Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Change of plans ... zomer naar VS?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
ClaireVHaut
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Change of plans ... zomer naar VS?

Bericht door ClaireVHaut »

We hadden plannen om naar Scandinavië te gaan maar die prijzen ... voor een simpele rondreis, zelf geboekt, zit ik zomaar aan 5.000 euro, en dan niets spectaculairs. En dan ga ik twijfelen ... voor dat geld ga ik liever ver weg.

Als ik nu nog een auto moet boeken (we willen dan met de auto rondreizen en slapen op camping met tent) en een ticket, is het dan nog enigszins redelijk qua prijzen, of ben ik echt te laat? Ik heb geen voorkeur voor staat en vliegen vanaf NL/DU/BEL is allemaal oké. We zijn met 4 (man/vrouw en 2 van 17 en 19).

Iemand ervaring met zo laat boeken? Iemand dit ook al eens gedaan? :-) Zo "last minute" (want normaal boek ik tickets zo 9-10 maanden van te voren) ?
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: change of plans.. zomer naar VS?

Bericht door BonnyR »

Volgens mij nog best wel mogelijkheden. Er is een topic over autohuur, daar kun je vast wel wat ideeen opdoen.
viewtopic.php?f=30&t=72702
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Almere vak V
Amerika-expert

Re: Change of plans ... zomer naar VS?

Bericht door Almere vak V »

Alles kan! Alleen je hebt wat minder tijd. De populaire bestemmingen zullen weg zijn of duur. Dus moet je op zoek naar iets alternatiefs.

Wij komen veel in het NoordWesten. Oregon, Washington State en British Columbia. Drie geweldige steden met Portland, Seattle en Vancouver. Niet meteen het meest populaire gebied. Maar wel heel goed te doen in de zomermaanden. Met fantastische natuur, lekker weer. Een adembenemende kust en goed eten. En vooral relaxte mensen.

Als je vanuit Frankfurt wilt vliegen zijn er redelijke tickets te vinden naar San Francisco en LA Vanaf €500. Seattle zit daar €100 boven en Vancouver daar weer €100 boven. Ik zou gaan voor een rondje vanuit San Francisco naar boven via de kust en achterlangs weer terug naar beneden. Of andersom.
ClaireVHaut
Amerikakenner

thanks

vancouver was ik afgelopen zomer. Rondreis BC gedaan van een maand

Maar SF lijkt me ook wel wat. Ga eens even een onderzoeken. Auto is denk ik ook wel pittig aan de prijs zo kort van te voren? Is rentalcars.com een betrouwbare site ?
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

San Francisco is een geweldige stad. Wij, ik, vrouw en kinderen, gaan er in de meivakantie naartoe. Paar dagen lekker rond struinen. Stiekum hopen op een playoff wedstrijd van de Warriors en anders de Sharks en dan terug omhoog naar Oregon en Washington.

Ik moet zeggen dat de autohuur in San Francisco me erg meevalt. De truc is om hier niet op het vliegveld te huren maar op South San Francisco. Dat ligt anderhalve mijl van het vliegveld af en daar ben je met 5 minuten met de taxi. Terugbrengen kan dan wel op het vliegveld.

Ik heb even bij Hertz voor je gekeken met kortingscode 769269 voor 2 weken:
- Standaard SUV €590
- Mini Van €619
- Full Size SUV €598
- Premium SUV €598
Als je deze op het vliegveld huurt. Betaal je de achtereenvolgens de helft meer, het dubbel, het driedubbele en het vijfdubbele.

Ik heb nog nooit geboekt bij rentalcars. Maar wat ik hier hoor of lees is dat prima. ik huur via autoeurope.nl en dan altijd via of rechtstreeks bij Hertz of Alamo. Maar dat heeft vooral te maken met het feit dat ik niet in de rij wil staan.

Wij maken in de meivakantie een ruim rondje. Van San Francisco naar "huis" in Estacada, Oregon. Op Mt Hood bij Portland. Via vrienden van ons in Cannon Beach naar vrienden in Seattle. Terug naar "huis" en dan via Twin Falls naar Las Vegas. En vanuit Las Vegas weer naar San Francisco.
ClaireVHaut
Amerikakenner

thanks Almere , dat zijn al hele andere prijzen en wat een goede tip van die andere locatie !!
jess85
Amerikafan

Bericht door jess85 »

Een rondje denver denver is ook heel erg de moeite. Vorig jaar gedaan. Toch een van onze mooiste reizen.
En effectief de pacific coast ook heel erg de moeite. 2 jaar terug SF - Portland - LA gedaan. Heel afwisselend.

Grts
Lees en volg onze reisverhalen via
http://www.tj2travel.com
Bekijk onze videoverslagen via
https://www.youtube.com/user/b69051jr/
ClaireVHaut
Amerikakenner

Dank Jess.

Ik zoek leuke afwisseling van natuur en steden. Ik reis met 2 nog net pubers . Met oudste puber ben ik vorige zomer in Canada geweest en dat was zo'n geweldige reis.

En dan ga je iets heel anders bekijken (omdat ook in oa Zweden prachtige natuur is) en dan zie je hoe duur dat is.. dan denk ik.. dan kan ik net zo goed naar een verre bestemming gaan ;-).

Dus ook deze route ga ik even uitzoeken.

Als ik een goed ticket vind dan stap 2 auto en en dan 3 route en 4 campings . We gaan gezellig met de tent zoals het er nu uitziet. Het is praktischer dan een camper (althans zo hebben wij het beleefd in Canada ) en je bent zo vrij als een vogel :-).
ClaireVHaut
Amerikakenner

intussen weer wat stappen verder.. Ik heb ontdekt dat Denver via Frankrurt al een paar dagen mooie ticketprijzen oplevert , weliswaar met overstap maar alsnog prima tijden.

Voordat ik die ga boeken, wil ik eerst even bekijken wat een auto kost . Ik heb zo het vermoeden dat dit relatief duurder is dan die tickets

We hadden in Canada een Kia Sportage ik denk dat die met 4 ook wel kan. Dat is volgens mij een intermediate ? Of is dat een Standard ? Bij Alamo was het een intermediate iig.

Periode is 1/8--23 of 24/8

Leuke activiteit voor de zondag :-)
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Je kunt ook eens kijken naar een Minivan. Meer bagageruimte omdat je de achterbank kunt neerklappen. En redelijk betaalbaar ook.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
ClaireVHaut
Amerikakenner

ja die had ik ook al op lijstje staan.. maar die zijn iedere keer best duur.. dus ik wacht nog even af..
IlsevT
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door IlsevT »

Wat herkenbaar. Wij wilden dit jaar ook dicht bij huis (binnen Europa) blijven en Scandinavië stond hoog op onze wensenlijst. Het land is inderdaad zo duur dat je voor dat geld ook makkelijk naar Amerika kan. Midden januari hebben wij de knop doorgehakt en vliegtickets geboekt naar Florida. Het is even goed zoeken en flexibel zijn qua bestemming helpt erg mee om een goede deal te scoren.

Florida zou ook een goede bestemming voor jullie gezin kunnen zijn. Mooie natuur (natuurlijk niet te vergelijken met het westen van de USA), heel veel wilde dieren, prachtige stranden, steden, pretparken. Er is voor ieder wat wils. Tarieven voor autohuur en overnachtingsplaatsen zijn een stuk voordeliger dan in het westen. Voor een mooie prijs kun je zelfs een hele villa met privézwembad boeken.

Houd er alleen rekening mee dat het warm/heet in Florida is met een hoge luchtvochtigheid en het ook regenseizoen is.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer