Orlando 2020: welke parken zouden jullie aanraden?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
reiziger050
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 jan 2019, 13:48
Aantal x V.S. bezocht: 1

Orlando 2020: welke parken zouden jullie aanraden?

Bericht door reiziger050 »

Als onderdeel van een reis door de zuidelijke staten brengen we de laatste week in Orlando door. Met we bedoel ik mijzelf, mijn man en onze kinderen van 11, 16 en 19. Welke parken zouden jullie aanraden? Zijn er bijvoorbeeld nieuwe attracties open? (we gaan in juli) We willen 4 dagen hiervoor gebruiken en willen zowel Disney en Universal bezoeken. Qua eerdere parken zijn we al vaak naar euro Disney geweest en in 2017 in California naar zowel 2 Disney parken als universal studios.
Laatst gewijzigd door markro op 07 jan 2019, 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Voor de duidelijkheid de topictitel aangepast.
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Orlando 2020

Bericht door asv60 »

4 dagen is wel heel kort om Disney en Universal te bezoeken. Ik denk dat jullie beter een keuze kunnen maken: of Disney of Universal parken.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Orlando 2020

Bericht door winterpark »

@asv60 je hoeft toch ook niet alle Disneyparken te doen? Zeker als topicstarter ook al in Californie naar twee parken is geweest.

Je kunt bijvoorbeeld kiezen voor Animal Kingdom en voor Epcot - die laatste is zeker voor wat grotere kinderen leuk. En dan op twee andere dagen de twee Universalparken bezoeken.
Gebruikersavatar
TimD
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 20 jul 2018, 10:50
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Andelot-Blancheville, France

Re: Orlando 2020: welke parken zouden jullie aanraden?

Bericht door TimD »

Hoi,

Zeker 2 dagen voor Universal gaan, zeker met grote kinderen zijn daar veel meer spanende, gave attracties.
Qua attracties vind ik Universal beter dan Disney.

Die andere 2 dagen verdelen over 2 à 3 parken van Disney.
Epcot en Animal kingdom als eerst doen, deze heb je in Parijs en Anaheim nog niet gezien.
Heb je nog tijd over de 2de dag dan nog naar Studio's.
Magic Kingdom overslaan, deze lijkt te veel op die andere 2.
Gr,

Tim

2008: New York / Washington DC
2009: New York
2012: New York
2015: Florida
2016: California / Nevada / Arizona
2018: Deep South / Texas / New york
2020: New Orleans / Alabama
2020: New York / Philadelphia
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Orlando 2020: welke parken zouden jullie aanraden?

Bericht door Trails »

Epcot!
Maar waar wij ook heel graag komen is Seaworld en Bush Gardens (Tampa).
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Orlando 2020: welke parken zouden jullie aanraden?

Bericht door tomhster »

We hadden een combi-ticket van Discovery Cove, Seaworld, Aquatica en Busch Gardens. Vonden we erg leuk en afwisselend, meer actie en minder zoetsappig dan Disney.
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Orlando 2020: welke parken zouden jullie aanraden?

Bericht door SpaceAce »

Trails schreef:Epcot!
Jij hebt Avatar nog niet gezien, vermoed ik zo :wink:

Flight of Passage is niet te beschrijven, zo mooi!

Als ik jullie wensen hoor, zou ik de twee parken van Universal doen en Animal Kingdom. En voor de vierde dag of Epcot of zwemmen in Typhoon Lagoon :)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Orlando 2020: welke parken zouden jullie aanraden?

Bericht door SuzieQ »

Van Disney Magic Kingdom en Animal Kingdom. Wij vonden Epcot echt matig. Seaworld vonden we al helemaal niks. MK is best anders dan Disneyland.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Orlando 2020: welke parken zouden jullie aanraden?

Bericht door Ruud2004 »

Voor een dagje/middag (geen pretpark) afkoelen met de kids... (ehhh, ga niet in het weekend!)

https://www.tripadvisor.nl/Attraction_R ... orida.html
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Orlando 2020: welke parken zouden jullie aanraden?

Bericht door winterpark »

Epcot is misschien gevalletje interesse. Wij zijn allebei gek op technologie, de toekomst, ruimtevaart, innovatie en de geschiedenis daarvan. Daar sluit Epcot met zijn attracties heel goed op aan.
reiziger050
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 jan 2019, 13:48
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Orlando 2020: welke parken zouden jullie aanraden?

Bericht door reiziger050 »

Dank voor jullie tips! Het idee is om een villa te boeken voor 8-9 nachten en dus 4 dagen pretpark te doen. Kelly park zag er op youtube erg leuk uit!
NvdPlas
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 jan 2019, 12:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Orlando 2020: welke parken zouden jullie aanraden?

Bericht door NvdPlas »

Seaworld Orlando een aanrader. Dure ticketprijs maar geen moment spijt gehad!
annemarieheijboer
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2019, 16:36
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Orlando 2020: welke parken zouden jullie aanraden?

Bericht door annemarieheijboer »

tomhster schreef:
10 jan 2019, 15:50
We hadden een combi-ticket van Discovery Cove, Seaworld, Aquatica en Busch Gardens. Vonden we erg leuk en afwisselend, meer actie en minder zoetsappig dan Disney.
Vraagje: wij willen ook een combi ticket kopen voor Discovery Cove, Seaworld, Aquatica en Busch Gardens. Als ik het goed heb, mag je dan 2 weken onbeperkt naar die parken (behalve Discovery Cove dan). Maar wanneer start dat? Pas op de dag dat je naar discovery cove gaat, of al eerder? Mag je dat zelf bepalen? Wij zijn van 18 april tot en met 27 april in Orlando en willen op 25 april naar Discovery Cove gaan en liefst de dagen er voor naar de andere parken.

Ik hoop dat iemand m'n vraag kan beantwoorden!
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Orlando 2020: welke parken zouden jullie aanraden?

Bericht door tomhster »

Het begint op de dag van je eerste parkbezoek. Wij begonnen in Busch Gardens en gingen daarna naar Orlando.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Orlando 2020: welke parken zouden jullie aanraden?

Bericht door Kletskous »

Wij hadden in 2017 de onbeperkte Seaworld Pass. Daarmee 14 dagen onbeperkt toegang tot Seaworld, Busch Gardens en Aquatica. De prijs (ca. € 125,= p.p.) vonden we aantrekkelijk.
Mijn zoons (destijds 10 en 13) vonden het supervet. Vooral Busch Gardens heeft veel achtbanen waar ze weg van waren en het glijbanenparadijs vonden ze ook geweldig. Vooral die glijbaan waarbij het plankje onder je voeten wegvalt en je naar beneden valt, zeg maar.
We waren toen ook 8-9 dagen in de villa en zijn 2x naar Aquatica geweest, en de andere parken 1x. Helaas hadden we een paar dagen regen, dus toen zijn we niet naar de parken geweest maar gaan shoppen.

We overwegen om dit komend jaar opnieuw te doen. Mijn zoons (nu dus 12 en 15) willen heel graag terug. Bij de Pass via American Estates zit ook Adventure Island Tampa Waterpark, daar zijn we toen niet geweest dus zou nu wel kunnen.
Wat het leuke is, dat die parken ook weer nieuwe attracties hebben.
Seaworld: sinds oktober de nieuwe attractie: Infinity Falls. (Zo’n piranha zeg maar)
Busch Gardens: een nieuwe achtbaan dit voorjaar: Tigris. (En in 2020 komt nog één: Gwazi).
Aquatica: nieuwe glijbaan dit voorjaar: KareKare Curl.
Dus móchten we toch weer voor die pas kiezen, hebben we dit jaar toch nieuwe dingen in die parken.

En we willen eigenlijk sowieso nog wel een ander nieuw park ontdekken. Ik denk Animal Kingdom of Universal Studio’s en misschien nog het nieuwe waterpark Volcano Bay (van Universal). Maar we weten het nog niet zo goed....we hebben maar 8 volle dagen en ik wil nog zoveel doen daar !
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Mariska27
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 05 mei 2019, 10:37
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Orlando 2020: welke parken zouden jullie aanraden?

Bericht door Mariska27 »

wij gaan dit jaar voor het eerst een Disney park bezoeken met attracties. Nu hebben wij kinderen van 10 (meisje die alles durft en van snelheid houdt) en een jongen van 7 (net 120cm). Ze hebben niet een favo disneyfiguur ofzo maar willen wel heel graag een keer naar Disneyland.. Nu we in Orlando zijn dan maar Dinsneyworld bedacht ik mij zo. We zijn 2 volle dagen in Kissimee en wilde 1 dag daarvan gebruiken voor een dag rond de SPrings en de andere dag in een pretpark, maar welke?? geen idee wat leuk is voor deze leeftijd (ik houd zelf nl helemaal niet van pretparken).
1 dag is waarschijnlijk erg kort maar ik ga er al van uit dat het resultaat zowel na 1 als na 2 dagen zal zijn; ik wil nog niet weg, ik ben daar nog niet geweest, etc etc :P

Heel erg bedankt alvast
Mave
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 jan 2019, 13:12
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Orlando 2020: welke parken zouden jullie aanraden?

Bericht door Mave »

Dat is bijna niet te doen om 1 park te kiezen :o

Wij kozen 2 jaar geleden Animal Kingdom, Flight of Passage was geweldig, dat had ik niet willen missen. Op onze 2e dag zijn we naar Universal geweest....2 parken op 1 dag. Als je moet kiezen zou ik dus of AK of Universal (voor het Harry Potter gedeelte) kiezen.
xThara
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 16 feb 2018, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Orlando 2020: welke parken zouden jullie aanraden?

Bericht door xThara »

Mariska27 schreef:
05 mei 2019, 11:10
wij gaan dit jaar voor het eerst een Disney park bezoeken met attracties. Nu hebben wij kinderen van 10 (meisje die alles durft en van snelheid houdt) en een jongen van 7 (net 120cm). Ze hebben niet een favo disneyfiguur ofzo maar willen wel heel graag een keer naar Disneyland.. Nu we in Orlando zijn dan maar Dinsneyworld bedacht ik mij zo. We zijn 2 volle dagen in Kissimee en wilde 1 dag daarvan gebruiken voor een dag rond de SPrings en de andere dag in een pretpark, maar welke?? geen idee wat leuk is voor deze leeftijd (ik houd zelf nl helemaal niet van pretparken).
1 dag is waarschijnlijk erg kort maar ik ga er al van uit dat het resultaat zowel na 1 als na 2 dagen zal zijn; ik wil nog niet weg, ik ben daar nog niet geweest, etc etc :P

Heel erg bedankt alvast
Als ze nog nooit in Disneyland geweest zijn dan zou ik gewoon voor het 'main' park gaan en dus voor Magic Kingdom kiezen. Denk dat je kinderen dat park ook meer in beeld hebben wanneer ze zeggen dat ze 'naar Disney' willen :) . Maar meningen verschillen natuurlijk, toen ik 10 was zelf in alle Disneyparken in Orlando geweest (behalve de waterparken) en afgelopen jaar terug geweest naar Magic Kingdom omdat we ook helaas maar één dag de tijd hadden. Al moet ik zeggen dat ik Epcot ook zéér gaaf vond op mijn 10e, vooral de attractie Test Track 8). Als je kinderen favoriete Disney figuren hadden zou je daar nog naar kunnen kijken, maar je geeft al aan dat ze die niet echt hebben...
Mariska27
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 05 mei 2019, 10:37
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Orlando 2020: welke parken zouden jullie aanraden?

Bericht door Mariska27 »

Tnx Thara en Mave.. het is eigenlijk meer mijn eigen idee.. Als disney Parijs op TV is dan vragen ze of wij alsjeblieft ook een keer gaan.. en nu we toch in Orlando zijn dacht ik; mooi, doen we hier een park. Misschien een beetje naif. Als ik de prijs bekijk voor 1 dag voor ons 4 dan kan ik geloof ik ook een weekend Parijs doen :shock:
En ik zie ons eerlijk gezegd al staan in de rij; uren met de een, daarna uren met de ander omdat hij te klein was voor dat wat zij wilde.. en dat in de warmte.. tijd en ogen te kort.. een hoop gemopper en teleurstelling aan het einde van de dag .. of zie ik het te somber? :roll: :lol:
Of heb ik helemaal verkeerd gekeken?.... zag nl bij 1000 euro voor 1 dag met ons 4? :o
1999: West USA
2008: Florida
2010: West USA http://www.lingetjes-at-westusa.reismee.nl
2012: West USA & Canada http://lingetjesatcanadaandusa.reismee.nl
2018: New York Manhattan
2019: Florida https://lingetjesinflorida.reismee.nl
Mave
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 jan 2019, 13:12
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Orlando 2020: welke parken zouden jullie aanraden?

Bericht door Mave »

Hahaha ik denk dat je het idd vrij somber in ziet maar ik begrijp wat je bedoelt. Je kan soms ook maar beter realistisch zijn en niet te veel verwachtingen hebben.

Een weekend Parijs kan idd altijd, lekker dichtbij :wink: Maar €1000 is wel erg ruim gerekend, je kan even kijken bij undercovertourist of attractionsdirect voor tickets. Verder hoef je natuurlijk niet meerdere malen in de rij te staan, er zijn verschillende mogelijkheden om dat te regelen...fastpass tickets....child swap of hoe zoiets ook heet...
Als je de tickets op voorhand koopt bij bijv. Undercover tourist kan je ze thuis al linken aan je account (my Disney experience) en 30 dagen voor de datum fastpass tickets regelen. Dat scheelt enorm in tijd! Je hebt bij undercover tourist ook een crowd kalender zodat je al een beetje in kan schatten of het druk wordt die dag. Met een goede planning kom je al een heel eind. Als ze op tv Disneyland Parijs geweldig vinden is MK wel het park wat er het meest op lijkt. Maar je kan ook in Amerika naar AK en in Europa naar Disney :lol: :wink:

Ik zou gewoon op You tube filmpjes gaan kijken wat je het leukst vind, je krijgt echt ene goede indruk hoe zo’n park is.

Succes met je beslissing.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer