No-risk RV verzekering voor NIET Nederlanders

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
jansenniek5
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 nov 2018, 01:56
Aantal x V.S. bezocht: 0

No-risk RV verzekering voor NIET Nederlanders

Bericht door jansenniek5 »

Hoi allemaal,

Even een vraag om wat advies over het huren en verzekeren van een camper. Wij hebben al meerdere malen een camper gehuurd in Australie en Nieuw Zeeland en hebben daar altijd gebruik gemaakt van de No-risk camperverzekering van Travelhome/Unigarant. Nu gaan we binnenkort wederom een trip maken, maar nu naar Amerika en gaan daar een camper huren.

Ons idee was om wederom de aanvullende verzekering af te sluiten bij Unigarant, echter zijn wij sinds kort verhuisd naar Bonaire en rekent Unigarant en de Europesche de BES eilanden NIET als Nederland. Voorwaarde voor het afsluiten van een verzekering bij hen is dat je ingeschreven staat in Nederland. Deze opties vallen dus helaas voor ons af.

De aanvullende verzekeringen van de verhuurders geven niet echt voldoende dekking in onze ogen, ze hebben namelijk heel veel uitzonderingen die niet gedekt zijn, zoals schade aan onderkant, dak, offroad (wat een tankstation al is), etc etc.

Heeft er iemand ervaring met een soortgelijke verzekering zoals van Unigarant of de Europesche, maar waarvoor je niet in Nederland ingeschreven hoeft te staan? Of advies in het algemeen omtrent verzekeringen. We willen huren bij Apollo voor een rondje Florida.

Bedankt!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4966
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: No-risk RV verzekering voor NIET Nederlanders

Bericht door hemmie »

Toen wij in India woonden 2x via Travelhome een camper gehuurd (Australie en Nieuw-Zeeland), kon toen gewoon met verzekering, maar dat was in 2007 en 2009.

Maar volgens mij zijn die verzekeringsvoorwaarden vrij standaard voor de VS, ik vraag me af of je dat ergens anders gaat vinden. Met een huurauto mag je officieel immers ook geen onverharde wegen rijden (een tankstation is wel verhard, en is dus zo ver ik weet sowieso geen probleem, maar dat onverharde weggetje naar de parkeerplaats in een NP in theorie wel). Er is hier een tijdje terug ook wel iets over geschreven, lees dit eens door.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5762
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: No-risk RV verzekering voor NIET Nederlanders

Bericht door bedeve »

Alle gangbare verzekeringen gelden alleen voor inwoners van Nederland
DE staatsrechtelijke verhoudingen met "onze " Carische eilanden hebben we complex gemaakt.
Met name tussen die eilanden onderling.
Bonaire geldt als bijzonder gemeente van Nederland
Valt het daardoor binnen de Europese Economische Ruimte?
Een vraag waar je met even Googlen niet meteen achterkomt.
Jij bent daar ter plekke zo achter
Wanneer je ook nog een bankrekening in Nederland hebt is er dan via American Express een oplossing mogelijk
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: No-risk RV verzekering voor NIET Nederlanders

Bericht door Trails »

Voor de meeste verzekeringen die in NL worden aangeboden moet je NL ingezetene zijn.

Tioga Tours biedt ons ook steeds de extra verzekering aan van de Europeesche maar omdat we in Frankrijk wonen kunnen wij die niet daar afsluiten.
jansenniek5
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 nov 2018, 01:56
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: No-risk RV verzekering voor NIET Nederlanders

Bericht door jansenniek5 »

Dank voor de reacties!

@ trails: hoe doen jullie het dan? Welke verzekeringen sluiten jullie af?

@ bedeve: hoe bedoel je de oplossing met american express?

We zijn nu nog even aan het kijken naar de voorwaarden bij usareisen.de /drive usa. Volgens mij ben je daar ook goed verzekerd, maar ben er nog niet achter waar je dan moet wonen! Ga ze even contacteren!
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: No-risk RV verzekering voor NIET Nederlanders

Bericht door Trails »

Je kunt altijd via de verhuurder een extra verzekering afsluiten.
jansenniek5
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 nov 2018, 01:56
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: No-risk RV verzekering voor NIET Nederlanders

Bericht door jansenniek5 »

Klopt, kunnen SLI extra afsluiten en bij sommige verhuurders CDW maar bij Apollo niet (meer). Blijft alleen dat er best wat exclusions zijn (zoals boven en onderkant etc.).
Welke sluiten jullie extra af Trails?

Mail naar USA reisen is er uit, dat antwoord nog even afwachten.
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 651
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: No-risk RV verzekering voor NIET Nederlanders

Bericht door Elendan »

als je de camper of auto betaalt/huurt met je creditcard kan het zijn dat hier ook al een verzekering op zit. Bij die van de ANWB wel, misschien even checken bij de voorwaarden van jullie creditcard. Niet het hele eigen risico wordt afgedekt maar wel meer dan de helft en dat vind ik genoeg.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5762
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: No-risk RV verzekering voor NIET Nederlanders

Bericht door bedeve »

Elendan schreef:als je de camper of auto betaalt/huurt met je creditcard kan het zijn dat hier ook al een verzekering op zit. Bij die van de ANWB wel, m.
De beperking van eigen risico tot een bedrag van Eur 750 . - is onderdeel van het ANWB Visa Goldcard pakket.
Het is een Uniegarant product wat de in de openingsposting uitgebreid omschreven geografische beperking van de verzekerde heeft en daarnaast ook nog eens alleen opgaat bij het huren van een personenauto,
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
jansenniek5
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 nov 2018, 01:56
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: No-risk RV verzekering voor NIET Nederlanders

Bericht door jansenniek5 »

We zijn er uit! We huren via auto europe motorhomes! Zij hebben een no risk met dekking tot 5500€ waar niet gekeken wordt naar waar je woont.

We realiseren ons dat dat niet voldoende is als je zware schade rijdt (zoals een eerder topic hier over je airco er af rijden), maar de unigarant/europeesche dekt ook maar tot €10.000; ook niet voldoende voor dat soort schades.

Doen ook de SLI er bij.

Komt het dichtst ik de buurt van wat we liefst zouden willen dus!
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 651
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: No-risk RV verzekering voor NIET Nederlanders

Bericht door Elendan »

@Bedeve: ik gaf aan dat ze hun eigen creditcard voorwaarden moeten checken en niet dat ze een Anwb cc moeten aanschaffen. Anwb heb ik destijds gebeld en ze hebben uitdrukkelijk aangegeven dat het ook voor campers geldt, verzekering zou zijn voor alle motorvoertuigen.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer