Transfer Road Bear San Francisco

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Transfer Road Bear San Francisco

Bericht door KW1984 »

De lijst van hotels in San Francisco waar je opgehaald kunt worden door Road Bear (transfer) is erg beperkt, en ook erg prijzig (onze datum allemaal ca. € +200 voor een nachtje slapen). Om meer keuze uit hotels te hebben en niet afhankelijk te zijn van transferbusjes/ophaaltijden/enz. heb ik daarom nu het volgende idee:

Bij aankomst op SFO een huurauto ophalen (Alamo, skip-the-counter dus snel weg). Hiermee naar het hotel rijden. De volgende dag kort voor de afgesproken ophaaltijd van Road Bear de rest van het gezin en bagage met de auto afzetten bij Road Bear (wellicht kunnen zij alvast starten met papierwerk, maar ik zag op Google Maps ook een leuk speelpark naast Road Bear). Vervolgens lever ik de auto in bij Oakland Airport en neem een Uber terug naar Road Bear (10 min.).
Indien we de camper pas laat mogen ophalen dan kunnen we de auto ook gebruiken om daarvoor alvast inkopen te doen (Walmart oid). En wellicht mogen we met wat mazzel de camper wel eerder ophalen omdat we niet afhankelijk zijn van de transfer.

Is dat een idee of denk/doe ik te moeilijk?
Vwb kosten maakt het niet uit, want zelf hotel boeken + autohuur + benzine + uber (totaal ca. € 200) is net zo duur als een transferhotel (€ +200).
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Transfer Road Bear San Francisco

Bericht door Trails »

Zo hebben wij dat vorig jaar ook gedaan: Alamo vanaf SFO. We hebben, voor we de camper in San Leandro ophaalden, 3 dagen een auto gehad en hebben een dagje SF gedaan en de noordkant van de baai.
Toen met de auto naar Road Bear met een early pick-up. Na de uitleg alle bagage in de camper en met camper en auto naar Alamo op Oakland Airport gereden. Je moet dan natuurlijk wel met 2 bestuurders zijn.
Het was maar een kort ritje naar Alamo en makkelijk te vinden.

Terug hebben we hetzelfde gedaan in Las Vegas, maar dan in omgekeerde volgorde.

Ook voor volgend jaar doen we het weer zo. We hebben dan een El Monte vanaf Denver en pikken eerst een auto op vanaf het vliegveld.
Nachtje hotel en dan camper ophalen en onderweg naar de eerste camping de auto weer inleveren.
Daar is geen transfer en een auto vinden wij makkelijker en was ook goedkoper. Nu een auto van Avis omdat die op meer plekken zitten in Denver.
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Transfer Road Bear San Francisco

Bericht door covri »

Wij hadden in april een hotel met airportshuttle.
Dagje stad met de Bart.
Volgende dag zijn we met ueber naar een hotel gegaan dat wel ophaal service had van El Monte. Kostte dacht ik 10 dollar.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Transfer Road Bear San Francisco

Bericht door roelb »

KW1984 schreef: Vervolgens lever ik de auto in bij Oakland Airport en neem een Uber terug naar Road Bear (10 min.).
Indien we de camper pas laat mogen ophalen dan kunnen we de auto ook gebruiken om daarvoor alvast inkopen te doen (Walmart oid). En wellicht mogen we met wat mazzel de camper wel eerder ophalen omdat we niet afhankelijk zijn van de transfer.

Is dat een idee of denk/doe ik te moeilijk?
Vooral die rit op en neer naar het vliegveld snap ik niet. Je kunt toch ook, zoals @Trails aangeeft, rustig de camper oppikken en daarna met beide voertuigen achter elkaar aan richting de autoverhuurder rijden om de auto in te leveren? Scheelt je een Uber ritje..
Nick39
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 14 mar 2016, 15:41
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Transfer Road Bear San Francisco

Bericht door Nick39 »

De vraag is of het je echt wat oplevert voor één nacht. Lijkt mij persoonlijk een hoop gedoe. Bovendien kregen wij een paar dagen voor het ophalen van de camper bericht dat Road Bear ons om 8 uur al zou ophalen. Maar goed, dat is geen garantie natuurlijk. :D

Als ik het opnieuw zou mogen doen, zou ik weer een hotel uitzoeken uit de lijst van Road Bear die ook een transfer vanaf het vliegveld heeft. 's avonds in de buurt van het hotel wat eten, beetje uitrusten en de volgende dag lekker fris op pad.
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Transfer Road Bear San Francisco

Bericht door KW1984 »

Dat is mazzel, al om 8 uur! Maar dat is inderdaad geen garantie.

Ik vind het gedoe wel meevallen, auto ophalen is zo gedaan, alleen het wegbrengen is even onhandig. Helaas enig bestuurder, dus achter elkaar aanrijden is geen optie. Maar Oakland Airport is vlakbij, dus is in principe zo gedaan.

Dag de stad in zullen we niet doen, vooral even rustig aan doen voordat we de camper ophalen. Maar wellicht even ergens ontbijten of alvast een boodschap doen kan dan wel.

Vind het vooral prettig om flexibel te zijn in het geval we toch een late(re) transfer hebben. En die transferhotels zijn gewoon schreeuwend duur, de goedkoopste 200, maar een gemiddelde al 250 (hopelijk daalt dat nog!).

Ik heb nu voor beide situaties iets geboekt, alles annuleerbaar tot kort van te voren. Dus ik blijf waarschijnlijk nog even wikken en wegen.

Dank voor het delen van jullie ervaringen tot zover!
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Transfer Road Bear San Francisco

Bericht door Trails »

Als je verder niks wilt doen/zien en redelijke hotels in de lijst van je verhuurder hebt en als die shuttle service aanbieden dan zouden wij dat misschien ook doen.
Vorig jaar wilden we maar 1 dag San Francisco doen/zien en de andere dag Muir Woods, Mt. Tamalpais en Point Reyes.
Aan het einde wilden we een appartement op de strip en overdag naar Mt. Charleston. Dat gaat allemaal beter met een auto.
Wij vonden het iig ideaal hoe we het vorig jaar hadden gedaan.

Komt bij dat wij er een pest hekel aan hebben om van anderen afhankelijk te zijn (te veel negatieve ervaringen). En dan betalen we misschien wat meer om met een auto nog lekker wat boodschappen te kunnen doen voor we de camper op kunnen halen.
El Monte heeft in Denver geen shuttle service dus nu moesten we ook voor eigen vervoer zorgen.
Nogmaals, voor ons werkt dit zo het prettigst.

Maar een ander wil misschien niet zelf nog met een auto even voor/achter de camper moeten rijden.
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 658
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Transfer Road Bear San Francisco

Bericht door Elendan »

We gaan volgende jaar ook naar SFO en zullen na de eerste 2 nachten pas de camper ophalen. Ik heb de adressen van de transferhotels opgezocht en ga met een uber van ons eigen hotel (goedkoper :)) naar het dichtstbijzijnde transferhotel.
Maar mocht autohuur tegen die tijd zo goedkoop zijn dat ik er net zo goed een auto bij kan huren voor twee dagen, dan doe ik dat. Ik heb bewust een hotel geboekt waar je gratis je auto kunt parkeren. Ben op deze manier nog flexibel. Rit na aankomst van luchthaven naar hotel in centrum SFO moet je ook betalen en als autohuur goedkoper uitvalt, dan huur ik een auto. Toch net iets makkelijker voor ons dan.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Transfer Road Bear San Francisco

Bericht door Marenko »

Wij huren al jaren een auto aan het begin en einde van de reis. Aan het begin omdat je dan onafhankelijk bent, je kunt na aankomst nog ergens iets gaan eten of zo, en zit niet vast aan je AirPort hotel. De volgende dag kun je vaak al vroeg de camper halen, omdat je niet afhankelijk bent van de shuttle van Roadbear. En zo kun je al vroeg op pad.
Bij het inleveren halen we de auto de dag ervoor al op. We gaan dan vaak vroeg inleveren, en kunnen zo dus ook weer vroeg weg bij RB en zijn niet afhankelijk van hun shuttle service.
Qua kosten is vaak goed te doen, en als je een taxi zou moeten nemen ben je misschien nog wel goedkoper uit.
Gast

Re: Transfer Road Bear San Francisco

Bericht door Gast »

Dit jaar zijn wij in juni met een camper van Roadbear vanuit San Leandro (SF) op pad geweest.
Thuis via internet een taxi geregeld met http://www.supershuttle.com Geef je vluchtnummer op en er staat een auto voor je klaar.
Deze heeft ons naar het hotel in San Leandro gebracht, "The Marina Inn".
De volgende morgen met de gratis shuttle service al om 08:00 uur bij Roadbear afgezet.
Prima hotel, waar je gratis fietsen mag gebruiken en je langs de baytrail kunt fietsen,
heerlijk na al die tijd in het vliegtuig.
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Transfer Road Bear San Francisco

Bericht door KW1984 »

Dank voor het delen van je ervaring. Dat hotel kost op onze datum € 230, en supershuttle lijkt ook prijzig. Ik heb nu het Radisson Hotel in Oakland geboekt voor € 130 en voor € 45 een Standard SUV bij Alamo. Totaal € 175 waarbij we het gemak van een auto tot onze beschikking hebben (ookal is het maar voor een korte tijd waarschijnlijk). Denk toch dat dit onze voorkeur heeft. Blijf echter wel in de gaten houden of ik nog andere hoteldeals vindt (o.a. de hotels met een shuttle van Road Bear).

Hoe verliep bij jullie trouwens het ophalen bij Road Bear? Hoe laat mochten jullie ophalen en hoe lang waren jullie bezig bij RB?
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Gast

Re: Transfer Road Bear San Francisco

Bericht door Gast »

We kregen enkele dagen vooraf een email van RB met de vraag hoe laat we langs wilden komen (andere jaren hebben we altijd even gebeld).
Wij stelden 8:00 voor en dat was prima. Alle gegevens hebben we van te voren via de (beveiligde) RB website doorgegeven, vraag hiervoor je boekingscode bij je reisorganisatie.

Bij aankomst bij RB de uitleg en papieren, klaar binnen een uur. Prima RB vestiging. Vergeet niet bij binnenkomst direct links naar de ruilhoek te gaan, daar vonden wij een prima bbq, wasmiddel en wc-papier. Na afloop van onze reis natuurlijk ook weer wat spulletjes teruggebracht.
Voor ons na 2 maal huur bij Moturis en 3 maak RB volgende keer gewoon weer Roadbear. Zeer tevreden.
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Transfer Road Bear San Francisco

Bericht door KW1984 »

Ok, dan hoop ik ook op zo'n mailtje, en anders bellen we natuurlijk zelf even een paar dage van te voren. De online check-in hebben we nu alvast gedaan.

De ruilhoek gaan we zeker even bekijken, zou mooi zijn als daar wat nuttigs ligt.

Hebben jullie ook campingstoelen bijgehuurd? En/of weet je hoe de kwaliteit daarvan is? Zelf twijfel ik nog over huren of zelf kopen (Walmart oid).
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Transfer Road Bear San Francisco

Bericht door covri »

@KW1984

Als je het all inclusive pakket hebt zitten de stoeltjes erbij in.
Vorig jaar hadden we een El Monte camper. Daar zitten geen camping stoeltjes bij. Bij het verhuur station gevraagd en kregen gratis 2 stoeltjes mee.

Vragen kun je altijd toch. Zijn genoeg mensen die de stoeltjes kopen en in de camper laten liggen.
Paar jaar geleden hebben we stoeltjes gekocht (hadden een wegbreng camper van El Monte). Ik dacht rond de 10 dollar bij Wal-Mart.

En in de ruilhoek zouden ze misschien ook kunnen staan?
Gast

Re: Transfer Road Bear San Francisco

Bericht door Gast »

Wij hadden de stoeltjes al bij de reservering van de camper meegehuurd (camper gehuurd via askja.nl, dus eigenlijk via travelhome.nl).
Stoeltjes zagen er netjes uit, waren net nieuw, was ook het begin van het seizoen, mei, juni. Er ligt ook een uitklaptafel in de camper, achter het buitenluik onder het bed. Prima om met de stoeltjes en tafel lekker buiten te eten en daarna een vuurtje te stoken :thumbup: .
mabelcobv
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jun 2018, 14:52
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Transfer Road Bear San Francisco

Bericht door mabelcobv »

@KW1984

Wij doen in juli 2019 precies hetzelfde, auto bij Alamo SFO gehuurd (via skip the counter) dan naar hotel in San Leandro (Marina Inn). Volgende dag auto inleveren op Oakland Airport en met Uber naar RoadBear.

Ik ben benieuwd hoe het gaat verlopen.

Alvast veel plezier!
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Transfer Road Bear San Francisco

Bericht door Marenko »

Als je bij Roadbear stoeltjes achter laat gaan deze gewoon in de verhuur en komen niet bij de spullen te staan in de weggeefhoek :wink:
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Transfer Road Bear San Francisco

Bericht door KW1984 »

mabelcobv schreef:@KW1984

Wij doen in juli 2019 precies hetzelfde, auto bij Alamo SFO gehuurd (via skip the counter) dan naar hotel in San Leandro (Marina Inn). Volgende dag auto inleveren op Oakland Airport en met Uber naar RoadBear.

Ik ben benieuwd hoe het gaat verlopen.

Alvast veel plezier!
Als ik er aan denk dan zal ik mijn ervaring nadien even delen :wink:
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Transfer Road Bear San Francisco

Bericht door KW1984 »

covri schreef:@KW1984

Als je het all inclusive pakket hebt zitten de stoeltjes erbij in.
Met de vroegboekkorting hadden we wel de inventarissen en preparation inclusief (is volgens mij geen all inclusive) maar daar zitten geen stoeltjes bij. Met het online inchecken kon ik ze wel aanvinken a $ 9 dollar p.p.

Ik kijk tzt even of ik vooraf online bij Walmart kan bestellen voor een aardige prijs (samen met de andere boodschappen), en anders kan ik ze wellicht altijd ter plekke nog huren (of ergens anders kopen).

Nb. En slim van RB om de gratis retour ontvangen stoeltjes gewoon in de verhuur te doen :clap:
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer