Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Bushmaster »

op de website of de app?
Wat ik doe:
- in de app zoeken
- filter ==> luxury SUV
- boeken in de app en dan verder de betaling via de website
Ik zie nu ook > $1800 voorbij komen
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

:shock: :shock: :shock:

Ik zou zeggen, vraag niet hoe het kan maar profiteer er van!
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Omw2USA schreef:
06 feb 2019, 22:28
Terpies schreef:
06 feb 2019, 21:30
@ Omw2USA Heb je bij Avis je membership naar Presidents Club laten upgraden? Of biedt dat op deze huur geen extra voordelen?
Is pas van kracht vanaf het moment dat de auto terug binnen is gebracht. Had die vraag ook gesteld aan de klantendienst. Helaas! Maar kan het wel gebruiken als ik daarna nog boek voor Australië etc.
Waarom zou die status pas van kracht zijn als je de auto terugbrengt? Je kunt toch de boeking doen als je deze status hebt? Eerst status match aanvragen naar Presidents Club en dan boeken.
Gebruikersavatar
ryan
Amerika-ontdekker
Berichten: 72
Lid geworden op: 19 feb 2008, 10:42
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door ryan »

Terpies schreef:
05 feb 2019, 22:37

1. Mail voor status upgrade vanaf EC Elite exec naar Profile.Update@avisbudget.com
2. Mail voor status update vanaf Avis of National naar hertzstatusmatch@hertz.com

Wel ff screenshot toevoegen uit de app/profile page van National waarop je status als EC Elite staat, of Avis status.
Voila!
Ik heb een mail gestuurd naar Avis om mijn National elite te matchen naar Avis. Krijg van Avis terug dat ik bij Avis in Nederland moet zijn... iemand enig idee welk e-mailadres ik dan moet gebruiken?
Ryan en Hannah

Reisverslagen:
Californie 2018: http://www.hannekesteen.nl
LA 2012, Orlando/Canada 2013 en Florida 2016+2017:
http://ryanenhannah.blogspot.com
Reisverslag Orlando 2010: http://hanenryangoflorida.blogspot.com
Omw2USA
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 feb 2019, 21:24
Aantal x V.S. bezocht: 0
Locatie: Vlaams-Brabant (BE)

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Omw2USA »

Terpies schreef:
07 feb 2019, 18:27
Omw2USA schreef:
06 feb 2019, 22:28


Is pas van kracht vanaf het moment dat de auto terug binnen is gebracht. Had die vraag ook gesteld aan de klantendienst. Helaas! Maar kan het wel gebruiken als ik daarna nog boek voor Australië etc.
Waarom zou die status pas van kracht zijn als je de auto terugbrengt? Je kunt toch de boeking doen als je deze status hebt? Eerst status match aanvragen naar Presidents Club en dan boeken.
Maar ik heb die status nog niet en niet bij andere bedrijven, dus kan ze ook nergens mee matchen. Heb mij wel bij elk car rental bedrijf ingeschreven voor hun loyaliteitsprogamma. Pas nadat de huur gedaan is zal ik de Avis President Club status krijgen. Als ik mij ergens vergis, mag je er mij gerust op wijzen! :)
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

@Omw2USA zoals eerder aangegeven vraag je met de amex elite link van National een EC executive elite status aan, daarna status match je met Avis voor president club en daarna boek je je reservering.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

ryan schreef:
07 feb 2019, 21:41
Terpies schreef:
05 feb 2019, 22:37

1. Mail voor status upgrade vanaf EC Elite exec naar Profile.Update@avisbudget.com
2. Mail voor status update vanaf Avis of National naar hertzstatusmatch@hertz.com

Wel ff screenshot toevoegen uit de app/profile page van National waarop je status als EC Elite staat, of Avis status.
Voila!
Ik heb een mail gestuurd naar Avis om mijn National elite te matchen naar Avis. Krijg van Avis terug dat ik bij Avis in Nederland moet zijn... iemand enig idee welk e-mailadres ik dan moet gebruiken?
Het e-mail adres wat ik noemde werkte voor mij om Avis te matchen. Ik kreeg daarna automatisch een mail vanuit de US van Avis om kopie membership te sturen waaruit blijkt dat ik status had bij National. Dat gedaan en daarna PC bij Avis.
Omw2USA
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 feb 2019, 21:24
Aantal x V.S. bezocht: 0
Locatie: Vlaams-Brabant (BE)

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Omw2USA »

Terpies schreef:
07 feb 2019, 23:56
@ Omw2USA zoals eerder aangegeven vraag je met de amex elite link van National een EC executive elite status aan, daarna status match je met Avis voor president club en daarna boek je je reservering.
Die link had ik alreeds gezien, maar ik vrees dat ik te laat ben :/

"Enroll in National’s Emerald Club® between 9/16/18 – 1/31/19 and automatically advance to Emerald Club Executive Elite status."

Via deze link: https://legacy.nationalcar.com/en_US/ca ... Elite.html
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Terpies schreef:
07 feb 2019, 23:56
@ Omw2USA zoals eerder aangegeven vraag je met de amex elite link van National een EC executive elite status aan, daarna status match je met Avis voor president club en daarna boek je je reservering.
Mooi te lezen hoe jij anderen tot pro-active opstelling probeert te brengen Terpies.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1509
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door butterfly »

Ik ben voor december aan het kijken naar een minivan van en naar Washington dc. Nu zie ik via autoeurope een auto bij alamo voor 530 euro voor 13 dagen. Ik kan kiezen uit 2 tarieven. Bij het ene tarief zit er oa afsleepkosten bij die meeverzekerd zijn, bij de goedkopere niet. Wie heeft ervaring met autoeurope en weet wat het grote verschil tussen de 2 is? Kan ik met een gerust hart voor de goedkoopste gaan? ( ja, ik heb nog tijd zat, maar het is nog tot 48 uur van tevoren kosteloos te annuleren :wink: )
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Afsleepkosten? Waarom zou je die willen meeverzekeren? Je hebt een huurauto. Als ie het niet meer doet komen ze hem gelijk halen en heb je recht op een vervangende auto.

Waarom zou je dit willen meeverzekeren?

Overigens... €530 voor 13 dagen vind ik behoorlijk aan de prijs. Wil je perse een minivan?
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1509
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door butterfly »

Echt? het klonk wel goedkoop. We reizen met 5 volwassenen met bagage, vandaar een minivan.
De afsleepkosten op zich zou ik ook niet perse mee willen verzekeren, ik vroeg mij alleen af of ik iets over het hoofd zag.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Reserveer die dan, en maak ook een boeking bij National voor $503 voor een EC executive aisle keus...misschien staat daar een 7-zitten of een minivan. Ga je daar eerst kijken en als er niets naar je zin staat gebruik je je backup boeking van Alamo (deze verhuurders zitten naast elkaar op IAD, want zijn eigendom van dezelfde moeder maatschappij).
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1509
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door butterfly »

Bedankt voor je advies :thumbup:
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Ik zou in de tussentijd wel kijken of je direct bij Alamo een boeking kunt maken. Bij autoeurope kun je je reservering niet meer cancellen als je in DC bent.

Ik zou voorlopig deze boeking bij autoeurope laten staan en blijven zoeken. Je hebt nog prima de tijd om een betere aanbieding te vinden!
reko
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2019, 05:53
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door reko »

Wat een krankzinnige prijsverschillen tref ik aan. Ik heb in December een MPV/Minivan gereserveerd bij Hertz via de deense site van een grote broker en via een Deens ipadres. 22 dagen vanaf begin augustus, ophalen San Francisco, inleveren Seattle. Kreeg ik in eerste instantie wel de bevestiging en voucher in het Deens. Maar ik heb via de site van de broker toch een Engelse versie van de voucher kunnen downloaden.
Kosten: €857 + later lokaal te betalen $250 one way fee. Blijkt nu best een goede prijs te zijn, want als ik nu check is de prijs (dezelfde klasse auto, dezelfde broker, ook bij Hertz) > €3500. Nergens anders vind ik prijzen onder €1700 met dezelfde parameters.
Ik kan dit maar niet normaal vinden, ik denk maar "vraag niet hoe het kan etc."
Omw2USA
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 feb 2019, 21:24
Aantal x V.S. bezocht: 0
Locatie: Vlaams-Brabant (BE)

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Omw2USA »

bedeve schreef:
08 feb 2019, 17:03
Terpies schreef:
07 feb 2019, 23:56
@ Omw2USA zoals eerder aangegeven vraag je met de amex elite link van National een EC executive elite status aan, daarna status match je met Avis voor president club en daarna boek je je reservering.
Mooi te lezen hoe jij anderen tot pro-active opstelling probeert te brengen Terpies.
*proactieve. Mooi dat er inderdaad nog zulke mensen zijn die andere proberen te helpen via een forum, in tegenstelling tot andere die geen toegevoegde meerwaarde bieden.

Soit, de boeking die ik momenteel heb lopen kan ik kosteloos annuleren. Ondertussen blijf ik rondkijken voor een betere prijs of een deal zoals die met de amex elite.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Ik wist niet dat die link verlopen was, sorry, maar er zal inderdaad wel weer iets vergelijkbaars komen, desnoods van een andere verhuurder, zodat je het status match trucje via die verhuurder kan beginnen.

Overigens is de beste CC die je op dit moment kunt hebben de AMEX Gold card (al dan niet in de Flying Blue uitvoering als je veel met SkyTeam vliegt (o.a.KLM/Delta/AF)). Uiteraard is de platinum uitvoering nog beter qua privileges, maar de meerprijs in jaarbijdrage levert voor ons niet-US burgers in verhouding te weinig voordelen boven de Gold uitvoering (tenzij je al Privium member bent, dan is de platinum versie wel weer interessant).

Stuur me even een PB als je de link wilt ontvangen om de AMEX Gold kaart een jaar kostenloos uit te proberen. Na het jaar kun je opzeggen of de jaarlijkse kaart bijdrage van €170 betalen.

Met deze AMEX Gold CC heb je de beste verzekeringen (o.a.reis/annulering/bagage/-vertraging/aankoop etc.) en deze kaart geeft je alvast Five Star status bij Hertz, welke prima te statusmatchen is met National EC Executive.
Oilsjt
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 23 dec 2018, 11:17
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Oilsjt »

Heb je ook zo'n link amex gold die ik als Belg kan gebruiken?
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer