Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
BigJesper
Amerikafan
Berichten: 197
Lid geworden op: 10 jan 2019, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door BigJesper »

winterpark schreef:Ik merk het! Ik kan op de SAS website eigenlijk alleen nog 11 t/m 19 maart SF boeken voor dat tarief.
Of 2 t/m 29 oktober voor 355 euro, ook niet slecht. Voor 276 had ik nog wel twee weekjes overwogen in september of oktober...
Ja of het goedkope tarief en vervolgens eerst de avond ervoor naar Oslo vliegen, de volgende ochtend naar Kopenhagen en daarna naar de VS. Het was echt zeer goed zoeken naar een goedkoop tarief waarmee je 's ochtends alleen naar Kopenhagen hoeft te vliegen.

Op mijn vertrekdagen was een retourtje Newark ook nog als één van de weinigen in Mei met de prijs van 276 euro met één overstap op Kopenhagen. Wilde het combineren met Washington, dus daar kwam wat extra's bij, maar nog steeds supergoedkoop (helemaal in combinatie met de inclusieve ruimbagage). :thumbup:
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door winterpark »

Zeker een mooie deal! :D Ben benieuwd hoe het je bevalt met SAS! Voor Amsterdam-SF met één goede overstap had ik wel 276 willen betalen, maar ik wil het ook niet te moeilijk maken. We vlogen afgelopen donderdag voor het eerst in tijden weer eens rechtstreeks terug uit de VS en dat beviel toch ook wel weer heel erg goed :-)
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Kletskous »

Een vakantie dit jaar in Turkije levert dat naar jullie idee nog problemen op bij de immigrations / douane check in Amerika?
Volgens mij niet toch, dat zijn andere bestemmingen meen ik ?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Almere vak V »

Afgelopen jaren meerdere keren in Turkije op vakantie geweest. Kom voor mn werk tientallen keren per jaar in Amerika. Nog nooit ook maar 1 vraag over gehad...
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door harryh »

Kletskous schreef:Een vakantie dit jaar in Turkije levert dat naar jullie idee nog problemen op bij de immigrations / douane check in Amerika?
Volgens mij niet toch, dat zijn andere bestemmingen meen ik ?
Turkije is geen probleem. Lijstje met landen staat hier https://nl.usembassy.gov/visas/visa-waiver-program/.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door harryh »

marc08 schreef:Ik ben erg benieuwd naar jou ervaring met Delta.
<knip>
Bij TUI hoef je trouwens niet meer te betalen voor entertainment op de vlucht naar Orlando. Ik had ook het idee dat de extra kosten voor koffer en stoelreservering verlaagd waren tov andere keren dat we gegaan zijn.
Dat laatste wist ik niet, bedankt. Ik heb al een tijd niet meer gekeken bij TUI ;)

Delta: Voor mij de beste optie om mee naar de VS te reizen, ook zakelijk een paar keer per jaar. Goede service, over het algemeen op tijd etc. Willen nog wel eens de schedules wijzigen als je vroeg boekt, daarom rechtstreeks bij Delta boeken. Als nodig door een wijziging helpt hun customer service je gelijk.
Gebruikersavatar
BigJesper
Amerikafan
Berichten: 197
Lid geworden op: 10 jan 2019, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door BigJesper »

winterpark schreef:Zeker een mooie deal! :D Ben benieuwd hoe het je bevalt met SAS! Voor Amsterdam-SF met één goede overstap had ik wel 276 willen betalen, maar ik wil het ook niet te moeilijk maken. We vlogen afgelopen donderdag voor het eerst in tijden weer eens rechtstreeks terug uit de VS en dat beviel toch ook wel weer heel erg goed :-)
Ja, dat is inderdaad een keuze. Heb nu op de terugweg een overstap van 5,5 uur op Kopenhagen. Dat neem ik dan maar voor lief. Boek ik wel een lounge bij voor de rust. :D

Op basis van recensies wordt er positief over de economy-klasse gepraat. Veel beenruimte (is ook wel nodig voor twee passagiers van 1,97m en 1,90m) goede stoelen en redelijk eten. Koffie, thee en water is gratis en frisdranken is alleen bij de maaltijd inbegrepen. Ik vind het prima voor die prijs.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door winterpark »

Jesper, je hebt helemaal gelijk hoor! Kopenhagen is trouwens prettig vliegveld! Maar ik zou niet voor die prijs een dag van te voren naar Oslo vliegen en er overnachten en dan door naar Kopenhagen.
Gebruikersavatar
BigJesper
Amerikafan
Berichten: 197
Lid geworden op: 10 jan 2019, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door BigJesper »

Nee, ik ook niet. :lol: Ik heb gelukkig de 'mazzel' dat ik voor die prijs enkel de overstap op Kopenhagen heb.
eborn
Amerikafan
Berichten: 110
Lid geworden op: 26 jan 2011, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door eborn »

harryh schreef:Aan de andere kant, als de prijzen echt goed zijn zou ik TUI toch nog overwegen gegeven de belachelijk hoge prijzen overal dit jaar. Maar bij TUI komt er dan wel weer een hoop bij voor stoelreservering, entertainment, bagage etc. Dus moet de ticketprijs echt laag zijn voor mij.
Ik heb tot nu toe alle keren met Continental/United gevlogen via Newark of Washington en dat beviel goed. Wel altijd met overstap en dat doe ik nu met een kleine van 3 liever niet. Ook omdat je dan meestal pas 's avonds later in Orlando bent.

Nadeel van TUI is sowieso de locatie van Sanford, aangezien dat richting omgeving Davenport al snel een half uur toevoegt aan de reistijd. Mijn ervaringen met TUI richting Curacao zijn op zich prima, maar je hebt gelijk: als het fout gaat is er weinig ruimte voor marge. Op basis van de vluchtgegevens sind oktober 2018 vliegen ze op zich goed op tijd, met zover ik kan zien geen uitval. Maar het kan altjid gebeuren.

Voor bagage ben ik nu 120 euro round-trip kwijt voor 50kg. Stoelreserveringen kan ik nu nog niet zien. Aangezien ik comfort heb, vind ik het belangrijkste dat we naast elkaar zitten. De rest maakt me niet zoveel uit. Die kleine slaapt toch wel.

T/m 18 december kan ik nog kosteloos annuleren, dus misschien komt er toevallig nog een leuk alternatief voorbij. Maar ik verwacht het eerlijk gezegd niet.
2005: NYC/Las Vegas, 2008: NYC/Las Vegas, 2009: Orlando/Naples, 2011: San Diego, 2013: Orlando, 2020: Orlando, 2023: Orlando, 2024: Orlando
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door winterpark »

Aan de andere kant is Sanford wel een mega rustig vliegveld waar je binnen 10 minuten in je huurauto zit. Ook een voordeel. Wij hebben goede ervaringen met TUI, altijd voor een 10tje oid een stoel gereserveerd en dan kom je snel op rijen waar nogal wat stoelen leeg zijn omdat niet iedereen ervoor wil betalen. Wel buiten het hoogseizoen overigens.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Ruud2004 »

ina schreef:Wij zijn 2 x met tui naar Orlando gevlogen, was prima, de stoelen bij economie waren idd krap maar ik dacht dat ze tegenwoordig met de dreamliner vlogen en die heeft veel meer ruimte.
Vliegen met de Dreamliner zegt helaas niets over de ruimte Ina, het is maar net hoeveel stoelen (en welke) de maatschappij in zijn Dreamliner plaatst.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
eborn
Amerikafan
Berichten: 110
Lid geworden op: 26 jan 2011, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door eborn »

Ze hebben de Dreamliners idd aardig volgegooid: 3-3-3, dus 1 stoel meer dan de meeste configuraties. Hierdoor zijn de stoelen 43cm breed ipv de gebruikelijke 45cm. Economy heeft 76cm beenruimte t.o.v. 79cm bij de meeste andere maatschappijen.
2005: NYC/Las Vegas, 2008: NYC/Las Vegas, 2009: Orlando/Naples, 2011: San Diego, 2013: Orlando, 2020: Orlando, 2023: Orlando, 2024: Orlando
ina
Amerika-expert
Berichten: 3775
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door ina »

Wij hebben met Air Canada met de Dreamliner gevlogen, was prima, Ik dacht dat het een vaste opstelling is, blijkbaar niet dus. In april vliegen we met United van San Francesco naar Amsterdam met de Dreamliner, ben benieuwd hoe het daar dan is. :)
Ik keek even op seatguru, daar staat bij united ook een 3-3-3 opstelling maar er staat bij stoelbreedte 45.7 cm. bij economy.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door sanook »

Ik ben heel benieuwd naar jouw ervaring Ina, wij vliegen in mei ook met United naar SFO en als ik de recensies lees op seatguru over de 787-9 van United houd ik mijn hart vast. Veel slechte recensies over de smalle stoelen maar vooral over de dunne zittingen en de hele kleine recline (slechts 3 inch). Je zit dus de hele reis praktisch rechtop op een heel dun kussentje. Ik denk dat ik een extra kussentje ga aanschaffen.
ina
Amerika-expert
Berichten: 3775
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door ina »

Bij air Canada was het prima en dat is een partner van United, vliegtuig maakt veel minder lawaai, zag er heel nieuw uit, leuke snufjes, ik kan me niet voorstellen dat het bij United heel anders is, wij vlogen toen van Amsterdam naar Toronto.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door sanook »

Als ik op seatguru de recensies van Air Canada 787-9 lees lijkt het net zo erg als die van United. Maar goed misschien valt het allemaal wel mee. Die snufjes en lawaai vind ik minder belangrijk dan een comfortabele zit.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door harryh »

Bedankt voor jullie reacties, terug on-topic blijft mijn advies om even goed te kijken of er geen alternatieven voor TUIfly zijn. Delta vliegt trouwens vooral met A330s en B767s van/naar Europa, net even prettiger dan de B787.
En voor de liefhebbers van directe vluchten naar Florida: Vanaf mei rechtstreeks Amsterdam-Tampa.
Laatst gewijzigd door harryh op 15 jan 2019, 09:35, 2 keer totaal gewijzigd.
ina
Amerika-expert
Berichten: 3775
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door ina »

Wij zaten ook prima, nu moet ik er wel bij zeggen dat wij met 2, 3 stoelen hadden, maar mijn man zat op een stoel, ik, de kleine, met mijn benen languit :wink: . Mijn man is 1.88 en ik heb hem niet horen klagen :)
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Ruud2004 »

Goed om te horen, wij vliegen met Air Canada van ZRH naar YVR. Toch zo'n 10uur en dan is een lekkere zit best belangrijk.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer