Reis BigJesper: New York en Washington DC (11 dagen)

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BigJesper
Amerikafan
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 jan 2019, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 11

Reis BigJesper: New York en Washington DC (11 dagen)

Bericht door BigJesper »

Beste forumleden,


Aankomende mei maak ik mijn eerste zelfstandige reis over de Atlantische Oceaan. Hiervoor ben ik tien keer met mijn ouders meegeweest. Plekken als Florida, de voormalige Thirteen Colonies en de meeste staten in het westen heb ik allemaal mogen bewonderen. Dit jaar maak ik (24 jaar) voor het eerst zelfstandig de oversteek naar de VS. Samen met een maatje (op dat moment 25 jaar, tevens zijn eerste USA-ervaring) van mij verblijven we vijf nachten in New York (Brooklyn) en vijf nachten in DC (Rosslyn). Ik ben in 2013 al eens in beiden steden geweest, alleen betrof dit tweemaal een bezoek van enkel twee dagen (aangezien we vanuit NYC op weg naar Florida waren). Eigenlijk voor deze steden te weinig, vandaar dat ik deze steden nogmaals voor een langere periode bezoek.

We vliegen vrijdag 3 mei via Kopenhagen met SAS naar Newark, om vervolgens maandag 13 mei vanuit Washington Dulles terug te vliegen met SAS. We vonden twee mooie tickets van 336 euro per persoon (inclusief ruimbagage van 23kg, geen slechte deal dachten we). We hebben ook al twee verblijfplekken geboekt met annuleringsoptie. In Brooklyn betreft dit het Brooklyn Way Hotel (van Best Western) met een station van de R-Train pal voor de deur. In Rosslyn hebben we de Inn of Rosslyn geboekt, waarbij we de metro en de Capital Bikeshare willen gebruiken. Voor alle hotelkosten zijn wij 460 euro totaal per persoon kwijt. Hierdoor houden we genoeg geld over voor leuke dingen. De rest moeten van de planning moet nog gereserveerd/gepland worden.

-----

Hieronder een concept-schema wat betreft onze voorlopige planning:

Dag 1 - Vrijdag 3 mei:
Vlucht om 07:00u vanaf Schiphol naar Kopenhagen (1:25u). Overstap van twee uur. Aansluitende vlucht van 8:30 met aankomst op Newark om 12:55u. Via Airtrain en NJ Transit naar NY Penn Station en daarna met R-Train naar hotel (inchecken tussen 3 en 4u). Rest van de dag vullen met bezoekjes aan Times Square en de Brooklyn Bridge.

Dag 2 - Zaterdag 4 mei:
Vroeg op. Planning is om het Vrijheidsbeeld, Ellis Island, Financial District, 9/11 Museum en One World Observatory te doen.

Dag 3 - Zondag 5 mei:
Tour in Madison Square Garden, daarna naar Intrepid Museum. (Nog nader in te vullen verder) Misschien 's avonds naar Yankees, maar tijden daarvoor zijn nog niet bekend.

Dag 4 - Maandag 6 mei:
's Ochtends naar TOTR. Middag in Central Park en omgeving rondbrengen.

Dag 5 - Dinsdag 7 mei:
Uitstapjes naar Brooklyn en/of Queens. Tips zijn graag welkom!

Dag 6 - Woensdag 8 mei:
Om half 12 vanaf Penn Station de Amtrak nemen naar Washington Union Station (nog boeken, aankomst 15:00u). Aankomst in Rosslyn ongeveer 16:00u. Daarna kort bezoek aan Mall (nog concreet invullen) en daarna naar Pentagon City voor shoppen/eten.

Dag 7 - Donderdag 9 mei:
Dag auto huren op Reagan National. Vanaf 10u naar Great Falls NP en Gettysburg. Even de sfeer buiten de steden proeven. Tevens m'n maatje z'n eerste kennismaking met de Walmart laten maken. :lol:

Dag 8 - Vrijdag 10 mei:
Auto om 10u inleveren. Daarna bezoek aan memorials en National Mall. Tevens een bezoek brengen aan National Museum of American History en National Air and Space Museum (lijkt op Intrepid, maar hele andere invulling van het museum).

Dag 9 - Zaterdag 11 mei:
Proberen om een tour in het Witte Huis te regelen. Tevens bezoek aan het Capitool. 's Avonds naar Georgetown

Dag 10 - Zondag 12 mei:
Nog nader in te vullen. Wellicht nog een aantal musea bezoeken, aanvullend met een bezoek aan Alexandria.

Dag 11 - Maandag 13 mei:
Aangezien de terugvlucht pas om 17:15u is willen we een late-checkout regelen. In de ochtend een bezoek brengen aan Iwo Jima Memorial, Arlington National Cemetery en het Netherlands Carillon (alle drie op loopafstand van hotel). Rond 1 uur 's middags de tocht naar Dulles Airport maken via bus 5A of combo Silver Line/SL shuttle). Om 17:15u voor acht uur de lucht in.

Dag 12 - Dinsdag 14 mei:
Aankomst om 07:15u in Kopenhagen. Daarna een layover van 5,5 uur (voor die vliegprijs hadden we het daar wel voor over), dus wellicht een lounge pakken voor ontbijt/lunch en drinken en om de tijd goed te doden. Om 12:50u gaan we weer de lucht in naar Schiphol.

-----

We hadden wellicht een dag langer de auto gehuurd en naar Mt. Vernon en Annapolis gegaan, maar dat wordt veel duurder qua kosten. M'n maatje heeft wellicht dan wel zijn rijbewijs, maar dus nog nul ervaring. Ik heb zelf met underage-toeslagen te maken, maar ik heb al vijf jaar mijn rijbewijs en heb twee jaar terug met een trucje bij Hertz zonder toeslagen als second driver mogen rijden in New England, New York State en Pennsylvania. Dus ervaring met een automaat en Amerikaans verkeer heb ik al, maar vanwege de hoge kosten huren we maar een auto voor 24 uur.

Daarnaast staat in de planning nog niks vast, dus qua dagen kunnen we alles nog omgooien (behalve dag 1, 2, 6 en 11 dan :) ). Ik hoop dat jullie in ieder geval nog leuke tips hebben voor beide steden. Beiden vastgeplakte draadjes over beiden steden heb ik al doorgenomen, maar daar staat zo gigantisch veel in... We houden beiden in ieder geval veel van geschiedenis, militaire historie en sport en we proeven graag de sfeer in beiden steden.

Jullie input is dus van harte welkom!


Met vriendelijke groet,

BigJesper
Gebruikersavatar
analogkid
Amerikakenner
Berichten: 1200
Lid geworden op: 28 dec 2009, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Arnhem

Re: Reis BigJesper: New York en Washington DC (11 dagen)

Bericht door analogkid »

Lekker vooruitzicht! Wij zijn een paar maanden geleden in NYC en DC (en Philly) geweest.

https://reisdcphillynyc.blogspot.com

Ik raad sowieso aan om fietsen te huren, vooral in DC. Wij zijn overigens naar Mt. Vernon gefietst. Is ruim een uur fietsen vanaf Alexandria. Wellicht minder duur dan met de auto en zeker zo leuk. Is een mooi fietstochtje langs de Potomac. Ook in NYC hebben we heerlijk gefietst, over de Brooklyn Bridge en langs de Hudson.

Als je geluk hebt, komen de Knicks of de Nets in de play offs en zou je een basketbal match kunnen bezoeken. Is echt spectaculair, leuker dan een baseball game, vinden wij.

Wat ook leuk is, is de Chelsea Market en de High Line. Kun je mooi op dag 3 doen.

Als je naar The Capitol gaat, zeker ook naar de Public Library gaan (via tunnel). Echt supermooi van binnen!

En als jullie van geschiedenis en militaire historie houden is een bezoek aan The Pentagon (en het 911 memorial) ook zeer de moeite waard. Dit moet je wel van te voren aanvragen.
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
rton
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 jan 2017, 01:18
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis BigJesper: New York en Washington DC (11 dagen)

Bericht door rton »

Als jullie erg van geschiedenis houden zou je kunnen overwegen een tussenstop te maken in Philadelphia, aangezien hier veel belangrijke zaken bij het ontstaan van de VS hebben plaatsgevonden heeft die stad veel geschiedenis. Bijvoorbeeld door sochtends vroeg de trein te nemen vanuit New York en de volgende ochtend door te gaan naar Washington. Hier zou je de dag voor kunnen gebruiken die je in Washington nog niet had ingevuld.
Gebruikersavatar
BigJesper
Amerikafan
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 jan 2019, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Reis BigJesper: New York en Washington DC (11 dagen)

Bericht door BigJesper »

Bedankt voor jullie reacties!
analogkid schreef:Ik raad sowieso aan om fietsen te huren, vooral in DC. Wij zijn overigens naar Mt. Vernon gefietst. Is ruim een uur fietsen vanaf Alexandria. Wellicht minder duur dan met de auto en zeker zo leuk. Is een mooi fietstochtje langs de Potomac. Ook in NYC hebben we heerlijk gefietst, over de Brooklyn Bridge en langs de Hudson.
Klinkt leuk en te doen! Hoe hebben jullie dat gedaan met de fietsenhuur? Dat kon ik niet uit jullie blog opmaken.
analogkid schreef:Als je geluk hebt, komen de Knicks of de Nets in de play offs en zou je een basketbal match kunnen bezoeken. Is echt spectaculair, leuker dan een baseball game, vinden wij.
Ik vind de NBA zelf ook een stuk leuker dan baseball. Voor het weekend dat wij in New York zijn is alleen bekend dat de Yankees thuisspelen. Wanneer is het ongeveer bekend dat het programma van de playoffs gepubliceerd wordt (+kaartverkoop)?
analogkid schreef:Wat ook leuk is, is de Chelsea Market en de High Line. Kun je mooi op dag 3 doen.

Als je naar The Capitol gaat, zeker ook naar de Public Library gaan (via tunnel). Echt supermooi van binnen!

En als jullie van geschiedenis en militaire historie houden is een bezoek aan The Pentagon (en het 911 memorial) ook zeer de moeite waard. Dit moet je wel van te voren aanvragen.
Leuke suggesties. Pentagon is op zich ook wel zeer interessant! Bedankt!
rton schreef:Als jullie erg van geschiedenis houden zou je kunnen overwegen een tussenstop te maken in Philadelphia, aangezien hier veel belangrijke zaken bij het ontstaan van de VS hebben plaatsgevonden heeft die stad veel geschiedenis. Bijvoorbeeld door sochtends vroeg de trein te nemen vanuit New York en de volgende ochtend door te gaan naar Washington. Hier zou je de dag voor kunnen gebruiken die je in Washington nog niet had ingevuld.
Ik ben 1,5 jaar geleden een dag in Philadelphia geweest en de stad kon mij, buiten the Independence Mall, totaal niet bekoren. De binnenstad voelde naar mijn idee erg verpauperd aan en er hing niet echt een fijne sfeer om het zo maar te zeggen. Dus Phily sla ik graag met alle liefde over. Toch bedankt voor de suggestie!
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Reis BigJesper: New York en Washington DC (11 dagen)

Bericht door tomaat85 »

Al gezegd, mooie vooruitzichten :wink:
Al gezegd, zeker gaan fietsen! Zowel in NYC als in DC.
beste google je ff over een fietsverhuurder in de buurt van je verblijf. Er is in het NO deel van het forum al best veel geschreven over fietsen in beide steden (daar zit mijn "pen" ook zeker tussen). Wat in NYC nog een aanrader is om Williamsburg te bezoeken (kan ook op/met de bike) en als je van "ver" fietsen houdt zo je ook Coney Island kunnen overwegen op de bike. Over de Brooklyn Bridge heen en dan "onder" de Verrazano terug. Maar ach, jullie hebben tijd zat om het plan te vervolmaken :D
Grote Amerika fan
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1642
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis BigJesper: New York en Washington DC (11 dagen)

Bericht door BonnyR »

De toer voor het witte Huis moet ruim van te voren aangevraagd worden. Er is een apart topic op het forum hoe dat te organiseren.
Wij vonden Chelsea market nogal een flut afgelopen jaar in juni. Stuk of 7 kramen en dat was het dan.Misschien verkeerde dag??? Op dit moment is er een programma over twee mannen die daar staan op de TV. Ik weet niet meer uit m'n hoofd welke zender. Dat is wel leuk om te zien, ook welke bedragen daar even voor een item worden neergelegd.
Bijlagen
IMG_20180603_135047 - kopie.jpg
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
BigJesper
Amerikafan
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 jan 2019, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Reis BigJesper: New York en Washington DC (11 dagen)

Bericht door BigJesper »

tomaat85 schreef:Al gezegd, mooie vooruitzichten :wink:
Al gezegd, zeker gaan fietsen! Zowel in NYC als in DC.
beste google je ff over een fietsverhuurder in de buurt van je verblijf. Er is in het NO deel van het forum al best veel geschreven over fietsen in beide steden (daar zit mijn "pen" ook zeker tussen). Wat in NYC nog een aanrader is om Williamsburg te bezoeken (kan ook op/met de bike) en als je van "ver" fietsen houdt zo je ook Coney Island kunnen overwegen op de bike. Over de Brooklyn Bridge heen en dan "onder" de Verrazano terug. Maar ach, jullie hebben tijd zat om het plan te vervolmaken :D
We zitten voor New York te denken aan een onbeperkte subway kaart van zeven dagen. Al lijkt mij het fietsen in New York heel gaaf denk ik dat we het bij die metrokaart houden. Heb even google aangezet voor Williamsburg, lijkt me een leuke plek!
BonnyR schreef:De toer voor het witte Huis moet ruim van te voren aangevraagd worden. Er is een apart topic op het forum hoe dat te organiseren.
Het betreffende topic ben ik tegengekomen. Gaan we zeker doen!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4979
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis BigJesper: New York en Washington DC (11 dagen)

Bericht door hemmie »

BonnyR schreef: Wij vonden Chelsea market nogal een flut afgelopen jaar in juni. Stuk of 7 kramen en dat was het dan.Misschien verkeerde dag???
Chelsea Market is toch overdekt, in een gebouw? Ik weet niet waar die foto is gemaakt, maar ik herken daar niet Chelsea Market in.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1642
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis BigJesper: New York en Washington DC (11 dagen)

Bericht door BonnyR »

Je hebt gelijk Hemmie. Daar zijn we inderdaad ook geweest, dat is leuk om rond te snuffelen. Eevn kijken hoe die andere markt dan heet....
Heb het al, dat is dus de Chelsea Flea Market
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Reis BigJesper: New York en Washington DC (11 dagen)

Bericht door tomaat85 »

We zitten voor New York te denken aan een onbeperkte subway kaart van zeven dagen. Al lijkt mij het fietsen in New York heel gaaf denk ik dat we het bij die metrokaart houden. Heb even google aangezet voor Williamsburg, lijkt me een leuke plek!
Die subway kaart "moet" je altijd nemen maar in mijn ogen is het fietsen meer dan alleen verplaatsen. Door te gaan fietsen zie je in relatief korte tijd heel veel en op een andere manier. In DC kan je de Mall helemaal fietsen (vergeet Martin Luther niet), naar Arlington etc. En in NYC is het fietsen langs de Hudson "naar beneden", de BB over, een rondje Brooklyn met Red Hook en Brooklyn Park en dan via de Manhattan bridge terug, erg leuk om te doen, kijk hier (http://www.nycbikemaps.com) maar eens voor alle mogelijkheden. Je kan tegenwoordig ook naar Brooklyn met de Ferry en er zijn meerdere "haltes".
De Chelsea market is idd overdekt en wij vonden alleen het gebouw al de moeite waard (en vlak bij de Apple store). Er zit sinds heel kort in die buurt ook een Starbucks Roastary die het bezoeken meer dan waard is. Maar goed, hoe lang je ook in NYC bent, er is altijd tijd tekort :wink: .
En Oh ja, in DC zijn ook de foodtrucks op een doordeweekse dag erg leuk. Die staan achter het Smithsonian in C st SW
Grote Amerika fan
Gebruikersavatar
analogkid
Amerikakenner
Berichten: 1200
Lid geworden op: 28 dec 2009, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Arnhem

Re: Reis BigJesper: New York en Washington DC (11 dagen)

Bericht door analogkid »

BonnyR schreef: Wij vonden Chelsea market nogal een flut afgelopen jaar in juni. Stuk of 7 kramen en dat was het dan
Die foto is niet van Chelsea Market. Die is namelijk binnen in een oude (Oreo) koekjesfabriek en er zitten heel veel leuke winkeltjes en eettentjes in. Echt erg leuk.

De fietsen in DC hadden we bij het hotel. In Alexandria hebben we gehuurd bij:
https://bikeandrolldc.com/

New York weet ik niet meer, was een Groupon.
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Gebruikersavatar
BigJesper
Amerikafan
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 jan 2019, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Reis BigJesper: New York en Washington DC (11 dagen)

Bericht door BigJesper »

analogkid schreef:
BonnyR schreef: De fietsen in DC hadden we bij het hotel. In Alexandria hebben we gehuurd bij:
https://bikeandrolldc.com/
Bedankt, ik was 'm al tegengekomen en zag dat ze een vestiging in Alexandria hadden. Hoe lang is een verhuring aan te raden?
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1642
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis BigJesper: New York en Washington DC (11 dagen)

Bericht door BonnyR »

analogkid schreef:
BonnyR schreef: Wij vonden Chelsea market nogal een flut afgelopen jaar in juni. Stuk of 7 kramen en dat was het dan
Die foto is niet van Chelsea Market. Die is namelijk binnen in een oude (Oreo) koekjesfabriek en er zitten heel veel leuke winkeltjes en eettentjes in. Echt erg leuk.
.
Er is dus nog een Chelsea market, maar een Chelsea Flea market. Dacht dus even dat deze bedoeld werd. Op een goede dag zijn er veel kramen, is waarschijnlijk een stuk leuker dan toen wij er waren ... :wink:

https://www.fleamapket.com/listing/anne ... ea-market/
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Ingrid1958
Amerikakenner
Berichten: 727
Lid geworden op: 30 okt 2010, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: Tilburg

Re: Reis BigJesper: New York en Washington DC (11 dagen)

Bericht door Ingrid1958 »

Weet niet of het al genoemd is maar ik zou de tickets voor de Amtrak asap boeken, worden alleen maar duurder, lekker relaxte manier van reizen, overigens : de musea in DC zijn allemaal gratis ofschoon je voor het Holocaust museum wel een kaartje nodig hebt (vol is nl vol), ik vond het reuze indrukwekkend alsook het National Museum of History .
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England


http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
Gebruikersavatar
BigJesper
Amerikafan
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 jan 2019, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Reis BigJesper: New York en Washington DC (11 dagen)

Bericht door BigJesper »

Klopt, het boeken van de Amtrak-tickets stond een dezer dagen op de planning. :thumbup:
Gebruikersavatar
BigJesper
Amerikafan
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 jan 2019, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Reis BigJesper: New York en Washington DC (11 dagen)

Bericht door BigJesper »

Met nog een aantal weken voor de boeg hebben we onze planning het e.e.a. nog veranderd.

Dag 1 - Vrijdag 3 mei:
Vlucht om 07:00u vanaf Schiphol naar Kopenhagen (1:25u). Overstap van twee uur. Aansluitende vlucht van 8:30 met aankomst op Newark om 12:55u. Via Airtrain en NJ Transit naar NY Penn Station en daarna met R-Train naar hotel (inchecken tussen 3 en 4u). Rest van de dag vullen met bezoekjes aan Times Square, Little Italy en Chinatown.

Dag 2 - Zaterdag 4 mei:
Vroeg op. Planning is om het Vrijheidsbeeld, Ellis Island, Financial District, 9/11 Museum en One World Observatory te doen. Wellicht in de avond naar SoHo.

Dag 3 - Zondag 5 mei:
Tour in Madison Square Garden, daarna naar Intrepid Museum. Bij goed weer willen we de Circle Line: Best of NYC Cruise doen.

Dag 4 - Maandag 6 mei:
's Ochtends naar Top of The Rocks. Daarna naar St. Patrick's Cathedral en de Trump Tower. 's Middags in Central Park en omgeving rondbrengen.

Dag 5 - Dinsdag 7 mei:
Brooklyn Bridge en omgeving verkennen. In de namiddag naar Coney Island.

Dag 6 - Woensdag 8 mei:
Om half 12 vanaf Penn Station de Amtrak nemen naar Washington Union Station. Aankomst in Arlington (hotel is gewijzigd) om ongeveer 16:00u. Daarna kort bezoek aan Mall (nog concreet invullen) en daarna naar Pentagon City voor shoppen/eten.

Dag 7 - Donderdag 9 mei:
Bezoek aan Witte Huis (bevestiging moeten we nog krijgen) en het Capitool. Daarna een bezoek brengen aan National Museum of American History en National Air and Space Museum

Dag 8 - Vrijdag 10 mei:
Bezoek aan memorials en National Mall. Nog wat musea bezoeken naderhand. 's Avonds naar Georgetown.

Dag 9 - Zaterdag 11 mei:
's Ochtends een bezoek aan de Arlington National Cemetery brengen. Om 14:00u de huurauto vanaf Reagan Airport ophalen. Daarna door naar Mt. Vernon. 's Avonds wellicht naar Alexandria.

Dag 10 - Zondag 12 mei:
Uitchecken bij het Highlander Motel. Daarna door naar Great Falls Park en Gettysburg. Op de terugweg langs Leesburg Premium Outlets. Overnachten in Sterling (Springhill Suites)

Dag 11 - Maandag 13 mei:
Rustige ochtend en pas om 12 uur uitchecken. In de omgeving ergens een lunch scoren. Om twee uur de huurauto bij Dulles Airport inleveren. Om 17:15u voor acht uur de lucht in.

Dag 12 - Dinsdag 14 mei:
Aankomst om 07:15u in Kopenhagen. Daarna een layover van 5,5 uur (voor die vliegprijs hadden we het daar wel voor over), dus wellicht een lounge pakken voor ontbijt/lunch en drinken en om de tijd goed te doden. Om 12:50u gaan we weer de lucht in naar Schiphol.


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Overigens nog een vraag wat betreft het meenemen van een tas met water/snacks/powerbank... Wordt hiermee moeilijk gedaan bij attracties in New York en DC (van het Witte Huis en het Capitool weet ik het antwoord al)? Weet bijvoorbeeld dat je voor het Vrijheidsbeeld door de beveiliging moet, maar ik weet zo 1 2 3 niet wat wel en wat niet mee mag.
Gebruikersavatar
BigJesper
Amerikafan
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 jan 2019, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Reis BigJesper: New York en Washington DC (11 dagen)

Bericht door BigJesper »

Ik heb onderstaand conceptschema voor vier volle dagen New York gemaakt. Wij maken gebruik van de New York Pass (scheelt bijna 130 eu p.p.), dus veel attracties zijn inbegrepen.

We willen redelijk flexibel zijn en daarom doen we niet aan vooraf boeken. Het enige waar we met tijd op moeten letten, is de Circle Line Cruise (deze vaart enkel om 10am en 1:30pm). Wel wil ik weten of onderstaand schema realistisch is. Kan ik bepaalde activiteiten beter omgooien, omdat het een bepaalde dag gunstiger kan zijn i.v.m. drukte? Schiet maar raak.

Vrijdag 3 mei
  • Inchecken rond een uur of 3/4 's middags
    Times Square
    Little Italy/Chinatown
Zaterdag 4 mei
Vroeg op:
  • Vrijheidsbeeld + Ellis Island
    Raging Bull, Broadway, Financial District en Wall Street
    9/11 Memorial & Museum
    Avond SoHo?
Zondag 5 mei
  • Madison Square Garden Tour
    Circle Line Best OF NYC (2,5 uur), half 2 (1:30pm) uitvaren.
    Intrepid S.A.S. Museum

Maandag 6 mei
  • Fietsen huren bij Unlimited Biking voor Central Park (huren tot 8pm!)
    St. Patrick's Cathedral
    Trump Tower
    Chrysler Tower
    Grand Central Terminal
    UN Headquarters
    Empire State Building (In het donker!)
Dinsdag 7 mei
  • Top of the Rock
    Radio City Music Hall
    Rockerfeller Center
    Fietsen huren bij Unlimited Biking voor Brooklyn Bridge
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer