Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Wat verandert er volgens jou dan steeds? Het is al zo vaak uitgelegd:
Als je als Europeaan (in dit geval NL of BE nationaliteit) in de US huurt hoef je geen additionele verzekeringen af te sluiten en heb je €0 eigen risico bij schade.

Wat is er nu onduidelijk? Of het nu SLI heet of LSI, LDW, CDW of wat anders, je bent gewoon verzekerd.
Dat is in het forum al zo vaak uitgelegd. Ik snap niet waarom jij niet gewoon direct bij een Alamo of Hertz of National boekt, i.p.v. via een broker. Je wilt het niet snappen, lid worden bij National is je teveel gedoe, dus kies dan gewoon voor een Alamo via de Nederlandse site.

Waarom huur je niet gewoon opnieuw via Budget als je zoveel problemen bij andere partijen ziet? Je hebt daar immers al twee keer gehuurd.....
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door sanook »

@SuzieQ Het zijn gewoon verkooptrucjes om je dingen te verkopen die je niet nodig hebt. Zelfde als wanneer je aan de balie komt om je auto af te halen. Trap er niet in zou ik zeggen.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Over het algemeen helemaal correct, maar er is inderdaad een uitzondering, voor zover mij bekend. Als je via de Duitse Alamo site van Enterprise UK ltd boekt, dus via alamo.de, dan biedt men een "paket" aan waarin geen aanvullende aansprakelijkheidsverzekering is opgenomen. Dat is het "standard paket". Goedkoper, maar dus zonder die verzekering. Vanaf het "master paket" zit die er wel in. Dat "standard paket" heb je dus alleen iets aan als je zelf een aanvullende dekking hebt, bijvoorbeeld via een creditcard.

Geen idee waarom de duitsers (eigenlijk zijn het britten, maar dan hun duitse site) dit zo aanbieden. Wellicht dat creditcard dekking in Duitsland wat gebruikelijker is dan hier?

Edit: ik heb ergens vorig jaar een keer een auto gereserveerd via die route. Uiteindelijk niet gebruikt, maar ik heb die reservering toen wel ingecheckt. En wat bleek: ik kon bij het uitvoeren van skip-the-counter gewoon EP toevoegen, kosten: $0/day. Wellicht dat dat inmiddels is gewijzigd, maar toen was het effectief dus wel inclusief. Zolang je geen prepaid reservering doet kun je dat natuurlijk altijd proberen, hij is ook zo weer gecancelled.
Gebruikersavatar
BigJesper
Amerikafan
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 jan 2019, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door BigJesper »

BigJesper schreef:
01 feb 2019, 12:50
Weet iemand of er bij Alamo drop off fees zijn tussen Reagan National en Dulles? Bij een proefboeking krijg ik voor 11 t/m 13 mei enkel het volgende te zien:

Pay Now
Base Rate 63.51 GBP
Collision Damage Waiver Full (included)
Extended Protection (included)
Va Additional Rental Tax (included)
Va Rental Tax (included)
Va Rental Fee (included)
Vehicle License Fee .31/day (included)
Concession Recovery Fee 11.11 Pct (included)
Dca Contract Fee 3.50/day (included)
Concession Recovery Fee 11.11 Pct 4.24 GBP
Va Additional Rental Tax 1.52 GBP
Va Rental Fee 0.76 GBP
Va Rental Tax 1.52 GBP
Young Renter Fee 38.12 GBP
Total Price 109.69 GBP

Maar dus niks over drop off fees. Heb er naar gegoogled maar niks kunnen vinden. Is het mogelijk dat de kosten later nog toegevoegd worden?
Aangezien deze post waarschijnlijk is ondergesneeuwd door alle andere vragen in dit topic, knal ik hem nog even naar voren. :D

Heb namelijk nog even de website van alamo.co.uk benaderd.

https://www.alamo.co.uk/faqs/usa-canada ... h-america/
If there is a one-way fee, it will be disclosed when you book on alamo.co.uk.
Het gekke is dat ik bij de brokers wel een one-way fee voor Alamo krijg, maar bij de Britse website helemaal niks te zien krijg. Volgens bovenstaande geciteerde tekst zou de fee in de boekingskosten moeten zitten, maar dit is in dit geval dus niet aan de orde. Maar ik lees vaak genoeg verhalen dat deze drop off fees naderhand pas bij het inleveren van de auto verhaald kunnen worden.

Iemand wellicht die hier meer duidelijkheid over heeft?
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door SuzieQ »

Terpies schreef:
04 feb 2019, 00:43
Wat verandert er volgens jou dan steeds? Het is al zo vaak uitgelegd:
Als je als Europeaan (in dit geval NL of BE nationaliteit) in de US huurt hoef je geen additionele verzekeringen af te sluiten en heb je €0 eigen risico bij schade.

Wat is er nu onduidelijk? Of het nu SLI heet of LSI, LDW, CDW of wat anders, je bent gewoon verzekerd.
Dat is in het forum al zo vaak uitgelegd. Ik snap niet waarom jij niet gewoon direct bij een Alamo of Hertz of National boekt, i.p.v. via een broker.

Waarom huur je niet gewoon opnieuw via Budget als je zoveel problemen bij andere partijen ziet? Je hebt daar immers al twee keer gehuurd.....
Ik huur altijd rechtstreeks bij een verhuurder 1e x budget (ging goed) 2e x Alamo en recentelijk budget (en dus nooit weer).
Ik raak er gewoon gestrest van merk ik, van al die verschillende benamingen. Ik wil het vooral goed doen.
Dat er geen gedoe mee komt qua verzekeringen of onder verzekerd zijn.
Als ik dan op twee verschillende Alamo sites twee vakjes zie waarvan bij 1 het wel aanstaat en in de prijs zit en bij de andere niet dan gaat de perfectionist in mij twijfelen.

In Orlando dus wel gedoe gehad aan de balie, echt een hele vervelende ervaring met Budget (niet willen laten gaan zonder extra verzekering, eerst 20 minuten wachten voor auto beschikbaar en moesten terug komen, toen alsnog heel lang moeten wachten bij de balie en eindelijk mochten we "oversteken" naar de garage, uiteindelijk was er geen auto op het aangewezen vak in de garage, dus weer hele tijd moeten wachten op een andere auto, geen goede uitleg en niemand meer beschikbaar in een lege donkere garage voor vragen, gedoe met benzine (want andere auto meegekregen die dus helemaal niet vol was), onbeschofte man bij terugkomst, etc etc) Dus budget wordt het gewoon niet meer. Alleen daarom al wil ik weer Alamo met skip the counter.
roelb schreef:
04 feb 2019, 10:30
Over het algemeen helemaal correct, maar er is inderdaad een uitzondering, voor zover mij bekend. Als je via de Duitse Alamo site van Enterprise UK ltd boekt, dus via alamo.de, dan biedt men een "paket" aan waarin geen aanvullende aansprakelijkheidsverzekering is opgenomen. Dat is het "standard paket". Goedkoper, maar dus zonder die verzekering. Vanaf het "master paket" zit die er wel in. Dat "standard paket" heb je dus alleen iets aan als je zelf een aanvullende dekking hebt, bijvoorbeeld via een creditcard.

Geen idee waarom de duitsers (eigenlijk zijn het britten, maar dan hun duitse site) dit zo aanbieden. Wellicht dat creditcard dekking in Duitsland wat gebruikelijker is dan hier?
Wij hebben een Visa Goldcard die eigen risico dekt maar dit is niet hetzelfde als wat die EP dekt.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1518
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door pumi1000 »

Dat bij de balie kunnen ze bij iedere maatschappij proberen, zolang jij weet wat je wil en niks extra's wil, goed opletten of het op contract niet aangevinkt staat. Bij ons hebben ze dat 1x geflikt in Miami, maar dat zag ik en toen haalden ze dat er weer af.

Vorig jaar moesten we bij Budget ook langer wachten op een auto, maar het prijsverschil was zo groot en voor komende zomer ook weer, dat we toch weer Budget gekozen hebben.
De autoprijzen zijn erg hoog vind ik voor juli op dit moment. Mijn voorkeur is ook Alamo.....maar niet voor het dubbele qua prijs.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Omw2USA
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 feb 2019, 21:24
Aantal x V.S. bezocht: 0
Locatie: Vlaams-Brabant (BE)

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Omw2USA »

Division schreef:
02 feb 2019, 23:04
Heb je al gekeken wat het kost als je je huur splitst? Dus bv 1 van 30 dagen en 1 van 27 dagen?
Ja, maar dat komt duurder uit :/ €1755 bij Avis is het goedkoopste dat ik kan vinden tot nu toe voor 57 dagen (en klasse C = Chevrolet Cruze).

Ik had graag een Ford Escape gehad rond die prijs :p
peps
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 17 aug 2015, 22:28
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door peps »

peps schreef:
29 jan 2019, 21:36
sanook schreef:
29 jan 2019, 07:52
Locatie zou wel makkelijk zijn :thumbup: :wink:
Ik zie dat je vliegt op Newark en dat je naar Washington en Philadelphia wilt. Waar wil je de auto ophalen en waar inleveren ?
Haha. Die reis is van vorig jaar. Al vlieg ik nu weer op EWR, maar ga richting de Appalachian trail..
Ik heb er 1 gevonden: bij Budget.co.uk, een groep C voor 14dg voor 425GBP met code: B006300
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Ron Notenboom »

Is bij het huren van een auto in Californië de 2e bestuurder altijd gratis of alleen als dit een spouse is ? Mijn broer is namelijk sinds een aantal jaar weduwnaar en wil nu met zijn nieuwe vriendin een rondreis maken vanuit Californië.
Verder kan iemand mij vast nog een keer helpen aan de ANWB-kortingscode die gebruikt kan worden bij Hertz.
Laatst gewijzigd door Ron Notenboom op 04 feb 2019, 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Division »

Omw2USA schreef:
04 feb 2019, 15:11
Ja, maar dat komt duurder uit :/ €1755 bij Avis is het goedkoopste dat ik kan vinden tot nu toe voor 57 dagen (en klasse C = Chevrolet Cruze).

Ik had graag een Ford Escape gehad rond die prijs :p
Je reserveert een groep, geen specifiek type. Als je je route post/linkt kunnen we meekijken of het goedkoper kan.
Afbeelding
Omw2USA
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 feb 2019, 21:24
Aantal x V.S. bezocht: 0
Locatie: Vlaams-Brabant (BE)

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Omw2USA »

Division schreef:
04 feb 2019, 21:09
Je reserveert een groep, geen specifiek type. Als je je route post/linkt kunnen we meekijken of het goedkoper kan.
Bij deze mijn planning:

Deel 1: https://i.gyazo.com/354b884279904137136 ... 952d12.png
Deel 2: https://i.gyazo.com/c9973ca4aa95c77c0b1 ... 5db621.png

Dit is wat ik tot nu het goedkoopste heb gevonden: https://i.gyazo.com/eaf8de2fc7c35429681 ... 1901a8.png

Omdat we toch 57 dagen op de weg zijn, zoek ik een goede verhouding tussen prijs/comfort. Daarom liefst minimum een Chevrolet Cruze of gelijkwaardig en hoger.

Alvast bedankt!

Mvg

Niels
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Ron Notenboom schreef:
04 feb 2019, 20:54
Is bij het huren van een auto in Californië de 2e bestuurder altijd gratis
JA

ANWB. Terug naar Partners Loyaliteitsprogramma's. ANWB. Wist u dat de ... tot 15% korting bij Hertz met gebruik van kortingscode CDP nummer 504224

769269 geeft meer korting maar enkel met een AMEX GOLD.

Opmerking moderator

De link voor een introductieaanbod voor AMEX GOLD enkel via PB.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Omw2USA schreef:
02 feb 2019, 21:31
Hi iedereen! Heb het forum even overlopen omdat ik binnenkort voor een tijdje in Amerika rondtrek. Nu had ik gisteren via Avis.es een Ford fusion voor 1244 EUR gevonden, maar die is er helaas vandaag ...
Ook auto huur vraagt een pro actieve houding
Avis heeft de hele maand januari hele mooie nieuwjaars aanbiedingen gehad.
Het staartje daarvan heb jij even gezien.

Of zo ń aanbieding die ook het hoogseizoen betrof de eerste 3 maanden terugkomt .?
Zou ik niet op wachten

De door jou gewenste mid-size suv is op Avis-nl met de door jou gebruikte AWD te huur voor
MEDIUMVOERTUIGENGROEP
Ford Escape
Of vergelijkbare auto uit groep F - Of vergelijkbare auto uit groep F ?
€1.988,53
Totale huurprijs


Daar kun je hem voor boeken ,en een mogelijke Plan B
strategie zou de volgende kunnen zijn;
Lees je hier echt in, niet even doorlopen.
Zorg dat je een hoog mogelijke status bij Avis Preferred bereikt
Tips daarvoor vind je hier en op insideflyer.
Tsja het zal je een uurtje of 2 kosten maar dan heb je ook wat.
Als je minimaal Avis Preferred Plus hebt bereikt zou je met je AWD in de hand gewoon eens met Avis kunnen bellen voor de beste prijs.

Succes !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Via status match (vanaf National Executive Elite) kun je zelfs AVIS Presidents Club status krijgen zonder problemen.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Terpies schreef:
05 feb 2019, 18:54
Via status match (vanaf National Executive Elite) kun je zelfs AVIS Presidents Club status krijgen zonder problemen.

En dan heb je het upgrade probleem waar Omw2USA mee zit helemaal van je afgeschud
Maar daar moet je wel iets voor doen....
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
cornekev
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 dec 2018, 12:36
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door cornekev »

Terpies schreef:
05 feb 2019, 18:54
Via status match (vanaf National Executive Elite) kun je zelfs AVIS Presidents Club status krijgen zonder problemen.
Hoe heb je dit gedaan? Ik heb al 3 mails gestuurd + 2 met de vraag mijn Spaanse boeking toe te voegen aan mijn account en nog steeds geen antwoord gekregen na 7 weken.
Omw2USA
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 feb 2019, 21:24
Aantal x V.S. bezocht: 0
Locatie: Vlaams-Brabant (BE)

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Omw2USA »

Terpies schreef:
05 feb 2019, 18:54
Via status match (vanaf National Executive Elite) kun je zelfs AVIS Presidents Club status krijgen zonder problemen.
bedeve schreef:
05 feb 2019, 19:38
Terpies schreef:
05 feb 2019, 18:54
Via status match (vanaf National Executive Elite) kun je zelfs AVIS Presidents Club status krijgen zonder problemen.

En dan heb je het upgrade probleem waar Omw2USA mee zit helemaal van je afgeschud
Maar daar moet je wel iets voor doen....
Dan moet je wel eerst die status hebben natuurlijk. Bij National nooit gehuurd, omdat zij significant duurder zijn dan Avis. Ik zal Avis eens bellen en zien wat ze mij kunnen bieden. :)
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Omw2USA schreef:
05 feb 2019, 20:44
Dan moet je wel eerst die status hebben natuurlijk. Bij National nooit gehuurd, omdat zij significant duurder zijn dan Avis. Ik zal Avis eens bellen en zien wat ze mij kunnen bieden. :)

beste Omw2USA
Besteedt eens een uurtje of twee aan het doorlezen van deze thread & aan die van National Car 's Emerald Club
Die tijd betaald zich terug.
Dan kom je ook te weten hoe forumgenoten aan loyalty status komen en wat de upgrade voordelen daar van zijn.
Terpies is ook nog niet zo erg lang met het autohuur spel bezig.
Maar heeft zo te zien wel studietijd geinvesteerd
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

cornekev schreef:
05 feb 2019, 20:30
Terpies schreef:
05 feb 2019, 18:54
Via status match (vanaf National Executive Elite) kun je zelfs AVIS Presidents Club status krijgen zonder problemen.
Hoe heb je dit gedaan? Ik heb al 3 mails gestuurd + 2 met de vraag mijn Spaanse boeking toe te voegen aan mijn account en nog steeds geen antwoord gekregen na 7 weken.
Ik denk niet dat je bestaande boekingen kunt updaten, maar misschien even met Avis bellen?

1. Mail voor status upgrade vanaf EC Elite exec naar Profile.Update@avisbudget.com
2. Mail voor status update vanaf Avis of National naar hertzstatusmatch@hertz.com

Wel ff screenshot toevoegen uit de app/profile page van National waarop je status als EC Elite staat, of Avis status.
Voila!
Laatst gewijzigd door Gast op 05 feb 2019, 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Omw2USA schreef:
05 feb 2019, 20:44
Dan moet je wel eerst die status hebben natuurlijk. Bij National nooit gehuurd, omdat zij significant duurder zijn dan Avis. Ik zal Avis eens bellen en zien wat ze mij kunnen bieden. :)
Ik heb 15 jaar geleden 1 keer bij Avis gehuurd en nog nooit bij Hertz, de laatste jaren speel ik het liefst het aisle spel met mijn vrienden bij National. Toch is een elite/president status super handig bij backup boekingen.

Als je dat spel leert spelen wil je nooit meer anders....vraag maar aan de experts hier op het forum. No one beats National. Learn 2 Play: het forum hier legt alles prima uit...
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer