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer