Reis AartVV: uitgebreid rondje Denver-Denver 2020.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
AartVV
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 nov 2018, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis AartVV: uitgebreid rondje Denver-Denver 2020.

Bericht door AartVV »

Hallo allen!
Kunnen jullie aub met ons gaan meedenken-corrigeren-aanvullen….

Wij willen in de zomer van 2020 onze eerste grote Amerikareis gaan maken.
Een paar uitgangspunten:
We zijn met zijn tweeën. Man, vrouw. Respectievelijk dan 60 en 55 jaar oud. Goede conditie.
De natuur in is ons ding. Stevige wandelingen maken. Kleine stadjes om sfeer te proeven. Geen grote steden, geen musea.
Gewend om te kamperen. We gaan dus zeker de campgrounds opzoeken. Incidenteel een motel.
We kunnen 4-5 weken weg. Genoeg tijd dus om een paar parken ruim aandacht te geven.
We hebben doelbewust gekozen voor de periode midden juni-midden juli. De dagen zijn dan lang en we kunnen ’s morgens vroeg de drukte voor zijn en ’s avonds ook nog de nodige dingen doen.

Ik heb inmiddels al hééél veel in dit perfecte forum gelezen. Op voorhand al mijn dank aan jullie voor alle posts en reisverhalen! Op basis van deze voorpret is ons concept plan als volgt:

Het wordt sowieso een rondje Denver-Denver ivbm familiebezoek bij mijn broer in Laramie aan het begin en einde van de reis.
We reizen per (full size) SUV

We slaan op onze reis doelbewust South Dakota (Badlands etc) over.
Eerste echte reisdag een lange dag van Laramie naar Red Lodge. Cody alleen op doortocht. Ik steek liever meer tijd in Yellowstone dan in Buffalo Bill achtige sferen en rodeo’s.
Via de Beartooth Scenic Highway naar Yellowstone. Campground nog te bepalen. Wellicht Canyon Campground als centraal punt?
5 overnachtingen in Yellowstone
3 overnachtingen in Grand Teton
Via Vernal en UT 128 naar Moab
3 overnachtingen in Moab/Arches NP (Devils Garden Campground in Arches NP zien te boeken).
Via Capitol Reef (Fruita Campground) en UT 12 naar Bryce.
1 overnachting in Bryce (Sunset CG) en full moon hike op 4 juli
3 overnachtingen in Zion (Watchman CG)
Daarna een nacht aan de North Rim van de Grand Canyon (North Rim CG), gevolgd door Page (Wahweap CG) en Monument Valley (The View CG)
Mesa Verde slaan we over.
Van MV via de Moki Dugway naar Durango of Silverton. In één van beide plaatsen overnachten. Wat bevelen jullie aan?
Via de Million Dollar Highway en Black Canyon viewpoints naar Grand Junction. Daar overnachten (Saddlehorn CG). Daarna door naar Grand Lake en 1 overnachting.
Via de Trail Ridge Road naar RMNP
3 overnachtingen in RMNP (Moraine CG)
Tot slot via Laramie (familiebezoek) weer terug naar Denver.

Ik hoor graag wat jullie aanbevelingen zijn! Komende maanden kunnen we dan nog finetunen waarna het leuke spel begint om vliegreis en auto te boeken, gevolgd door de campings.

1 Amsterdam > Denver > Laramie
2 Laramie (familiebezoek)
3 Laramie
4 Laramie > Red Lodge
5 Red Lodge > Yellowstone
6 Yellowstone
7 Yellowstone
8 Yellowstone
9 Yellowstone
10 Yellowstone > Grand Teton
11 Grand Teton
12 Grand Teton
13 Grand Teton > Vernal
14 Vernal > Moab/Arches
15 Moab
16 Moab
17 Moab > Capitol Reef/Fruita
18 Capitol Reef/Fruita > Bryce
19 Bryce > Zion
20 Zion
21 Zion
22 Zion > Grand Canyon North Rim
23 Grand Canyon North Rim > Page
24 Page > Monument Valley
25 Monument Valley > Silverton
26 Silverton > Grand Junction
27 Grand Junction > Grand Lake
28 Grand Lake > RMNP
29 RMNP
30 RMNP
31 RMNP > Laramie (familiebezoek)
32 Laramie
33 Laramie > Denver-Amsterdam
Laatst gewijzigd door AartVV op 10 jan 2019, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis AartVV: uitgebreid rondje Denver-Denver 2020.

Bericht door Markstaal »

Mooie route en lekker veel tijd ook!

Zelf zou ik kiezen voor 2 nachten Capitol Reef, dit park is erg mooi en er is genoeg te doen. Dit geeft je ook meer tijd voor de mooie UT-12 die tussen Torrey en Bryce ligt.

Van dag 22 tm 28 is het elke dag verplaatsen, hier wat rust inbouwen is ook niet gek. Zeker aangezien jullie op andere plekken ook veel tijd hebben.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis AartVV: uitgebreid rondje Denver-Denver 2020.

Bericht door IngridZw »

Hallo en welkom op het forum. Mooie reis hebben jullie in het verschiet.
Als je van Laramie de snelste weg neemt naar Red Lodge (ik neem aan dat dit de planning is) mis je wel een heel mooi gebied namelijk Bighorn National Forest. Je zou kunnen overwegen om ergens een dag af te halen en de route op te splitsen. Maar dat is een keuze.

Vanaf Moab zou ik eerst Monument Valley aandoen om vandaaruit via de Moki Dugway (zodat je daar later geen omweg voor hoeft te maken) en de prachtige UT 95 naar Capitol Reef te rijden.
En dan vanaf Page de rit naar Durango.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
AartVV
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 nov 2018, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis AartVV: uitgebreid rondje Denver-Denver 2020.

Bericht door AartVV »

@ Ingrid Zw: de route omleggen en Bighorn NF aandoen is een goede tip! Ga ik zeker doen. Ik lees op het forum dat het een geliefde route is.
Jouw voorstel betreffende de route vanaf Moab ga ik zeker ook bekijken.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis AartVV: uitgebreid rondje Denver-Denver 2020.

Bericht door Martin & Marianne »

Prachtige route!
Het zou wel mooi zijn als je de UT95 mee kunt nemen.
Wij reden die weg in 2013. Wij hebben tijdens die reis ook Durango en Silverton bezocht en in Silverton overnacht. Het is veel kleiner dan Durango maar wel heel leuk. Misschien heb je daarvoor iets aan ons reisverslag.
In 2015 waren we in ongeveer dezelfde tijd van het jaar in onder andere de North Rim en in Yellowstone. Misschien heb je ook iets aan dat verslag. Ik zou voor Yellowstone op meerdere campings gaan staan hoewel Canyon wel centraal ligt. Wij kampeerden daar twee nachten in 2017 maar toen hebben we ook nog in de Old Faithful Inn overnacht. Dat is echt een aanrader vind ik. Dat jaar waren we toevallig ook in Laramie. Leuke plaats en heerlijk gegeten daar.

Marianne
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis AartVV: uitgebreid rondje Denver-Denver 2020.

Bericht door tomhster »

Drie overnachtingen in Grand Teton na er al vijf in Yellowstone te hebben gehad zijn er wel veel. Ik zou dan liever zeker 1 nacht extra in de buurt van Bryce zitten. Er zijn daar op rijafstand nog zat andere interessante plekken.
AartVV
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 nov 2018, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis AartVV: uitgebreid rondje Denver-Denver 2020.

Bericht door AartVV »

Dank voor jullie snelle feedback!
Reisverslagen van Marianne ga ik zeker weer doorspitten.

Ik heb alles verwerkt in onderstaand schema.
- Bighorn NF toegevoegd in de route van Laramie richting Yellowstone.
- Eén nacht Yellowstone/Grand Teton ingekort. Totaal nu 7 overnachtingen en 5 volle dagen. Hoe kan ik dit het beste verdelen?
- Route loopt nu van Moab> MV > Capitol Reef. Ik pak dan inderdaad de UT95 mee.
- Meer rust ingebouwd door een extra overnachting in Bryce. Wellicht hier toch één overnachting aanhouden en een extra nacht bij Grand Junction plannen?
- Meer rust ingebouwd door een extra overnachting in Capitol Reef.
- Meer rust ingebouwd door een extra overnachting in Grand Lake.

1 Amsterdam> Denver-Laramie
2 Laramie (familiebezoek)
3 Laramie
4 Laramie > Bighorn National Forest (via Sheridan en A14)
5 Bighorn National Forest > Red Lodge (via A14 en wandeling bij Shell Falls)
6 Red Lodge > Yellowstone (via Beartooth Scenic Highway)
7 Yellowstone
8 Yellowstone
9 Yellowstone
10 Yellowstone
11 Yellowstone > Grand Teton
12 Grand Teton
13 Grand Teton > Vernal
14 Vernal > Moab/Arches ( via Grand Junction en UT128)
15 Moab
16 Moab
17 Moab > Monument Valley
18 Monument Valley > Capitol Reef (via Moki Dugway 261 en UT95)
19 Capitol Reef
20 Capitol Reef > Bryce (via UT12)
21 Bryce
22 Bryce > Zion
23 Zion
24 Zion
25 Zion > Grand Canyon North Rim
26 Grand Canyon North Rim > Page
27 Page > Silverton
28 Silverton > Grand Junction ( via Million Dollar Highway)
29 Grand Junction > Grand Lake
30 Grand Lake
31 Grand Lake > RMNP (via Trail Ridge Road)
32 RMNP
33 RMNP
34 RMNP > Laramie (via Peak to Peak Highway)
35 Laramie (familiebezoek)
36 Laramie > Denver > Amsterdam

Ik hoor jullie graag weer!
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis AartVV: uitgebreid rondje Denver-Denver 2020.

Bericht door IngridZw »

Ik vind het een hele mooie relaxte route. Jullie boffen maar met zoveel dagen.
De extra dag Bryce is wel mooi. Dat geeft je de gelegenheid om meer tijd te besteden aan de UT 12. Genoeg te zien en te doen onderweg. Naast de mooie viewpoints kun je o.a. een wandeling maken naar de Lower Calf Creef Falls en vervolgens even bij Kiva Coffeehouse een stop maken. De Burr Trail RD, een zijweg van de UT 12 kun je ook een eindje oprijden.

Grand Junction zelf is niet bijzonder. We hebben er wel heerlijk gegeten bij een Japans restaurant naast ons hotel. Colorado NM kun je eventueel aandoen als je op weg gaat naar Grand Lake of aan het eind van de vorige dag.

Nog wel een vraagteken bij de laatste dag. Jullie rijden van Laramie naar Denver en gaan diezelfde dag terugvliegen?. Dan heb je nog een lange rit voor de boeg. Het ligt eraan hoe laat de vlucht is, maar vanwege de afstand is het toch wel een risico. Hou altijd rekening met oponthoud vanwege files, autopech etc. En ik spreek uit ervaring.

Voor Yellowstone is het normaal gesproken wel handig als je op meerdere locaties overnacht, maar jullie hebben zoveel tijd dat het ook wel lekker is om op een centrale locatie te blijven zoals Canyon Village of Madison. Eventueel de laatste nacht nog in het zuiden bij Grant Village.
Laatst gewijzigd door IngridZw op 11 jan 2019, 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis AartVV: uitgebreid rondje Denver-Denver 2020.

Bericht door Martin & Marianne »

Grand Lake
Je bedoelt Grant Village denk ik?

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis AartVV: uitgebreid rondje Denver-Denver 2020.

Bericht door IngridZw »

Ja sorry Grant Village natuurlijk. Ik kom met de Grant's in de war. Er zijn er ook zoveel. De één met een t ander weer met een d :P
Ik wijzig het.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
AartVV
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 nov 2018, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis AartVV: uitgebreid rondje Denver-Denver 2020.

Bericht door AartVV »

IngridZw schreef:Nog wel een vraagteken bij de laatste dag. Jullie rijden van Laramie naar Denver en gaan diezelfde dag terugvliegen?. Dan heb je nog een lange rit voor de boeg. Het ligt eraan hoe laat de vlucht is, maar vanwege de afstand is het toch wel een risico. Hou altijd rekening met oponthoud vanwege files, autopech etc. En ik spreek uit ervaring.
Als ik tzt de vliegreis definitief heb geboekt, zal ik inderdaad de planning van de laatste dagen definitief maken (en niet te krap). Omdat ik toch bij familie zit, kan ik gemakkelijk met de vertrektijd spelen. Mijn broer in Laramie vliegt vaak vanaf Denver en zal ook wel adiviseren...
AartVV
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 nov 2018, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis AartVV: uitgebreid rondje Denver-Denver 2020.

Bericht door AartVV »

Kan iemand adiviseren over de mooiste route van Silverton naar Grand Lake (RMNP)? We doen dit in twee dagen.

Ik heb nu gekozen om over Grand Junction te rijden en daar te overnachten op Saddlehorn Campground. Op deze route ook de viewpoints van Blach Canyon meenemen.
Op andere (Amerikaanse) sites lees ik dat ook gekozen wordt voor de route Silverton > Montrose > Gunnison > Monarch Pass > Leadville. Op deze route ergens overnachten.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis AartVV: uitgebreid rondje Denver-Denver 2020.

Bericht door IngridZw »

Een voorstel als je niet naar Grand Junction rijdt:
Onderweg de BCotG NP bij Montrose bezoeken en vervolgens overnachten in Crested Butte. Dit ligt ca een half uur rijden vanaf de hoofdweg bij Gunnison. Wij zijn er niet geweest maar het is een schilderachtig stadje. De volgende dag dezelfde weg terugrijden en via de Monarch Pass en Leadville naar Grand Lake.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis AartVV: uitgebreid rondje Denver-Denver 2020.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben Crested Butte nog niet bezocht maar dat lijkt me zeker een aanrader. Kijk daarvoor eens in het laatste verslag van forumleden Rick en Mandy op www.oldersom.nl.

Wij waren in 2017 in Leadville. Leuke plaats en erg leuk om daar te gaan fietsen.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis AartVV: uitgebreid rondje Denver-Denver 2020.

Bericht door IngridZw »

http://www.dutchmarco.com/

Of reis Marco 2018 dag 4 naar Crested Butte.

* Note als mod (Marco): voor het gemak hierbij de rechtstreekse link van ons dagverslag naar Crested Butte: klik hier.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
AartVV
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 nov 2018, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis AartVV: uitgebreid rondje Denver-Denver 2020.

Bericht door AartVV »

Kunnen jullie aub nog even meedenken met het volgende?
Al jullie adviezen heb ik verwerkt in onderstaande route. Nu dus vanuit Moab naar Monument Valley en via de UT95 en UT 12 naar Capitol Reef en Bryce.
Vervolgens van Bryce naar Zion, naar CG North Rim en Page. Crested Butte toegevoegd als tussenstop op weg naar RMNP.
Ik had gepland om bij de North Rim ’s morgens nog een (korte) hike te doen en dan op het gemak naar Page te rijden. Onderweg Horseshoe Bend te bezoeken. De volgende ochtend Antelope Canyon (lower of X)
Waar ik dan op vastloop, is het stuk van Page naar Durango/Silverton. Dat wordt te lang voor één dag als ik pas einde ochtend vanuit Page kan vertrekken.
Alternatief: is het te doen om op één dag toch in de vroege ochtend de North Rim hike, en vervolgens Horseshoe Bend en Antelope Canyon in de middag te doen? Belangrijk is wel dat er nog goede lichtomstandigheden zijn om de Lower Canyon of (bij voorkeur) Canyon X te fotograferen.
Wat is jullie ervaring?

NB: een extra dag Page inlassen is mogelijk maar dan moet ik elders gaan schrappen. Ik zit nu echt aan het maximum aantal dagen....

1 Amsterdam> Denver-Laramie
2 Laramie (familiebezoek)
3 Laramie
4 Laramie > Bighorn National Forest (via Sheridan en A14)
5 Bighorn National Forest > Red Lodge (via A14 en wandeling bij Shell Falls)
6 Red Lodge > Yellowstone (via Beartooth Scenic Highway)
7 Yellowstone
8 Yellowstone
9 Yellowstone
10 Yellowstone
11 Yellowstone > Grand Teton
12 Grand Teton
13 Grand Teton > Vernal
14 Vernal > Moab/Arches ( via Grand Junction en UT128)
15 Moab
16 Moab
17 Moab > Monument Valley
18 Monument Valley > Capitol Reef (via Moki Dugway 261 en UT95)
19 Capitol Reef
20 Capitol Reef > Bryce (via UT12)
21 Bryce
22 Bryce > Zion
23 Zion
24 Zion
25 Zion > Grand Canyon North Rim
26 Grand Canyon North Rim > Page
27 Page > Silverton
28 Silverton > Crested Butte ( via Million Dollar Highway)
29 Crested Butte > Grand Lake
30 Grand Lake
31 Grand Lake > RMNP (via Trail Ridge Road)
32 RMNP
33 RMNP
34 RMNP > Laramie (via Peak to Peak Highway)
35 Laramie (familiebezoek)
36 Laramie > Denver > Amsterdam
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis AartVV: uitgebreid rondje Denver-Denver 2020.

Bericht door Martin & Marianne »

Als je Antelope Canyon of Canyon X vroeg in de ochtend doet kun je toch nog redelijk vroeg vertrekken uit Page. Zeker voor 11 uur. Dan is de rit naar Durango goed te doen.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis AartVV: uitgebreid rondje Denver-Denver 2020.

Bericht door IngridZw »

Je hebt een overnachting in GC North Rim. Dan kun je op diezelfde (volledige) middag als je vanuit Zion komt toch die dingen doen en zien die je van plan bent aan de GC?. Zo groot is de afstand niet. Dan hoef je dat de volgende ochtend niet te doen en kun je gelijk naar Page rijden. Onderweg Horseshoe Bend en vroeg in de middag Antilope Canyon. Beide afstanden zijn zo'n 200 km, dus tijd genoeg lijkt me.

Je hebt dan mooi de hele dag tijd voor de rit naar Silverton en is dat dilemma opgelost. Onderweg kun je eventueel nog een bezoek brengen aan Durango. Het heeft een mooi historisch centrum en het evenzo historische treinstation is een bezoek waard.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
AartVV
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 nov 2018, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis AartVV: uitgebreid rondje Denver-Denver 2020.

Bericht door AartVV »

Dank weer voor de feedback!
De optie van Ingrid past denk ik goed. Bij aankomst vanuit Zion kunnen we ‘s middags een stukje van de North Kaibab Trail lopen en bij zonsondergang de Bright Angel Trail of Cape Royal Trail.

De volgende ochtend, vóór vertrek naar Page wellicht nog bij zonsopkomst bij Point Imperial zien te zijn.

Point Imperial
The aptly-named highest point on the North Rim overlooks the eastern Grand Canyon and Painted Desert. Point Imperial has long been a favorite park-ranger-recommended spot to photograph a breathtaking sunrise.


Ik zal me verder gaan inlezen over Canyon X (beste lichtomstandigheden, noodzaak tot reserveren etc)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer