Government shutdown december 2018.

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Emootje
Amerikafan
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 aug 2014, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Government shutdown december 2018.

Bericht door Emootje »

Met een reis voor de boeg met voornamelijk NP's is dat natuurlijk niet echt een mooi bericht. Gelukkig pas in de zomer maar toch... Blijft een bijzonder fenomeen, zo'n shutdown.
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Government shutdown december 2018.

Bericht door meyem »

Wat bedoel je met NP's?
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Emootje
Amerikafan
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 aug 2014, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Government shutdown december 2018.

Bericht door Emootje »

Nationale Parken.
Bluebonnet
Amerikafan
Berichten: 103
Lid geworden op: 06 aug 2017, 13:57

Re: Government shutdown december 2018.

Bericht door Bluebonnet »

Ik werk met "at risk families" en ik maak me flink zorgen over de komende paar maanden. Mijn families zijn veelal afhankelijk van subsidies en liefdadigheid. Alles wat van de regering komt is nu lastig, zelfs als de plaatselijke kantoren open zijn is er een langere wachttijd omdat meer mensen om hulp vragen en hogerop veel stil ligt.
Liefdadigheid, zoals de food banks, is nu ook een probleem. Sowieso is Januarie een lastige maand omdat mensen minder geven, maar mensen die normaal gesproken net rond komen moeten nu ook naar de food bank omdat ze door hun kleine beetje spaargeld zijn. Dus minder eten en meer mensen die om hulp vragen.

Voor de politici in Washington maakt het weinig verschil of ze een week of 2 weken niet betaald worden. Voor mijn families maakt zelfs 1 dag niet betaald worden een groot verschil. Moeten wachten op hun food stamps betekent geen eten in huis hebben. Moeten wachten op TANF betekent dat ze uit huis gezet worden.

Van de 38 gezinnen waar ik mee werk is er maar 1 die rechtstreeks voor de government werkt, maar veel van de anderen zullen flink problemen krijgen de komende maanden. Mijn families kan het niet echt schelen of die muur er wel of niet komt, ze maken zich meer zorgen over of ze hun kinderen eten kunnen geven en of ze uit huis gezet worden omdat ze de huur niet kunnen betalen. Die muur is een luxe probleem.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Government shutdown december 2018.

Bericht door Old Faithful »

Moeten wachten op TANF
Ik moest het even opzoeken: https://en.wikipedia.org/wiki/Temporary ... y_Families
Groet,

Old Faithful
ANY
Amerika-expert
Berichten: 3032
Lid geworden op: 09 mar 2004, 17:47
Locatie: Ithaca,NY

Re: Government shutdown december 2018.

Bericht door ANY »

Kent iemand hier een ambtenaar in de USA en hoe gaan zij daar mee om?
Als mijn man vorig jaar niet met pensioen was gegaan, zou hij er ook een van zijn. We hebben al met vorige shut downs te maken gehad, maar die duurden nooit zo lang, en hij kreeg erna uitbetaald.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Gast

Re: Government shutdown december 2018.

Bericht door Gast »

Whitestreet
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 22 mei 2017, 23:11
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Government shutdown december 2018.

Bericht door Whitestreet »

Zonde, ziekelijk en zorgelijk.. Dat de parken gesloten zijn is tot daar aan toe, maar dat er mensen zijn die misbruik maken door de wetenschap dat er toch geen park rangers zijn is verontrustend. Ik hoop dat het gauw over is, voor alle betrokken partijen. En de natuur
2018 Florida / 2019 Westkust
Anagram
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 jan 2019, 11:20
Aantal x V.S. bezocht: 33

Re: Government shutdown december 2018.

Bericht door Anagram »

Ik ben onderweg in Mohave een wegblokkade tegengekomen, collega zag dat in Death Valley de campground dicht was. Ik ben vandaag in Grand Canyon NP geweest. Toegang is gratis tijdens de shutdown, maar bv het visitor center is dicht. Als je nu reist: controleer goed wat er open is!!

Bob
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Government shutdown december 2018.

Bericht door Bennogr »

De gevolgen van het stopzetten van de regering voor de ambtenaren. In mijn brokje Amerika (Westchester, even ten noorden van de stad New York) is de plaatselijke Foodbank begonnen met het inzamelen van luiers (!) en andere dingen die mensen in het dagelijks leven nodig hebben (zoals etenswaren).

Overzicht: http://westchester.news12.com/story/397 ... y-shutdown

En soortgelijke berichten over de situatie overal in de VS: van de Huffington Post: https://www.huffingtonpost.com/entry/fe ... I5AmTWhRSo
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
JanVoo
Amerikafan
Berichten: 128
Lid geworden op: 18 mar 2014, 12:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Hilversum

Re: Government shutdown december 2018.

Bericht door JanVoo »

De tijdelijke pauze van de shutdown duurt tot 15 februari. Ik ben benieuwd of ze er nog vóór die tijd uit gaan komen, want ik heb er in de Nederlandse media althans niks mee over gehoord.

Ik ga in maart naar de VS voor SXSW (en plak er een weekje Florida achteraan) dus ga ik nu maar vast m'n ESTA aanvragen. Dan heb ik die hopelijk op tijd binnen voor de shutdown weer verder gaat. Waarschijnlijk is dat een overheidsdienst die gewoon door moet werken, maar toch...
En ik hoop natuurlijk dat ze in maart een definitieve oplossing hebben gevonden...
1997 Memphis (Elvis tour)
2014 Zuid-Westen
2016 Texas
2017 Muzieksteden (Chicago, Memphis, New Orleans, Atlanta, Nashville, Detroit)
2019 SXSW (Austin, TX) + Florida
2022 Noord-Westen
2024 Noord-Oosten (n.t.b.)
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Government shutdown december 2018.

Bericht door GJ »

SXSW, gaaaaaaaaf!!!

ESTA aanvragen lukt ook tijdens de shutdown, heb ik enkele weken geleden ondervonden. Het voordeel van een geautomatiseerd proces is dat computers geen salaris krijgen, haha, dus dat werkt gewoon.

Ik hoop ook dat ze eruit gaan komen, want wij hebben in maart een overstap van 2,5 uur in Houston (naar Cancun) en het zou fijn zijn als immigrations en customs niet meer tijd in beslag neemt dan normaal...
JanVoo
Amerikafan
Berichten: 128
Lid geworden op: 18 mar 2014, 12:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Hilversum

Re: Government shutdown december 2018.

Bericht door JanVoo »

Ja, we gaan daarheen voor onze huwelijksreis! :thumbup:

Nee, ok maar ze hebben officieel 72u om de application te verwerken dus mocht ik onverhoopt toch in een bepaalde steekproef vallen waarbij iemand er handmatig naar moet kijken, dan ben ik iig op tijd :)

Ja, ik hoop het ook dat in ieder geval op 9 maart (onze vertrekdatum) de shutdown voorbij is. Wij reizen namelijk van Schiphol naar Austin, met een overstap op Atlanta. Overstaptijd van 2u15m, dus hopelijk is dat voldoende.
1997 Memphis (Elvis tour)
2014 Zuid-Westen
2016 Texas
2017 Muzieksteden (Chicago, Memphis, New Orleans, Atlanta, Nashville, Detroit)
2019 SXSW (Austin, TX) + Florida
2022 Noord-Westen
2024 Noord-Oosten (n.t.b.)
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Government shutdown december 2018.

Bericht door hemmie »

GJ schreef:
08 feb 2019, 12:06

Ik hoop ook dat ze eruit gaan komen, want wij hebben in maart een overstap van 2,5 uur in Houston (naar Cancun) en het zou fijn zijn als immigrations en customs niet meer tijd in beslag neemt dan normaal...
Afgelopen shutdown zijn heen en weer naar NL vanaf Houston gevlogen, wachttijden waren heel normaal (of zelfs kort). Mijn man vloog in die periode ook nog eens domestic (maar vanaf/naar ander vliegveld in Houston), ook geen lange wachttijden. Viel toen dus erg mee.
Immigrations en customs waren volgens mij sowieso niet het probleem, er waren op sommige vliegvelden wel langere rijen bij de veiligheidscontroles voor vertrek.
Terug in Texas!
JanVoo
Amerikafan
Berichten: 128
Lid geworden op: 18 mar 2014, 12:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Hilversum

Re: Government shutdown december 2018.

Bericht door JanVoo »

Fijn om te weten @hemmie, dat stelt ons nog meer gerust :thumbup:
1997 Memphis (Elvis tour)
2014 Zuid-Westen
2016 Texas
2017 Muzieksteden (Chicago, Memphis, New Orleans, Atlanta, Nashville, Detroit)
2019 SXSW (Austin, TX) + Florida
2022 Noord-Westen
2024 Noord-Oosten (n.t.b.)
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Government shutdown december 2018.

Bericht door GJ »

Inderdaad een hele geruststelling, dank voor de informatie!
Anne-Marie
Amerikafan
Berichten: 108
Lid geworden op: 13 sep 2009, 16:47

Re: Government shutdown december 2018.

Bericht door Anne-Marie »

Ook wij zijn tijdens de shutdown op 29 december heen en op 10 januari terug gevlogen via Houston en hebben nergens iets van gemerkt. We hadden op de heenweg maar anderhalf uur over voor onze overstap, maar dit was geen enkel probleem.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer