Plaats voor twee nachten aan Oregon coast

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
thefreeze
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 06 jan 2008, 21:47
Aantal x V.S. bezocht: 20

Plaats voor twee nachten aan Oregon coast

Bericht door thefreeze »

Voor onze zomervakantie beginnen we in San Francisco, dan rijden we naar Fort Bragg, dan Crescent City en dan daarna langs de kust omhoog met als hoogste punt Portland. Daarna trekken we door Oregon en via het binnenland (Bend - Crater Lake - Lassen) weer naar beneden. We zijn al best ver met plannen!

Tussen Crescent City en Portland zoeken we een plaatsje dat leuk genoeg is om twee nachten te blijven. Iemand een tip? We hebben nu Newport gekozen maar dat was meer omdat het lekker op de route lag.
1995 + 2008 West, 2010 + 2011 Florida, 2012 West, 2013 FL, 2014 NY / FL, 2015 TX / FL, 2016 TX - LA - MS / FL, 2017 Vegas / FL / FL, 2018 FL / FL, 2019 CA/OR/NV, 2022 zomer FL, 2022 herfst FL/CA/NV, 2023 West
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Plaats voor twee nachten aan Oregon coast

Bericht door KW1984 »

Wij maken in juni hetzelfde rondje. Omdat er toch wel veel te zien/doen is langs de kust kiezen wij er (vooralsnog) voor om op drie verschillende plekken te overnachten. Eerst zitten we nabij Coos Bay (o.a. Oregon Dunes), dan nabij Lincoln City (o.a. Kite Festival) en tot slot nog Cannon Beach / Astoria. Van daaruit gaan we dan door naar Portland. Maar we zijn er nog niet geweest, gelukkig hebben we een aantal zeer ervaren forumleden in deze regio... :wink:
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Plaats voor twee nachten aan Oregon coast

Bericht door Almere vak V »

Er zijn genoeg leuke plaatsen te vinden langs de kust. Newport, Depoe Bay, Coos Bay (niet echt aan de kust...) of Lincoln City. Maar als je wilt blijven overnachten zou ik absoluut voor Cannon Beach gaan. Super leuk plaatsje. Paar verdomde goeie restaurants. Leuke plekken om te slapen. Fantastisch strand en Haystack Rock is echt gaaf om te bekijken. Zeker in de zomer. Mooi weer, kampvuurtje, BBQtje aan. Wat wil je nog meer??
Gebruikersavatar
thefreeze
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 06 jan 2008, 21:47
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Plaats voor twee nachten aan Oregon coast

Bericht door thefreeze »

Dat klinkt me als muziek in de oren! Dank voor de tip!
1995 + 2008 West, 2010 + 2011 Florida, 2012 West, 2013 FL, 2014 NY / FL, 2015 TX / FL, 2016 TX - LA - MS / FL, 2017 Vegas / FL / FL, 2018 FL / FL, 2019 CA/OR/NV, 2022 zomer FL, 2022 herfst FL/CA/NV, 2023 West
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Plaats voor twee nachten aan Oregon coast

Bericht door KW1984 »

Crescent City naar Cannon Beach is via de kust wel dik 7 uur rijden, en dat zonder stoppen. Dus of je dan nog (veel) tijd hebt om onderweg iets te bekijken...
Als je de mogelijkheid hebt dan zou ik dus nog een tussenstop inplannen (b.v. halverwege).
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Plaats voor twee nachten aan Oregon coast

Bericht door Almere vak V »

Ligt er heel erg aan wat je onderweg wilt doen en zien. Ik ken mensen die inderdaad in de auto stappen en van a naar b in minder dan 7 uur rijden. Ik ken ook mensen die 3 weken over dit stuk hebben gedaan. Die vonden het helemaal geweldig en hebben zo ongeveer bij elke bocht gestopt om weer een foto te maken van hoe geweldig de zee op de rotsen sloeg. Zelf zit ik er denk ik een beetje tussenin. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik na 3 bochten wel gewend ben aan het uitzicht en daar niet elke keer voor hoef te stoppen..

Maar, als je mooi op tijd aanrijdt. Kan je onderweg een paar keer stoppen. Een hapje eten en genieten van de omgeving en tegen de avond aankomen in Cannon Beach.
Gebruikersavatar
Roosuithoorn
Amerikafan
Berichten: 336
Lid geworden op: 04 aug 2012, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: Plaats voor twee nachten aan Oregon coast

Bericht door Roosuithoorn »

Cannon Beach was één van de hoogtepunten van onze laatste vakantie. Wat een prachtig strand! Je hebt er hele leuke B&B's, kleinschalige hotels en restaurants. 'S avonds worden er vuurtjes gestookt op het strand wat ook weer een leuke sfeer geeft.
Ik moet wel zeggen dat je mazzel moet hebben. Wij hadden stralend zonnig weer, maar er hangt vaak ook in de ochtend een flinke mistlaag aan de kust.
Bij deze de link naar mijn blog van die dag: https://washingtonoregon.blogspot.com/2 ... beach.html
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
Saskia45
Amerikafan
Berichten: 289
Lid geworden op: 19 okt 2016, 13:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Plaats voor twee nachten aan Oregon coast

Bericht door Saskia45 »

Wij zijn afgelopen zomer langs de kust naar het zuiden gereden.
Vanuit Portland via Cannon Beach naar Newport, overnacht in Newport, vervolgens overnacht in Bandon en daarna naar Crescent City.
Cannon Beach vonden ook wij erg leuk, hoewel het mistig en fris was.
Newport vonden we niet bijzonder op zich; Bandon vonden we wel leuk. Knus, eten bij Tony's crabshack en overnacht bij Lamplighter Inn.
De kust is fantastisch; met twee overnachtingen is er ook voldoende tijd voor stops, een korte wandeling en bijv. tidepools bekijken.

Oh en nog een algemene tip: zorg dat je niet op een maandag in Portland bent. De winkels gaan pas later open en het leven in de stad komt dus pas later op gang. Wij waren er wel op een maandag en vonden het in eerste instantie zo tegenvallen.... missertje in onze planning :roll:
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Plaats voor twee nachten aan Oregon coast

Bericht door Marenko »

Wanneer gaan jullie? Wij gaan vanaf Portland naar beneden langs de kust. Ik ben nog bezig met plannen, en wij zoeken natuurlijk campings :wink:
In ieder geval gaan we in de buurt van Cannon Beach staan. En ergens bij Redwood np of state parks. Maar goed was even benieuwd wanneer jullie daar zijn :wink:
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Plaats voor twee nachten aan Oregon coast

Bericht door KW1984 »

Wij hebben (vooralsnog) de volgende campings langs de kust gekozen (voor a.s. juni), wellicht heb je/jullie er iets aan:

- RV Resort at Cannon Beach (loopafstand strand/dorp)
- Sea & Sand RV Park Depoe Bay (aan strand, hadden liever op Devils Lake gestaan, is helaas vol Summer Kite Festival)
- William M. Tugman SP campground (simpel, dichtbij Dunes)
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Gebruikersavatar
thefreeze
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 06 jan 2008, 21:47
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Plaats voor twee nachten aan Oregon coast

Bericht door thefreeze »

Marenko schreef:Wanneer gaan jullie? Wij gaan vanaf Portland naar beneden langs de kust. Ik ben nog bezig met plannen, en wij zoeken natuurlijk campings :wink:
In ieder geval gaan we in de buurt van Cannon Beach staan. En ergens bij Redwood np of state parks. Maar goed was even benieuwd wanneer jullie daar zijn :wink:
Hoi Marja! Wij gaan in de zomer. Fort Bragg op 30 juni en dan twee noordelijkere stops op 1 en 2 juli.
1995 + 2008 West, 2010 + 2011 Florida, 2012 West, 2013 FL, 2014 NY / FL, 2015 TX / FL, 2016 TX - LA - MS / FL, 2017 Vegas / FL / FL, 2018 FL / FL, 2019 CA/OR/NV, 2022 zomer FL, 2022 herfst FL/CA/NV, 2023 West
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Plaats voor twee nachten aan Oregon coast

Bericht door Franciscus »

thefreeze schreef: Tussen Crescent City en Portland zoeken we een plaatsje dat leuk genoeg is om twee nachten te blijven. Iemand een tip? We hebben nu Newport gekozen maar dat was meer omdat het lekker op de route lag.
Moet het perse een plaats voor 2 nachten zijn? Misschien is het beter de route in stukken te hakken en 2 keer een nacht te doen. Wij vonden de kustweg prachtig maar ook best vermoeiend. Veel bochten, veel verkeer met redelijk wat oponthoud in de dorpen. Onze gemiddelde snelheid was niet hoog. Bovendien is er onderweg heel veel te zien!

Voor de mensen die een camping op de route zoeken kan ik Beachside State Recreation Side aanraden. Kleinschalig, superschoon sanitair en je loopt vanuit de camping het strand op. Heerlijk.

Voor de mensen die van hamburgers houden; stop in Waldport bij Chubby's. Echt heerlijke hamburgers verkocht van uit een verbouwde bus, picknickbanken om op te zitten.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3843
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Plaats voor twee nachten aan Oregon coast

Bericht door Georgie »

Wij slapen in Bandon in het Bullards Beach State Park.
In Newport slapen we in het South Beach State Park
En in Nehalem Bay/Rockaway Beach slapen we bij Kelly Brighton's Marina, geen groot RV park maar een crabbing & fishing company waar je ook mag staan met de RV. Erg leuk!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
jess85
Amerikafan
Berichten: 304
Lid geworden op: 14 jan 2012, 22:10

Re: Plaats voor twee nachten aan Oregon coast

Bericht door jess85 »

Wij deden de kustlijn in 2017.
Onze leukste overnachting was een cottage aan het strand in gold beach. Dat is iets boven crescent city.
Lekker gegeten bij spinners die daar vlakbij is.

https://tjvscaliforniaoregon.blogspot.c ... =false&m=1

Daarna gekampeerd op beverly beach cg. Bij newport.
Onderweg walvissen gespot. En yaquina is de moeite om tide pools te zien. Lekker gegeten bij szabo's, een leuk familie restaurantje typisch amerikaans. Een van de lekkerste steaks ooit in usa gegeten daar.

Cannon beach was idd adembenemend. Zijn er eerst bij slecht weer geweest. Dat was minder. Dan speciaal teruggekeerd dag erna omdat het goed weer was voor zonsondergang. Ons niet beklaagd.

Goonies tour in astoria was ook heel leuk.

Enjoy
Grts
Lees en volg onze reisverhalen via
http://www.tj2travel.com
Bekijk onze videoverslagen via
https://www.youtube.com/user/b69051jr/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer