Esta voor het eerst geweigerd, help, B-2 visa?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
NaomiVangestel
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 nov 2014, 21:15

Esta voor het eerst geweigerd, help, B-2 visa?

Bericht door NaomiVangestel »

Hey iedereen

In een, toch wel serieuze paniek, heb ik iemand advies of hulp nodig. Even een backstory, ik reis al sinds mijn 17 (nu 27) zonder problemen naar de VS, ik heb telkens het ESTA formulier ingevuld en kreeg na enkele minuten ook telkens de goedkeuring. Sinds dat ik fulltime werk ben ik al sinds 2016 niet meer naar de VS kunnen gaan, maar nu in 2019, eindelijk zo ver.

Na het invullen van het ESTA formulier; en het 20x herlezen want ik ben al wat nerveus op als het komt op eventuele foutjes; duurde het best lang tot ik een goedkeuring kreeg. Dit vond ik eerlijk gezegd al wat vreemd want zoals ik al eerder zei, ik kreeg vroeger altijd direct een goedkeuring. En ja hoor, mijn lichte paniek bleek werkelijkheid te worden toen ik ontdekte dat mijn aanvraag geweigerd werd.

Ik heb ondertussen mijn geweigerde aanvraag ongelofelijk veel keer herlezen op het betrappen van fouten maar alles tot in de kleinste details lijkt te kloppen. Ik heb ook al aan de lijn gehangen met het nummer beschikbaar op de ESTA website, maar uiteraard konden zij mij geen meer info geven. Erg vervelend. Nu het enige wat me bijbleef is dat ze vroeg of ik in 2016 geweigerd was voor een ESTA. Heel bizar omdat ik dan ook effectief mijn laatste ESTA aanvraag had gedaan, denk ik, het is al zo lang geleden, maar ik ben toen mooi het land in gemogen (ben er toen 3/4 weken geweest; zoals gewoonlijk) en de controle freak die ik ben lijkt het me extreem straf dat ik onbewust hierover zou gelezen hebben bij mijn laatste aanvraag. Integendeel.

Na lang bellen hoorde ik dat ik niet 'eligible' ben om naar de VS te trekken, maar op alle ELIGIBILITY QUESTIONS heb ik ook in alle eer en geweten nee geantwoord. Dus veel wijzer ben ik er niet van geworden.

Nu heb ik het internet al afgezocht naar wat ik nu moet doen. Ik heb ondertussen ontdekt dat ik opnieuw een aanvraag kan dan doen na 10 dagen. Ondertussen zal ik nu moeten invullen dat mijn ESTA aanvraag is afgewezen maar, again, geen idee waarom. Hiernaast keek ik of ik eventueel een B-2 kan aanvragen, maar ik weet wel dat als je hiervoor geweigerd wordt je nooit meer in Amerika kan. Ik heb een B-2 ook helemaal niet nodig. Ik was van plan om gewoon 10 dagen naar Sunny Isles te gaan, op vakantie; op bezoek bij een vriendin.

Verder nog wat info over mezelf: geen strafblad, een vaste job (ook moeten invullen op het doc), nooit gereisd naar 1 van de landen daar op 1 van de vragen vermeld, overal nee aangeduid want dat is het ook allemaal, enzovoort.

Nog iets waar ik eventueel aan dacht:
1) de 0 en O's. In mijn nieuw paspoort staat er, duidelijk een 0 denk ik. Maar ook nu begin ik hier aan te twijfelen..
2) ik heb het document in het Engels ingevuld, als in, ik heb de taal niet gewijzigd naar het Nederlands dus moest, denk ik, voor het eerst mijn identificatienummer ook doorgeven (ik ben trouwens een Belg), nu las ik dat je je identificatienummer niet moet doorgeven als je het in het Nederlands invult, kan het simpelweg mss hier aan liggen? Ik ben er echt op los aan het gokken nu.
3) als ik het nu opnieuw zou invullen het esta formulier; wat me overigens ook lukt, met de vragen, op deze vraag:

Is u ooit een visum voor de V.S. ontzegd, dat u had aangevraagd met uw huidige of eerdere paspoort, of is u ooit toegang tot de Verenigde Staten geweigerd of heeft u ooit een aanvraag voor toelating op een Amerikaanse aankomsthaven ingetrokken?*

moet ik vanaf nu dus ook gewoon 'ja' invullen? klinkt vanzelfsprekend maar dan weet ik al bijna zeker dat ik opnieuw ga geweigerd worden, zelfs al heb ik een klein foutje ergens gemaakt niet? Ik denk aan adres gegevens of eender wat?

Mijn idee is nu om morgen te bellen naar de ambassade om wat meer info te verkrijgen ivm het B-2 visum, hoe lang dit zou duren etc. Maar zijn er hier toevallig nog mensen wakker die mij mss kunnen helpen? Ik kan mijn vluchten, normaal gezien, nog annuleren dus ga ik proberen te doen. Maar mijn grootste schrik is dat ik nooit meer binnen mag in de VS...

Verder was/ben ik van plan om naar Amerika te reizen op 3 mei, gelukkig dus nog een 4 maand de tijd..

Ook excuseer als het niet in het juiste deel staat van het forum.

Wie oh wie kan mij helpen.
Laatst gewijzigd door NaomiVangestel op 04 jan 2019, 07:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Esta voor het eerste geweigerd, help, B-2 visa?

Bericht door Pepito »

3) als ik het nu opnieuw zou invullen het esta formulier; wat me overigens ook lukt, met de vragen, op deze vraag:

Is u ooit een visum voor de V.S. ontzegd, dat u had aangevraagd met uw huidige of eerdere paspoort, of is u ooit toegang tot de Verenigde Staten geweigerd of heeft u ooit een aanvraag voor toelating op een Amerikaanse aankomsthaven ingetrokken?*

moet ik vanaf nu dus ook gewoon 'ja' invullen? klinkt vanzelfsprekend maar dan weet ik al bijna zeker dat ik opnieuw ga geweigerd worden, zelfs al heb ik een klein foutje ergens gemaakt niet?
Waarom zou je hier 'ja' invullen?
Er is je toch geen visum geweigerd, esta is geen visum. De toegang ook niet, want dat vraag je pas aan bij de immigratie beambte daar. En daar op een luchthaven heb je waarschijnlijk ook nooit tijdens een gesprekje besloten om direct terug te vliegen, nog voordat je echt het land in was.

Alleen je toestemming om af te mogen reizen is ingetrokken, niet je visum.

Dus misschien toch eerst proberen om nogmaals aan te vragen, en misschien goed uitzoeken hoe het met de 0 en O zit, alhoewel ik verwacht dat het gewoon een nul is. In Nederlandse paspoortnummers komt de hoofdletter O niet voor, juist om dit soort dingen te voorkomen, ik verwacht dat dit, vanwege EU standaardisatie, voor de Belgische reispas net zo is, maar dat mag je zelf nog even uitzoeken.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
NaomiVangestel
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 nov 2014, 21:15

Re: Esta voor het eerste geweigerd, help, B-2 visa?

Bericht door NaomiVangestel »

Nee klopt, bedankt voor de bevestiging, dan weet ik dat ik ook verder met eer op die vraag 'nee' kan zeggen.

Ik heb ondertussen ook via een link hier ergens op het forum gevonden gecontroleerd in hoeverre ik telkens ben geregistreerd en effectief, mijn laatste keer in Amerika ben ik mooi binnen en buiten gevlogen, die vluchten zijn nog gelinkt aan mijn vorige paspoort.

Ik ben er nu van overtuigd dat het een 0 is, staat ook op de eerste pagina afgescheiden.

Ik zie ook dat ik blijkbaar niet de enige ben die opeens, of onverwacht een Esta is geweigerd, heb je toevallig nog een idee waarom dit zou kunnen zijn?
Laatst gewijzigd door Aricon op 04 jan 2019, 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is niet toegestaan direct bovenliggende berichten volledig te quoten --> quote verwijderd.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Esta voor het eerst geweigerd, help, B-2 visa?

Bericht door Marcopstal »

Niemand weet waarom dit gebeurd, tenzij er ergens JA werd geantwoord natuurlijk.

Een ESTA is zoals gezegd geen visum dus je kan nog steeds NEE invullen. Het is evenwel twijfelachtig dat het bij een nieuwe aanvraag zou lukken. De mogelijkheden tot beroep (redress) zijn er niet meer, de enige andere optie is dus een B2 visum aanvragen. Met nog 4 maanden is daar voldoende tijd voor.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4238
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Esta voor het eerst geweigerd, help, B-2 visa?

Bericht door ingrid14 »

In onze Belgische reispas wordt in het nummer geen O (letter) gebruikt om geen verwarring te krijgen (werd mij ooit bij ons op het gemeentehuis verteld).

Ik zou zoals Pepito al aangaf gewoon nogmaals proberen een ESTA aanvraag te doen.
In tussentijd kan je je wel al informeren over de mogelijkheden mocht je ESTA weer afgewezen worden, dan kan je na een eventuele 2de weigering onmiddellijk aan de slag.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NaomiVangestel
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 nov 2014, 21:15

Re: Esta voor het eerst geweigerd, help, B-2 visa?

Bericht door NaomiVangestel »

Marcopstal schreef:Niemand weet waarom dit gebeurd, tenzij er ergens JA werd geantwoord natuurlijk.

Een ESTA is zoals gezegd geen visum dus je kan nog steeds NEE invullen. Het is evenwel twijfelachtig dat het bij een nieuwe aanvraag zou lukken. De mogelijkheden tot beroep (redress) zijn er niet meer, de enige andere optie is dus een B2 visum aanvragen. Met nog 4 maanden is daar voldoende tijd voor.
Er is nergens JA geantwoord en helaas had ik het ook wel al ontdekt na uren te zoeken dat ik nooit de reden ga weten. Denk je dat 4 maanden echt genoeg is? Ik ga dan proberen in alle rust vandaag het juiste document te vinden, in te vullen en een afspraak te maken. Als iemand tips heeft, mag je ze altijd delen.

Helaas krijg ik niemand te pakken bij de ambassade voorlopig.

@ingrid ik heb het net geprobeerd om nog eens een aanvraag te doen, wss te snel, maar het lukte niet. Kan je het nog eens proberen na een 10tal dagen?

Bedankt alvast voor de hulp.
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4238
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Esta voor het eerst geweigerd, help, B-2 visa?

Bericht door ingrid14 »

Vroeger kon je wel eens opnieuw proberen maar ik ben niet zeker dat dit nu nog werkt.
Ik zou een aantal dagen wachten en dan opnieuw proberen.
Bij een nieuwe weigering zou je ook nog eerst kunnen proberen om een nieuwe reispas aan te vragen en dan nog eens een Esta aanvraag met je nieuwe reispas nummer doen.
Als dit dan weer negatief is, kan je nog altijd een visum aanvragen.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Esta voor het eerst geweigerd, help, B-2 visa?

Bericht door mtl »

Nieuw paspoort aanvragen heeft geen zin.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Esta voor het eerst geweigerd, help, B-2 visa?

Bericht door bedeve »

ingrid14 schreef:
Bij een nieuwe weigering zou je ook nog eerst kunnen proberen om een nieuwe reispas aan te vragen
Dit moet je maar aLs niet geschreven beschouwen !

In het chaotisch verhaal is kop en staart en daardoor ook de oorzaak van het probleem niet te herkennen.
Is de "JA " op de vraag naar eerdere weigering nu voor of na de ESTA afwijzing ?
Is er wel op de officiele ESTA site aangevraagd vroeg ik mij af in het verhaal ?

Net als meer mensen hier zou ik over een paar dagen op de officiele site, in alle rust en geconcentreerd opnieuw een aanvraag indienen
Wordt die geweigerd ?
Start dan via de officiele site in alle rust en geconcentreerd een B visum aanvrage.
Op het moment dat je die aanvrage start ben je in Belgie tov van ons in Nederland in het voordeel.
@ Je vraagt direct aan bij de ambassade.
@ bij die ambassade in Brussel is er een vlaamse mevrouw die binnen een dag reactie geeft op je vragen per email en ook telefonisch bereikbaar is.Zo ń dienstverlening hebben wij in Nederland niet !
Maar; pas bij aanvrage van visum !.
Een ESTA aanvrage is geen procedure waarbij verweer, wraking of beroep mogelijk is.
Daarom is de verwijzing naar een visum aanvrage vaak ook een procedureel optimale reactie ; het geeft een vorm van rechtsgelijkheid

Take it easy

:offtopic: Als het dan nog niet lukt vragen we Marcopstal om een forum uitje te regelen naar het Park van Tervuren.
We verzamelen in Het Spaanse Huis en lopen dan via de oostelijke ingang van het park naar de ambtswoning van de USA ambassadeur net over de gemeentegrens in Vossem
Dan moet alles lukken !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
NaomiVangestel
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 nov 2014, 21:15

Re: Esta voor het eerst geweigerd, help, B-2 visa?

Bericht door NaomiVangestel »

Excuseer voor het chaotische verhaal, ook geschreven om half twee 's nachts nadat ik al alles had proberen te lezen :) best logisch, de paniek denk ik als je zo graag gewoon nog eens op vakantie wou gaan naar de VS.

Ik heb al meerdere keren op de officiële ESTA site een aanvraag gedaan, altijd zonder problemen binnen enkele minuten goedgekeurd. Zoals al vermeld zorg ik er keer op keer voor dat ik het in alle rust doe, ik heb het nu ook opnieuw bekeken en geen fouten gemaakt. Waarom het geweigerd is zal ik vrees ik naar blijven kunnen gissen.

Ik ben al heel wat keren naar Amerika gereisd, telkens verliep alles vlot, hence waarom de paniek nu toesloeg.

Ondertussen heb ik ook een vriendelijke meneer aan de lijn gehad van de ambassade hier, die mij alle nodige info bezorgde voor een B2 visum aan te vragen.

Ik bekijk het morgen of ik het nog eens opnieuw probeer met ESTA en nog x aantal dagen wacht; maar aangezien ik via ESTA zelf vernam dat het niets ging uitmaken, ben ik alle info al beginnen verzamelen om zo goed voorbereid mogelijk eraan te beginnen.

Bedankt voor de reacties alvast.
Laatst gewijzigd door Aricon op 05 jan 2019, 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Nogmaals, het is niet toegestaan direct bovenliggende berichten volledig te quoten --> quote verwijderd.
NaomiVangestel
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 nov 2014, 21:15

Re: Esta voor het eerst geweigerd, help, B-2 visa?

Bericht door NaomiVangestel »

Heeft er iemand nog advies of een soortgelijke situatie meegemaakt? (ik ben al op het forum aan het kijken geweest maar alle hulp is welkom).
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Esta voor het eerst geweigerd, help, B-2 visa?

Bericht door PSVwally »

maar aangezien ik via ESTA zelf vernam dat het niets ging uitmaken, ben ik alle info al beginnen verzamelen om zo goed voorbereid mogelijk eraan te beginnen.
Wat bedoel je hiermee? ‘Via ESTA zelf vernam’...
NaomiVangestel
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 nov 2014, 21:15

Re: Esta voor het eerst geweigerd, help, B-2 visa?

Bericht door NaomiVangestel »

PSVwally schreef:
Wat bedoel je hiermee? ‘Via ESTA zelf vernam’...
Ik heb gebeld naar het nummer dat ik ergens vond op de ESTA site, een Amerikaans nummer dat blijkbaar 24/7 bereikbaar is. Ze konden met niet vertellen hoe of wat, wat ik wel verwachte, maar gewoon dat ik niet kon reizen onder het VWP.

Ik begin zelfs bijna ergens te denken dat ik de afgelopen 10 jaar 'te vaak' op vakantie ben geweest daar tijdens mijn studentenjaren. Zo een 8/9 keer. Nooit mijn tijd overschreden, integendeel. Maar ik kan bijna niets anders verzinnen waarom ik anders opeens niet meer via ESTA mag reizen.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Esta voor het eerst geweigerd, help, B-2 visa?

Bericht door Marcopstal »

Ik ken mensen die per jaar misschien wel een keer of 5 gaan op ESTA en dat al vele jaren aan een stuk. 8/9 keer op 10 jaar gaat het hem niet doen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
NaomiVangestel
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 nov 2014, 21:15

Re: Esta voor het eerst geweigerd, help, B-2 visa?

Bericht door NaomiVangestel »

Mmh oke bedankt voor de info!

Dan is het misschien niet daarvoor, wat me ook al vreemd leek maar oke ha. Ik heb me er al ergens bij neergelegd dat ik de reden niet ga weten.. Nu ja, veel kan ik er denk niet aan doen behalve het visum proberen aanvragen.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Esta voor het eerst geweigerd, help, B-2 visa?

Bericht door Inges »

Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig of je het nogmaals geprobeerd hebt of dat je nu een B2 hebt aangevraagd?
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
ina
Amerika-expert
Berichten: 3775
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Esta voor het eerst geweigerd, help, B-2 visa?

Bericht door ina »

Ben je de laatste jaren niet een keer naar een land als Iran oid geweest, ik heb hier op het forum gelezen dat iemand daardoor was afgewezen voor Esta.
NaomiVangestel
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 nov 2014, 21:15

Re: Esta voor het eerst geweigerd, help, B-2 visa?

Bericht door NaomiVangestel »

Inges schreef:Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig of je het nogmaals geprobeerd hebt of dat je nu een B2 hebt aangevraagd?
Nog eens geprobeerd, lukte niet. Maar er is niets veranderd aan mijn situatie dus ik heb exacte dezelfde info moeten invullen, geraakte niet door het systeem. Morgen heb ik het interview. Heb een hele stapel papieren verzameld, ik laat zeker iets weten.
ina schreef:Ben je de laatste jaren niet een keer naar een land als Iran oid geweest, ik heb hier op het forum gelezen dat iemand daardoor was afgewezen voor Esta.
Nope, ben ook al 2/3 jaar niet meer op reis geweest omdat ik full time werk en aan het sparen ben/was.
NaomiVangestel
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 nov 2014, 21:15

Re: Esta voor het eerst geweigerd, help, B-2 visa?

Bericht door NaomiVangestel »

Hi all

Een kleine update: ik had deze ochtend om 8uur mijn interview voor het B2 visa in Brussel. Eenmaal aangekomen moesten we allemaal (stuk of 10 mensen) buiten wachten tot iets na 8'en. Dan door de controle, en vrijwel meteen kon ik me inchecken. Er werd gevraagd voor welk visum ik kwam en of mijn foto recent was. Dit was zo, dus ik heb geen aparte foto nog moeten afgeven. Toen merkte de man op dat mijn esta geweigerd was en keek heel erg vreemd, hij vroeg aan mij of ik wist waarom, en of ik toevallig naar Iran, Irak etc was geweest waarop ik ook neen zei en toen zei hij nog eens dat het erg bizar was.

Hierna was het wachten tot ik naar het interview kon. Rond 8u45 kon ik naar het andere loket waar er een vriendelijke Amerikaanse man achter zat.

Hij vroeg toen ook eerst wat standaard vragen zoals naar waar ga je, hoe lang wil je gaan, heb je familie die in Amerika woont, waar werk je, hoeveel verdien je maandelijks, en dan vroeg ie waarom ik niet gewoon een esta aanvroeg. Toen vertelde ik zo kort en bonding mogelijk dat ik voor het eerst een esta geweigerd ben. Hij vroeg ook of ik al naar Amerika ben geweest.

En toen stelde ie een vraag omtrent 'heb je in 2014 geld online gevraagd om je trip verder te bekostigen?' Ik vond dit zo vreemd, want desondanks dat ik twee keer naar de VS ben afgereisd in 2014 (1x 50 dagen, 1x 12tal dagen), met x aantal maanden tussen, heb ik nooit financiële problemen gehad en heb dit dus nooit gedaan. Hij vroeg toen nog wat door over dit en of dat ik nog naar andere landen was gereisd. Ik antwoordde toen verder op zijn vragen maar toen had ik oprecht wat, extra stress.

En dan kwamen de verlossende woorden: "Your visa has been approved, you will receive it back to you in the mail/couple days. Have a nice trip".

Ik denk dat ik nooit ga weten waarom mijn esta is geweigerd geweest. Want zelfs na 2014 ben ik nog naar Amerika onder esta gevlogen. Maar kijk, alles lijkt nu in orde te komen, al ga ik heel blij zijn eenmaal het paspoort terug in mijn bezit is ha. Want momenteel staat er nog Administrative Processing..

Ik had ook een stapel aan papieren mee (huurcontract, werkcontract, loonfiches, etc etc etc, you name it, I had it), niets van gevraagd.

Nog 1 algemene tip: ik hoorde toen ik aan het wachten was dat er een oudere man, met bril, verkeerde foto's meehad (bril op foto, alsook niet het juiste formaat). Toen werd er gezegd dat ie om de hoek nieuwe foto's kon laten maken. En met om de hoek bedoelde ze letterlijk om de hoek. In het kantoor/deel van het gebouw staat er een foto automaat. Het handigste is dat je meteen ok bent met je foto's maar in Brussel is het dus niet het einde van de wereld, want je kan er meteen nieuwe maken.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Esta voor het eerst geweigerd, help, B-2 visa?

Bericht door Inges »

Wat een raar verhaal. Heb je je Facebook account opgegeven in de Esta aanvraag? Stond daar iets op dat zij misschien kunnen interpreteren als het zoeken naar financiele steun? Maar goed, los daarvan mag dat toch gewoon? Mijn ouders hebben vroeger ook wel eens een ticket voor ons betaald. In ieder geval ben ik blij dat je visum nu rond is. Maar je hebt gelijk. Ik zou ook wachten tot ik mijn paspoort (met visum) terug heb ;-)

Bedankt voor je update. Is nog best snel gegaan trouwens.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer