Yosemite Panorama Trail - Hikers bus

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Nadya
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 aug 2018, 14:54
Aantal x V.S. bezocht: 1

Yosemite Panorama Trail - Hikers bus

Bericht door Nadya »

Ze hebben het boeken van de Glacier Tour bus opengezet. Ik heb net kunnen boeken voor juni.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Yosemite Panorama Trail - Hikers bus

Bericht door sanook »

Heb je misschien een linkje ? wij willen hier op 2 juni gebruik van maken vanaf Half Dome Village
Nadya
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 aug 2018, 14:54
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Yosemite Panorama Trail - Hikers bus

Bericht door Nadya »

Pleank
Amerikafan
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 sep 2016, 14:41

Re: Yosemite Panorama Trail - Hikers bus

Bericht door Pleank »

Dankjewel! Wij twijfelen nog wel heel erg of we de 4-mile trail omhoog gaan lopen, of dat we de bus nemen. Kan 'm altijd nog annuleren dus vandaar maar direct gereserveerd nu :thumbup:

Heb al wel wat reisverslagen gelezen en vind het erg lastig in te schatten wat wijsheid is. Hoewel ik denk dat we het fysiek best aan kunnen vraag ik me af of het de moeite van het omhoog lopen waard is, je bent dan natuurlijk ook de dagen erna veel vermoeider. Het zal ook van het weer afhangen natuurlijk, we gaan begin september. Nog even verder lezen op het forum dus en dan tegen die tijd beslissen :D
daverbee
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 jul 2011, 16:21

Re: Yosemite Panorama Trail - Hikers bus

Bericht door daverbee »

Hoe gegeerd zijn die plekjes op de bus? Wij gaan begin juli maar wil eerst de camping proberen vastleggen. Het is al van 2011 geleden dat we in yosemite waren... Mag ik ervan uitgaan dat die plekken er nog zullen zijn binnen 2 weken?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Yosemite Panorama Trail - Hikers bus

Bericht door Martin & Marianne »

Het gaat niet heel snel, die twee weken zal geen probleem zijn lijkt me. Wij hebben in 2017 pas een maand van te voren geboekt. We waren er toen in een weekend in augustus. Om 8.30 lukt niet meer maar de bus van 10 ur had toen nog wel plek.
Aan de andere kant, waarom niet boeken als je weet wanneer je er bent? Of check regelmatig eens hoeveel plaatsen er nog zijn,

@Pleank: als je een redelijk goede conditie hebt moet dat wel lukken. De 4MT is echt de moeite waard. Vertrek wel op tijd, want anders loop je het laatste deel in het donker. Ik zou sowieso zaklantaarns meenemen.

Marianne
Pleank
Amerikafan
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 sep 2016, 14:41

Re: Yosemite Panorama Trail - Hikers bus

Bericht door Pleank »

Martin & Marianne schreef:
31 jan 2019, 18:36
@Pleank: als je een redelijk goede conditie hebt moet dat wel lukken. De 4MT is echt de moeite waard. Vertrek wel op tijd, want anders loop je het laatste deel in het donker. Ik zou sowieso zaklantaarns meenemen.
Dankje voor de tip. Ik twijfel niet zozeer aan onze conditie (ik loop elk jaar de vierdaagse en mijn vriend is van zichzelf nogal fit :roll:) maar meer aan mijn knieën, dat is nogal een zwakke plek. Ik las dat het naar beneden lopen vrij heftig is aan de knieën en dat is als je al vermoeid bent natuurlijk nog heftiger. Gelukkig hoeven we nu nog niet te beslissen, kaartjes voor de bus kon ik tot 24u van tevoren annuleren.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Yosemite Panorama Trail - Hikers bus

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou hoe dan ook wandelstokken meenemen. Dat is ons bij de 4MT heel goed bevallen.
En last van je knieën kun je ook krijgen als je alleen de PT doet. Het scheelt wel als je op het laatst de John Muir Trail neemt in plaats van de Mist Trail. Die laatste is veel steiler.

Marianne
Pleank
Amerikafan
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 sep 2016, 14:41

Re: Yosemite Panorama Trail - Hikers bus

Bericht door Pleank »

Ik heb ineens een ander idee, en een beetje off-topic, maar hebben er mensen ervaring met de route andersom? Dus Panorama trail naar boven en dan 4-Mile trail naar beneden? Ik las in jullie verslag @Martin & Marianne dat jullie de 4mile trail naar boven en naar beneden hadden gelopen op dezelfde dag, dus hoe schat je dat in?
Easy
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 21 aug 2018, 21:02
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Yosemite Panorama Trail - Hikers bus

Bericht door Easy »

Wij zijn dat ook van plan, dus ben benieuwd. Wij willen echter de wandeling opsplitsen. Aan het einde van de dag de auto parkeren op glacier point en dan de four-mile trail naar beneden.

Wij slapen op de camping vlak bij de traihead voor de misttrail. We hopen door de volgende ochtend vroeg weg te gaan te voorkomen dat we in de file langs de watervallen lopen. Het zal hoe dan ook een inspannende dag worden!

Mijn knieen houden overigens ook niet van afdalen, heb nu voor het eerst wandelstokken dus hoop dat dit gaat werken.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Yosemite Panorama Trail - Hikers bus

Bericht door sanook »

Thx, one way geboekt voor 2 juni 8.30u
El_guti2
Amerika-ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: 30 mei 2018, 14:02
Locatie: Alblasserwaard

Re: Yosemite Panorama Trail - Hikers bus

Bericht door El_guti2 »

Wij hebben 2 jaar geleden de Four Mail trail omhoog gelopen en vervolgens de Panorama Trail en de Mist Trail naar beneden.

Dat was pittig maar goed te doen. Wij hadden allebei een goede conditie maar geen getrainde wandelaars (wel reacreatieve hardloper en voetballer).

Wij hebben de auto destijds onderaan de Four Mile Trail neergezet en zijn vandaar uit gaan lopen. Na de wandeling zijn wij met de shuttlebus beneden in de Valley de auto weer op gaan halen. Dat was ideaal want we hoefde het eerste stuk in de valley niet te lopen. (we overnachten in een gehuurde tent bij Half Dome Village)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Yosemite Panorama Trail - Hikers bus

Bericht door Martin & Marianne »

Pleank schreef:
31 jan 2019, 22:55
Ik heb ineens een ander idee, en een beetje off-topic, maar hebben er mensen ervaring met de route andersom? Dus Panorama trail naar boven en dan 4-Mile trail naar beneden?
De PT naar boven is niet gek als je de Mist Trail wilt volgen. Die is prettiger naar boven dan naar beneden; zeker als je die na een lange dag wandelen nog moet doen.
De 4MT is wel lastig voor de knieën en kuiten, maar het is wel een gemakkelijk pad, zonder klauteren, dis met zo gek om daarmee te eindigen.
El_guti2 schreef:
01 feb 2019, 11:43
Na de wandeling zijn wij met de shuttlebus beneden in de Valley de auto weer op gaan halen.
De Valley shuttle komt niet bij de trailhead van de 4MT, wel iets om rekening mee te houden. De andere shuttle rijdt minder frequent en minder lang.
Zie ook https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/ ... tation.htm

Marianne
El_guti2
Amerika-ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: 30 mei 2018, 14:02
Locatie: Alblasserwaard

Re: Yosemite Panorama Trail - Hikers bus

Bericht door El_guti2 »

Nee dat klopt je moet dan nog 10 minuten lopen vanaf Camp 4 of Yosemite Lodge.
Erik88
Amerikafan
Berichten: 176
Lid geworden op: 25 sep 2014, 12:17
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Yosemite Panorama Trail - Hikers bus

Bericht door Erik88 »

Which way is better? Most hikers take the top-to-bottom route. This is certainly the easier path, and if you're in poor shape, it might be your only choice. Scenery-wise, though, it's better hiking from bottom to top. The views get steadily more impressive as you climb higher, and the scenes that seemed jaw-dropping at the bottom of the trail will pale by the time you reach the top. Traveling top to bottom, the last third of the trail may seem anticlimatic.
Ik ben het denk ik wel eens met de schrijver van yosemitehikes.com. De magie van naar boven klimmen vanuit de vallei naar Glacier Point is ongekend. Andersom heb je de vergezichten op Glacier Point al gehad en is de 4-mile trail alleen een "noodzakelijk kwaad" aan het eind van de dag. Als je PT na 4M doet, dan heb je een groot deel van de dag andere vergezichten en enkele watervallen waar je van kunt genieten.

Als je de Nijmeegse 4-daagse (uit) loopt, dan is PT + 4M een eitje. Met wandelstokken al helemaal. Heb vooral geen angst voor deze tocht, maar geniet van een van de mooiste loops die je in Yosemite kunt lopen.
2019 Grand Tour Noordwest-Amerika CA MT NV OR UT WA WY
2018 Zuidwest-Canada AL BC
2015 Grand Tour West-Amerika AZ CA CO ID NV UT WY
2012 Chicago IL
Pleank
Amerikafan
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 sep 2016, 14:41

Re: Yosemite Panorama Trail - Hikers bus

Bericht door Pleank »

Erik88 schreef:
01 feb 2019, 17:50
Als je de Nijmeegse 4-daagse (uit) loopt, dan is PT + 4M een eitje. Met wandelstokken al helemaal. Heb vooral geen angst voor deze tocht, maar geniet van een van de mooiste loops die je in Yosemite kunt lopen.
Misschien overschat ik het inderdaad behoorlijk en maak ik me druk om niks. Ik zet 'm voorlopig even omgekeerd (dus Panorama trail omhoog) in ons lijstje. De vierdaagse is vaste prik en ik ga ervan uit dat ik 'm ook dit jaar gewoon uitloop :wink: mooie training zo'n 5 weken voordat we naar de westkust gaan.

Bedankt voor alle reacties op mijn enigzins offtopic vraag! :offtopic:
alje
Amerikafan
Berichten: 335
Lid geworden op: 03 mar 2008, 01:05

Re: Yosemite Panorama Trail - Hikers bus

Bericht door alje »

Ook dit ooit gedaan, 4 mile omhoog, Panorama en Mist trail naar beneden. Wel op tijd begonnen. Was toen goed te doen en ook geen zaklamp nodig gehad. Was wel juni, niet september, maar heel laat is het toen ook niet geworden. Als je moe bent kun je inderdaad de niet erg steile John Muit terug lopen, maar dan kom je veel minder dicht bij de watervallen. Als je deze kant op loopt heb je de mooiste stukken het laatst. Vierdaagse heb ik nog nooit gedaan, en dat lijkt me een stuk zwaarder...
Emielo
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 18 jan 2017, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Yosemite Panorama Trail - Hikers bus

Bericht door Emielo »

Deze morgen onze tickets voor de bus geboekt voor 7 juli om 8u30. Me happy :thumbup:
daverbee
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 jul 2011, 16:21

Re: Yosemite Panorama Trail - Hikers bus

Bericht door daverbee »

Emielo schreef:
02 feb 2019, 13:30
Deze morgen onze tickets voor de bus geboekt voor 7 juli om 8u30. Me happy :thumbup:
Wij zijn ook van plan om voor die datum en dat tijdstip tickets te boeken. Ga nog 2 weken afwachten wel. 😊
claudia1975
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 jan 2019, 20:14
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Yosemite Panorama Trail - Hikers bus

Bericht door claudia1975 »

Wij willen ook met de bus naar Glacier Point, maar willen misschien niet de panorama trail terug lopen..
Welke route kunnen we nemen die wat makkelijker te lopen is?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer