Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
ina
Amerika-expert
Berichten: 3781
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door ina »

Misschien dan toch een nieuw stick aanmaken over dit onderwerp met ervaringen etc. :thumbup:
teundevries
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 mar 2012, 19:29
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door teundevries »

Ruud2004 schreef:
Kimdum schreef:Gaat dat eigenlijk zo blijven met de Brexit? Dat de bagage door gaat gaan? Want als UK niet meer onder de EU gaat vallen?

Maar goed ik denk als dat moest wijzigen dat ze dat wel tijdig zullen laten weten zeker?
Ja, vanuit Nederland naar bv Amerika met een overstap op een Engelse luchthaven en terug, zal zo blijven. Je reist Engeland immers niet in, je blijft in "transit". Geen paspoortcontrole (GB was al geen Schengenland) en ook je bagage kan nog steeds worden doorgelabeld. Een extra securitycheck daar blijft wel.
Heeft niks met de Brexit te maken. Vorig jaar zijn we naar Vietnam gevlogen via Hong Kong en de koffers kregen we pas in Vietnam (Hong Kong is naar mijn weten ook geen EU land ;-))
Gebruikersavatar
guido09
Amerikafan
Berichten: 223
Lid geworden op: 04 sep 2012, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Voerendaal
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door guido09 »

Honderden paar ogen zien er meer als 2 :roll:
We zijn al een paar maanden aan het zoeken naar tickets voor de route Dusseldorf-Seattle of Calgary (vertrek mag ook AMS of BRUS zijn), vertrek 17 aug, terug 7 sep.
Prijzen met koffer komt niet onder de 900 (met goede tijden en reisduur).
Er zijn hier vast wel mensen met ervaring op deze routes.
Is het afwachten op een betere prijs of is ±8 a 900 al een heel goede prijs?
Laatst gewijzigd door guido09 op 13 jan 2019, 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.
2000 & 2018: 2 wkn & 19dgn florida
2013 & 2017: 3 wkn zw Usa
2014: 24 dgn Den-Phx
2015: 24 dgn Denver - Denver
2016: 21 dgn z&w UK
2019: 21 dgn Nw USA&CAN
Afbeelding
Gebruikersavatar
theovg
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 okt 2008, 10:15
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door theovg »

En de datums.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door mtl »

Tja, als je de prijs te hoog vindt dan moet je verder zoeken en geduld hebben. Of de prijs daarna naar beneden gaat is ook de grote vraag. Het gaat erom of jij het een goede prijs vindt! Kijk alle vergelijkingsites en ticketsites regelmatig na.
Gebruikersavatar
guido09
Amerikafan
Berichten: 223
Lid geworden op: 04 sep 2012, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Voerendaal
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door guido09 »

theovg schreef:En de datums.
edited :thumbup:
2000 & 2018: 2 wkn & 19dgn florida
2013 & 2017: 3 wkn zw Usa
2014: 24 dgn Den-Phx
2015: 24 dgn Denver - Denver
2016: 21 dgn z&w UK
2019: 21 dgn Nw USA&CAN
Afbeelding
Gebruikersavatar
guido09
Amerikafan
Berichten: 223
Lid geworden op: 04 sep 2012, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Voerendaal
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door guido09 »

mtl schreef:Tja, als je de prijs te hoog vindt dan moet je verder zoeken en geduld hebben. Of de prijs daarna naar beneden gaat is ook de grote vraag. Het gaat erom of jij het een goede prijs vindt! Kijk alle vergelijkingsites en ticketsites regelmatig na.
Onze vorige reizen altijd rond de 600 euro kunnen boeken. 2018 naar miami voor zelfs 380.
Vandaar mijn vraag of 900 euro "normaal" is richting seattle/calgary..
2000 & 2018: 2 wkn & 19dgn florida
2013 & 2017: 3 wkn zw Usa
2014: 24 dgn Den-Phx
2015: 24 dgn Denver - Denver
2016: 21 dgn z&w UK
2019: 21 dgn Nw USA&CAN
Afbeelding
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door mtl »

Om eerlijk te zijn vind ik het een hoge prijs. Maar resultaten uit het verleden garanderen niks voor het heden zeg ik maar zo.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Almere vak V »

guido09 schreef:
mtl schreef:Tja, als je de prijs te hoog vindt dan moet je verder zoeken en geduld hebben. Of de prijs daarna naar beneden gaat is ook de grote vraag. Het gaat erom of jij het een goede prijs vindt! Kijk alle vergelijkingsites en ticketsites regelmatig na.
Onze vorige reizen altijd rond de 600 euro kunnen boeken. 2018 naar miami voor zelfs 380.
Vandaar mijn vraag of 900 euro "normaal" is richting seattle/calgary..
Kijk ook eens naar Vancouver. Vorig jaar via Brussel op Vancouver gevlogen. Zowel in de mei als de zomervakantie ruim onder de €300 incl. koffer. Tickets toen al in oktober geboekt.

Als ik nu kijk is het fors hoger. Amsterdam Vancouver met KLM €786, met American €658. Probeer een beetje met de data te spelen. Dan vlieg je met Iceland Air voor €565. Dan heb je toch al gauw een honderd of 6 verdiend.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door winterpark »

Voor de liefhebber, in maart en september vluchten voor 276 euro Amsterdam - San Francisco met SAS met overstap in Kopenhagen. Zie flights.google.nl.
Ook augustus, maar dan met hele lange overstap in Kopenhagen.
Edit: lijkt foutje in Google Flights te zijn, krijg op SAS website er alleen een enkele reis mee.
eborn
Amerikafan
Berichten: 111
Lid geworden op: 26 jan 2011, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door eborn »

Gisteren toch maar de (voorlopige) knoop doorgehakt en 3 TUI comfort tickets naar Orlando Sanford besteld. Voor vertrekperiode 30 april - 5 mei was er de afgelopen weken geen echte aanbieding meer te vinden als je 'rechtstreeks' wilde vliegen. Aangezien ik de normale TUI plekken wel erg krap vind, toch maar gekozen voor comfort. Aangezien het 3-3-3 is, en we een meisje van 3 tussen ons in hebben, denk ik dat we met de breedte van de stoelen wel uitkomen.

We waren nu totaal met 2 koffers, exclusief stoelreservering €1.491 kwijt. Bij KLM of Delta betaalde ik in dezelfde periode ongeveer 200 euro extra.
2005: NYC/Las Vegas, 2008: NYC/Las Vegas, 2009: Orlando/Naples, 2011: San Diego, 2013: Orlando, 2020: Orlando, 2023: Orlando, 2024: Orlando
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5004
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door harryh »

Tsja, ik zie dat je niet zo veel keus hebt op dit moment, alleen British Airways heeft redelijke prijzen naar MCO voor jouw data, rond de 550,- pp met 1x overstap.

Ik heb hier al vaker gedeeld dat ik geen fan van TUIfly ben, vooral omdat TUI geen onderdeel van een alliantie is. Gaat er iets mis dan ga je gelijk veel vertraging hebben. Wij zijn zelf 2x met TUI naar MIA gevlogen, dat waren geen goede ervaringen, klacht moeten indienen enz.

Aan de andere kant, als de prijzen echt goed zijn zou ik TUI toch nog overwegen gegeven de belachelijk hoge prijzen overal dit jaar. Maar bij TUI komt er dan wel weer een hoop bij voor stoelreservering, entertainment, bagage etc. Dus moet de ticketprijs echt laag zijn voor mij.

Wij hebben afgelopen september tickets naar MCO in april bij Delta geboekt voor 380,- pp (1x overstap, main cabin, incl. stoel en koffer); Vond ik toen geen hele goede prijs, maar heb de afgelopen maanden alleen maar veel hogere prijzen gezien, dus blij dat we het toen gedaan hebben.
Gebruikersavatar
BigJesper
Amerikafan
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 jan 2019, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door BigJesper »

winterpark schreef:Voor de liefhebber, in maart en september vluchten voor 276 euro Amsterdam - San Francisco met SAS met overstap in Kopenhagen. Zie flights.google.nl.
Ook augustus, maar dan met hele lange overstap in Kopenhagen.
Edit: lijkt foutje in Google Flights te zijn, krijg op SAS website er alleen een enkele reis mee.
Deze tickets gingen als zoete broodjes over de toonbank. Zat er ook naar te kijken, naarmate de tijd vloog werden het er steeds minder.

Ik heb voor 336 euro een multi-city ticket voor mei kunnen boeken. Heen op Newark, terug vanuit Washington Dulles. Was inderdaad goed zoeken op de SAS-site voor beschikbaarheid en de juiste tijden, want Google Flights wilt nog wel eens trager daarin zijn.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Almere vak V »

Twee weken terug via SAS een retour San Francisco kunnen boeken vanuit Amsterdam voor €275,76, inclusief koffers in de meivakantie. Die voor ons in april valt om het makkelijk te maken...
marc08
Amerikafan
Berichten: 118
Lid geworden op: 20 aug 2015, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door marc08 »

harryh schreef:Tsja, ik zie dat je niet zo veel keus hebt op dit moment, alleen British Airways heeft redelijke prijzen naar MCO voor jouw data, rond de 550,- pp met 1x overstap.

Ik heb hier al vaker gedeeld dat ik geen fan van TUIfly ben, vooral omdat TUI geen onderdeel van een alliantie is. Gaat er iets mis dan ga je gelijk veel vertraging hebben. Wij zijn zelf 2x met TUI naar MIA gevlogen, dat waren geen goede ervaringen, klacht moeten indienen enz.

Aan de andere kant, als de prijzen echt goed zijn zou ik TUI toch nog overwegen gegeven de belachelijk hoge prijzen overal dit jaar. Maar bij TUI komt er dan wel weer een hoop bij voor stoelreservering, entertainment, bagage etc. Dus moet de ticketprijs echt laag zijn voor mij.

Wij hebben afgelopen september tickets naar MCO in april bij Delta geboekt voor 380,- pp (1x overstap, main cabin, incl. stoel en koffer); Vond ik toen geen hele goede prijs, maar heb de afgelopen maanden alleen maar veel hogere prijzen gezien, dus blij dat we het toen gedaan hebben.
Ik ben erg benieuwd naar jou ervaring met Delta. Wij zijn nu voor de periode eind sept/ begin oktober aan t kijken naar vluchten op Orlando of Tampa en zien telkens Delta als goedkoopste naar voren komen.
Prijzen zijn nogal hoog zoals door vele al opgemerkt, maar we hebben nog even de tijd. Het moet sowieso wel onder de 500 euro kunnen.
TUI Sale en KLM werelddeal weken zaten geen goede deals tussen helaas.

Bij TUI hoef je trouwens niet meer te betalen voor entertainment op de vlucht naar Orlando. Ik had ook het idee dat de extra kosten voor koffer en stoelreservering verlaagd waren tov andere keren dat we gegaan zijn.
New York 2009
Orlando 2012
Orlando 2014
Orlando 2015
Orlando 2016
Miami - Orlando 2017
Orlando 2018
Orlando 2019
ina
Amerika-expert
Berichten: 3781
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door ina »

Wij zijn 2 x met tui naar Orlando gevlogen, was prima, de stoelen bij economie waren idd krap maar ik dacht dat ze tegenwoordig met de dreamliner vlogen en die heeft veel meer ruimte.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5004
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door harryh »

Hoi @Ina, helaas was dat bij ons geen goede ervaring, ook met de Dreamliner. Maar het is voor ons belangrijker dat je met een van de allianties veel meer kans hebt op een oplossing als er wat mis gaat, die hebben vanuit Florida vele vluchten per dag naar de hubs (Atlanta, Washington, JFK, Chicago etc) als er wat misgaat zodat je naar NL of België kunt. TUI vliegt 1x per dag en dan moet je ook nog hopen dat de volgende vlucht niet vol zit.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Almere vak V »

marc08 schreef:
Ik ben erg benieuwd naar jou ervaring met Delta.
Zakelijk gezien zweer ik bij Delta. Zoals hierboven al aangegeven wordt. Hebben altijd een oplossing voor je als er onverhoopt iets mis mocht gaan. Om over andere voordelen maar te zwijgen.
Zal prive ook altijd proberen te vliegen met ze. Mocht dat om de 1 of andere reden niet lukken. Dan United, Lufthansa of BA. Als de prijzen echt scheef gaan lopen dan wil ik verder kijken. Gaan in de meivakantie voor het eerst met SAS. Het zal mij benieuwen.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door winterpark »

BigJesper schreef: Deze tickets gingen als zoete broodjes over de toonbank. Zat er ook naar te kijken, naarmate de tijd vloog werden het er steeds minder.

Ik heb voor 336 euro een multi-city ticket voor mei kunnen boeken. Heen op Newark, terug vanuit Washington Dulles. Was inderdaad goed zoeken op de SAS-site voor beschikbaarheid en de juiste tijden, want Google Flights wilt nog wel eens trager daarin zijn.
Ik merk het! Ik kan op de SAS website eigenlijk alleen nog 11 t/m 19 maart SF boeken voor dat tarief.
Of 2 t/m 29 oktober voor 355 euro, ook niet slecht. Voor 276 had ik nog wel twee weekjes overwogen in september of oktober...
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door SuzieQ »

Onze ervaring met de non stop vlucht naar Orlando was goed. Ook vriendelijk personeel en lekker eten.
Terug hadden ze de non vlucht eruit gehaald en hadden we een overstap (dit werd bekend 2 weken na het boeken).
De korte vlucht naar Atlanta was verkeerd gecaterd waardoor er alleen koffie, thee en water aan boord was (niet zo erg voor dat uur).
Naar Amsterdam waren sommige stewards minder vriendelijk, weet niet waarom, misschien een slechte dag ofzo maar één keek behoorlijk chagrijnig. Mijn vader had de pech een (jonge) Mexicaan voor zich te hebben die al tijdens het stijgen zijn stoel naar achteren gooide. Mijn vader (net herstellende van een ernstige beenaandoening) verging van de pijn en gaf dit aan maar de man weigerde rechtop te zitten. Volgens de steward mocht de man dit doen. Alleen tijdens diner moest hij rechtop. Mijn vader heeft met mijn schoonmoeder geruild van plaats omdat de situatie voor hem niet te doen was. De man had zijn eten op en gooide zo de stoel weer plat, mijn schoonmoeder kon nog net haar koffie opvangen die op het tafeltje stond. Net voor het ontbijt wisselde mijn vader weer van plek(inclusief pijn dus) omdat mijn schoonmoeder er ook klaar mee was. Maar de man heeft plat gelegen tot en met aan de gate toe. Dit mag blijkbaar van Delta. Ik dacht dat dit tijdens landen niet mocht maar ze keken snel de andere kant op toen ze langs liepen voor de veiligheidscontrole. Achteraf had mijn vader toch de huisartsverklaring mee moeten nemen maar op het laatste moment is besloten dat het waarschijnlijk allemaal wel mee zou vallen. Hij heeft ook de hele vakantie met gezwachtelde benen doorgebracht. Als hij met niemand had kunnen ruilen had de situatie weer snel kunnen verslechteren.

Aan de andere kant ik vind het raar dat Delta zomaar iemand de hele vlucht plat laat liggen(inclusief tijdens het stijgen, ontbijt en landen). Het was een kleine man ook nog dus hij kon zijn benen makkelijk kwijt dat was geen issue.

Ik heb alleen Air Canada en United als vergelijkingsmateriaal wat verre vluchten betreft. Als ik de terugvlucht dan vergelijk met die twee dan was het qua verzorging enz bij Delta iets beter denk ik (warme doekjes, oogmasker) en het media aanbod veel groter. Al vond ik het eten wel minder smaakvol, het was wel goed verzorgd.

Van te voren werden steeds de stoelen gewijzigd, met name schoonmoeder werd steeds verplaatst.
Zelfs een dag voor de online incheck zat ze weer ineens ergens anders.

Met TUI naar Orlando lijkt mij toch een stuk minder maar ik kan alleen spreken voor Europese vluchten.
Volgens mij is het minder verzorgd toch?

Ik ga in juni met Delta naar Denver, ben benieuwd.
Ik ben inmiddels bekend met de "Delta box" onder de stoel. Wil nog eens uitzoeken of dit ook te vermijden valt.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer