Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
jerommeke10
Amerikakenner
Berichten: 808
Lid geworden op: 18 jan 2011, 23:46

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door jerommeke10 »

Een klein vraagje ivm die Emerald club, waarop ik niet dadelijk het antwoord vind: werkt het ook zonder Amex (American express)?
Ik heb alles gevolgd en alles lijkt te lukken. Ik krijg melding "Executive Elite Your Membership tier is valid for the remainder of the year you qualify plus 14 months. - lidnummer - AMEX EE".

Maar ik heb helemaal geen Amex, wel Mastercard (die trouwens gekend is bij National).
Geen probleem bij het oppikken van de auto?
teundevries
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 mar 2012, 19:29
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door teundevries »

jerommeke10 schreef:Een klein vraagje ivm die Emerald club, waarop ik niet dadelijk het antwoord vind: werkt het ook zonder Amex (American express)?
Ik heb alles gevolgd en alles lijkt te lukken. Ik krijg melding "Executive Elite Your Membership tier is valid for the remainder of the year you qualify plus 14 months. - lidnummer - AMEX EE".

Maar ik heb helemaal geen Amex, wel Mastercard (die trouwens gekend is bij National).
Geen probleem bij het oppikken van de auto?
hierboven heeft dionnu samengevat hoe je een auto moet huren en hoe je het contract id verwijderd, lees het even door.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door sanook »

En ik zou dat inderdaad maar even goed doorlezen want als dat contract ID (Amex) nog in je reservering staat zul je waarschijnlijk geen problemen hebben om de auto mee te krijgen, maar als je schade of letsel veroorzaakt kan dat wel voor problemen zorgen omdat de verzekering den nog even alles uitpluist en als ze erachter komen dat je geen Amex card hebt heb je grote kans dat je niet verzekerd bent.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

sanook schreef:En ik zou dat inderdaad maar even goed doorlezen want als dat contract ID (Amex) nog in je reservering staat zul je waarschijnlijk ....
Sanook ; even los van het realiteitsgehalte van je reactie....
Zo ver zal het niet komen
Want de Amex Contract ID is verzekerings- en prijstechnisch niet op ons Europeanen afgestemd
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
jerommeke10
Amerikakenner
Berichten: 808
Lid geworden op: 18 jan 2011, 23:46

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door jerommeke10 »

hierboven heeft dionnu samengevat hoe je een auto moet huren en hoe je het contract id verwijderd, lees het even door.
Dat is precies wat ik stap voor stap gedaan heb :D Maar daar vind ik geen antwoord op mijn vraag
teundevries
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 mar 2012, 19:29
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door teundevries »

jerommeke10 schreef:
hierboven heeft dionnu samengevat hoe je een auto moet huren en hoe je het contract id verwijderd, lees het even door.
Dat is precies wat ik stap voor stap gedaan heb :D Maar daar vind ik geen antwoord op mijn vraag
Als je op het laatste scherm zit (Review & Reserve) ga je terug en haal je het Contract ID weg
Doorloop weer de stappen (tot Review & Reserve) en reserveer de auto
Als het goed is blijft de prijs nu staan, inclusief verzekeringen, maar wordt nu het Emerald Club Members contract toegepast.

Dit is toch het antwoord op jouw vraag? Als je bovenstaande doet dan heb je geen link meer met AMEX id.
jerommeke10
Amerikakenner
Berichten: 808
Lid geworden op: 18 jan 2011, 23:46

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door jerommeke10 »

Dat is niet echt wat ik vraag. Ik kan op die manier perfect een auto reserveren aan de gewenste prijs. Heb ik nog niet gedaan. Mijn vraag is of ik dan wel in orde ben met verzekeringen, en of ik dan kan buiten rijden zonder Amex.
Als ik ga kijken naar mijn profiel op de website van National, vind ik mijn 'Emerald club number' en als account number 'AMEX EE'. En dat laatste verontrust me een beetje.
Overigens als betaalkaart staat netjes mijn Mastercard, die kenden ze nog van een vorige reservering want die heb ik niet ingegeven.
teundevries
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 mar 2012, 19:29
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door teundevries »

teundevries schreef:
jerommeke10 schreef: Dat is precies wat ik stap voor stap gedaan heb :D Maar daar vind ik geen antwoord op mijn vraag
Als je op het laatste scherm zit (Review & Reserve) ga je terug en haal je het Contract ID weg
Doorloop weer de stappen (tot Review & Reserve) en reserveer de auto
Als het goed is blijft de prijs nu staan, inclusief verzekeringen, maar wordt nu het Emerald Club Members contract toegepast.

Dit is toch het antwoord op jouw vraag? Als je bovenstaande doet dan heb je geen link meer met AMEX id.
Specifiek voor je reservering pas je de Contract ID aan, deze staat los van wat er in je profiel staat. Ook verzekeringen e.d. kun je per reservering aanpassen terwijl ze deze in je profiel wel of niet aangevinkt zijn.
jerommeke10
Amerikakenner
Berichten: 808
Lid geworden op: 18 jan 2011, 23:46

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door jerommeke10 »

Ok het is nu wat duidelijker voor mij. Thanks. Dus als ik per boeking Contract ID aanpas, maakt het niet uit dat ik geen een Amex-kaart heb. Ook niet voor de verzekeringen, controle bij het buitenrijden... Mooi, want het prijsverschil is wel zeer groot.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

dionnu schreef:Graag wil ik iedereen bedanken voor het geven van vele tips op dit forum.

Door dit 'spelletje' te spelen heb ik ongelofelijk zin om op MCO zo snel mogelijk door te stoven naar de B-side en daar hopelijk een mooie auto uit te kiezen (nogmaals dank allen). Zou dus zo maar kunnen dat ik ± 2 weken in een Full-size Ford Expedition SUV rijd voor het bedrag van €338 :thumbup:.
Jij bedankt voor dit mooie stappenplan :clap: :thumbup:
En veel plezier met het kiezen in de snoepwinkel

Voor mijn voorjaarshuur in Houston viel de verandering van code net verkeerd uit.
DE auto werd duurder
Dat is locatie afhankelijk.
Wel heb ik meteen het voordeel van het rental center benut.
Een midsize car huur bij Hertz die $ 50 goedkoper is dan mijn fullsize huur bij National
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gast

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Overigens geeft de nieuwe BJ coupon code NU3767ZDW voor een upgrade van je boeking van een compact met upgrade naar midsize (dus EC aisle) meestal een hogere korting dan de korting voor $20 zoals genoemd ik het schema ND3177ZDE.

Voor mijn boeking in Orlando scheelde het ruim $50 extra!
ac3nl
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 jan 2019, 18:33

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door ac3nl »

Op dit moment werkt de app voor mij niet meer. Hij lijkt geen verbinding te maken
met de National server. Via VPN werkt het wel gek genoeg.
Hebben meer mensen hier last van?

Groet,
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

App doet t bij mij normaal
Gast

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Bij mij ook...net een proefboeking gedaan...
ac3nl
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 jan 2019, 18:33

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door ac3nl »

Het heeft even geduurt, maar na 2 dagen werkte het weer..
y120194
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:01

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door y120194 »

Wij willen graag een auto huren van 3-26 mei in Atlanta airport. Wij willen minimaal een Midsize auto. Nu zijn we ons aan het oriënteren op de verschillende autoverhuur websites. De afgelopen jaren waren we steeds bij Alamo Brits veruit het goedkoopste uit maar daar lijkt het deze keer niet op. Nu heb ik me zitten verdiepen in het National Emerald programma. Het is ons dankzij jullie tips ondertussen gelukt om Executive Elite member te worden. Als ik nu ga zoeken, kom ik uit met de Visa Canada contract code op $ 836,00. Is dit een goede prijs of doen wij iets verkeerd? Ik hoop dat iemand ons kan helpen?
Laura&Edwin
Amerikakenner
Berichten: 627
Lid geworden op: 28 aug 2012, 07:56
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: in het Groene Woud

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Laura&Edwin »

Dit lijkt mij wel een reële prijs hoor. Waarom vraag je dit? Vind je het nog te duur, of te goedkoop? Of misschien een andere reden?
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
y120194
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:01

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door y120194 »

Het leek me inderdaad aan de dure kant vergeleken met vorig jaar. Toen betaalden we 570 euro voor dezelfde periode bij Alamo Brits. Maar dat was in Orlando. Dus daar zal het verschil wel in zitten. Bedankt voor je antwoord in ieder geval. :thumbup:
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

y120194 schreef:Wij willen graag een auto huren van 3-26 mei in Atlanta airport Als ik nu ga zoeken, kom ik uit met de Visa Canada contract code op $ 836,00. Is dit een goede prijs of doen wij iets verkeerd?
Als je al die EC stappen doorlopen hebt ben je er prima mee bezig.
Daar ligt het niet aan.
Als je er een kortings coupon bij zet wordt ie om capacity redenen geweigerd...
ATlanta is zo ie zo duur en druk.
Ik heb even gekeken of een move naar Hertz Gold Club een oplossing voor je zou zijn.
Is het niet ; zelfde prijs niveau.
Je zou nog naar Avis kunnen kijken .

Op basis van je EC status krijg je daar President 's Club status
Bij Hertz President 's Circle status .
Statusmatch zorgt er voor dat je continue de hoogste status houdt


Je hebt nog 3 1/2 maand.
Mijn sugestie is dan boeken , prijzen blijven volgen en als het aan de orde is boeking cancelen en herboeken.
Hoort allemaal bij het grote autohuur spel.
Veel plezier met de voorbereidingen
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
y120194
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:01

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door y120194 »

Heel erg bedankt voor je reactie. We gaan boeken en dan houden we het de komende tijd in de gaten. :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer