Keuzes wat zien bij Mammoth Lakes

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Keuzes wat zien bij Mammoth Lakes

Bericht door stegeman »

Ook bij Mammoth Lakes hebben we veeeeeel te veel op ons lijstje. Wilden kiezen uit combi welke beetje bij elkaar liggen. Hebben 1 volle dag, maar die moet niet volgepropt worden.

Combi 1) withmore hotsprings, wild Willy hotsprings, uit Creek geological area, convict Lake
Combi 2) panaroma dome start bij brug twin lakes, twinn falls overlook, crystal Lake trail, Lake Mary,
Combi 3) minaret Vista uitzichtpunt, devils postpipe nm, rainbow falls, shadow Lake

Voor nu neigen we naar combi 2. Maar is dat de mooiste?

Vlakbij hotel (alpenhof lodge) kan nog evt de brouwerij, de bakkerij schats bakery, earth quacke fault. Evt nog Mammoth Mountain. Met een lift?

Ps. Little lakes valley trail, crowley Lake en rock Creek Lake pakken we tussen DV en Mammoth lakes.
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Keuzes wat zien bij Mammoth Lakes

Bericht door Franciscus »

De earthquake fault is leuk als je er toevallig langs komt maar stel je er niet teveel bij voor. Het is gewoon een scheur in de grond waar je een keer omheen loopt, na een half uur zit je weer in de auto. Waarschijnlijk ben je bij Schatz bakery meer tijd kwijt met in de wachtrij staan dan de tijd die je bij Earthquake fault besteedt. :wink:
Schatz bakery roept bij velen enthousiaste reacties op maar eerlijk gezegd snap ik niet waarom, vond het aanbod niets echt bijzonder maar de prijzen wel. Jaren geleden viel het niet mee om in de VS aan fatsoenlijk brood te komen maar dat is gelukkig inmiddels wel beter geworden.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Keuzes wat zien bij Mammoth Lakes

Bericht door stegeman »

Ja ik noemde ze vanwege loopafstand vh hotel, maar staan zeker niet bovenaan ons lijstje. :wink:
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Keuzes wat zien bij Mammoth Lakes

Bericht door Trails »

Mammoth Lakes vonden wij geweldig en gaan er een volgende reis zeker weer naar toe.
Hier het verslag van onze dagen daar:
http://www.schoutenjanssen.nl/nl/westen ... 0sept.html
en
http://www.schoutenjanssen.nl/nl/westen ... 0sept.html
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Keuzes wat zien bij Mammoth Lakes

Bericht door stegeman »

Lijkt mij ook geweldig en rustiger dan Yosemite. Het stuk Bishop-Yosemite had ik me wel een paar weken alleen kunnen vermaken zonder de rest van de route. Maar geld om vaak naar amerika te gaan is er niet dus sjah, dan wil je toch iets meer.
Niemand die me kan zeggen welke vd 3 combi’s nou meest mooi is?
jerommeke10
Amerikakenner
Berichten: 808
Lid geworden op: 18 jan 2011, 23:46

Re: Keuzes wat zien bij Mammoth Lakes

Bericht door jerommeke10 »

Ik volg met veel aandacht, wij gaan een drietal nachten in Mammoth Lakes blijven.
Op basis van wat ik gelezen heb, zou m'n voorkeur eerder naar 3 gaan.

Als je nog wat poeder in de benen hebt: de hike naar Minaret Lake misschien?
zie https://www.backcountrycow.com/blog/bac ... ke-mammoth
Leuke website trouwens voor de fans van het zuidwesten
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Keuzes wat zien bij Mammoth Lakes

Bericht door Martin & Marianne »

stegeman schreef:
30 jan 2019, 10:10
Lijkt mij ook geweldig en rustiger dan Yosemite.
Hou er rekening mee dat het ook daar druk kan zijn, met name in het weekend. Wij hadden in 2015 meer drukte bij de Little Lakes Valley Loop dan bij bijvoorbeeld de Gaylor Lakes of Cathedral Lakes Trail in Yosemite.

Marianne
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Keuzes wat zien bij Mammoth Lakes

Bericht door stegeman »

Dat is jammer dat het daar ook wel druk is.
En we zijn meer vd kortere hikes. Ivm een Zenuwbeklemming in mijn voet. Die speelt zelfs mrt orthopedische schoenen wel op na een km of 2. Poosje schoenen uit en dan gaat het weer. Volgende kortere hike. Maar ineens bijv 7-10 km gaat niet lukken.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Keuzes wat zien bij Mammoth Lakes

Bericht door PSVwally »

Mocht je er in de buurt komen.... net boven Lone Pine kun je ook prachtig wandelen op foto 2 en het door velen niet geziene, en daardoor zeer rustige, sequoia national forest rondom de sherman pass road op foto 1. Ook prachtige wandelgebieden waar het veel rustiger is dan in Yosmite en Sequoia NP.
Bijlagen
seqnf2.jpg
seqnf1.jpg
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Keuzes wat zien bij Mammoth Lakes

Bericht door stegeman »

Dankje. Ziet er ook goed uit. Deze ga ik niet vanuit ML zelf doen denk ik, maar zet ik dan bij de plannen tussen DV en ML. Ligt dan meer op route denk ik. Alhoewel die al wel vrij veel heeft staan. Het stuk tussen DV en Yosemite had ik veel ruimer moeten plannen. En dan doen we niet eens erg gehaast. Maar kan me wel 2 weken vermaken alleen dat stuk!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer