Reis Laurens90: Eerste keer zuidwesten in 23 dagen

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Laurens90
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 jan 2019, 15:37
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Laurens90: Eerste keer zuidwesten in 23 dagen

Bericht door Laurens90 »

Na al heel veel tips en adviezen gelezen te hebben nu toch ook ons voorlopig reisschema maar eens hier posten. Na alle geweldige adviezen in andere topics ben ik heel benieuwd wat jullie denken dat we moeten veranderen om de reis nog mooier / praktischer te maken.
We vertrekken 31 augustus van AMS naar LAX en vliegen 22 september weer richting Nederland.
We willen graag de natuurparken zien en daar foto’s maken maar zijn geen mensen die hele dagen daar zullen gaan wandelen.

Dag 1: aankomst LA 12:00, rustig aan stad verkennen
Dag 2: LA
Dag 3: LA
Dag 4: LA Universal studio
Dag 5: LA - Anaheim
Dag 6: Disney
Dag 7: Disney en ‘s avonds naar San Diego
Dag 8: San diego Zoo in de avond richting kingsman (overnachting Palm springs)
Dag 9: Kingsman - grand canyon yavapai lodge
Dag 10: Grand canyon en page overnachting onderweg richting moab (bluff)
Dag 11: Moab rond 15:00 richting bryce en daar overnachten
Dag 12: Bryce en Zion eind van de dag richting las Vegas overnachting mesquitte.
Dag 13: Las Vegas
Dag 14: Las Vegas
Dag 15: Las Vegas
Dag 16: Nascar Las vegas (vaste datum)
Dag 17: Las vegas naar Yosemite park overnachting in Oakhurst
Dag 18: Yosemite park en daarna naar San Francisco
Dag 19: SF
Dag 20: SF
Dag 21: SF - Monterey Highway 1
Dag 22: Monterey Walvis tour en ‘s middags misschien Laguna Seca ivm Indycar
Dag 23: Monterey - SF Highway 1 vliegtuig vertrekt om 19:00

We kunnen nog wel het een en ander schuiven alleen we zouden het wel erg leuk vinden om dag 16 in Las Vegas te zijn om daar een Nascar race mee te maken.
De parken voelen nu ondanks dat we zoals gezegd geen uren gaan hiken misschien toch wel erg gepropt.
Misschien dat we daar wat uit moeten schrappen of een dag minder naar een stad?
Ben heel benieuwd naar jullie meningen.
Gebruikersavatar
lyan
Amerikakenner
Berichten: 1238
Lid geworden op: 16 sep 2010, 20:51
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: groningen
Contacteer:

Re: Reis Laurens90 Eerste keer zuidwesten in 23 dagen

Bericht door lyan »

Dag 10: Grand canyon en page overnachting onderweg richting moab (bluff)
Dag 11: Moab rond 15:00 richting bryce en daar overnachten

Bedoel je hiermee dat je op dag 11 aankomt in Moab en tegen 15.00 uur weer vertrekt richting Bryce? Ik zou dan Moab volledig overslaan, je hebt geen tijd om ook maar iets te gaan bekijken.

Dag 12: Bryce en Zion eind van de dag richting las Vegas overnachting mesquitte.

Bryce bekijken, Zion bekijken en overnachten in Mesquite. Heb je je wel ingelezen? Dit lukt nooit of je ziet weinig tot niets. In principe met je toch wel een hele dag rekenen voor Zion, je kan alleen maar de Canyon zelf (het mooiste deel) in met de shuttlebus en dat kost tijd (die je niet hebt).

Tip voor de Nascar in Las Vegas: ga heel vroeg heen en reken erop dat je uren in de file zal staan op weg naar en van het circuit!

Persoonlijk vind ik dit een reis met erg weinig natuur en heel erg veel stad! Ik zou LA toch zeker een stuk korter bezoeken en wat meer tijd besteden in de natuur, maar dat is een keuze die iedereen zelf moet maken. Je geeft aan dat je natuurparken wilt zien en daar foto's wilt maken maar daarvoor moet je toch echt de auto uit.

succes met plannen.
Laurens90
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 jan 2019, 15:37
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Laurens90: Eerste keer zuidwesten in 23 dagen

Bericht door Laurens90 »

Moab is er zoals te zien als laatste een soort van tussen gepropt in het schema.
Inderdaad is die eruit schrappen misschien toch wel verstandiger, een paar uurtjes uit de auto wat rondlopen en foto's maken is toch wel wat we minimaal willen doen in de natuurparken.
Death valley staat eigenlijk ook nog wel op het lijstje om op z'n minst doorheen te rijden.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis Laurens90: Eerste keer zuidwesten in 23 dagen

Bericht door josea »

Dit kan ik niet rijmen.... je zegt dat je natuurparken wilt zien en foto’s wilt maken en vervolgens race je daar in vier dagen voorbij? En dan nog een dagje in Yosemite? Dat zullen veel foto’s zijn vanaf de bijrijdersstoel....

Moab past echt niet in deze reis, of je zult flink moeten gaan snijden in de dagen dat je in de steden bent. En ook zonder Moab is het nog steeds gehaast als je niet wat dagen van de steden afhaalt. Het is echt zonde op deze manier, je kunt niets beleven van de parken zelf.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Laurens90: Eerste keer zuidwesten in 23 dagen

Bericht door Marcopstal »

Er wordt wel bijzonder veel tijd besteed aan LA. Niet dat dit niet vol te maken is, maar het staat nogal in wanverhouding met de race doorheen natuurparken die je daarna start. Je hebt er nu immers bijna 6 volle dagen. Daar kan naar mijn gevoel zeker een dag of twee vanaf.

San Diego heeft op deze wijze geen zin. Je hebt er amper tijd voor. Twee nachten vind ik toch echt wel het minimum voor deze stad. Nu ben je er nog geen volle dag.

Op dag 10 van de Grand Canyon via Page en misschien, waarom niet, ook nog Monument Valley om te eindigen in Bluff voor Moab, waar je amper enkele uurtjes bent ?????
Page verdient een overnachting, net als Monument Valley zelf. Vergeet Moab, als je daarheen gaat is twee nachten ter plaatse eigenlijk het absolute minimum.

Op dag 12 beginnen in Bryce en dan nog gauw eventjes Zion meepikken onderweg naar Mesquite ? Dat geeft je absoluut geen tijd voor Zion. In Zion raad men aan om twee nachten te verblijven zodat je er tenminste een volle dag hebt.

4 dagen en nachten Las Vegas is goed te vullen, maar ook hier is er een beetje een onevenwicht.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Laurens90
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 jan 2019, 15:37
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Laurens90: Eerste keer zuidwesten in 23 dagen

Bericht door Laurens90 »

We zijn met dank aan jullie tips al aan het schuiven geslagen.

San Diego doen we puur voor de Zoo, we vinden het allebei erg leuk om naar een dierentuin te gaan en San Diego wordt van beweerd dat dit een erg mooie zoo is.

We hebben met wat schuiven en zoals jullie aanraden snijden in aantal dagen stad wat meer ruimte voor de parken gekregen. Zou dit zo al iets meer realistisch zijn?

Dag 1: aankomst LA 12:00, rustig aan stad verkennen
Dag 2: LA
Dag 3: LA
Dag 4: LA Universal studio
Dag 5: LA - Disney
Dag 6: Disney en 's avonds naar San Diego zoo
Dag 7: San diego Zoo in de avond richting kingsman (overnachting Palm springs)
Dag 8: Kingsman - grand canyon yavapai lodge
Dag 9: Grand canyon en page overnachting onderweg richting moab (bluff)
Dag 10: Moab
Dag 11: Moab - Bryce
Dag 12: Bryce - Zion
Dag 13: Zion - Las Vegas
Dag 14: Las Vegas
Dag 15: Las Vegas
Dag 16: Nascar Las vegas (vaste datum) richting Tioga pass onderweg overnachten.
Dag 17: Tigoa pass / Yosemite park
Dag 18: Yosemite park einde dag richtig SF
Dag 19: SF
Dag 20: SF
Dag 21: SF - Monterey Highway 1
Dag 22: Monterey Walvis tour en ‘s middags misschien Laguna Seca ivm Indycar
Dag 23: Monterey - SF Highway 1 vliegtuig vertrekt om 19:00
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Laurens90: Eerste keer zuidwesten in 23 dagen

Bericht door Marcopstal »

Het is al iets beter, maar nog altijd wat te veel van het goede.

Waarom niet op dag 2 naar Universal ? Dat geeft je de gelegenheid om dag 3 af te sluiten in Anaheim en dag 4 te spenderen aan Disneyland. Op dag 5 kan je dan naar San Diego en heb je met twee nachten tijd voor de Zoo en nog wat anders van San Diego te zien. San Diego is een veel mooiere stad dan LA.

Vergeet Moab. Ga op dag 9 naar Page en overnacht daar, ga op dag 10 naar Monument Valley en overnacht daar en ga op dag 11 naar Bryce.

Als je op dit tempo van Las vegas naar Yosemite wil is het ook zeer gehaast. Je kan op één dag via Death Valley naar Bishop en de volgende dag naar Yosemite via de Tioga Pass. Beter is hier nog iets meer tijd voor nemen, aan de andere kant is het wel haalbaar, maar dan heb je nog een nacht meer nodig in Yosemite.

Waarom niet van Yosemite naar Monterey en de volgende dag van daaruit naar SF om af te sluiten ? Dat lijkt me toch een stuk logischer.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Laurens90
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 jan 2019, 15:37
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Laurens90: Eerste keer zuidwesten in 23 dagen

Bericht door Laurens90 »

Moab hebben we eruit geschrapt
Eerst naar Monterey en dan terug naar SF lijkt me onlogisch aangezien we vanaf LA vliegen.


Dag 1: aankomst LA 12:00, rustig aan stad verkennen
Dag 2: LA
Dag 3: LA Universal studio
Dag 4: LA
Dag 5: LA - Disney vroeg vertrekken en ook al het park in
Dag 6: Disney en 's avonds naar San Diego zoo
Dag 7: San diego Zoo in de avond richting kingsman (overnachting Palm springs)
Dag 8: Kingsman - grand canyon yavapai lodge
Dag 9: Grand canyon - Page
Dag 10: Page - monument valley
Dag 11: Monument valley - Bryce
Dag 12: Bryce - Zion
Dag 13: Zion - Las Vegas
Dag 14: Las Vegas
Dag 15: Las Vegas
Dag 16: Nascar Las vegas (vaste datum) richting Tioga pass onderweg overnachten.
Dag 17: Death valley - Tioga pass - Yosemite park
Dag 18: Yosemite park einde dag richtig SF
Dag 19: SF
Dag 20: SF - Monterey via Highway 1
Dag 21: Monterey Walvis tour en ‘s middags misschien Laguna Seca ivm Indycar
Dag 22: Monterey - Santa Barbara
Dag 23: Santa Barbara - LA vliegtuig vertrekt om 19:00
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Laurens90: Eerste keer zuidwesten in 23 dagen

Bericht door Marcopstal »

Aangezien je eerst staan had op dag 23 Monterey - SF ging ik er wel vanuit dat je vanuit SF terug vloog. Op de laatste dag nog van Monterey naar LA rijden leek me ook niet echt een goed idee.

Ik merk nu op dat je op dag 16 nog naar de Nascar gaat en dus nog niet in de ochtend kan vertrekken. Dan lijkt me het maximaal haalbare om Death Valley te bereiken die dag, maar dan zit je nog met een probleem, want Death Valley - Yosemite Valley is natuurlijk veel te ver voor één dag als je ook nog iets wil zien onderweg.

Waarom ga je op dag 4 nog niet naar Anaheim ? Afhankelijk van waar je logeert kan een rit in de ochtend richting Disney nog dik tegenvallen.

Het is overigens Kingman en niet Kingsman.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Laurens90
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 jan 2019, 15:37
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Laurens90: Eerste keer zuidwesten in 23 dagen

Bericht door Laurens90 »

Haha en dat valt mij nu pas op dat er SF stond :oops:

Ja die Nascar hebben we qua planning al menig keer mee gezeten, maar als fanatiek coureur moet ik de Amerikaanse autosport toch een keer mee maken. We moeten nog even bedenken wat we daar mee gaan doen. Ik denk dat we met Yosemite een beetje een compromis moeten sluiten en maar moeten zeggen dat we dat nog wat voor een eventuele volgende keer bewaren.

Ik heb al een Airbnb geboekt voor de eerste 4 nachten vandaar dat ik daar nog niet verder mee was gaan schuiven. Ik kan proberen die een nacht in te korten. Maar ons kennende staan we toch al wel vroeg op zeker als vrouwlief naar Disney mag dus denk dat we daarmee gewoon vroeg opstaan en zoals de rest van de dag in het park ook al vast met de auto in de rij aansluiten :wink:

Qua huurauto hoop ik via de executie aisle bij National een camaro / mustang of iets vergelijkbaars te mogen meenemen. Maar las net dat bijvoorbeeld de valley drive ook wel erg mooi is om te doen. In dat geval kan ik dan weer beter iets van een 4x4 proberen te bemachtigen misschien? Met de koffers is dat uiteraard zoiezo al beter maar als auto liefhebber snappen jullie vast mijn eerste vooorkeur wel.
alje
Amerikafan
Berichten: 335
Lid geworden op: 03 mar 2008, 01:05

Re: Reis Laurens90: Eerste keer zuidwesten in 23 dagen

Bericht door alje »

Je laatste dagen gaan tegenvallen door teveel autorijden ben ik bang. Met je belangstelling, retourvlucht LA en je vaste dag op Nascar zou ik zeggen: schrap het noordelijke deel (Yosemite, SF, Monterey), doe LA aan het eind van je reis, en dan kun je de vrijgekomen dagen in het eerste deel gebruiken om 2 overnachtingen in Moab toe te voegen. In de laatste dagen heen en weer naar Ventura (daar ook walvissen, hoewel september dan niet zo geschikt is geloof ik) en Santa Barbara moet ook nog wel kunnen. Weet niet of je je airBNB in LA nog kunt verzetten.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Laurens90: Eerste keer zuidwesten in 23 dagen

Bericht door PSVwally »

Dag 6: Disney en 's avonds naar San Diego zoo
Dag 7: San diego Zoo in de avond richting kingsman (overnachting Palm springs)
Dag 8: Kingsman - grand canyon yavapai lodge
Deze staat er ook al vanaf het begin in, maar waar overnacht je nou dag 7? Palm Springs en Kingman liggen bijna 400km, in amerika zo'n 4 uur rijden, uit elkaar. Dat maakt dag 8 vanaf Palm Springs ook al een rijdag naar de GC. Kansloos in mijn ogen als je niet minimaal tot Kingman rijd om de GC nog te bekijken. Het wordt in September ook al wat vroeger donker he.
Je komt om 12u aan in LA, dan heb je nog een paar uur om al wat te bekijken (reken erop dat je pas rond 1430 op zn vroegst je auto kunt ophalen). Haal dan een vd 2 volle dagen LA eraf. De San Diego zoo staat gekwalificeerd als een vd mooiste van Amerika...neem daar dan de tijd voor ipv daar al te moeten beginnen met haasten omdat je nog naar Palm Springs of Kingman moet. Doe dan een dag Palm Springs en rij de volgende dag op het 'gemak' via Palm Springs (wat wil je daar doen?) naar Kingman.

De eerste dagen ben je door het tijdverschil sowieso op tijd wakker...

Ik begrijp dat door je autorace hobby de planning er wat anders uitziet dan bij anderen, maar (achteraf) gezien had je imo met het boeken vd tickets daar wat meer rekening mee kunnen houden. Nu ga je zelf wat racen door het zuidwesten. Ik wandel ook geen hele dagen, maar je zult toch wel, soms 100meter soms een paar km, je auto uit moeten om de highlights te zien en dat kost tijd. Ook ga je in de parken en steden makkelijk een 500 tot 800 km extra rijden (soms zelf, soms met een shuttlebus) bovenop de reiskilometers. Ook dat neemt tijd in beslag.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Laurens90: Eerste keer zuidwesten in 23 dagen

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou die Zoo weglaten. Je hebt er geen tijd voor. Ook zonde om alleen daarvoor naar SD te gaan.
Van Death Valley naar Yosemite Village is een lange rit waar je veel moois zult missen.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 20 jan 2019, 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Laurens90
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 jan 2019, 15:37
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Laurens90: Eerste keer zuidwesten in 23 dagen

Bericht door Laurens90 »

PSVwally schreef:
Dag 6: Disney en 's avonds naar San Diego zoo
Dag 7: San diego Zoo in de avond richting kingsman (overnachting Palm springs)
Dag 8: Kingsman - grand canyon yavapai lodge
Deze staat er ook al vanaf het begin in, maar waar overnacht je nou dag 7? Palm Springs en Kingman liggen bijna 400km, in amerika zo'n 4 uur rijden, uit elkaar. Dat maakt dag 8 vanaf Palm Springs ook al een rijdag naar de GC. Kansloos in mijn ogen als je niet minimaal tot Kingman rijd om de GC nog te bekijken. Het wordt in September ook al wat vroeger donker he.
Je komt om 12u aan in LA, dan heb je nog een paar uur om al wat te bekijken (reken erop dat je pas rond 1430 op zn vroegst je auto kunt ophalen). Haal dan een vd 2 volle dagen LA eraf. De San Diego zoo staat gekwalificeerd als een vd mooiste van Amerika...neem daar dan de tijd voor ipv daar al te moeten beginnen met haasten omdat je nog naar Palm Springs of Kingman moet. Doe dan een dag Palm Springs en rij de volgende dag op het 'gemak' via Palm Springs (wat wil je daar doen?)
Palm springs staat er in omdat het qua locatie in de planning naar mijn idee goed uit kwam om te overnachten. Wat eerder of later op de route San Diego - Grand canyon zou uiteraard ook een optie zijn we hebben het niet bewust gedaan om Palm Springs te zien. De logica was vooral dat we dan LA in de avond passeren en dus niet daar de ochtendspits meepakken.

San Diego zoo was er net zoals Moab later tussen gevoegd en zouden we als dierentuin liefhebbers ook graag willen zien. Maar zoals jullie al aangeven het moet wel realistisch zijn.

Uiteraard kunnen we ook nog zeggen we slaan de Nascar over en doen dat op een volgende Amerika trip, maar toen we vorig jaar in Florida waren kon ik het ook niet laten om vanuit Orlando “even” op en neer naar Daytona te gaan om daar een inside tour te doen.
Qua data met vliegen kon ik helaas niet heel veel schuiven aangezien mijn eigen race kalender dat niet toe laat.
Roell23
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 jan 2018, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Laurens90: Eerste keer zuidwesten in 23 dagen

Bericht door Roell23 »

Waarom draai je je route niet om? Dat zorgt volgens mij voor minder gehaast in de parken en zorgt ervoor dat je in dag 16 in Vegas kunt zijn. Nog steeds niet ideaal, maar dan maak je beter gebruik van je jetlag en dag 16 valt wat natuurlijker. Het wordt dan zoiets. Eventueel kun je de eerste dag ook al richting Santa Barbara. Je wint daar dan een dag, die je kunt gebruiken voor meer rust op de kustroute, een extra dag park of aan het eind voor San Diego of LA.

Dag 1: aankomst LA 12:00, rustig aan stad verkennen
Dag 2: LA - Santa Barbara
Dag 3: Santa Barbara - Monterey
Dag 4: Monterey - San Francisco
Dag 5: SF
Dag 6: SF - Yosemite Valley
Dag 7: Yosemite Valley
Dag 8: Yosemite - Lone Pine (kunt ook ervoor kiezen om minder ver te gaan, bv. Bishop, maar op basis van wat jij aangeeft zou dit eventueel wel kunnen).
Dag 9: Lone Pine - Mesquite (in de ochtend Death Valley), daarna een rijdag.
Dag 10: Mesquite - Springdale (Zion)
Dag 11: Zion - Bryce (loop van de middag)
Dag 12: Bryce - Page (loop van de middag)
Dag 13: Page - Grand Canyon
Dag 14: Grand Canyon - Kingman (eind van de middag)
Dag 15: Kingman - Las Vegas
Dag 16: Nascar Las vegas (vaste datum)
Dag 17: Las Vegas
Dag 18: Las Vegas - San Diego
Dag 19: San Diego
Dag 20: San Diego - LA
Dag 21: LA
Dag 22: LA
Dag 23: LA vliegtuig vertrekt om 19:00
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Laurens90: Eerste keer zuidwesten in 23 dagen

Bericht door PSVwally »

De logica was vooral dat we dan LA in de avond passeren en dus niet daar de ochtendspits meepakken.
ik zou van San Diego naar Palm Springs nooit via LA rijden. Maar via Temucula en Anza of zelfs via Borrego Springs. Dan doe je er grote kans precies dezelfde tijd op als via oost LA, maar zonder files.

overigens vind ik de route die roell hierboven opgeschreven heeft een prima alternatief. Persoonlijk zou ik dan na de landing naar Santa Barbara rijden en een dag meer San Francisco plannen zodat je op dag 3 voldoende tijd hebt voor een walvistoer en langs de kust naar SF kunt rijden.
Laurens90
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 jan 2019, 15:37
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Laurens90: Eerste keer zuidwesten in 23 dagen

Bericht door Laurens90 »

Roell23 schreef:Waarom draai je je route niet om? Dat zorgt volgens mij voor minder gehaast in de parken en zorgt ervoor dat je in dag 16 in Vegas kunt zijn. Nog steeds niet ideaal, maar dan maak je beter gebruik van je jetlag en dag 16 valt wat natuurlijker. Het wordt dan zoiets. Eventueel kun je de eerste dag ook al richting Santa Barbara. Je wint daar dan een dag, die je kunt gebruiken voor meer rust op de kustroute, een extra dag park of aan het eind voor San Diego of LA.
Daar hadden we zelf ook al aan gedacht maar waren we nog niet echt uit gekomen, maar dit geeft zo wel weer een nieuw perspectief.
Inderdaad zouden we dan ook gelijk na aankomst al naar Santa Barbara gaan wen LA echt tot het eind bewaren.
Het enige nadeel zoals de indeling nu is is dat alle natuurparken direct achter elkaar zitten, we vonden juist de afwisseling wel leuk om erin te hebben.
Zou dit misschien nog op te lossen zijn door de planning op deze manier te doen.
Ik snap 2x las Vegas is niet de meest korte route die we kunnen doen maar het is ook weer geen honderden kilometers om.

Dag 1: aankomst LA 12:00, Auto ophalen en naar Santa Barbara
Dag 2: Santa Barbara - Monterey (Highway 1)
Dag 3: Monterey Walsvis tour
Dag 4: Monterey - San Francisco
Dag 5: SF
Dag 6: SF - Yosemite Valley
Dag 7: Yosemite Valley
Dag 8: Yosemite - Lone Pine (kunt ook ervoor kiezen om minder ver te gaan, bv. Bishop, maar op basis van wat jij aangeeft zou dit eventueel wel kunnen).
Dag 9: Lone Pine - Las Vegas (in de ochtend Death Valley), daarna een rijdag.
Dag 10: Las Vegas
Dag 11: Las Vegas - Springdale (Zion)
Dag 12: Zion - Bryce (loop van de middag)
Dag 13: Bryce - Page (loop van de middag)
Dag 14: Page - Grand Canyon
Dag 15: Grand Canyon - Las vegas (eind van de middag) eventueel in kingman overnachten om de route op te splitsen
Dag 16: Nascar Las vegas (vaste datum)
Dag 17: Las Vegas - San Diego
Dag 18: San Diego Zoo (avond naar Anaheim)
Dag 19: Disney
Dag 20: Disney
Dag 21: LA
Dag 22: LA Universal
Dag 23: LA vliegtuig vertrekt om 19:00
Laatst gewijzigd door Laurens90 op 20 jan 2019, 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Laurens90: Eerste keer zuidwesten in 23 dagen

Bericht door Marcopstal »

Dag 9: heb je tijd om Death Valley te bezoeken op weg naar Vegas. Een "rijdag" zou ik dit niet noemen, die afstand is niet immens, vooral omdat je toch regelmatig stopt onderweg.

Dag 17: waarom duikt Kingman hier terug op ? Daar passeer je op dag 15 reeds en ik zie echt de meerwaarde niet om opnieuw langs daar te rijden. Kies gewoon voor de snelste en meest directe route naar San Diego.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Laurens90: Eerste keer zuidwesten in 23 dagen

Bericht door Mrvanilla »

Mocht je nog tijd hebben dan is op dag 8 een dagafsluiting bij de Alabama Hills een zeer aan te raden activiteit. De sunset is daar prachtig en het ligt vrijwel in Lone Pine.

Voor de rest mooie route. Veel plezier!
Groetjes,
Daniel
Laurens90
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 jan 2019, 15:37
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Laurens90: Eerste keer zuidwesten in 23 dagen

Bericht door Laurens90 »

Gelukkig begint het er nu met behulp van jullie input al een stuk meer op te lijken denk ik.
Ik heb nog wat aanpassingen gedaan aan het schema die ik laatst heb gepost.
Zodat ook disney er nog weer in staat.
Zoals al werd aangegeven hebben we Kingman eruit gehaald en rijden we nu vanaf Las Vegas de meest snelle route naar San diego.

Nu op zoek naar plekken waar we kunnen overnachten. We proberen hiermee waar mogelijk enigszins op het budget te letten en hopen gemiddeld voor 100 euro per nacht een slaap plek te kunnen vinden. Mochten jullie nog leuke tips hebben horen we dat graag.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer