Reis rowena31: Camperreis met kids SF - LV tips&advies?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
rowena31
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2019, 08:25
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis rowena31: Camperreis met kids SF - LV tips&advies?

Bericht door rowena31 »

Hallo,

In augustus 2019 gaan wij met onze 2 kinderen (3,5 en (bijna)6) een 17 daagse camperreis maken in Zuidwest Amerika. De vlucht en camper (Road Bear) zijn al geboekt. Dus nu zijn we druk bezig met het bepalen van de route en daarna de nodige campgrounds reserveren. Hieronder de route hoe we hem tot nu toe bedacht hadden. Graag horen we jullie adviezen en tips. We weten dat er nog veel meer moois is te zien, maar i.v.m. de kinderen willen we het reistempo niet te hoog doen.

Dag 1: AMS-SF: rechtstreekse vlucht en daarna slapen in hotel in SF
Dag 2: SF : Camper ophalen en ergens overnachten?
Dag 3: SF-Yosemite
Dag 4: Yosemite
Dag 5: Yosimite - Lee Vining
Dag 6: Lee Vining - Big Pine
Dag 7: Big Pine - LV (via 266?)
Dag 8: LV
Dag 9:LV- Zion
Dag 10: Zion
Dag 11: Zion-Bryce
Dag 12: Bryce-Page
Dag 13: Page
Dag 14: Page-GC
Dag 15 :GC
Dag 16: GC-LV en naar huis vliegen.
We dus nog 1 dag over die we ergens in kunnen plannen. Hebben jullie hier ideeën over?
Ook twijfelen we nog aan de route van Yosemite en LV. Deze zouden we ook zo kunnen doen: Yosemite-three rivers-barstow-LV of Yosemite- lee vining - Tonopah -LV. En death Valley kunnen we niet doen vanwege de regelgeving van het verhuurbedrijf.
In zowel Yosemite als Zion en GC willen we proberen te reserveren voor de NP campings.

We horen graag jullie mening. Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Camperreis met kids SF - LV tips&advies?

Bericht door Markstaal »

Mooie route en goed verdeeld.

Dag 16: GC - LV en naar huis vliegen lijkt me niet heel erg haalbaar, zeker als je ook nog de camper moet inleveren. Ik zou zeker de dag waarop je terugvliegt al in LV willen zijn.

Voor de route van Yosemite naar LV lijkt me Yosemite - Lee Vining - Tonapah - LV de beste optie, ook wat betreft km's.

Kijk voor ZIon bijvoorbeeld eens naar Watchman campgroung en voor de Grand Canyon naar Mather campground.

Succes met de voorbereidingen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis rowena31: Camperreis met kids SF - LV tips&advies?

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie reis! Je wilt het rustig aan doen, maar eigenlijk is het nog niet bijzonder rustig vind ik. Doe een extra dag Yosemite als je ook tijd wil hebben om eens aan het strandje langs de Merced River te zitten, of om een fietstochtje te maken. En kijk eens of er leuke rangerprogramma's zijn. Kijk hier eens voor wat mogelijkheden: https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/things2do.htm. De Yosemite Guide is ook heel nuttig. Zie hier voor die van vorig jaar zomer.
Ik zou in 1 dag van Lee Vining naar Las Vegas rijden; dat geeft je de ruimte voor een extra dag Yosemite.

Probeer op de 15e van deze maand (om 16.00 uur) eens om een plek te reserveren op een van de campings in het park. Voor meer info zie https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/camping.htm.

Je trekt bewust geen tijd uit voor SF zelf?

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis rowena31: Camperreis met kids SF - LV tips&advies?

Bericht door IngridZw »

De extra dag die je hebt zou ik gebruiken voor de rit van Grand Canyon naar Las Vegas zodat je je rustig kunt voorbereiden op de terugvlucht. Je moet vanuit de GC nog een behoorlijke afstand overbruggen en dan ook nog de camper inleveren. Dat red je waarschijnlijk niet zoals Markstaal ook al aangeeft. En het geeft onnodige spanningen i.v.m. onvoorziene omstandigheden onderweg.

Of beperk je tot 1 overnachting bij GC. Je hebt er geen extra dag nodig als je geen lange wandelingen maakt. Helemaal als je daarvoor een extra dag Page hebt.
Persoonlijk vind ik het jammer dat je nu voor SF weinig tot geen tijd hebt.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer