Reis lynn: korte trip Las Vegas-Las Vegas.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
lynn
Amerikafan
Berichten: 228
Lid geworden op: 06 mar 2011, 18:29
Aantal x V.S. bezocht: 7

Reis lynn: korte trip Las Vegas-Las Vegas.

Bericht door lynn »

Ik wil eind februari nog een aantal dagen gaan toeren in de States. Vertrek en eindpunt is Las Vegas. Zouden jullie eens naar de onderstaande route willen kijken?

dag 1 amsterdam-las vegas
dag 2 las vegas-yoshua tree np-palm springs
dag 3 palm springs
dag 4 palm springs-prescott
dag 5 prescott-jerome-sedona
dag 6 sedona-grand canyon-williams
dag 7 williams-oatman-las vegas
dag 8 las vegas
dag 9 las vegas-amsterdam

Is dit een beetje haalbaar? Ik reis alleen en wil de dagen graag goed gevuld hebben. Ook wil ik graag wat leuke maar niet al te lange hikes gaan maken.
Een volle dag las vegas is niet perse noodzakelijk ivm eerdere bezoeken. Misschien nog een extra dag sedona doen?
Alle suggesties zijn welkom!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: korte trip Las vegas-Las vegas

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou kijken of je Death Valley toe kunt voegen.
Wat zijn de plannen in Palm Springs?
Voor de Grand Canyon is overnachten in het park wel een aanrader. Kijk eens nasr de Bright Angel Lodge.
Die is heel betaalbaar.

Marianne
lynn
Amerikafan
Berichten: 228
Lid geworden op: 06 mar 2011, 18:29
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: korte trip Las vegas-Las vegas

Bericht door lynn »

In palm springs wil ik de aerial tramway nemen en daar wat hikes gaan doen. Daar heb ik op dag 2 geen tijd voor. Ik weet niet hoeveel tijd dat in beslag gaat nemen.
Death valley zou ik graag willen toevoegen, mocht het passen. Handigst om dat op de tweede dag te doen, en de rest op te schuiven?
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis lynn: korte trip Las Vegas-Las Vegas.

Bericht door Markstaal »

In 2014 heb ik de Aerial Tramway gedaan in Palm Springs. Je hebt er ook een aantal korte wandelingen. Als je een paar uitzichtpunten wil kijken dan ben je met een uurtje of 2 wel klaar. Er zijn ook langere wandelingen, welke zijn jullie van plan te doen?
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis lynn: korte trip Las Vegas-Las Vegas.

Bericht door Mrvanilla »

Heb je je ticket al geboekt? Anders is het misschien verstandig om in LA te starten. Kun je wellicht nog Anza-Borrego Desert State Park meenemen.
Groetjes,
Daniel
lynn
Amerikafan
Berichten: 228
Lid geworden op: 06 mar 2011, 18:29
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis lynn: korte trip Las Vegas-Las Vegas.

Bericht door lynn »

Ik heb nog geen tickets geboekt. Ik reis liever niet vanuit LA ivm de drukte. Ben vaker in Las vegas geweest dus dat is voor mij wat meer bekend terrein. Mischien een optie om op dag 2 death valley te doen? Ik ben er ooit eerder geweest maar dat was een flitsbezoek en zou er graag nog eens naar toe gaan.
Zo te lezen ben ik in palm springs niet veel tijd kwijt voor wb wat korte wandelingen en zou dan wat eerder kunnen doorrijden richting prescott.
Kom dan wel een beetje in de knoop met waar te overnachten. Ik wil zo weinig mogelijk hotels van te voren vastleggen zodat ik enigzins flexibel ben.
Nog suggesties voor de route?
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis lynn: korte trip Las Vegas-Las Vegas.

Bericht door Markstaal »

In zowel 2017 als 2018 bezochten wij op de dag na aankomst in Las Vegas Death Valley. Het is prima te doen maar je bent er wel een hele dag aan kwijt. Reken ongeveer een km of 400-500 om vanuit Las Vegas naar Death Valley te gaan en de highlights te bekijken zoals Dante's View, Zabriski, Artist Drive, Badwater, Mesquite Sanddunes en Devils Golf Course. Door de warmte zou je waarschijnlijk niet al te lang buiten zijn. Wij verbleven wel meerdere nachten in LV, zodat we ook nog tijd hadden voor de outlets, Hooverdam enz. Een uitstapje naar Red Rock Canyon is ook echt een aanrader als je daar nog niet geweest bent.
lynn
Amerikafan
Berichten: 228
Lid geworden op: 06 mar 2011, 18:29
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis lynn: korte trip Las Vegas-Las Vegas.

Bericht door lynn »

Hebben jullie de death valley als dagtrip gedaan vanuit las vegas ?
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis lynn: korte trip Las Vegas-Las Vegas.

Bericht door Markstaal »

Sorry ik zie dat ik mijn eerste zin niet goed had afgemaakt. Wij deden dit inderdaad vanuit Vegas, 's ochtends vroeg erheen en rond het avond eten waren we weer terug.
lynn
Amerikafan
Berichten: 228
Lid geworden op: 06 mar 2011, 18:29
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis lynn: korte trip Las Vegas-Las Vegas.

Bericht door lynn »

Dank voor de reacties!
Ik heb de route een beetje aangepast:

dag 1 amst- las vegas
dag 2 las vegas- death valley
dag 3 death valley- yoshua tree-palm springs
dag 4 palm springs-prescott
dag 5 prescott-jerome-sedona
dag 6 sedona-grand canyon
dag 7 grand canyon-oatman(via route 66)-laughlin of las vegas
dag 8 laughlin-las vegas
dag 9 las vegas- amst

Wat vinden jullie hiervan?

Voor death valley heb ik tacoma op het oog voor een overnachting, geen spannende plaats maar betaalbaar plus kortere reistijd naar yoshua en palm springs.
De tijd in palm springs is wat krap, ik wil daar de indian canyon/andreas canyon graag bezoeken. Ik zal deze reis wel moeten selecteren op korte wandelingen ivm rugproblemen. Enkele korte trails is geen probleem, lange wandelingen zitten er op dit moment even niet in.
Op dag 7 heb ik de overnachting nog open gelaten omdat ik wat route 66 plaatsjes wil aandoen. Een laatste volle dag las vegas hoeft voor mij ook niet maar wil wel wat speling hebben.

Gr Lynn
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis lynn: korte trip Las Vegas-Las Vegas.

Bericht door Mrvanilla »

Leuke trip zo.

Op dag 4 is de sunset bij Lake Watson erg mooi.

Dag 5 een klein uitstapje naar Montezuma Castle, kost niet veel tijd, klein beetje geschiedenis.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis lynn: korte trip Las Vegas-Las Vegas.

Bericht door PSVwally »

Ik reis liever niet vanuit LA ivm de drukte.
Inmiddels 3x in LA geweest en pas 1x in een 'korte' file gestaan. In het weekend prima te rijden daar.

Maargoed. Ik vind je tijd voor Palm Springs ook kort. Overigens vond ik de Embassy suites in Palm Desert, incl gratis happy hour, een prima hotel.
Zeker even de 74 een stuk omhoog rijden waar je kunt genieten van het uitzicht op de omgeving van Coachella Valley.

let wel dat je rond Prescott, Jerome, Sedona in februari nog winters weer kunt verwachten en dat het er fris kan zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer