Reis Souraia: alternatieve route: Chicago-Seattle, maar dan via de zuidelijke staten.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2077
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Reis Souraia: alternatieve route: Chicago-Seattle, maar dan via de zuidelijke staten.

Bericht door Souraia »

Lieve mensen,

Volgend jaar willen we voor de 13e keer naar de USA. In eerste instantie in combinatie met Hawaii, maar helaas na lang zoeken en offertes te hebben opgevraagd, is het toch een reis boven ons budget.
Nu zat ik te denken om vanaf Chicago te beginnen en te eindigen in Seattle, maar dan via de zuidelijke staten (een deel Route 66). Cali hoef ik niet heen. Is er iemand die deze route wel eens heeft gereden? We hebben in totaal 31 dagen hiervoor.
Laatst gewijzigd door markro op 22 nov 2018, 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bigoak
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 31 mei 2013, 10:27
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Alternatieve route

Bericht door bigoak »

Wij hebben de gehele Route 66 gereden met een tussenstop in Las Vegas. Voor ons was het deel na Kingman, dus richting Californië, inderdaad minder interessant. Je zou dus de Route 66 kunnen volgen tot Kingman, dan afbuigen richting Vegas en vandaar Death Valley, Sequoia, Yosemite verder naar het noorden. Of via Zion, Bryce, Arches, Salt Lake city, Grand Teton, Yellowstone en weer richting Seattle.
Ik heb het merendeel van de boven genoemde routes gereden, maar wel tijdens verschillende vakanties. Alleen het deel vanaf Yellowstone of Yosemite naar Seattle niet, maar daar staan ongetwijfeld hier in dit forum genoeg voorbeelden van. Ook al heb je 31 dagen, het lijkt me wel een grote afstand als je ook nog tijd wilt besteden aan de parken (al dan niet met hikes). Voor Chicago naar Las Vegas waren wij al 12 dagen kwijt en hebben niet overal genoeg tijd kunnen nemen om alles rustig te kunnen bekijken.
Maak even een planning met de punten die je wil bezoeken, stem daar je route op af en kijk of dat haalbaar is. Maar aangezien dit de 13e keer wordt, zal dat wel in orde zijn.
2003/2004/2012/2013/2015/2016/2017/2018 (2x)/2019 (2x)/2022/ 2023 (2x)
2024: Texas (april) & Centraal USA (okt/nov)
www.bigoak67.nl
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2077
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alternatieve route: Chicago - Seattle, maar dan via de zuidelijke staten.

Bericht door Souraia »

Bedankt voor je reactie. Het punt is dat we allemaal onze wensen hebben. Chicago voor zoon 1 en Seattle voor zoon 2.
Verder willen we graag naar Mt Rainer en North Cascades. Ook het stuk tussen Chicago en Santa Fe is voor ons vrij nieuw, daar zouden we wel meer tijd willen besteden.
Na LV willen we het liefst richting Utah en vandaar verder naar het Noorden richting Washington.
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4238
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Alternatieve route: Chicago - Seattle, maar dan via de zuidelijke staten.

Bericht door ingrid14 »

Wij gingen in 2017 van Chicago naar Seattle, maar dan langs boven (met Yellowstone, Glacier en North Cascades). Aangezien de steden heel eind uit elkaar liggen, deden we in het begin een paar serieuze rijdagen om ruimte in de rest van de route te maken. Ik denk dat je dat beter ook overweegt op stukken waar je al geweest bent.

In 2016 en ook afgelopen zomer waren we bij Mt Rainier.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2077
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alternatieve route: Chicago - Seattle, maar dan via de zuidelijke staten.

Bericht door Souraia »

Mijn tickets heb ik inmiddels al geboekt voor een mooie prijs. We vliegen op 17 juli naar Chicago en vliegen terug op 15 augustus vanuit Seattle terug naar Amsterdam. Ik heb met heel veel moeit een route kunnen maken maar ik ben niet tevreden. Op de een of andere manier kom ik er gewoon niet uit en ik hoop dat iemand wil meekijken en tips kan geven. Het 1e gedeelte van de route tot Santa Fe is nieuw voor ons. Chicago zijn wij al eerder geweest. De route na Santa Fe is voor ons bekend gebied, op North Cascades en Boise na. Het liefst wil ik dingen gaan schrappen, maar het blijft een lange rit.

1. Amsterdam - Chicago
2. Chicago
3. Chicago - St Louis
4. St Louis
5 St Louis - Springfield
6 Springfield - Oklahoma City
7 Oklahoma City
8 Oklahoma City - Amarillo
9 Amarillo - Santa Fe
10 Santa Fe
11 Santa Fe- Durango
12 Durango - Page
13 Page
14 Page - Zion
15 Zion
16 Zion - Capitol Reef
17 Capitol Reef - Moab
18 Moab
19 Moab - SLC
20 SLC - Boise
21 Boise
22 Boise - Bend
23 Bend
24 Bend - Portland
25 Portland - MT Rainier
26 Mt Rainier
27 Mt Rainier - North Cascades
28 North Cascades
29 North Cascades -Seattle
30 Seattle - vertrek naar Amsterdam
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Souraia: alternatieve route: Chicago-Seattle, maar dan via de zuidelijke staten.

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom een volle dag Boise? Ik weet niet wat jullie al gedaan hebben maar een bezoek aan Craters of the Moon is een mogelijkheid op dat stuk. En de Painted Hills. Zie daarvoor ons 2015-verslag.
Geen Olympic NP? Of een stuk can de Oregon kust?

Marianne
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2077
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Reis Souraia: alternatieve route: Chicago-Seattle, maar dan via de zuidelijke staten.

Bericht door Souraia »

Hee Marianne,

Boise is puur een tussenstop. IK ben niet blij met de route, ik vind hem helaas iets te vol. Het liefst rijd ik de route via de Oregon kust maar ik weet gewoon niet hoe ik dit het best kan inplannen.
Ik ga nog kijken of ik de route na Santa Fe kan ombuigen via Las Vegas eventueel en dan richting het noorden.
Mocht iemand tips hebben heel graag.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Reis Souraia: alternatieve route: Chicago-Seattle, maar dan via de zuidelijke staten.

Bericht door harryh »

Hoi @Souraia, heb je gekeken naar Des Moines, Denver, Moab, Zion, Las Vegas? Dat zou ik de mooiste route vinden ;)
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2077
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Reis Souraia: alternatieve route: Chicago-Seattle, maar dan via de zuidelijke staten.

Bericht door Souraia »

Hee Harry, nee eerlijk gezegd heb ik het niet vanuit die hoek (Des Moines) berekend. Klinkt wel goed. Hoe zou jij verder rijden na Las Vegas?
Ik zit nu op mijn werk en heb de kaart niet, ik ga vanavond eens even kijken hoe dat er dan uit zou zien. Bedankt in ieder geval.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Reis Souraia: alternatieve route: Chicago-Seattle, maar dan via de zuidelijke staten.

Bericht door harryh »

Ik denk even mee ;).
Wij hebben een rondje Texas/Oklahoma gedaan en vonden juist het deel in jouw route niet het interessantste daar, je blijft te noordelijk voor bv Carlsbad, laat staan Big Bend NP. Dus vandaar mijn idee.

Je hebt diverse mogelijkheden, afhankelijk van wat je leuk vindt. Je zou omdat je naar Seattle moet vanaf Moab via SLC naar het noorden kunnen, dan óf via de Grand Tetons/Yellowstone óf via Boise, John Day Fossil Beds, Portland, Mt Rainier naar Seattle, zoals je er nu al in hebt staan ongeveer. Wij vonden beiden prachtig. Niet via LV in dat geval.

Als je via de langere route naar Las Vegas gaat zou je nog in Utah na Moab Goblin Valley kunnen doen, Capitol Reef, via Highway 12 naar Bryce Canyon of naar Zion via de andere kant.
Dan kun je daarna of naar SLC (N) of via Valley of Fire naar LV (ZW).

Vanuit LV heb je meerdere mogelijkheden, terug naar het noorden (SLC) of via het westen, bv Death Valley, Yosemite, SFO, maar als je dat al gedaan hebt is bv de kant via Lake Tahoe, Reno naar Lassen, Crater Lake en dan via Portland ook een optie.
Je zou even met maps moeten kijken of het qua afstanden te rijden is, je bespaart tov van jouw eerdere route een hoop door niet naar Amarillo te gaan, maar misschien dat die route via LV wel lang wordt, zie ik nu.

Succes!
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Reis Souraia: alternatieve route: Chicago-Seattle, maar dan via de zuidelijke staten.

Bericht door Coyote »

Mooi vooruitzicht @Souraia :thumbup:

Deel Route 66 en dan richting noorden. Mooi hoor!
Souraia schreef:
05 feb 2019, 21:22
IK ben niet blij met de route, ik vind hem helaas iets te vol. Het liefst rijd ik de route via de Oregon kust maar ik weet gewoon niet hoe ik dit het best kan inplannen.
Ik ga nog kijken of ik de route na Santa Fe kan ombuigen via Las Vegas eventueel en dan richting het noorden.
Mocht iemand tips hebben heel graag.
Hoe belangrijk is het om Moab, Bryce NP en Zion NP te bezoeken? Heb je deze al eens bezocht?

Wat je ook zou kunnen doen is via Las Vegas, Death Valley, doorrijden tot Reno en dan afbuigen naar het westen (via de SR-70) richting Lassen Volcanic NP, door naar Redding en dan via de kustweg van Oregon omhoog. Hoe dat uitkomt qua dagen weet ik niet maar zou je eens kunnen bekijken. Zelf dat stuk van Reno tot Lassen Volcanic NP (Redding) meerdere malen gereden, erg mooi stuk.

Succes!

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Reis Souraia: alternatieve route: Chicago-Seattle, maar dan via de zuidelijke staten.

Bericht door harryh »

wat ik al zei ;) inderdaad een logischer route
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2077
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Reis Souraia: alternatieve route: Chicago-Seattle, maar dan via de zuidelijke staten.

Bericht door Souraia »

Dank beiden voor jullie reacties, ben erg blij dat jullie mee denken.
Dat hele gedeelte Utah is natuurlijk prachtig, maar mag wat mij betreft overgeslagen worden. In Zion zijn wij vorig jaar al geweest. Las Vegas is ook niet persee een must. De jongens vinden het leuk maar vinden het niet erg om een keer over te slaan.

Yellowstone hoeft ook niet op de route. Daar zijn we vorig jaar ook al geweest.

Het 1e gedeelte van de reis (St Louis, Oklahoma) lijkt mij ook niet het meest interessante stukken.
Ik ga een nieuwe route maken via Des Moines, ik denk dat ik dan iets meer rust in de route krijg.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Reis Souraia: alternatieve route: Chicago-Seattle, maar dan via de zuidelijke staten.

Bericht door Coyote »

Je wilde toch deel Route 66 doen?

Als je tot Oklahoma enkel Interstate pakt zal het inderdaad niet interessant zijn. Echter, Route 66 is juist vanaf Chicago tot Kingman erg leuk als je de oude route (zoveel mogelijk) volgt. Schiet niet op qua snelheid maar o zo mooi en veel leuke Route 66 bezienswaardigheden.

Niet voor niets heb ik vorig jaar mei deel Route 66 (St. Louis - Chicago) nogmaals gereden en zijn de plannen voor dit jaar voor weer een groot deel Route 66 in een vergevorderd stadium... :wink:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Reis Souraia: alternatieve route: Chicago-Seattle, maar dan via de zuidelijke staten.

Bericht door harryh »

Ik vind Roland's tip voor stukje Route 66 een goeie, dan zou het bv Chicago - St Louis - Kansas City - Denver - SLC - Boise - Portland - Seattle kunnen worden?
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2077
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Reis Souraia: alternatieve route: Chicago-Seattle, maar dan via de zuidelijke staten.

Bericht door Souraia »

Ik heb nog even zitten puzzelen met de route. Na St Louis zouden we dan naar Kansas City rijden ipv via Texas en dan een hele lange tussenstuk richting Durango (Denver sla ik over). Alle plekken daar tussen zeggen mij niet zoveel, ben totaal niet bekend in die richting. Wat zou na Kansas City een leuke tussenstop zijn? Ik ga hiermee wel wat dagen winnen, maar ik vraag mij af of het 1e gedeelte (tot aan Durango) wel mooi genoeg is.
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2077
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Reis Souraia: alternatieve route: Chicago-Seattle, maar dan via de zuidelijke staten.

Bericht door Souraia »

Ik heb hem iets omgebouwd. Naar mijn gevoel zit hier wel iets meer rust tussen. Boise en SLC zijn beide geen must, maar ik weet niet hoe ik die kan omzeilen.

1. Amsterdam - Chicago
2. Chicago
3. Chicago - St Louis
4. St Louis
5 St Louis - Kansas City
6 Kansas City
7 Kansas City - Oakley
8 Oakley - Denver
9 Denver- Santa Fe
10 Santa Fe
11 Santa Fe- Durango
12 Durango - Page
13 Page
14 Page - Zion
15 Zion
16 Zion - Moab
17 Moab
18 Moab-SLC
19 SLC-Boise
20 Boise - Bend
21 Bend
22 Bend - Portland
23 Portland
24 Portland - Mt Rainier
25 MT Rainier
26 Mt Rainier - North Cascades
27 North Cascades
28 North Cascades - Seattle
29 Seattle
30 Seattle - vertrek naar Amsterdam
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2077
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Reis Souraia: alternatieve route: Chicago-Seattle, maar dan via de zuidelijke staten.

Bericht door Souraia »

Wij komen aan op 17 juli en op 19 juli vertrekken wij uit Chicago. Is het dan handig om bij aankomst op O'hare gelijk de auto mee te nemen of is het beter om die de 19e op te halen? ik weet dat de parkeerkosten in Chicago behoorlijk hoog kunnen zijn, maar aan de andere kant moet je dan ook 2 x taxikosten betalen. Wat is wijsheid?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Reis Souraia: alternatieve route: Chicago-Seattle, maar dan via de zuidelijke staten.

Bericht door harryh »

Ik zou zelf een hotel proberen te vinden met parking inclusief - mijn meiden willen altijd shoppen ;)
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2077
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Reis Souraia: alternatieve route: Chicago-Seattle, maar dan via de zuidelijke staten.

Bericht door Souraia »

Ja ik neig ook naar gelijk ophalen, kwa kosten in de huur scheelt het zo weinig.
Wat vind je van de route zoals ik hem nu heb?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer