Reis Boullie: reisadvies gevraagd (STL-MCO) november 2019.

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Plaats reactie
Boullie
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jan 2019, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis Boullie: reisadvies gevraagd (STL-MCO) november 2019.

Bericht door Boullie »

Hallo allemaal!

Ik en mijn vrouw zijn inmiddels 4x op vakantie naar de VS geweest, telkens in Florida (met als hoogtepunt steeds Walt Disney World).
Onze vakantie dit jaar zal wederom naar de VS zijn, maar het zal iets anders aangepakt zijn deze keer.
Dit jaar gaat mijn moeder namelijk mee, en mijn tegen dan 4 maand oude baby!

We vliegen 28/10 naar Chicago waar we opgepikt worden door mijn schoonzus en haar bijna-echtgenoot om 5u later in hun thuisstad in St. Louis aan te komen. Vliegen op St. Louis is niet echt een optie, vermits de prijs van tickets naar St. Louis een stuk hoger ligt en we sowieso met een overstap zullen zitten (en dus wederom security, opstijgen, landen... Niet leuk en zeker niet leuk voor de baby).

29/10 en 30/10 zullen gevuld moeten worden met lokale bezienswaardigheden (zo is de stad waar Walt Disney opgegroeid is 2u rijden van waar mijn schoonzus woont).
31/10 is het de dag voor het huwelijk (en Halloween), dus deze zal sowieso voorbij gaan aan de voorbereiding en misschien het vieren van Halloween.
01/11 Is het huwelijk.
02/11 Vertrekken we 's morgens richting Orlando.
04/11 komen we 's morgens aan in Walt Disney World waar we onze vakantie 5 dagen later afsluiten.
09/11 Terugvlucht naar huis

Graag had ik van jullie advies gekregen over hoe ik best van St. Louis naar Orlando ga.
We gaan sowieso rijden, om toch nog wat leuke attracties mee te pikken onderweg (en het wel wat eenvoudiger is om met de baby in een auto te rijden dan per trein/vliegtuig). Zo dachten wij aan een bezoekje aan het Shawnee National Forest rond lunchtijd 2/11, maar verder nog niet echt een concreet idee hoe te rijden en waar er handige stops zijn (en leuke plaatsjes om te overnachten op de route).

Ik dank jullie alvast voor jullie input!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4942
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Boullie November 2019: Reisadvies gevraagd (STL-MCO)

Bericht door hemmie »

Als je 2/11 's ochtends vertrekt en 4/11 's ochtends aan wil komen, dan heb je maar 2 dagen om de bijna 15u pure rijtijd af te leggen, lijkt me dat je dan niet echt tijd hebt om ergens te stoppen of ook maar een beetje om te rijden. Zeker niet met een baby, dan lijkt dit me sowieso al best wel een uitdaging.
Terug in Texas!
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Boullie: reisadvies gevraagd (STL-MCO) november 2019.

Bericht door winterpark »

Ik zou inderdaad ook voor kiezen om minstens drie dagen te doen over St Louis naar Orlando.
Maar... Als je die tijd niet hebt, zou ik echt absoluut gaan vliegen. Met Frontier vlieg je rechtstreeks naar Orlando vanaf St Louis. Hier geen ervaring met een baby, maar als je maar twee rijdagen hebt zit er geen enkele vorm van 'rustig aandoen' bij. Bovendien kun je door te gaan vliegen wat langer in Florida zitten.
Wil je echt absoluut gaan rijden, dan kom je langs Nashville (leuke stad!) en Chattanooga (ook leuk, misschien leuk om met de kleine naar het aquarium te gaan). Gainesville in Florida is ook leuk, maar dat ligt maar 2 uurtjes vanaf Orlando.
Boullie
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jan 2019, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Boullie: reisadvies gevraagd (STL-MCO) november 2019.

Bericht door Boullie »

Inmiddels bericht gekregen dat de trouwdatum verzet is naar 02/11. Gevolg wordt dus vliegen van STL naar MCO, omdat we anders op 1 dag bijna 17u (continu) moeten rijden...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer