Dure hotels westen!

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
bartensharon
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 aug 2012, 00:21
Aantal x V.S. bezocht: 12

Dure hotels westen!

Bericht door bartensharon »

Het is een jaar of 8 geleden dat wij voor het laatst in de usa geweest zijn. Nu zouden we graag in de zomer gaan met onze kids (7 en 4). Sowieso zijn de rechtstreekse vliegtickets al ontzettend duur maar we schrokken ook enorm van de hotelprijzen. Toen betaalden we gemiddeld 100€ per nacht, maar nu gaan de prijzen vanaf €200. Als ik op sites als booking.com of expedia kijk maar ook op de hotels zelf. Hebben we niet eens bij hele dure gekeken, maar gewoon bij motel 6 of super 8. Klopt het dat de prijzen zo gestegen zijn? We willen zooo graag weer gaan, maar op deze manier is het geen haalbare kaart meer ...
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Dure hotels westen!

Bericht door SanFran »

Vooral op de toeristische plekken zijn de prijzen in het zuidwesten inderdaad heel erg gestegen. Wij gaan soms 30/40 minuten rijden van een toeristische locatie zitten. We vinden het autorijden niet erg, en de benzine is in Amerika spotgoedkoop in vergelijking met Nederland. Dit scheelt soms wel erg qua prijs van een hotel.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Dure hotels westen!

Bericht door KW1984 »

Ik vrees dat het inderdaad zo is bartensharon. Was mij ook opgevallen, en velen met ons denk ik. Voor hele basic hotels betaal je zo € 150-200, ook buiten het 'hoogseizoen'. Voorheen kon dat voor veel minder, zeker met Hotwire/Priceline destijds (dat lijkt nu ook veel minder aantrekkelijk).

Wij hebben ook een tijdje naar een reis in het Zuiden/Zuidoosten gekeken. Daar vond ik de hotelprijzen veel schappelijker. Daar kun je over het algemeen voor € 100 nog prima hotels boeken (uitzonderingen daargelaten). Je zou dus kunnen overwegen om die kant op te gaan.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Dure hotels westen!

Bericht door Tipsy_1 »

Ik betaal tegenwoordig toch ook gemiddeld rond de 150 dollar per nacht voor een hotel, buiten het hoofdseizoen en dat in de meeste regio's van de VS.
Vroeger zat ik rond 100 dollar per nacht (ik maak altijd zo een excel om een gemiddelde te berekenen) :lol: of soms zelfs nog goedkoper.

Nu er zijn nog altijd goedkope motels hoor, bvb de Alamo Inn aan de extra terrestrial highway kost nog altijd gewoon maar 60 dollar of zo. Dat is dan wel in the middle of nowhere.

Vegas is ook heel wat duurder aan het worden jammer genoeg.

Ik probeer de prijs te drukken door ketentrouw te zijn en zo gratis rewards nights te sparen... Dat scheelt wel.

Sinds dit jaar heb ik de keten La Quinta inn ontdekt (met name omdat ze "pet proof" zijn en onze hondjes (gratis) meekunnen), en meestal zijn we blij verrast met de prijs-kwaliteit van dit motel. En hun rewards sparen gaat relatief snel.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Dure hotels westen!

Bericht door mtl »

Klopt, hotels zijn inderdaad flink duurder. Heb ik vorig jaar ook mogen ervaren.
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Dure hotels westen!

Bericht door moon29 »

Ik vind het ook duurder geworden maar niet zo erg als dat TS schrijft (meer dan verdubbeling)

Bij onze eerste reis in 2014 waren we 117 euro gemiddeld per nacht kwijt (4p), voor 2019 zit ik gemiddeld op 150 euro per nacht (4p).
In beide gevallen hotels/b&b/ cabin met over het algemeen zeer goede review scores (+8). En beide gevallen in hoogseizoen (juli)
Rekening houdend met koersverschil is prijsverschil niet eens zo heel groot in 5 jaar.
We hebben nu alleen tov toen een minder hotel in Las Vegas omdat we nu net op precies de foute (dure) data daar zitten vanwege evenementen.

Ik heb het idee dat vroeg boeken wel loont. Ons hotel in Page is inmiddels verdubbelt in prijs ten opzichte van toen ik 4 maanden geleden boekte.
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Dure hotels westen!

Bericht door KW1984 »

TS vergelijkt met 8 jaar geleden, jij met 4/5 jaar geleden. Daar kan dus nog een flink gat tussen zitten (daarbij zaten we 8 jaar geleden midden in een 'crisis', wat de prijs mogelijk extra drukte).

Door wat concessies te doen in de kwaliteit (met minder genoegen nemen), zou je de prijs inderdaad nog enigzins kunnen drukken.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Pascal
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 17 dec 2003, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Vlaanderen

Re: Dure hotels westen!

Bericht door Pascal »

Het minimum uurloon is in veel staten goed opgetrokken en mn in de hotel sector is dat een flinke verhoging geweest van het loon. Mocht ook wel natuurlijk.

Keerzijde van de medaille voor ons als toerist is natuurlijk dat de prijzen in het algemeen gestegen zijn.
Maar idd zoals hier al gezegd goed zoeken, kortingen meepakken, en ev wat verderaf gaan zitten.

Niettemin kan ik ook nog steeds een gemiddelde aanhouden van €100/ nacht.
Maar ja soms heb je uitschieters tot het dubbele of meer van wat je gewend was.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Dure hotels westen!

Bericht door Marcopstal »

Alles wordt nu eenmaal duurder. Je kan moeilijk verwachten dat dit met de hotels niet het geval is.
100 euro in januari 2011 is nu op zich al 115 euro. Eigenlijk moet je uitgaan van een gemiddelde stijging van 2% per jaar.

Een factor die het hier extra duur maakt is de toename van het aantal toeristen. Als er meer vraag is en het aanbod stijgt niet gelijk mee met die vraag dan resulteert dit in prijsstijgingen.

Een andere factor die in mijn ogen ook meespeelt is het feit dat er massaal geboekt wordt om daarna terug te annuleren. Ook hier moedigen we dit eigenlijk aan. Dit zorgt ervoor dat de kamers sneller schaarser worden en de prijzen dus ook sneller de hoogte in gaan. Dit ka je nog enigzins ontlopen door vroeg te boeken.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Dure hotels westen!

Bericht door Kletskous »

Wij gaan komende zomer naar het Noordoosten. Beginnen met 4 nachten in New York en eindigen in Washington.
Ik heb het zojuist nagerekend. En als ik alle hotels optel, delen door het aantal nachten totaal dan kom ik uit op een gemiddelde prijs van € 140,= per nacht, inclusief ontbijt (m.u.v. het hotel in NY dan).
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Dure hotels westen!

Bericht door boonens »

@Pascal "Het minimum uurloon is in veel staten goed opgetrokken en mn in de hotel sector is dat een flinke verhoging geweest van het loon."

Met helaas tot gevolg dat hotels deze stijgende personeelskosten te lijf gaan door meer te innoveren; ze plaatsen zuilen voor het in en uitchecken of experimenteren zelfs met robots als gastheer/vrouw of conciërge, met als resultaat dat zij minder mensen nodig hebben.

@Marcopstal "Een andere factor die in mijn ogen ook meespeelt is het feit dat er massaal geboekt wordt om daarna terug te annuleren."

Is dat een gevoel, of is daar daadwerkelijk bewijs voor? Zowel de bezettingsgraad van hotels in Amerika als de exploitatiewinst per hotelkamer is fors gestegen in de afgelopen 8 jaar. Ik zou juist willen stellen dat door deze trends de kosten/risico's voor het aanbieden van een (voor de klant) gunstige annuleringsdeadline zijn gedaald in de afgelopen jaren.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Gebruikersavatar
lsl
Amerikakenner
Berichten: 1209
Lid geworden op: 03 aug 2008, 10:24
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: België

Re: Dure hotels westen!

Bericht door lsl »

Ben ook even gaan kijken in mijn Excel van 2010.
Goedkoopste hotel dat ik toen had was 45 USD, duurste 85 USD.
Enkele met Priceline, andere rechtstreeks bij het hotel of via een boekingssite.
Ligging steeds zo dicht als mogelijk of zelfs in het park.
Gemiddelde over die 3 weken (Zuid)West, inclusief de dure plaatsen zoals Yellowstone, Zion, Bryce en Moab: 60 USD per nacht....
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Dure hotels westen!

Bericht door moon29 »

KW1984 schreef:TS vergelijkt met 8 jaar geleden, jij met 4/5 jaar geleden. Daar kan dus nog een flink gat tussen zitten (daarbij zaten we 8 jaar geleden midden in een 'crisis', wat de prijs mogelijk extra drukte).
Dat snap ik, maar TS heeft het ook over hotel prijzen vanaf 200. En daar kan ik me niet in vinden. Met allemaal goede hotels, 50% met ontbijt, in juli 2019 voor gemiddeld 150 euro (goedkoopste 69 en duurste 234 euro ) is dat nogal een verschil.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Dure hotels westen!

Bericht door Marcopstal »

boonens schreef:@Marcopstal "Een andere factor die in mijn ogen ook meespeelt is het feit dat er massaal geboekt wordt om daarna terug te annuleren."

Is dat een gevoel, of is daar daadwerkelijk bewijs voor? Zowel de bezettingsgraad van hotels in Amerika als de exploitatiewinst per hotelkamer is fors gestegen in de afgelopen 8 jaar. Ik zou juist willen stellen dat door deze trends de kosten/risico's voor het aanbieden van een (voor de klant) gunstige annuleringsdeadline zijn gedaald in de afgelopen jaren.
In mijn ogen = dit is mijn mening.

Het is net die bezettingsgraad die het duurder maakt. Als het aantal beschikbare kamers daalt stijgt de prijs. Ik denk dat je wel kan stellen dat de kost van annulering voor de hotels dan beter meevalt aangezien de gemiddelde verhuurprijs hoger ligt. Maw ze houden netto per kamer meer over.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Dure hotels westen!

Bericht door KW1984 »

moon29 schreef:
KW1984 schreef:TS vergelijkt met 8 jaar geleden, jij met 4/5 jaar geleden. Daar kan dus nog een flink gat tussen zitten (daarbij zaten we 8 jaar geleden midden in een 'crisis', wat de prijs mogelijk extra drukte).
Dat snap ik, maar TS heeft het ook over hotel prijzen vanaf 200. En daar kan ik me niet in vinden. Met allemaal goede hotels, 50% met ontbijt, in juli 2019 voor gemiddeld 150 euro (goedkoopste 69 en duurste 234 euro ) is dat nogal een verschil.
Een gemiddelde van € 150,- moet zeker nog lukken inderdaad (minder ook wellicht, uiteraard afhankelijk van kwaliteit, locatie, periode, etc).
Maar dat zal gemiddeld dan geen 4*-hotel (of zelfs 3*) meer zijn, hetgeen 8 jaar geleden wel met gemak kon. Vanzelfsprekend is een redelijke stijging a.g.v. inflatie goed te begrijpen, maar kan me voorstellen als TS nu weer kijkt voor het eerst sinds 8 jaar je enigszins schrikt, omdat de prijzen veel harder zijn gestegen dan de gemiddelde inflatie (door allerlei redenen, waar bezetting waarschijnlijk een hele belangrijke is).
Laatst gewijzigd door KW1984 op 05 jan 2019, 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Dure hotels westen!

Bericht door Tipsy_1 »

Voor onze zuidwest trip in maart heb ik ondertussen al twee motels aan 70 euro kunnen boeken trouwens. :thumbup:
El_guti2
Amerika-ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: 30 mei 2018, 14:02
Locatie: Alblasserwaard

Re: Dure hotels westen!

Bericht door El_guti2 »

Toch kan het een stuk goedkoper.

Wij gaan met 4 personen (2x 2 volwassenen) van Denver naar San Diego in juni.
Ik richt me daar bij de accommodaties voornamelijk op cabins maar in de steden op hotels of goede AirBnB's.

Nu kom ik op een gemiddelde uit van € 40 p.p.p.n. waarbij we ten allen tijde (op Durango na) 2 slaapkamers hebben en op diverse locaties ook nog eens een eigen keuken tot onze beschikking.

Op de meeste plekken zitten we ook kort op de bezienswaardigheden. Alleen bij Zion en Bryce hebben we gekozen voor Hurricane en Panguitch i.p.v. Springdale en Tropic of Bryce zelf.

Maar we zitten bijvoorbeeld wel in Moab, Las Vegas op de strip, Estes Park, Venice beach, Torrey en in het Gaslamp Quarter.

Het vraagt natuuurlijk wel wat creativiteit en kiezen voor Cabins of AirBnB's is een stuk goedkoper dan hotels.
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 509
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Re: Dure hotels westen!

Bericht door ronenivonne »

Wij dit jaar ook gekeken voor een trip naar het westen in vergelijk met onze bijna vaste bestemming Florida. We gaan hier met veel plezier heen maar de gedachte speelde om weer eens het Westen te bezoeken.
We zijn hier in 2013 voor de laatste keer geweest, destijds hadden we makkelijk een hotel van het Marriott keten voor 100-120 euro per nacht net buiten Los Angeles. ( bv Agoura Hills of Thousand Oaks ). Nu zit je al snel op 200-250 euro in Mei - Juni. In zijn algemeen kom je met een goed 3 of 4 sterren hotel niet odner de 200 euro. En dan wordt de trip toch wel erg kostbaar als je ook daar nog het flink duurder worden van de huurauto hierbij opteld.

Wij zijn niet zo van de motels en houden toch wel van een beetje luxe. Onze keuze daarom toch weer op Florida gevallen. Hier is het verblijf in bv een mooie en luxe villa met prive zwembad nog enigzins betaalbaar. De hotels zijn hier ook wel flink omhoog gegaan.
Als ik naar het luxe 4 sterren hotel Hilton Marco Beach Resort in Marco Island kijk, is de prijs hier ook met ruim 150 euro gestegen tegenover 2014 in dezelfde periode. Was toen al duur met 200 euro per nacht maar 350 euro voor een nachtje is wel wat heel veel.
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Dure hotels westen!

Bericht door boonens »

El_guti2 schreef:Toch kan het een stuk goedkoper.

Nu kom ik op een gemiddelde uit van € 40 p.p.p.n. <snip>

Het vraagt natuuurlijk wel wat creativiteit en kiezen voor Cabins of AirBnB's is een stuk goedkoper dan hotels.
Kiezen voor cabins en AirBnB's betekent meestal ook geen ontbijt, geen zwembad en andere ontbrekende voorzieningen. Je kan prijzen dan natuurlijk ook lastig vergelijken met hotels/motels, waar de meeste mensen hierboven over spreken.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Whitestreet
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 22 mei 2017, 23:11
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Dure hotels westen!

Bericht door Whitestreet »

Het boeken en daarna annuleren ben ik zelf ook schuldig aan. Maar ik boek bij een goede prijs. Als ik mijn opgezette reis van aankomende Juni (rondje zuidwest) bekijk heb ik in totaal al 13 verschillende hotels geboekt.
Ik denk dat ik in totaal elke locatie wel een keer overboek voor iets beters via booking.com.
Vaak is dat door een goede aanbieding. Sommige hotels heb ik voor 150 euro geboekt maar buiten een nationaal park. Ik denk dat ik de helft van alle locaties al heb overgeboekt. Dan vond ik een beter hotel in of vlakbij een park voor minder geld. Ik ben immers geen dief van mijn eigen portemonnee.

Ik denk dat ik nu klaar ben met boeken (op LV na), ik heb op 2 hotels na (die 2 zijn enkel voor 1 nacht) overal een *** hotel, maar allen met ontbijt en ben gemiddeld 108 euro kwijt. Alleen Las Vegas nog niet. Maar dat kan je zo gek maken als je wilt. Wij willen direct aan de strip zitten in een ***** hotel. Dit is dus ook een bewuste keuze en trekt het gemiddelde dan aardig omhoog, dus neem ik in het rekenvoorbeeld niet mee

Maar om een voorbeeld te noemen, wij verblijven liever 15 km buiten SF voor 100 euro per nacht dan in de stad voor 200 per nacht. Het zijn immers maar slaap plekken. Als het maar een goed hotel is met ontbijt, het liefste ***
2018 Florida / 2019 Westkust
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer