Wanneer vliegtickets boeken?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
sn98
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 jan 2019, 16:29
Aantal x V.S. bezocht: 3

Wanneer vliegtickets boeken?

Bericht door sn98 »

Wij willen graag naar Chicago dit jaar.
We wilden eerst in mei/juni gaan.Ik had tickets voor 400 euro incl ruimbagage gevonden( dit in november/ december ook een paar in januari) echter zijn deze nu allemaal uitverkocht en zijn de prijzen nu 600 + euro.

Aangezien we niet perse in de genoemde periode hoeven te gaan. Willen we nu in september gaan. Ik heb vliegtickets gevonden voor 480 euro incl ruimbagage( een paar dagen terug waren ze 440 euro) het zijn rechtstreekse vluchten met united. Raden jullie aan om nu al te boeken of nog een maand te wachten voor een (mogelijke) andere goede aanbieding.

Alvast bedankt!
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7749
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Wanneer vliegtickets boeken?

Bericht door mtl »

Tja, wat is wijsheid. Ik zou zeggen boek maar want hoe groot is de kans dat je weer tarieven van 400 euro vindt? Wellicht vind je wat lagers met wachten maar daar is geen garantie voor.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Wanneer vliegtickets boeken?

Bericht door sanook »

Wie zegt dat die prijzen uitverkocht zijn ? De aktie is waarschijnlijk afgelopen maar die kan zo maar weer opnieuw beginnen. Niemand weet dit op voorhand. Dus gewoon blijven zoeken en checken en als je iets ziet waarover jij tevreden bent boeken.
Peenk
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 jan 2019, 13:39
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Wanneer vliegtickets boeken?

Bericht door Peenk »

ik heb net van het weekend geboekt naar San Francisco. €500 p.p. retourtje via Frankfurt. (Moet bagage nog bijgeboekt worden.)
Denk niet dat het heel veel goedkoper zou kunnen in het hoogseizoen (juli heen, augustus terug)
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Wanneer vliegtickets boeken?

Bericht door sanook »

Je zegt via Frankfurt maar volgens mij bedoel je vanaf Frankfurt (afgaande op je bericht in een ander topic), dat is wel een flink verschil denk ik. Vertrek vanaf FRA schijnt voordeliger te zijn in hoogseizoen maar voor veel mensen in NL is vertrek vanaf FRA geen echte optie natuurlijk.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1624
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Wanneer vliegtickets boeken?

Bericht door BonnyR »

sn98 schreef:
30 jan 2019, 17:08


Aangezien we niet perse in de genoemde periode hoeven te gaan. Willen we nu in september gaan.
Als je niet vast zit aan een bepaalde datum is het altijd de moeite waard te kijken naar de prijzen op andere dagen, die kunnen zomaar flink goedkoper uitvallen. Ook geeft niet iedere zoeksite alle mogelijke vluchten. Dus het blijft een kwestie van de prijzen goed volgen en toehappen op het moment dat jij denkt dat het een mooie prijs is.

Voor wat het waard is:

https://www.skyscanner.nl/bttb/beste-tijd-om-te-boeken
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4369
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Wanneer vliegtickets boeken?

Bericht door Ruud2004 »

En zorg dat je "Ready to Book" bent. Alles dus geregeld (vakantiedagen akkoord, gegevens medereizigers beschikbaar etc.) , zodat je gelijk kunt boeken. Een moment later kunnen de prijzen zomaar weer anders zijn.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14295
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Wanneer vliegtickets boeken?

Bericht door Coyote »

Wat @Ruud2004 zegt, zorg dat je vooraf weet wanneer en hoe lang je kunt gaan. Dan kun je gelijk toeslaan als je leuk ticket vindt.

Waarom niet het ticket van € 400 destijds geboekt? En recent het ticket van € 440/480? Persoonlijk zeg ik: als je een ticket onder de € 550 kunt krijgen en je wilt gaan, gelijk boeken. Spreek met jezelf een maximale ticketprijs af en boek gelijk als je die ziet. Zo doe ik het al jaren en is altijd nog gelukt. :D

De kans is klein dat je nu nog zo'n mooie aanbieding tegenkomt. Prijzen van tickets fluctueren van dag tot dag en 1 dag langer wachten kan soms zomaar € 300 schelen is mijn recente ervaring.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3044
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Wanneer vliegtickets boeken?

Bericht door Almere vak V »

Ruud2004 schreef:
02 feb 2019, 12:13
En zorg dat je "Ready to Book" bent. Alles dus geregeld (vakantiedagen akkoord, gegevens medereizigers beschikbaar etc.) , zodat je gelijk kunt boeken. Een moment later kunnen de prijzen zomaar weer anders zijn.
Vaak kan je tickets tot 24 uur na aankoop kosteloos annuleren. Geeft wellicht weer extra ruimte/bedenktijd...
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14295
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Wanneer vliegtickets boeken?

Bericht door Coyote »

Wel als je rechtstreeks bij de airline boekt (aanrader!) maar is dat ook zo via de brookers??

Maar kan zeker ook nog afweging waard zijn.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 851
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Wanneer vliegtickets boeken?

Bericht door Tantelotje »

Afgelopen augustus hadden wij bij Tix tickets geboekt. Kreeg op het forum de tip om rechtstreeks bij de airline te boeken, want zelfde prijzen. Heb toen via Tix geannuleerd. Bleek de website van United het niet te doen, dus hebben uiteindelijk toch weer tickets via Tix geboekt :lol:
Maar het annuleren binnen 24 uur kon daar in ieder geval wel. Het geld stond de volgende dag weer op de creditcard/rekening.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3044
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Wanneer vliegtickets boeken?

Bericht door Almere vak V »

Coyote schreef:
06 feb 2019, 13:24
Wel als je rechtstreeks bij de airline boekt (aanrader!) maar is dat ook zo via de brookers??
Scherp!! Ik boek inderdaad alleen maar rechtstreeks. Daar kan het altijd.
Tantelotje schreef:
06 feb 2019, 17:10
Bleek de website van United het niet te doen,
Bij United kan je absoluut binnen 24 uur annuleren. Vorig jaar nog gedaan.
sn98
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 jan 2019, 16:29
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Wanneer vliegtickets boeken?

Bericht door sn98 »

Dank voor jullie reacties. Ik ben”read to book”. Ik heb alle nodige gegevens van iedereen verzameld. Sta op het punt om te boeken.

Nu heb ik nog een vraag. Ik heb 2 voornamen bv Sarah Marie. Ik neem aan dat je Marie bij Middle name moet invullen. Een vriendin van mij is van mening van niet. Dus ik dacht vraag het voor de zekerheid even na bij jullie. Alvast Bedankt!
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 769
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Wanneer vliegtickets boeken?

Bericht door ClaireVHaut »

99 van de 100 x hoef je alleen je eerste voornaam op te geven zoals deze ook op je paspoort staat.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer