Gilette Commercial

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Plaats reactie
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Gilette Commercial

Bericht door Ziva »

Momenteel nogal ophef over de nieuwste Gillette Commercial.

Alhoewel ik het op zich best een goed filmpje vind en me ook wel in de boodschap kan vinden heb ik wat moeite met wat dingen:
1. Er wordt een beetje gesuggereerd dat alle mannen "slecht" zijn en dat niemand elkaar corrigeert.... dat is natuurlijk onzin.
2. Is het nou werkelijk de taak van een Scheermes fabrikant om zo'n boodschap te brengen? Schoenmaker hou je bij je leest zou ik bijna willen zeggen.

Verder gaan er geruchten dat Gillette zelf mensen zoekt om de video te liken op Youtube omdat er momenteel meer dislikes dan likes zijn.

Ik ben wel benieuwd wat jullie hiervan vinden. Of meer algemeen, vinden jullie het goed dat fabrikanten of bekende persoonlijkheden boodschappen zoals dit brengen? Of vind je dat ze zich op een terrein begeven waar ze niet thuishoren?
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Gilette Commercial

Bericht door Bennogr »

Waarom zou Gilette dit niet (mogen) doen? Ze hebben al vele jaren de slogan: The best a man can get. En erop wijzen dat het voor mannen "the best" is om vrouwen met respect te behandelen en om een steentje bij te dragen aan het tegengaan van aggressief gedrag en pesten door jongens is een boodschap die niet vaak genoeg uitgedragen kan worden.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Gilette Commercial

Bericht door boonens »

Natuurlijk mag een bedrijf dit doen. Dat Gilette 'een steentje heeft bijgedragen aan het tegengaan van agressief gedrag' met deze commercial geloof ik niet.

En ja, ik ben zo'n principieel figuur die met deze commercial zijn laatste artikelen van Gilette heeft aangekocht. Hoe ironisch is het dat Gilette, onderdeel van het P&G dat nog recent op de vingers werd getikt over het gebruik van niet-duurzame palmolie geproduceerd m.b.v. kinderarbeid en gedwongen arbeid, mij als klant nu de les wilt lezen.

Gilette staat trouwens niet allen. Zo koop ik bijvoorbeeld geen Franse wijn of auto's (Mururoa), kom ik al jaren niet meer bij de Hema (feestdagen debacle), heeft Apple een trouwe klant verloren (reparatie policy) etc.. Ik ben echt niet zo activistisch aangelegd, maar als consument stem ik met mijn voeten en mijn portemonnee.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: Gilette Commercial

Bericht door Ziva »

De boodschap is prima en kan inderdaad niet vaak genoeg uitgedragen worden. Maar ik vraag me werkelijk af waarom een scheermes fabrikant zoiets zou willen doen. Ook een man die zicht wellicht niet altijd netjes uitlaat over vrouwen mag zich toch gewoon scheren?? Ik vind het persoonlijk een ronduit vervelende ontwikkeling dat tegenwoordig bedrijven maar ook veel publieke personen overal iets van moeten "vinden" en dit ook perse moeten uitdragen.

Zoals boonens ook aangeeft, ik ga dus op zoek naar een alternatief voor Gillette en niet omdat ik het wel of niet eens ben met hun boodschap, puur omdat ik het gewoon ongepast vindt dat een scheermes fabrikant zich hier mee bemoeit.
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Gilette Commercial

Bericht door Bennogr »

Maar een scheermesbedrijf is toch ook een onderdeel van de maatschappij. En zijn wij niet allen verantwoordelijk wat er in een maatschappij gebeurt? Waarom moet het verkondigen van een waarheid als een koe (mannen moeten als dat kan onsociaal gedrag proberen tegen te gaan) afgestraft worden met een boycot?

Als een bedrijf ongewenst gedrag (aanzetten tot haat, discriminatie) verkondigt, kan ik me voorstellen dat een boycot een gepaste reactie is. Maar een bedrijf dat ervoor opkomt dat mensen (en mannen zijn ook mensen) hun naasten lief moeten hebben (zoals de bijbel oproept) zou gestraft moeten worden??
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Gilette Commercial

Bericht door boonens »

Omdat ik niet op werkelijk ieder moment van de dag iemands politiek correcte boodschap gedwangvoerd hoef te worden bennogr.

Jij vindt het prettig dat een bedrijf dat zelf keihard buiten de lijntjes kleurt in het licht van maximale winst, jou vervolgens de maat neemt over gedrag dat je sowieso al niet vertoont?
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Bluebonnet
Amerikafan
Berichten: 103
Lid geworden op: 06 aug 2017, 13:57

Re: Gilette Commercial

Bericht door Bluebonnet »

Ik vind het fantastisch! Laat die boodschap maar zo vaak mogelijk op tv zien. "Boys will be boys" :crazy: Wat een onzin, leer jongens wat een echte man is!

Ik heb deze week geholpen met een aangifte bij de kinderbescherming. Manneke van 3 jaar oud is bont en blauw geslagen door z'n oom omdat hij in z'n broek had geplast. Mama is woedend! Maar ja, de oom is een man en als mama zo'n slappeling is die haar zoontje niet kan opvoeden dan is het aan een man in de familie om sterk op te treden. Kinderbescherming heeft het onderzoek gestart.

Ook afgelopen week, een jongen van 4 gaf een andere jongen een loeiharde vuistslag op z'n neus. Vader ziet het probleem niet echt want het zijn jongens. Als hij een meisje had geslagen was het anders geweest. Tja, vader doet z'n best maar zo is hij nu eenmaal opgevoed.

Een jochie van 5 geeft me elke keer als ik de klas inloop een gigantische knuffel. Manneke is zo lief maar ook zo onzeker. Mama heeft het namelijk heel moeilijk. Geld heeft ze niet ondanks dat ze alle uren aanneemt op haar werk die ze kan krijgen. Mama is een beetje wanhopig over hoe ze eten op tafel kan zetten voor de kinderen want ze heeft alle voorzieningen al gebruikt deze maand. Maar mama is sterk en ze gaat nooit meer terug naar papa. Want papa heeft mama en de kinderen heel vaak pijn gedaan. Papa mag het jochie nog wel zien van de rechter. Dat vindt het jochie niet zo leuk want papa schreeuwt vaak. En papa vindt dat het jochie gezellig mee moet spelen met computerspelletjes. Grand Theft Auto enzo. Papa vindt zichzelf een echte man. Mama is nog steeds een beetje bang dat papa haar ooit zal vermoorden.

Ik werk met gezinnen die bijna allemaal onder de armoede grens leven. Een high school diploma is meestal de hoogste opleiding, al heb ik er ook een handvol die dat niet gehaald hebben. Huiselijk geweld is heel normaal. Honger is een probleem, vooral in de schoolvakanties als de kinderen hun gratis maaltijden op school missen.

Maar ik ben zo trots op mijn gezinnen! Want de meeste werken hard om hun leven beter te maken, om hun kinderen een goede toekomst te geven. En ik zie verbetering, ik zie kleine overwinningen, ik hoor moeders tegen hun zoontjes zeggen "use your words!", en ik praat met vaders die een betere toekomst willen voor hun dochters en die hun zonen leren wat een goed mens is.

Een van onze vaders heeft ervoor gekozen om geen wraak te nemen toen z'n broertje vermoord werd. Gang violence is niet alleen in de grote steden. Die vader kiest ervoor om de politie en de rechter te vertrouwen. Want hij wil dat z'n zoontje en dochtertje een goed voorbeeld hebben en hij wil dat z'n familie ziet dat het ook anders kan. Zijn moeder is heel dankbaar. Ze heeft vorig jaar een zoon begraven maar haar andere zoon is er nog en slaat z'n armen om haar heen als ze huilt.

Ik werk in een klein stadje, veel van ons gezinnen wonen op het platteland, en veel van onze ouders zijn zelf nog hartstikke jong. Ze doen hun best maar het is niet makkelijk. Als een advertentie op tv een klein beetje kan helpen, dan ben ik daar blij mee. Laat zoveel mogelijk beroemde mannen een voorbeeld geven van wat een echte man is. Als mensen elke keer dat ze tv kijken een beetje gehersenspoeld worden en gaan geloven dat geweld niet okay is, dan is dat toch super?
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Gilette Commercial

Bericht door Hockey »

@Bluebonnet, en jij denkt dat de groep die bereikt zou moeten worden de commercial ziet en zich er wat van aantrekt?
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Gilette Commercial

Bericht door Bennogr »

@hockey: wat is het alternatief? Hopen dat mensen zich vanzelf gaan veranderen? Ik denk: alle beetjes helpen. En iets doen is altijd beter dan stil je mond houden en denken: ik kan toch niets doen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Gilette Commercial

Bericht door Hockey »

@bennogr, dit werkt niet. Een alternatief? In elk geval geen drammerige commercial die klanten wegjaagt.
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Gilette Commercial

Bericht door boonens »

Wat is 'een echte man' Bluebonnet, en waarom moeten alle mannen nastreven aan dat beeld te voldoen? Andere reclames geven namelijk aan dat we allemaal uniek zijn en dat dat juist fantastisch is. Weer andere bedrijven vinden dat wij mannen onze emoties moeten tonen en kwetsbaar moeten zijn, gevolgd door een reclame die mannen oproept om vooral een oerman te zijn....krachtig, hard werkend en domme grappen uithalen met vrienden. Allemaal net wat het beste past bij het te verkopen product

Begin je een beetje het probleem te zien van reclames gebruiken als moreel kompas?
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Gilette Commercial

Bericht door Dutchess »

Ik zie dit soort reclames honderd keer liever dan al die Big Pharma reclames over medicijnen die hier constant uitgezonden worden.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gast

Re: Gilette Commercial

Bericht door Gast »

Of die van de My Pillow Guy :lol:
Bluebonnet
Amerikafan
Berichten: 103
Lid geworden op: 06 aug 2017, 13:57

Re: Gilette Commercial

Bericht door Bluebonnet »

boonens schreef:Wat is 'een echte man' Bluebonnet, en waarom moeten alle mannen nastreven aan dat beeld te voldoen?
Een echte man slaat z'n vrouw en kinderen niet. Een echte man rijdt niet met z'n pick up truck over z'n dochtertje van 2 omdat hij boos is. Een echte man dreigt niet de moeder van z'n kinderen neer te schieten. Een echte man breekt niet de botten van z'n 3 weken oude baby. Een echte man ziet een kind niet als een sexspeeltje. Een echte man laat geen blauwe plekken achter op de nek van z'n vriendin. Een echte man stuurt geen zelfmoord dreigingen naar z'n kinderen.

Een echte man snapt dat een volwassene zelfbeheersing moet hebben en dat kinderen het recht hebben om lichamelijk en emotioneel veilig te zijn. En ja, ik vind dat alle mannen zouden moeten nastreven om aan dat beeld te voldoen.
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Gilette Commercial

Bericht door boonens »

Dus een monster die in staat is om zijn kind neer te schieten of de botten van een baby te breken krijg je op het rechte pad met een Gillette commercial? Come on man!
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Gilette Commercial

Bericht door Hockey »

Zo'n commercial is hetzelfde als plastic rietjes verbieden in Liechtenstein om de hoeveelheid plastic die in oceanen terechtkomt tegen te gaan.
Bluebonnet
Amerikafan
Berichten: 103
Lid geworden op: 06 aug 2017, 13:57

Re: Gilette Commercial

Bericht door Bluebonnet »

boonens schreef:Dus een monster die in staat is om zijn kind neer te schieten of de botten van een baby te breken krijg je op het rechte pad met een Gillette commercial? Come on man!
Nee, maar mensen immiteren wat ze op tv en in de film zien. Dus laat zoveel mogelijk voorbeelden zien van hoe een echte vent zich wel gedraagt.

Er zullen altijd monsters zijn, maar een groot percentage van huiselijk geweld komt wanhoop en door verkeerd voorbeeld. Ouders die wanhopig zijn omdat ze geen geld en geen foodstamps hebben kunnen heel boos reageren als hun kind een beker melk omstoot. Die ouders kan ik een klein beetje helpen door ze naar de foodbank te verwijzen en ze te helpen met hun TANF aanvraag.

Ouders die thuis geen goed voorbeeld hadden kan ik helpen met gesprekken, met onze parenting classes, met verwijzen naar websites. En een goed voorbeeld helpt echt! Een paar van onze ouders hebben echt heel grote sprongen in de goede richting gemaakt.

De kinderen waar ik mee werk hebben een heel grote kans om zelf ook hun kinderen te mishandelen. We hebben ze 1 of 2 jaar in ons programma en daarna kunnen we alleen maar hopen dat we de ouders iets nuttigs hebben geleerd. En we hopen dat er andere mensen zullen zijn die kunnen inspringen als er meer hulp nodig is.

Wat ik dus echt niet begrijp, hoe kunnen mensen zo negatief zijn over een goed voorbeeld? Blijkbaar is er iets verkeerd met een bedrijf dat een positieve boodschap op tv laat zien? Sorry, maar ik snap echt niet waarom mensen daar zo op reageren.
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Gilette Commercial

Bericht door Bennogr »

@Bluebonnet: Right on!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Gilette Commercial

Bericht door Almere vak V »

Laten we voorop stellen. Elk positief geluid is er één. En absoluut beter dan een negatief geluid. Hoe men dit dan tot zich krijgt en door wie zal me een zorg wezen. Ook al denkt men er maar een seconde over. Alles is meegenomen. Zat gisteren voor mn werk in Kansas voor het ultieme mannenspelletje. En zelfs daar ben ik er verschillende keren op aangesproken. Wat vinden "wij" er nou eigenlijk van. Het feit dat men er over praat zegt al genoeg.

Ik denk echter dat Gilette een soort van Nike/Kaepernick momentje voor zichzelf wil of heeft willen creëren. En ook daar is niks mis mee. Uiteindelijk gaat het Gilette natuurlijk gewoon om de verkoopcijfers. Laten we dat vooral niet uit het oog verliezen.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2243
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Gilette Commercial

Bericht door Big Al »

In Engeland mag dit binnenkort niet meer (stereotypen in de reclame)...
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer