Reis firsttimeamerika: Camper geboekt, plannen maar!

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis firsttimeamerika (bijna definitief)

Bericht door IngridZw »

Met meer dagen zeker extra tijd voor Yosemity !
In welke periode gaan jullie en mag je met de camper door Death Valley rijden ?
Ook al zijn jullie zijn geen stadsmensen maar Las Vegas is toch wel heel bijzonder. Persoonlijk vind ik één overnachting erg weinig. Zelfs onze kleinzoon van toen 1,5 vond het allemaal heel interessant met al die lichtjes, fonteinen etc. Je zou er voor 2 nachten ook een hotel kunnen reserveren met een mooi zwembad erbij. Ook leuk voor de kleine.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis firsttimeamerika (bijna definitief)

Bericht door stegeman »

Extra dag Yosemite valley en tussen Zion en Las Vegas Valley of fire? We hebben het zelf door wat we lazen hier op forum toegevoegd om te bekijken. Ben er elk geval heel benieuwd naar
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis firsttimeamerika (bijna definitief)

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom een nieuw topic? Nu krijg je allemaal dubbele reacties.
En ja, een extra dag Yosemite.

Marianne
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis firsttimeamerika (bijna definitief)

Bericht door KW1984 »

Zou een extra dag in Yosemite toevoegen en een extra dag in Las Vegas. Dit brengt denk ik wat welkome 'rust' in de route, wat zeker met een peuter prettig is. Wij vonden het met onze dochter van 3,5 heel fijn om ook is een dag niets te hoeven (wel te mogen), iets wat je nu helemaal geen dag hebt volgens mij.

Ook als je geen stadmens bent is Vegas toch wel een beleving. Volgens mij kom je nu redelijk laat aan en moet/wil je de volgende dag weer op tijd weg, dan is er wel heel weinig tijd. Denk toch dat het wel leuk is om daar even rond te slenteren, lichtshows/fonteinen/aquarium etc te bekijken, of inderdaad gewoon ook even te zwemmen ofzo bij de camping/hotel. Maar er zijn natuurlijk ook (een paar) mensen die het verschikkelijk vinden...
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis firsttimeamerika (bijna definitief)

Bericht door Trails »

Een extra dag bij Mammoth Lakes.
Een wandeling bij de mooie meren daar, even door rijden naar Minaret Vista, Hot Creek Geological Site.
En overal lekker rustig!

De Kolob Canyon Road of de Kolob Terrace Road. Beide in Zion maar niet de drukte van de valley.
firsttimeamerika
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 14 mei 2018, 07:56
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis firsttimeamerika: Camper geboekt, plannen maar!

Bericht door firsttimeamerika »

We zijn in Yosemite in september. Dus de meeste watervallen staan droog en we houden niet echt van wandelen, dus ik denk dat Mariposa grove en Yosemite Valley wel genoeg Yosemite zijn. Yosemite lijkt me prachtig, maar ik kom daar liever nog eens langer terug als er watergeweld te zien is.

Las Vegas hebben we bewust een dag afgehaald. Ik gok dat wij 1 rondje strip wel voldoende vinden en de campings klonken in de reviews niet echt geweldig met klein zwembad bijvoorbeeld.
Namaak Parijs/Venetië lijkt me ook niet echt iets voor ons, zoiets zouden we normaal ook vermijden.

Een dag niets moeten zou inderdaad fijn zijn, maar dan niet op een stadscamping maar juist een camping in de natuur. Misschien Mammoth lakes inderdaad. Tenzij het op dan niet warm genoeg is voor het zwembad in september?

Valley of Fire of Kolob ga ik zeker verder over lezen! Dat soort tips zocht ik. De wat kleinere parken met liefst kleinschalige campings met zwembad. Even rust in bouwen.
2015: Mexico
2016: Zuid Afrika
2018: La Palma
2019: Costa Rica en West Amerika
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis firsttimeamerika: Camper geboekt, plannen maar!

Bericht door KW1984 »

Kan me voorstellen dat je dan liever voor een mooiere natuurcamping kiest (of met een fijner zwembad) inderdaad. Persoonlijk zou ik dan wel ergens een nacht aanplakken waar je toch al verblijft in plaats van weer een nieuwe tussenstop, dan heb je echt een rustdag omdat je niet hoeft te verplaatsen etc.

Valley of Fire vond ik erg mooi. Je hebt daar in principe niet heel veel tijd nodig als je die tijd niet hebt (uiteraard kun je er ook wel een hele dag vermaken). Als je de scenic drive rijdt en af en toe ergens een paar rotsen bij de stops langs de weg beklimt dan heb je al een hele mooie indruk! Dit zou je prima kunnen doen op de dag dat je van Vegas naar Zion rijdt.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer