Deep south met auto of camper?

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Muumtje
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 jan 2019, 20:23
Aantal x V.S. bezocht: 2

Deep south met auto of camper?

Bericht door Muumtje »

Hallo,

Wij zijn van plan om in september naar the deep south te gaan.
Nu is de volgende route een beetje ons idee:
Atlanta
Nashville
Memphis
New orleans
Langs de kust richting Tampa
Orlando
Miami
Key west

We zijn een aantal jaar geleden naar de west kust geweest met een camper en vonden dit geweldig.
Nu twijfelen we een beetje of dit deel ook ideaal is met een camper, of tot New Orleans een auto en daarna nog een camper of iets dergelijks.
Iemand ervaringen of het qua dingen bezoeken met een camper net zo makkelijk is als in het westen of dat een auto aanzienlijk fijner is.
En uiteraard hoe de campings er zijn.

Alvast bedankt voor eventuele tips! :)
NvdPlas
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 jan 2019, 12:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Deep south met auto of camper?

Bericht door NvdPlas »

Goedemorgen,

Zelf tweemaal in USA geweest (West-Kust + Florida) met een huurauto.
April dit jaar gaan wij ook naar Deep South en hebben wederom gekozen voor een huurauto.

Bij ons is de afweging drie keer geweest, dat het vaak lastig is om met een camper de grote steden in en/of rondom te komen.
Voor de langere tussenliggende stukken/kleine plaatsen is het wel ideaal.

Wellicht dat mensen hier anders tegenaan kijken, maar toch gaat bij ons de voorkeur altijd naar de huurauto (flexibel).

Succes!
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Deep south met auto of camper?

Bericht door winterpark »

Zou hier ook absoluut voor huurauto kiezen. Je kunt ook kiezen voor Atlanta - Asheville - GSM - Chattanooga - Nashville en dan de rest van je rijtje.
Gast

Re: Deep south met auto of camper?

Bericht door Gast »

Met een camper door het zuiden in de zomer? Alleen als er een AC in zit die ook 's nachts goed werkt. Hou er ook rekening mee dat je dan in de piek van het orkaanseizoen zit. Ik zou dan ook liever in een hotel zitten dan in een camper.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Deep south met auto of camper?

Bericht door jojostravelusa »

Voor ons sowieso een camper. Er zit vrijwel altijd een airco in en die kan 's nachts ook aan. Het maakt wel wat lawaai, maar dat went. We hebben in Las Vegas in de zomer ook prima kunnen slapen. Orkanen zijn een heel ander verhaal. Als het mogelijk is, zou ik dan liever voor een andere periode dan voor ander vervoer/verblijf kiezen. Maar smaken verschillen.
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: Deep south met auto of camper?

Bericht door Ziva »

Ik zou zeker niet je vakantieplannen van de mogelijkheid van een orkaan laten afhangen. Sowieso niet van het weer in het algemeen.

Hier in Tennessee maken we weleens grappen dat het elke dag weer afwachten is en soms op één dag zelfs per uur verschilt maar dat is gewoon echt waar. En orkanen.... tja.. ik heb jaren meegemaakt dat ik in één jaar 20 keer of meer in de schuilkelder zat en vorig jaar heb ik welgeteld 2 keer een orkaan waarschuwing gekregen en dan ook nog eens buiten het seizoen.

Een goede airco is absoluut en must in het zuiden in de zomer maar als die aanwezig is lijkt me een camper een prima optie. Zeker als je de Smokey Mountains overslaat omdat me dat nog wel spannend zou lijken als je van die slingerwegen moet rijden met een camper.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Deep south met auto of camper?

Bericht door hemmie »

Ziva, volgens mij heb jij het over tornado's en niet over orkanen.

Het is niet waarschijnlijk dat je in het pad van een orkaan komt, maar als dat gebeurt zul je hoe dan ook je plannen moeten wijzigen en moeten evacueren, of je nu met camper of auto reist.

Tornado's is een ander verhaal, maar volgens mij heb je die helemaal niet zo veel in een groot deel van je route, dat is meer midwest dan deep south.
Terug in Texas!
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: Deep south met auto of camper?

Bericht door Ziva »

Woops helemaal gelijk hemmie, ik bedoel tornado's en eoms had het over orkanen :)

Ja.. plannen voor een orkaan.. als we dat zouden kunnen zouden er een hoop rampen voorkomen kunnen worden :)
Muumtje
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 jan 2019, 20:23
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Deep south met auto of camper?

Bericht door Muumtje »

Bedankt voor al jullie reacties!

Opzich heeft een camper ook wel een beetje onze voorkeur. Qua eten vonden we dit de vorige keer heel fijn. Aangezien je dan niet persé steeds moet gaan uiteten.

En met jullie tips wat betreft het weer enzo kunnen we ook veel!
Hebben jullie ook ervaring om met een camper bezienswaardigheden bezoeken? In het westen was dit geen probleem, ik verwacht dat dat in het zuiden ook zo is?
Anne-Marie
Amerikafan
Berichten: 108
Lid geworden op: 13 sep 2009, 16:47

Re: Deep south met auto of camper?

Bericht door Anne-Marie »

Wij hebben dit stuk in 2014 met de camper gedaan en we vonden dit fantastisch. Misschien heb je iets aan ons verslag van dat jaar: http://famkauffeld.nl/16_juli_2014.html
Muumtje
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 jan 2019, 20:23
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Deep south met auto of camper?

Bericht door Muumtje »

Bedankt voor alle tips!
Het is toch de camper geworden :thumbup:

Bedankt voor het reisverslag Anne-Marie! Daar kunnen we zeker tips uit halen! :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer