Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Mully
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 okt 2015, 21:45
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Mully »

Aangezien wij de afgelopen 6 keer een prima ervaring hebben gehad met Alamo kijken we niet een meer naar andere aanbieders. Voor onze volgende trip naar Seattle betalen we voor de periode 30 mei 13:00 t/m 23 juni 14:30 €825 voor een standaard SUV met optie fully inclusive voor de extra bestuurder. Uiteraard ter plekke te betalen mocht er elders een betere aanbieding langs komen. Dit keer geboekt bij Alamo.co.uk.
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Mr. Patrick »

Hoi allemaal,
Bij Hertz heb ik voor 3 1/2 week in juni een Cadillac Escalade AWD (of gelijkwaardig) gehuurd voor Denver-Denver. Door ANWB-lidmaatschap en Gold Plus incl. de tweede bestuurder voor < $ 1.300. Hoewel wat groot voor ons tweeën :lol: vind ik het prijsverschil nu met de kleinere SUV's niet groot genoeg om om te boeken en gaan we genieten van het bakbeest.
We komen aan met een binnenlandse vlucht uit Oklahoma, nadat we daar op vriendenbezoek zijn geweest. Ik had de auto al lang geboekt voordat we de binnenlandse vlucht hadden. We landen dan om 7.30 en de autohuur is gereserveerd vanaf 10.30. Overigens staat terugbrengen 3,5 week later om 10.00 ingepland maar we moeten dan toch al om 8.00 inchecken.
Nu zegt mijn verstand dat het eerder ophalen niet zo'n punt is, omdat ik hem ook eerder terugbreng en dat ik hoogstens even moet wachten. Maar mijn gevoel is nogal geënt op een controlfreak dus wil ik even weten of jullie ervaring hebben dat dit zo is?
Boeking wijzigingen is geen optie, want daarvan wordt het r*t*duur!
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

Mr. Patrick schreef:
06 feb 2019, 09:10
Bij Hertz heb ik voor 3 1/2 week in juni een Cadillac Escalade AWD (of gelijkwaardig) gehuurd voor Denver-Denver. Door ANWB-lidmaatschap en Gold Plus incl. de tweede bestuurder voor < $ 1.300.
Haha!

Zo'n zelfde geintje gehad in november vanaf Portland. 13 dagen een Escalade voor nog geen $500. Prima te doen met zn twee en prima rumte voor de koffers zullen we maar zeggen... :wink: :thumbup:
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Mr. Patrick schreef:
06 feb 2019, 09:10
de binnenlandse vlucht hadden. We landen dan om 7.30 en de autohuur is gereserveerd vanaf 10.30. Overigens staat terugbrengen 3,5 week later om 10.00 ingepland maar we moeten dan toch al om 8.00 inchecken.
Nu zegt mijn verstand dat het eerder ophalen niet zo'n punt is, omdat ik hem ook eerder terugbreng en dat ik hoogstens even moet wachten. Maar mijn gevoel is nogal geënt op een controlfreak dus wil ik even weten of jullie ervaring hebben dat dit zo is?

Boeking wijzigingen is geen optie, want daarvan wordt het r*t*duur!
Het is op zich geen probleem, zeker niet als je geen #1 gold club member bent en dus gewoon naar de balie moet. Er is een (miniem) risico dat er nog geen auto beschikbaar is, maar dat lijkt me verwaarloosbaar. Verder gaat je tijd lopen op het moment dat je vertrekt bij de verhuurder. Vanaf dat moment heb je dus het aantal gehuurde dagen * 24 uur de beschikking over de auto (en een uitloop van 29 minuten en 59 seconden). Zolang je binnen die tijd terug brengt is er niets aan de hand.

Als je wel #1 gold club member bent (en je boeking ook gekoppeld is aan je account) dan is het wel prettig als je auto automatisch en op tijd wordt toegewezen. In dat geval zou ik het wel even aanpassen. Je kunt je boeking als het goed is ook gewoon wijzigen. Zolang het aantal huurdagen gelijk blijft en je alleen schuift met de tijden moet het bedrag niet wijzigen, ik heb dat vaak genoeg gedaan bij Hertz. Van nog groter belang is dat je je dan meteen je vluchtnummer in de boeking zet. Die informatie gebruikt het systeem van Hertz namelijk om je een e-mail te sturen met daarin het vaknummer van de toegekende auto (de "carfirmation"). Die e-mail wordt gestuurd zodra je geland bent.
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Timb »

Hoi,

Ik ben druk op zoek naar een huurauto in NY voor de periode 5 aug tm 16 of 17 aug. Nu is NY erg duur, maar ik krijg via carrentals.com een aanbieding voor een SUV voor €481,- euro. Dit is bij Dollar in Manhattan. Nu staat Dollar niet heel goed aangeschreven, maar het scheelt toch bijna 300 euro met de rest. Heeft dat een reden :wink:

(Edit) Nevermind. De reviews op internet zijn vernietigend. Ik kijk wel ff verder.
Gebruikersavatar
BigJesper
Amerikafan
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 jan 2019, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door BigJesper »

Terpies schreef:
05 feb 2019, 22:41
Omw2USA schreef:
05 feb 2019, 20:44
Dan moet je wel eerst die status hebben natuurlijk. Bij National nooit gehuurd, omdat zij significant duurder zijn dan Avis. Ik zal Avis eens bellen en zien wat ze mij kunnen bieden. :)
Ik heb 15 jaar geleden 1 keer bij Avis gehuurd en nog nooit bij Hertz, de laatste jaren speel ik het liefst het aisle spel met mijn vrienden bij National. Toch is een elite/president status super handig bij backup boekingen.

Als je dat spel leert spelen wil je nooit meer anders....vraag maar aan de experts hier op het forum. No one beats National. Learn 2 Play: het forum hier legt alles prima uit...
Ook voor een tweedaagse huur met underage toeslag en (mogelijke) one way fee? :mrgreen:
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5003
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Timb schreef:
06 feb 2019, 11:14
Ik ben druk op zoek naar een huurauto in NY voor de periode 5 aug tm 16 of 17 aug. Nu is NY erg duur, maar ik krijg via carrentals.com een aanbieding voor een SUV voor €481,- euro. Dit is bij Dollar in Manhattan. Nu staat Dollar niet heel goed aangeschreven, maar het scheelt toch bijna 300 euro met de rest. Heeft dat een reden :wink:

(Edit) Nevermind. De reviews op internet zijn vernietigend. Ik kijk wel ff verder.
Zoals ik gisteren ook in het Noordoosten topic aangaf, los van reviews, Dollar en Thrifty zijn belachelijk duur met tol, en da's in die regio niet te vermijden, dus alleen daarom al niet bij Dollar huren ;)
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Timb »

Ik denk dat wij lekker met de bus van New York naar Philadelphia gaan en daar de auto huren. Verschilt bijna 500 euro in huurkosten en wij zitten in een hotel vlak naast Grand Central. Belachelijk grote verschillen trouwens. Is extended cover bij hertz voldoende i.p.v. break down cover.
Omw2USA
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 feb 2019, 21:24
Aantal x V.S. bezocht: 0
Locatie: Vlaams-Brabant (BE)

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Omw2USA »

Is een Ford Escape veel comfortabeler dan een Chevrolet Cruze voor lange afstanden en dit voor een lange periode (57 dagen)? Weet niet of het de prijsverschil van €229 waard is. :wink:
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door sanook »

Is een beetje appels met peren vergelijken. Een Chevrolet Cruze is een gewone sedan en een Ford Escape is een SUV (heet bij ons Ford Kuga). Grote verschil is dat de SUV wat hoger staat waardoor je een beter over- en uitzicht hebt plus een 5e deur waardoor je wat meer bagageruimte hebt.
Verder is er natuurlijk geen garantie oid dat je een Chevrolet Cruze of een Ford Escape krijgt, het zijn slechts voorbeelden van de auto die je zou kúnnen krijgen.
Omw2USA
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 feb 2019, 21:24
Aantal x V.S. bezocht: 0
Locatie: Vlaams-Brabant (BE)

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Omw2USA »

sanook schreef:
06 feb 2019, 17:09
Is een beetje appels met peren vergelijken. Een Chevrolet Cruze is een gewone sedan en een Ford Escape is een SUV (heet bij ons Ford Kuga). Grote verschil is dat de SUV wat hoger staat waardoor je een beter over- en uitzicht hebt plus een 5e deur waardoor je wat meer bagageruimte hebt.
Verder is er natuurlijk geen garantie oid dat je een Chevrolet Cruze of een Ford Escape krijgt, het zijn slechts voorbeelden van de auto die je zou kúnnen krijgen.
Ja klopt wel. Heb die Ford Escape geboekt voor €1700 EUR (2045 incl. one-way fee en extra bestuurder) en eventjes gebeld naar Avis om eens te horen wat zij konden aanbieden. Hij zei dat deze prijs zeker niet slecht was, maar het wel goedkoper zou kunnen worden. Indien ik hem goedkoper zie mag ik hen meteen terugbellen en passen zij de prijs aan.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

@Omw2USA Heb je bij Avis je membership naar Presidents Club laten upgraden? Of biedt dat op deze huur geen extra voordelen?
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Bushmaster »

Iemand recente ervaring met uscarhire.com?
Zojuist een booking gedaan via de app (booking afgemaakt via laptop),
13 dagen Luxury SUV gold inclusive Alamo. (tank benzine + 4 bestuurders) voor $753,51
Text vermeld "luxury SUV Lincoln Navigator or similar" maar plaatje is van een Dodge caravan (minivan)
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5756
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Terpies schreef:
06 feb 2019, 21:30
@ Heb je bij Avis je membership naar Presidents Club laten upgraden? Of biedt dat op deze huur geen extra voordelen?
Heeft altijd voordelen.
Door de upgrades die er in zitten.
En sinds kort doet Avis ook mee met het door National bedachtte systeem van Je huurt een mid-size car ....en wat neem je mee?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Staat op je voucher of confirmation ook het confirmation nummer van Alamo (meestal 9 cijfers)? Zoja, dan kun je op alamo.com inchecken en zie je wat er in hun systeem staat (en dus leidend is).
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Bushmaster »

Nog geen voucher, krijg je pas na volledige betaling. Bij booking staat nu ook plastje van een Navigator👍
Omw2USA
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 feb 2019, 21:24
Aantal x V.S. bezocht: 0
Locatie: Vlaams-Brabant (BE)

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Omw2USA »

Terpies schreef:
06 feb 2019, 21:30
@ Omw2USA Heb je bij Avis je membership naar Presidents Club laten upgraden? Of biedt dat op deze huur geen extra voordelen?
Is pas van kracht vanaf het moment dat de auto terug binnen is gebracht. Had die vraag ook gesteld aan de klantendienst. Helaas! Maar kan het wel gebruiken als ik daarna nog boek voor Australië etc.
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Bushmaster »

Site en de app zijn beetje wappie wappie, maar inmiddels wel weer nieuwe boeking $200 goedkoper.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14301
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Bushmaster schreef:
06 feb 2019, 22:03
Iemand recente ervaring met uscarhire.com?
Vorig jaar voor één van de huurauto´s ook geboekt bij USCarhire.

Gelijk betaald maar ontving geen voucher. Dag gewacht en vervolgens mailtje gestuurd. Die werd vlot beantwoord en ze zouden er achter aan gaan. Nog diezelfde dag de bevestigingsmail met voucher ontvangen. Netjes afgehandeld dus.
Bushmaster schreef:
07 feb 2019, 08:10
Site en de app zijn beetje wappie wappie
Site en app zien er inderdaad niet modern uit maar dat maakt voor het huren natuurlijk niets uit. Je krijgt ook de confirmation nummer van Alamo (in mijn geval) zodat ik van te voren kon inchecken (Skip the counter kon niet in Chicago).

Prima site om te huren dus en zijn vaak goedkoper dan andere sites maar dat is mede afhankelijk van de plaats waar je de huurauto ophaalt.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

Bushmaster schreef:
07 feb 2019, 08:10
Site en de app zijn beetje wappie wappie, maar inmiddels wel weer nieuwe boeking $200 goedkoper.
Heb m ook ff geprobeerd met jouw huurgegevens. De Lincoln komt er wel uit, Alamo ook, maar de prijs komt op $1.959,89... :blink:
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer