Overstap lang genoeg?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 785
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Overstap lang genoeg?

Bericht door ClaireVHaut »

Ik heb 2 vluchten op het oog,
bij de ene vlucht heb ik 1,34 overstap (heen) en terug 3 uur,
andere vlucht 2.35 op terugweg.

Is 1,34 uur genoeg ? Overstap is op Dallas.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5029
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: overstap lang genoeg ?

Bericht door harryh »

Lijkt me geen probleem, sowieso is dit onder de Minimum Connection Time, verder is Dallas een klein vliegveld met relatief weinig internationale aankomsten.
Gast

Re: overstap lang genoeg ?

Bericht door Gast »

Gaat het hier om Dallas-Fort Worth of Dallas Love Field? Die eerste is namelijk een van de drukste vliegvelden in de VS.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5029
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: overstap lang genoeg ?

Bericht door harryh »

Je kunt hier de gemiddelde en maximum wachttijden zien https://awt.cbp.gov/, onder de 30min. Daar is in de MCT ook rekening mee gehouden.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: overstap lang genoeg ?

Bericht door roelb »

Een connectie van 95 minuten met immigrations erbij is strak, maar normaal gesproken geen probleem. Het is vooral van belang is om jezelf te realiseren dat er altijd een kans is dat zo'n connectie mis gaat. Die kans is klein, maar het kan gebeuren en hoe korter de connectie, des te groter de kans wordt dat het mis loopt.

Dat is op zich niet erg, als het niet jouw schuld is zal de airline je kostenloos met een volgende vlucht naar je eindbestemming brengen. Maar.. als je originele vlucht vanaf DFW naar je eindbestemming de laatste vlucht van de dag is dan levert een misconnect wel een hoop problemen op. Een overnachting in Dallas, gedoe met een reservering voor je huurauto op de plek van bestemming, verloren nacht daar, etc, etc.

Dus: kijk eerst zelf of er, na jouw originele vlucht, nog een optie is om vanaf DFW naar je eindbestemming te komen. Let op: alleen met de airline waar je mee vliegt. Ik vermoed dat dat AA is, gezien de connectie op DFW. Eenvoudigste zoekopdracht is dan gewoon op google flights, one way, DFW -> eindbestemming en dan alleen AA selecteren.

Als er bijvoorbeeld nog 4 latere vluchten zijn dan zou ik me niet al te veel zorgen maken. Mocht het mis gaan dan loop je toch alsnog naar je nieuwe gate, maar als die al dicht is meld je je daar, of bij een andere balie van AA en geef je aan dat je je connectie hebt gemist door vertraging bij immigrations buiten je schuld. Wil je echter iets boeken waar vanaf DFW geen latere vluchten meer naar je eindbrestemming zijn, met een krappe connectie vanaf de intercontinentale vlucht, dan zou ik voor het boeken toch nog even kijken naar andere opties.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 785
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: overstap lang genoeg ?

Bericht door ClaireVHaut »

Gast schreef:
04 feb 2019, 17:25
Gaat het hier om Dallas-Fort Worth of Dallas Love Field? Die eerste is namelijk een van de drukste vliegvelden in de VS.
DFW
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 785
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: overstap lang genoeg ?

Bericht door ClaireVHaut »

thanks roelb, ik zal even checken of er nog vluchten gaan hierna. Het is idd AA (finnair maar uitgevoerd door AA)
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 785
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: overstap lang genoeg ?

Bericht door ClaireVHaut »

even op de site gekeken naar wachttijden.. in ergste geval 85 minuten... dat is best een hoop.. ik ga nog eens zoeken naar langere overstap , je moet immers ook je bagage van de band afhalen toch ?
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5029
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: overstap lang genoeg ?

Bericht door harryh »

Ja klopt, maar dat kost nauwelijks extra tijd, da's pas na immigrations waar je moet wachten. Je loopt langs Customs en daar gaan ze weer op de band.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 785
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: overstap lang genoeg ?

Bericht door ClaireVHaut »

ClaireVHaut schreef:
04 feb 2019, 18:13
thanks roelb, ik zal even checken of er nog vluchten gaan hierna. Het is idd AA (finnair maar uitgevoerd door AA)
er zijn nu nog 3 vluchten na de vlucht die in mijn reis staat. Kan je ook op andere maatschappijen die bij zelfde alliantie worden overgeboekt ?
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 785
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: overstap lang genoeg ?

Bericht door ClaireVHaut »

harryh schreef:
04 feb 2019, 19:38
Ja klopt, maar dat kost nauwelijks extra tijd, da's pas na immigrations waar je moet wachten. Je loopt langs Customs en daar gaan ze weer op de band.
mm oke.. maar het is sowieso max. 85 minuten wachten .. dan is 1 1.2 uur misschien net te krap
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5029
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: overstap lang genoeg ?

Bericht door harryh »

Als je je er niet prettig bij voelt dan kun je beter een langere overstaptijd kiezen. Maar met nog 3 vluchten erna zou ik het doen ;)
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: overstap lang genoeg ?

Bericht door roelb »

Ik ook, liever een kortere connectie boeken en als het dan onverhoopt mis loopt maar hopen dat er nog een stoel over is op een latere vlucht dan vooraf een onnodig lange connectie boeken en sowieso moeten wachten.

Kijk, als je lounge toegang hebt op zo'n luchthaven is een lange connectie allemaal wat minder erg, maar dan nog is het zo zonde van je tijd om uren op een vliegveld te zitten wachten. En zo groot is de kans op een misconnect nu ook weer niet. Als het niet haalbaar is dan zou het niet verkocht worden. Vergeet ook niet dat die average wait times van het CBP alle non-citizens meetellen, inclusief de "probleemgevallen". Als nederlander/belg kun je gewoon gebruik maken van de APC terminals, dat scheelt alweer een hoop tijd. En je hebt ook zelf veel invloed op je wachttijd: een plek kiezen vooraan in het vliegtuig, na het uitstappen direct en vlot doorlopen naar immigrations, etc.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Overstap lang genoeg?

Bericht door Almere vak V »

Dallas is geen Atlanta, LA of Chicago. Ik heb volgens mij laatst ergens gehoord dat het vergelijkbaar is met Schiphol. Alleen in mijn beleving dan 100 keer overzichtelijker.

Een overstap van anderhalf uur is wellicht niet de meest ruimte. Maar zeker te doen. En zoals gezegd, er gaan nog genoeg vluchten erna. Vergeet ook niet dat je vaak eerder aankomt dan hetgeen staat vermeld in je vluchtgegevens.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer