NYC combineren met Long island in mei?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
leo1nie
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 jul 2018, 19:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

NYC combineren met Long island in mei?

Bericht door leo1nie »

Hoi allemaal!
Eind mei hebben m’n vriend en ik 2 weken vakantie en willen we graag naar New york. Ik ben er al 2 keer geweest, hij nog nooit! Nu wilde ik het graag combineren met iets, wat niet al te veel reizen/gedoe is. Ik dacht zelf aan de Hamptons/ long island, maar misschien hebben jullie nog andere leuke ideen! We zouden graag of lekker chillen (strand achtig, als t weer dat toelaat) of mooie natuur bezoeken :)
Heeft iemand ervaring met 2-3 nachten de Long island, en in mei? Kan je er goed relaxen maar is er ook wel íets te doen of is het saai en uitgestorven?

Alvast super bedankt!

Groetjes Leonie
Laatst gewijzigd door leo1nie op 07 jan 2019, 08:47, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 795
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: New york combineren ?

Bericht door tomaat85 »

Leuk hoor, mooie vooruitzichten. Vooraf, er zijn hier "forummers" die 2 weken alleen NY nog aan de korte kant vinden :wink: Dat gezegd hebbende, er staat hier in het NO veel over "kleine" rondjes maar afhankelijk van het gewenste aantal dagen NY is er best wat mogelijk hoor. De Hamptons ken ik alleen van de film dus kan ik iig niets over zeggen. Je zou kunnen kijken of je naar Washington kan, ideaal zou dan zijn heen vliegen op de ene stad en vertrek vanaf de andere. De reis ertussen kan op meerdere manieren. Maar je kan ook in een paar dagen op en neer naar de Niagara Falls rijden en weer terug (via de Finger Lakes, hoop leuke plekken onderweg). Je kan ff op en neer naar Cape Cod, Boston etc...Mogelijkheden genoeg. Maar wat jullie "reizen/gedoe" vinden weet ik natuurlijk niet :wink: Ik zou zeggen lees "ff" het Noordoosten hoofdstuk en de inspiratie komt vanzelf :D . Veel besliswijsheid gewenst
Grote Amerika fan
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: New york combineren ?

Bericht door Ruud2004 »

Ik ben zo'n forummer die aan drie dagen NYC genoeg had. Je kan zeker een mooie trip maken richting het noorden. Vwb natuur zijn de White Mountains zijn goed te berijden. Wil je strand, zou ik zuidelijk afzakken.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
leo1nie
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 jul 2018, 19:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: New york combineren ?

Bericht door leo1nie »

tomaat85 schreef:Leuk hoor, mooie vooruitzichten. Vooraf, er zijn hier "forummers" die 2 weken alleen NY nog aan de korte kant vinden :wink: Dat gezegd hebbende, er staat hier in het NO veel over "kleine" rondjes maar afhankelijk van het gewenste aantal dagen NY is er best wat mogelijk hoor. De Hamptons ken ik alleen van de film dus kan ik iig niets over zeggen. Je zou kunnen kijken of je naar Washington kan, ideaal zou dan zijn heen vliegen op de ene stad en vertrek vanaf de andere. De reis ertussen kan op meerdere manieren. Maar je kan ook in een paar dagen op en neer naar de Niagara Falls rijden en weer terug (via de Finger Lakes, hoop leuke plekken onderweg). Je kan ff op en neer naar Cape Cod, Boston etc...Mogelijkheden genoeg. Maar wat jullie "reizen/gedoe" vinden weet ik natuurlijk niet :wink: Ik zou zeggen lees "ff" het Noordoosten hoofdstuk en de inspiratie komt vanzelf :D . Veel besliswijsheid gewenst
Dank voor de reacties alvast! Ik wilde dus eigenlijk niet vliegen tussendoor (dat is “gedoe” ;-)) en door de werelddealweken is een ticket met KLM nu 400, dat is alleen maar 1 bestemming..
niagara ben ik geweest en zou ik met hem wel graag heen willen, vond het alleen zo lang rijden voor alleen een trippie daarheen. Ik ga even lezen en verder kijken!
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: New york combineren ?

Bericht door Bennogr »

Kijk bij http://web.mta.info/mnr/html/getaways.htm reisjes met plaatselijke treinen naar verschillende bestemmingen, zelfs met een overnachting. Kijk vooral naar "Walkway over the Huson" lopen over een oude spoorbrug hoog boven de rivier.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 795
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: New york combineren ?

Bericht door tomaat85 »

Als je van NYC naar de Falls gaat met de auto kan dat in 1 dag als je wilt. Dan is het idd een lange rit. Maar je kan er 2 of 3 etappes van maken (heen anders dan terug) bv 6 nachten NY, 2 of 3 nachten richting de Falls, nachtje Falls en dan 2 of 3 nachten terug naar NYC.
je zou in ons verslag kunnen zien of je inspiratie krijgt maar houdt voor ogen dat het geen literair hoogstandje is :o (http://85tomaat.blogspot.com/2014/09/amish.html).
Martin&Marianne hebben erg leuke reisverslagen die je zeker moet lezen maar er zijn er zeker meerdere forummers die hele leuke en leerzame verslagen hebben hoor!
Grote Amerika fan
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: New york combineren ?

Bericht door tomhster »

Cape cod is bij een beetje mooi weer echt heel leuk. Daar zou ik zo een week kunnen verblijven. Dat is ook goed te berijden vanuit New York. Je kunt bovenlangs of de ferry nemen vanaf het verste puntje boven de Hamptons. Daar schijnt trouwens niet zoveel te zien te zijn, alles gebeurt er op privé terrein. Montauk is de uitzondering, maar is officieel net geen Hamptons als ik het goed heb.
leo1nie
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 jul 2018, 19:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: NYC combineren met hamptons in mei?

Bericht door leo1nie »

Thanks voor alle tips so far! White mountains en cape cod ziet er beiden supermooi uit, maar is echt iets te ver voor wat ik had gewild. Niagara valt om die reden ook af (tenzij we nog besluiten te gaan vliegen maar ik denk het niet). Ik ben me aan het focussen op de hamptons/long island, ik lees gemengde verhalen; Sommigen zeggen saai maar sommigen geven aan leuk voor een paar dagen. Wat zijn jullie ervaringen?
Laatst gewijzigd door leo1nie op 07 jan 2019, 08:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: NYC combineren met hamptons in mei?

Bericht door Bennogr »

Waarom Long Island? Langs de Hudson rivier zijn mooie gebieden en parken (en 'outlet malls') Plus vele restjes uit de Nederlandse tijd, ruwweg 1620 - 1664.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 795
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: NYC combineren met Long island in mei?

Bericht door tomaat85 »

Goeie tip van Benno. Wij hebben de wandelbrug over de Hudson afgelopen mei over gefietst, erg leuke omgeving en super vet om die oude brug in zijn volle Glory te zien en over te steken. We hebben in de omgeving 2 overnachtigen gehad en op onze “hele dag” dus gefietst. We hadden in Phoughkeepsie nog wel een dagje willen doorbrengen om bv ook nog een wandeling te doen. En je kan vanuit NY met de trein op n neer (wij hebben het met de auto gedaan maar de snelweg vermeden en dat was ook erg leuk)
Grote Amerika fan
leo1nie
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 jul 2018, 19:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: NYC combineren met hamptons in mei?

Bericht door leo1nie »

Bennogr schreef:Waarom Long Island? Langs de Hudson rivier zijn mooie gebieden en parken (en 'outlet malls') Plus vele restjes uit de Nederlandse tijd, ruwweg 1620 - 1664.
Wat voor plekken zou je daar aanraden? Leuk, ik ga me er in verdiepen!
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: NYC combineren met Long island in mei?

Bericht door Bennogr »

Kijk op de MTA website (hierboven). Van alles te bezoeken. Voordeel dat je niet hoeft te rijden, tenzij je dat absoluut wilt.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer