Vraagje ivm K1 visum.

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Elkever
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 okt 2018, 15:18
Aantal x V.S. bezocht: 1

Vraagje ivm K1 visum.

Bericht door Elkever »

Hoi,

Ik ben sinds juli verloofd met mijn Amerikaanse vriend waar ik nu een jaartje mee samen ben. In Augustus hebben wij de procedure opgestart voor een K1 visum te krijgen.

Nu vroeg ik me af hoe accuraat de proceduretijden zijn die we vinden op de USCIS pagina. Hier spreken ze van 5-7 maanden eer alles achter de rug is. We hebben tot nu toe ook nog niets terug gehoord, behalve dat de opstart goedgekeurd is. Kan het lang duren voor we hier iets van horen?
We zitten beiden vol ongeduld te wachten en ik maak me soms nogal snel zorgen, zeker in dit geval, omdat we niet zouden willen dat het afgekeurd wordt. :(

Groetjes.
sundaysue
Amerikakenner
Berichten: 488
Lid geworden op: 18 mar 2015, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Tennessee

Re: vraagje ivm K1 visum

Bericht door sundaysue »

Het gebeurt heel weinig tot bijna niet dat men in de USCIS fase afgekeurd wordt. Dat gebeurt het meeste tijdens het consulaat interview en zolang je de juiste papieren aanlevert en prima bewijs van relatie hebt, hoef je je nergens zorgen om te maken.

USCIS is een beetje langzaam sinds vorig jaar. Waarin het voor mij bijvoorbeeld maar zes maanden van begint tot eind duurde, kan het nu zes maanden duren voor je NOA2 hebt. Het ligt er voornamelijk aan op wie's bureau je ligt en hoe snel die officier werkt aan petities. De ergste wachttijd is USCIS fase, zodra je daar door heen bent gaat het allemaal 10x sneller.
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
Elkever
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 okt 2018, 15:18
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: vraagje ivm K1 visum

Bericht door Elkever »

hoi

Bedankt voor de reactie, dit stelt me al wel een stukje geruster. Heb net nog eens nagekeken en heb gezien dat de tijden veranderd zijn naar 5.5 tot 7.5 maanden...

Mag ik nog vragen wat er aanzien wordt als stevig relatie bewijs? Ik kan namelijk onze hele Skype geschiedenis wel voorleggen dat we elkaar elke dag uren bellen maar weet niet of dit voldoende is... Ook heb ik van gamestreams die we samen gedaan hebben een paar fototjes kunnen plukken en een foto die zijn vader gemaakt heeft toen ik daar was. Maak me misschien teveel zorgen maar we willen gewoon dat het goed komt en dat het geaccepteerd word ^-^"

Groetjes
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: vraagje ivm K1 visum

Bericht door Nagini »

Het beste bewijs voor een relatie in de ogen van de US gov zijn meestal vliegtickets en andere financiele documenten. Voor een K1 visum is dat wat lastiger dan een CR visum. Vliegtickets en andere orginele reisdocumenten helpen om te bewijzen dat jullie elkaar echt al een aantal keer gezien hebben en daar ook tijd en geld in hebben gestoken. Andere dingen kunnen zijn: huurcontracten, autopapieren of bankrekeningen samen. Foto's en dergelijke zijn natuurlijk ook prima, hoe meer bewijs hoe beter, maar 'financieel' bewijs weegt wat zwaarder voor de douane.

Tijdens het gesprek op het consulaat toetst de beambte of jullie wel een 'echte' relatie hebben, en dat het dus geen huwelijksfraude betreft. Nu is nederland een welvarend land op zichzelf, en wij hebben dan ook een relatief laag fraudepercentage, dus dat helpt al (je bent niet bij voorbaat verdacht). Zolang je een 'echte' relatie hebt, zal het niet zo moeilijk zijn om de US gov'ment daar ook van te overtuigen. Je kan ook even kijken naar de ervaringen van andere K1'ers op dit forum, meestal vinden ze het wel heel spannend maar blijkt het gesprek achteraf wel mee te vallen.
Sunny2007
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 23 okt 2017, 00:16
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: vraagje ivm K1 visum

Bericht door Sunny2007 »

Hallo,
Il ben in januari de k1 procedure gestart en nu 16 oktober had ik mijn interview en approved. Zie topic k1, heb ik gisteren mijn ervaring over het interview gedeeld.

Ik weet het, het is veel wachten en onduidelijk, maar als jullie relatie echt is, maak je geen zorgen. Zorg gewoon zoals benoemd word, dat je al het bewijs verzameld voor mochten ze ernaar vragen.

Ik had skypelogs, fotos, nieuwe intend to marry brief, bon van onze verlovingsring en mijn trouwjurk, hotelbonnen, vliegtickets, museumtickets etc
Het voelt fijn om dit tijdens het gesprek bij het consulaat bij je te hebben mocht ze meer willen weten. Uiteindelijk wilde ze bij mij alleen wat fotos zien van het jaar we elkaar hebben leren kennen. 11 jaar geleden.

Succes en bij vragen, stuur me gerust een bericht.
Bjorn32
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 okt 2018, 01:05
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: vraagje ivm K1 visum

Bericht door Bjorn32 »

Het enige dat voor het consulaat generaal in Amsterdam tegenwoordig als bewijs voor een bonafide relatie geldt, zijn foto's. Alle bonnetjes, tickets, telefoonlijsten, skypecalls, rekeningen en financiele documenten die "als bewijs voor een relatie" worden opgevoerd tijdens het interview, worden direct weggegooid en niet beschouwd als enig bewijs.
Het financiële gedeelte heeft in het geval van een K1 visum te maken met het feit dat je Amerikaanse partner jou kan onderhouden en je dus samen jullie beider broeken kunnen ophouden. Maar dit financiele gedeelte geldt NIET als bewijs van een relatie.

Overigens staat op de brief die vanuit het consulaat verstuurd wordt tegenwoordig ook duidelijk vermeld dat bonnetjes, tickets en telefoonlijsten etc.. geen bewijs voor een relatie vormen.

Nogmaals: Het consulaat wenst alleen FOTO's te zien waar beide partners SAMEN op staan, genomen in zowel NEDERLAND als de VERENIGDE STATEN.
Anna92
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 mei 2018, 15:15
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: vraagje ivm K1 visum

Bericht door Anna92 »

Hi,

Hoelang duurde het nadat jullie een casenumber kregem tot aan de interview in Amsterdam. Duurt het lang voordat je op interview mag?
xmasseve
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 mar 2017, 23:09
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: Nederland, CO

Re: vraagje ivm K1 visum

Bericht door xmasseve »

Elkever schreef:Hoi

Ik ben sinds juli verloofd met mijn Amerikaanse vriend waar ik nu een jaartje mee samen ben. In Augustus hebben wij de procedure opgestart voor een K1 visum te krijgen.

Nu vroeg ik me af hoe accuraat de procedure tijden zijn die we vinden op de USCIS pagina. Hier spreken ze van 5-7 maanden eer alles achter de rug is. We hebben tot nu toe ook nog niets terug gehoord, behalve dat de opstart goedgekeurd is. Kan het lang duren voor we hier iets van horen?
We zitten beiden vol ongeduld te wachten en ik maak me soms nogal snel zorgen, zeker in dit geval omdat we niet zouden willen dat het afgekeurd word :(

Groetjes
Bij ons was het 7.5 maanden voor we onze NOA2 kregen. Eind Januari 2018 tot begin oktober 2018. Dan is alles vlug gegaan... Ik ben 9 maand na onze NOA1 de VS binnen gekomen...

In Belgie moet je geen bewijs van relatie voorleggen, alleen financieel support... Maar ik denk dat mn man (We trouwen morgen) hier in de VS wel foto's doorgestuurd heeft. Weet alleen niet meer of het nodig was.
Het interview is een eitje. Ik ben ben ooit gearresteerd en ben er zelfs met gemak doorgekomen...

Het is ook niet slecht om je in te schrijven op het Visa Journey forum. Die kunnen helpen met echt alle vragen! Een tip, niet nerveus worden. Het komt allemaal wel goed.
Kkwgroot
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jan 2019, 22:31
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: vraagje ivm K1 visum

Bericht door Kkwgroot »

Alleen foto’s oke.
Daar hebben we de meeste al van gebruikt maar ik zal er nog een paar extra meebrengen naar het consulaat. Goed om te weten.
Bonnetjes van ons huwelijk in florida keys is dus niets waard. Facturen van de venue en wedding planner ? En mijn vele vluchten naar haar toe ?

Foto’s hoe meer hoe beter ?
Heb er veel maar het is dus beter als we er beide opstaan.

Ik zit met spanning te wachten op mijn uitnodiging voor mijn interview.

Nog een vraagje.
Ik heb eerst een brief gekregen van het amerikaans consulaat met de vraag om een formulier te tekenen en een copy van mijn ds-160 formulier en paspoort terug te sturen per post. Hoe lang ging eroverheen voordat daarna de uitnoding kwam met de instructie voor medische test en betalen van de fee ?

Alvast hartelijk bedankt voor de feedback
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: vraagje ivm K1 visum

Bericht door Dutchess »

Je bedoelt bonnetjes over jullie geplande huwelijk in de Florida Keys, neem ik aan, en niet een huwelijk dat al heeft plaatsgevonden? Want dan zou een K1 niet het juiste visum zijn.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Kkwgroot
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jan 2019, 22:31
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Vraagje ivm K1 visum.

Bericht door Kkwgroot »

Uiteraard aanstaande bruiloft
Bjorn32
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 okt 2018, 01:05
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: Vraagje ivm K1 visum.

Bericht door Bjorn32 »

Zoals eerder gezegd, alle bonnetjes worden niet als bewijsmateriaal gezien. Zelfs geen bonnetje van een aanstaand huwelijk, aangezien het daar feitelijk niet om gaat. De consulair medewerker wil bewijs van de huidige relatie zien: FOTO's waar beide partners op staan die in zowel de USA als in Nederland genomen zijn. Een zaaltje afhuren voor een zogenaamd huwelijk over 5 maanden kan iedereen tenslotte in elkaar flansen.

Het DS-160 formulier dien je in te leveren bij aankomst in het consdulaat, samen met je paspoort. Je paspoort krijg je maximaal 2 maanden later terug met het visum erin. Op voorwaarde dat het visum is goedgekeurd, anders kan je je paspoort meteen meenemen omdat de consulair medewerker je dan direct uitlegt dat je niet eligible bent voor het K1-visum
Bjorn32
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 okt 2018, 01:05
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: vraagje ivm K1 visum

Bericht door Bjorn32 »

xmasseve schreef:
13 jan 2019, 23:38
Elkever schreef:Hoi

Ik ben sinds juli verloofd met mijn Amerikaanse vriend waar ik nu een jaartje mee samen ben. In Augustus hebben wij de procedure opgestart voor een K1 visum te krijgen.

Nu vroeg ik me af hoe accuraat de procedure tijden zijn die we vinden op de USCIS pagina. Hier spreken ze van 5-7 maanden eer alles achter de rug is. We hebben tot nu toe ook nog niets terug gehoord, behalve dat de opstart goedgekeurd is. Kan het lang duren voor we hier iets van horen?
We zitten beiden vol ongeduld te wachten en ik maak me soms nogal snel zorgen, zeker in dit geval omdat we niet zouden willen dat het afgekeurd word :(

Groetjes
Bij ons was het 7.5 maanden voor we onze NOA2 kregen. Eind Januari 2018 tot begin oktober 2018. Dan is alles vlug gegaan... Ik ben 9 maand na onze NOA1 de VS binnen gekomen...

In Belgie moet je geen bewijs van relatie voorleggen, alleen financieel support... Maar ik denk dat mn man (We trouwen morgen) hier in de VS wel foto's doorgestuurd heeft. Weet alleen niet meer of het nodig was.
Het interview is een eitje. Ik ben ben ooit gearresteerd en ben er zelfs met gemak doorgekomen...

Het is ook niet slecht om je in te schrijven op het Visa Journey forum. Die kunnen helpen met echt alle vragen! Een tip, niet nerveus worden. Het komt allemaal wel goed.
Het lange wachten begint pas als je eenmaal in de USA bent aangekomen en je daar vestigt. De huidige regering hanteert voor K1-visa immigranten een greencard wachttijd van 1 tot 3 jaar. Dus sowieso komt de officiele verblijfsvergunning pas na minstens 1 jaar na het huwelijk in de USA binnen. Overigens moeten beide partners daar ook weer voor een interview langskomen bij de USCIS alvorens men een greencard toekent. Dat interview is minder casual dan de interviews die men op het consulaat in Amsterdam houdt
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer