Reis FamM: tips op gemaakte planning.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
FamM
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jan 2019, 19:12
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis FamM: tips op gemaakte planning.

Bericht door FamM »

Aankomende zomer willen wij een rondreis gaan maken met 6 personen per auto. Na het bekijken van verschillende routes zijn wij tot dit reisschema gekomen. Hebben jullie tips of opmerkingen wat betreft deze route?

Dag 1 - Aankomst LA
Dag 2 - LA
Dag 2 - LA
Dag 4 - LA - Kingman
Dag 5 - Kingman - Grand Canyon
Dag 6 - Grand Canyon - Page
Dag 7 - Page - Zion+Bryce Canyon
Dag 8 - Zion+Bryce Canyon
Dag 9 - Zion+Bryce Canyon - Las Vegas
Dag 10 - Las Vegas
Dag 11 - Las Vegas - Mammoth Lakes
Dag 12 - Mammoth Lakes - Yosemite
Dag 13 - Yosemite
Dag 14 - Yosemite - San Francisco
Dag 15 - San Francisco
Dag 16 - San Francisco
Dag 17 - Terugvlucht vanuit San Francisco
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Tips op gemaakte planning

Bericht door PSVwally »

Leuk hoor, zo’n trip. In dit geval als je de dagen LA en SF zo wilt houden zou ik een keuze maken tussen Bryce en Zion ipv ze allebei te doen. Je hebt eigenlijk net 1 of 2 dagen te weinig om er wat rust in te brengen namelijk. Las Vegas - Mammoth Lakes is een flinke rit, ik zou zelf dan niet te veel stoppen in death valley maar daar e1 of 2 dingen doen en dan doorrijden

Wat zijn de plannen in LA en SF?
FamM
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jan 2019, 19:12
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Tips op gemaakte planning

Bericht door FamM »

Bedankt voor je reactie. In eerste instantie hadden we vanaf Las Vegas rechtstreeks naar Yosemite willen rijden, maar dit was dan een erg lange rit geworden, vandaar dat we hier tussen in Mammoth Lakes willen overnachten. Zion en Bryce willen we eigenlijk wel beide bezoeken, ook omdat dit relatief dichtbij elkaar ligt. Hiervoor hebben we daarom ook twee overnachtingen uitgetrokken, dit werd aangeraden door reisorganisaties. Als ik dan moet kiezen tussen Zion en Bryce, welke raad je dan aan? Of kan je dan beter Page overslaan om een dag extra te krijgen.

We hebben nog niet echt een programma bepaald voor SF en LA. Heb je hier nog suggesties wat je zeker moet zien? Alcatraz hoeft voor ons niet zo nodig.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Tips op gemaakte planning

Bericht door josea »

Als Alcatraz niet hoeft, dan is één dag SF misschien genoeg? Of één dag LA minder? Ik zou niet Bryce of Zion skippen, zijn beide prachtige parken, die wil je echt niet missen!
FamM
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jan 2019, 19:12
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Tips op gemaakte planning

Bericht door FamM »

We hebben nog eens naar de route zitten kijken en dachten dan misschien om Kingman weg te laten en dan in 1x (wel een lange rit) van LA naar de Grand Canyon te rijden. Hierdoor komt er dus een dag vrij die we extra kunnen besteden in Zion en Bryce. Zou dit wat zijn?
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis FamM: tips op gemaakte planning.

Bericht door moon29 »

Ik zou 1 nacht LA schrappen en dan 1 nacht Bryce en 2 nachten Zion plannen. Die parken zijn zo verschillend dat het zonde is er één over te slaan.
In 2014 reden wij dezelfde route en ook in 1x van Las Vegas naar Mammoth Lakes. Je zou eens in ons verslag kunnen kijken wat wij in Death Valley konden doen die dag.
Ik zou niet in 1x van LA naar GC rijden. Dan zit je alleen maar in de auto. Met maar 1 nacht GC kun je daar dan niet veel zien en heb je geen tijd voor route66 en bijvoorbeeld Joshua Tree
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis FamM: tips op gemaakte planning.

Bericht door PSVwally »

Met zo weinig tijd moet je JT sowieso overslaan. Maar in 1 ruk naar de grand canyon zou je daarna een volle dag daar nieig hebben. Dus daar schiet je niets mee op. Met in 1 ruk naar Yosemite heb je hetzelfde 'probleem' je wint er hooguit een paar uur mee voor de dag erop.

Veel reisorganisaties zijn zelf nog nooit in die omgeving geweest..wat die soms aanbieden is schandalig. Dat is vaak veel te veel in veel te korte tijd.

Ik zou dan als je beide parken wilt zien ook de keuze maken om LA of SF een dag minder te doen.

Je schrijft met 6 personen per auto? Met hoeveel gaan jullie dan?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis FamM: tips op gemaakte planning.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik ben ook wel benieuwd wat voor auto je dan hebt. Een minivan zal te klein zijn als iedereen een koffer bij zich heeft.

Als je niet wilt sleutelen aan het aantal dagen LA en SF zou je kunnen overwegen om een deel van de route over te slaan; je mist nu erg veel en het is allemaal erg gehaast. Een mogelijke route zou dan zoiets kunnen zijn:

Dag 1 naar LA
Dag 2 LA
Dag 3 LA
Dag 4 LA - Las Vegas
Dag 5 Las Vegas
Dag 6 Las Vegas
Dag 7 Las Vegas - Death Valley
Dag 8 Death Valley - Mammoth Lakes
Dag 9 Mammoth Lakes - Yosemite
Dag 10 Yosemite
Dag 11 Yosemite
Dag 12 Yosemite - Sequoia
Dag 13 Sequoia
Dag 14 Sequoia - SF
Dag 15 SF
Dag 16 SF
Dag 17 SF

In plaats van Sequoia zou je ook een stuk van de kust mee kunnen nemen,

Marianne
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis FamM: tips op gemaakte planning.

Bericht door josea »

Dan zou ik toch liever Seqouia eruit laten (en eventueel een dag LA of dag Las Vegas) om een snufje van Utah mee te pakken, en dan Bryce en Zion. Als je dan toch al in Las Vegas bent...
Twee nachten Zion en een nacht Bryce moet dan in te passen zijn.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis FamM: tips op gemaakte planning.

Bericht door PSVwally »

Nadat ik in sequoia ben geweest zou ik zelfs voor dat park ipv Yosemite kiezen, maar het zijn de keuzes die topicstarter zelf moet maken. Je kan zoveel kanten op in deze omgeving.
FamM
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jan 2019, 19:12
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis FamM: tips op gemaakte planning.

Bericht door FamM »

Bedankt voor al jullie suggesties en het meedenken, we hebben de route iets aangepast door een dag toe te voegen aan de totale reis, deze dag voegen we dan toe bij Zion. Hieronder dan het aangepaste schema, we denken dat het nu dan wel beter te doen is dan eerst.

Dag 1 - Aankomst LA
Dag 2 - LA
Dag 2 - LA
Dag 4 - LA - Kingman
Dag 5 - Kingman - Grand Canyon
Dag 6 - Grand Canyon - Page
Dag 7 - Page - Zion
Dag 8 - Zion
Dag 9 - Zion - Bryce Canyon
Dag 10 - Bryce Canyon - Las Vegas
Dag 11 - Las Vegas
Dag 12 - Las Vegas - Mammoth Lakes
Dag 13 - Mammoth Lakes - Yosemite
Dag 14 - Yosemite
Dag 15 - Yosemite - San Francisco
Dag 16 - San Francisco
Dag 17 - San Francisco
Dag 18 - Terugvlucht vanuit San Francisco

Ook zijn we gaan twijfelen om misschien Yosemite te vervangen door Sequoia n.a.v. jullie suggesties, wij zaten hier eerder ook nog over te twijfelen. Nog andere die Sequoia over Yosemite verkiezen of die juist zeggen dat je Yosemite echt niet wilt missen en beter niet naar Sequoia kan gaan?

(Ps we zijn in totaal met 6 personen en willen daarvoor 1 auto huren, om de onduidelijkheid hierover weg te nemen)
VerstiJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 feb 2017, 12:51
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis FamM: tips op gemaakte planning.

Bericht door VerstiJ »

In de zomer is het in alle parken heel druk. Maar wij zijn 2 jaar geleden naar Yosemite geweest en wij vonden het een fantastisch park voor wandelingen/trails en bezienswaardigheden. Maar het was heel druk ( wij waren toen midden september) en dat was voor ons een dik minpunt. Dus wij zouden nog is willen gaan naar Yosemite maar dan misschien is in de winter. Vorig jaar hebben we SeKi gedaan ook in september. Daar waren de trails niet zo spectaculair als in Yosemite maar was het veel aangenamer vertoeven omdat er niet zoveel volk was. Je moet zelf de keuzes maken. Kijk mssn is naar enkele trails in parken en bezienswaardigheden en beslis dan samen in groep wat jullie het meeste aanspreekt :)
2010: NY
2013: NY
2017: Zuidwesten
2018: Zuidwesten + New York
2019: Yellowstone & The Rockies
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis FamM: tips op gemaakte planning.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij zijn een aantal keren zowel in Yosemite als in Sequoia geweest. en hoewel het in Yosemite zeker drukker is, is dat voor ons toch geen reden om het niet te bezoeken. Zeker als je gaat wandelen zal je al snel de drukte achter je laten.
Ik vind het wel heel handig om in het park te overnachten zodat je ook nog de rustige uren daar hebt, en gene last hebt van eventuele drukte bij de ingang of problemen met parkeren.
Kijk eens in ons 2013- en 2017-verslag voor beide parken en op mijn wandelsite voor de wandelmogeljkheden.
Het grote voordeel van Yosemite is dat de route er naar toe korter en mooier is. Met alleen Sequoia mis je de Tioga Road en de CA395.

In je route zou ik de volgorde Bryce/Zion omdraaien.

Marianne
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis FamM: tips op gemaakte planning.

Bericht door josea »

Qua route zou ik inderdaad ook voor Yosemite kiezen, de weg naar Seqouia vanuit LV is lang en niet zo interessant. Je kunt ook kijken wanneer je in Yosemite zou zitten. Is het een weekend en hou je helemaal niet van drukte, dan zou je toch Seqouia/Kings Canyon kunnen overwegen.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis FamM: tips op gemaakte planning.

Bericht door PSVwally »

de weg naar Seqouia vanuit LV is lang en niet zo interessant.
Heb je deze route al eens gereden dan?

En ja, ik zou voor deze trip ook de tioga pass en Yosemite doen qua route, zeker als ze eindigen in San Francisco.

Maar bijvoorbeeld na death valley de sherman pass road (een stuk interessanter dan de weg via lake isabella) daarna de 99 van Johnsondale (trail of the 1000 giants) naar Ponderosa is echt gewoon een leuke route om te rijden. Je hebt niet de megabergen om je heen als op de 395 en tioga pass, maar wel veel bergwegen en grote bomen. Een ondergewaardeerde route. De shermanpass road is overigens net als de tioga pass niet het gehele jaar open
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis FamM: tips op gemaakte planning.

Bericht door josea »

Ja, die hebben wij in 2015 gereden en ik vond hem vooral lang, stoffig en oninteressant. Maar misschien hebben wij dan niet de juiste wegen genomen :wink:
Oh, ik zie het al op google maps, wij zijn via Bakersfield gereden, en dat was niet zo spannend, maar wel iets sneller... Een volgende keer zou ik jouw route nemen.
FamM
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jan 2019, 19:12
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis FamM: tips op gemaakte planning.

Bericht door FamM »

Afgelopen 2 weken hebben we de vluchten geboekt en de hotels en nu moeten we nog kijken voor een huurauto. Een huurauto die geschikt is voor 6 personen en waar nog genoeg ruimte is voor bagage. Wat voor auto raden jullie aan om te huren en bij welke verhuurmaatschappij hebben jullie goede ervaringen? Ik had zelf al gekeken, maar zag dat het je niet een specifieke auto kan huren maar alleen een categorie.

Graag hoor ik jullie adviezen hierover!
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Reis FamM: tips op gemaakte planning.

Bericht door sanook »

Voor 6 personen heb je eigenlijk alleen de keuze tussen een Full Size SUV of een Minivan. Maar met 6 personen blijft er dan niet heel veel ruimte over voor bagage dus daar moet je wel rekening mee houden. Over het algemeen hebben een Full Size SUV en een minivan plaats voor 7 personen (maar er zijn er ook met maar 6 plaatsen) en dan nog een redelijke bagageruimte. Maar 6 harde koffers zullen niet gaan passen, je kunt beter zachte koffers of tassen nemen zodat je wat flexibeler bent om alles er in te proppen zeg maar.
In dit topic vind je meer algemene info over het huren van een auto in de US, ik raad je aan om dit even door te nemen: viewtopic.php?f=30&t=72702
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer