Ik en mijn vriendin (31 en 25 jaar) willen graag een camperreis door het zuidwesten van Amerika maken. Het is echter de eerste keer dat we überhaupt naar Amerika willen gaan, en daarnaast ook nog eens de eerste keer met een camper. Dus nogal wat "eerste keren".

Tja, wat je doet als newbie is zoeken naar 'camperreis amerika'. Dan kom je al snel op bijvoorbeeld wtc.nl terecht, met een reis als deze:
https://camperreizen.wtc.nl/noord-ameri ... /reisroute
Dat geeft me wat concrete vragen:
- We kunnen buiten het seizoen reizen, bij voorkeur ergens in september/oktober/november 2018. Dat is voordeliger lijkt me. Heeft dat nadelen? Voorjaar is geen optie voor ons (tja, 2019 zou kunnen?)
- We houden van natuur (wandelen graag) maar tegelijkertijd willen we ook wel wat van de grote steden zien. Is een reisplanning van wtc betrouwbaar? Of is het beter om altijd zelf te plannen?
- Is het überhaupt beter om zelf een vliegreis en camper te huren, of is via een site als wtc de veiligste en goedkoopste optie?
Het is fijn als iemand ons een beetje op weg kan helpen, want het is op dit moment een beetje zoeken naar zekerheid.

Dankjewel!
Groet,
Patrick