Leukste route Idaho Springs > Grand Junction

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 772
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Leukste route Idaho Springs > Grand Junction

Bericht door boonens »

Hoewel zeer tevreden met onze planning voor onze trip naar Colorado, blijf ik worstelen met de planning voor 1 van de dagen. Wij vertrekken op deze vrijdag in augustus met de auto vanuit ons hotel in Idaho Springs en hebben 's avonds een hotel in Grand Junction.

Optie 1: Rechttoe-rechtaan. Bezoekje aan Georgetown, Vail, Glenwood Springs / Hanging Lake en/of Rifle Falls SP.
Optie 2: Georgetown, Leadville, Twin Lakes (Independence Pass), Aspen, Maroon Bells?

Omdat wij direct voor en na deze dag wat langere hikes gepland hebben staan, willen we ons richten op de mooiste route met de leukste plaatsjes en beperken tot 1 wat langere hike (2 a 3 uur) of meerdere kortere van een uur. Kan iemand mij van advies voorzien?
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Leukste route Idaho Springs > Grand Junction

Bericht door Trails »

Langs de route zelf liggen al wat mooie trails:
Dillon Reservoir
Officers Gulch loop
Grizzly Creek trail
Doc Holliday's Grave trail
wandelen Rifle Falls SP
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1801
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Leukste route Idaho Springs > Grand Junction

Bericht door Felicitas »

De route via de Independence Pass is heel mooi, maar kost je zeker nog eens twee uur extra rijtijd bovenop de ruim drie uur rijden van optie 1. Voor de Maroon Bells heb je niet voldoende tijd. Ik zou daarom kiezen voor optie 1. Ook al omdat er genoeg te doen is onderweg, zoals je zelf ook al aangeeft. Aan optie 1 zou je nog kunnen toevoegen: Mt. Evans of de omweg via de Loveland Pass (deze hike ziet er bijvoorbeeld aantrekkelijk uit).
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 772
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Leukste route Idaho Springs > Grand Junction

Bericht door boonens »

Bedankt voor de reacties en suggesties, ik ga ze eens rustig bekijken!

Hebben jullie toevallig zowel Mt Evans als Pikes Peak gedaan? Voorkeur voor de een of de ander toevallig?
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer