Reis siljan: Chicago-San Francisco Camperreis Road Bear 18/3-10/4 2019.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Gast

Reis siljan: Chicago-San Francisco Camperreis Road Bear 18/3-10/4 2019.

Bericht door Gast »

We hebben weer geboekt:):), na de ongelooflijke camperrreis van afgelopen maart ( 2018 ) van chicago naar LA, gaan we nogmaals een camperreis maken.
Alleen eindpunt hebben we veranderd en de reis gaan we nog plannen. Wel gaan we nogmaals de GC en Zion National park bezoeken want dat was geweldig en te kort!
Het idee was om via het noorden te reizen maar men geeft aan het weer dan nog niet mee zit, erg koud. Dus de Rockies en Yellowstone daar moeten we nog een x voor terugkomen :wink:,

Dus we gaan via het zuiden Louisville, Nashville, Memphis, Dallas/Fort Worth, (evt. San Antonio/Austin, richting Del Rio en Big Bend NP aan de grens met Mexico) en dan richting El Paso, Phoenix, Grand Canyon, Zion, San Francisco.

Dit is een zeer grove beginroute, mocht iemand nog tips hebben dan horen we dat heel graag, oa ook overnachtingen die we al vroeg moeten bespreken!

Alvast bedankt!

Silvia
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Chicago-San Francisco Camperreis Road Bear 18/3-10/4 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Ik kan er weinig over zeggen, maar misschien heb je iets aan het 2016-verslag van Elly (www.michelly.nl).
Als je voldoende tijd hebt kun je misschien nog een dagje Yosemite doen? Dat kan heel mooi zijn in april, en nog relatief rustig.
Voor Zion moet je op tijd reserveren maar dat zul je wel weten.

Marianne
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Re: Chicago-San Francisco Camperreis Road Bear 18/3-10/4 2019

Bericht door Rob »

Lees onze verslagen van 2008 http://www.robenannie.nl/?page_id=200 en 2017 http://www.robenannie.nl/?page_id=6409 maar eens door, beide gaan ongeveer over de route die jullie willen doen alleen stopten wij in Las Vegas.
Gast

Re: Chicago-San Francisco Camperreis Road Bear 18/3-10/4 2019

Bericht door Gast »

Dag Allemaal,

19maart 2019 is het weer zover en gaan naar Amerika, camperreis Chicago en inleveren in SF op 9 april. Afgelopen maart de route 66 gereden en veel nat. parken gedaan.
Wij waren voornemens om hoger te gaan volgend jaar, maar men heeft ons dit afgeraden ivm het weer dus naar beneden langs de grens van mexico en daar naar boven maar......... wij gaan 19 maart vertrekken en zou nog 1x graag willen weten of iemand misschien in deze tijd wel bovenlangs is gegaan dus via iowa, dakota... om er helemaal zeker van te zijn.
Heel graag zie ik jullie adviezen, tips en/of opmerkingen:):)
Groetjes en bedankt,

Silvia
Gast

Re: Chicago-San Francisco Camperreis Road Bear 18/3-10/4 2019

Bericht door Gast »

Kan helaas mijn schrijven bovenstaand niet aanpassen:( mis de rechtsboven gelegenheid hiervoor...... indien iemand ons zou willen laten weten of er mogelijkheden zijn zou dat geweldig zijn!! Ga vandaag in iedergeval GC matter bespreken en willen dan vanaf daar Yellowstone park doen ( denk dat yosemite niet kan ivm weer ? ) Heeft iemand een tip voor overnachting op Yellowstone park? En van daaruit gaan we richting SF, alle tips zijn welkom!
We horen heel graag jullie adviezen, dank alvast hiervoor!
Jan en Silvia
Gast

Re: Chicago-San Francisco Camperreis Road Bear 18/3-10/4 2019

Bericht door Gast »

Dag Allemaal, We zijn aan het puzzelen om te kijken hoeveel tijd er nodig is van GC via Death valley, Yosemite naar SF...... is dan 8 dagen voldoende? En dan hebben we 2 dagen in GC en 2 dagen Death Valley en 2 dagen Yosemite gedaan? Zou heel fijn zijn als we tips hierover zouden krijgen ( geeft wat rust haha :):) ) thanks Jan en Silvia
Gast

Re: Chicago-San Francisco Camperreis Road Bear 18/3-10/4 2019

Bericht door Gast »

siljan schreef:Dag Allemaal,

18maart 2019 is het weer zover en gaan naar Amerika, camperreis Chicago en inleveren in SF op 9 april. Afgelopen maart de route 66 gereden en veel nat. parken gedaan.
Wij waren voornemens om hoger te gaan volgend jaar, maar men heeft ons dit afgeraden ivm het weer dus naar beneden langs de grens van mexico en daar naar boven maar......... wij gaan 19 maart vertrekken en zou nog 1x graag willen weten of iemand misschien in deze tijd wel bovenlangs is gegaan dus via iowa, dakota... om er helemaal zeker van te zijn.
Heel graag zie ik jullie adviezen, tips en/of opmerkingen:):)
Groetjes en bedankt,

Silvia
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Chicago-San Francisco Camperreis Road Bear 18/3-10/4 2019

Bericht door PSVwally »

Heeft iemand een tip voor overnachting op Yellowstone park
Je bent wel erg vroeg voor Yellowstone en omgeving. Ik was daar in 2013 midden Mei en toen was er nog heel veel afgesloten en veel was nog bevroren. Jullie zouden daar dan eind maart zijn. Het lijkt me fantastisch, maar niet bepaald praktisch. Zeker niet om te kamperen.


https://www.iceagenow.com/Yellowstone_Lake21May11.JPG
https://www.iceagenow.com/YellowstoneSnow21May11.JPG

Ik zal niet zeggen dat je helemaal langs de grens van Mexico moet gaan, maar ik denk dat je goede raad hebt gekregen om het snel zuidelijker te gaan zoeken. Ik zou dan dat advies dus ook grotendeels opvolgen als ik jullie was. Als je de juiste voorzorgsmaatregelen neemt zal je best bovenlangs ook wat zaken kunnen doen, maar je zit al met verplicht sneeuwkettingen meenemen en dat soort zaken.

de camper zal wel nog winterklaar zijn dan

PS. Ik begrijp niet helemaal wat je aan het doen bent met je berichten en wat je niet kunt aanpassen...of wat je wilt aanpassen. Laat mij dat, bij voorbaad via pb, even weten dan kan ik het misschien voor je aanpassen
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Chicago-San Francisco Camperreis Road Bear 18/3-10/4 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Yellowstone is echt niet te doen in april. Er zijn sowieso nog veel wegen gesloten, dus zelfs als je geen last hebt van sneeuw zul je maar een gedeelte kunnen doen. Kijk eens op http://www.nps.gov/yell voor informatie over de wegen en de openingsdata van de voorizeningen. Je zult daar ook informatie over campings kunnen vinden. Je zult dan al zien aan de openingsdata (de meese gaan pas in mei of juni open) dat het echt te vroeg is om daar in april naar toe te gaan.
Het is ook niet realistisch om Yellowstone te doen na de Grand Canyon als je ook nog naar SF moet rijden, Daar heb je toch helemaal geen tijd voor?

Yosemite is ook afwachten, maar de kans dat je daar de vallei kunt bezoeken, en de Mariposa Grove is groot. Alleen bij onverwachte sneeuwval zul je zonder sneeuwkettingen het park niet in mogen.

Of je helemaal richting Mexicaanse grens moet gaan weet ik niet, maar vermijd de bergen. Je zult wel via de I70 (vanaf Denver) naar het westen kunnen rijden.
siljan schreef:Dag Allemaal, We zijn aan het puzzelen om te kijken hoeveel tijd er nodig is van GC via Death valley, Yosemite naar SF...... is dan 8 dagen voldoende? En dan hebben we 2 dagen in GC en 2 dagen Death Valley en 2 dagen Yosemite gedaan? Zou heel fijn zijn als we tips hierover zouden krijgen
Ik weet niet hoe je naar de GC rijdt; op zich zou 1 nacht daar ook kunnen. Maar uitgaande van 2 nachten zou het er zo uit kunnen zien:

dag 1 naar de GC (Grand Canyon Village)
dag 2 GC
dag 3 GC - Furnace creek, Death Valley (lange rit)
dag 4 DV
dag 5 DV - Oakhurst
dag 6 Yosemite
dag 7 Yosemite
dag 8 Yosemite - SF
Je hebt nu wel lange rijdagen tussen de parken. Kijk zelf eens op googlemaps naar de reistijden en bedenk dat het met een camper meer tijd zal kosten.
In Yosemite zal het wel niet meer lukken om een plaats in de vallei te vinden dus hou rekening met lange reistijden om het park in te rijden.

Marianne
Gast

Re: Chicago-San Francisco Camperreis Road Bear 18/3-10/4 2019

Bericht door Gast »

Erg bedankt allemaal voor de reacties ga er morgen direct mee aan de slag...yellowstone gaan we dus niet doen maar GC dan death valley en yosemite en sf.
Ik heb mather geboekt voor 28 en 29 maart dus van 30maart tot 9april inleveren......
Marianne jij gaf aan geen plek meer in valley van yosimite? Heb je misschien een advies welke ik het beste kan proberen nog te boeken?
En tips SF, death valley of omgeving voor overnachtingen zijn ook zeer welkom.....
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Chicago-San Francisco Camperreis Road Bear 18/3-10/4 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Probeer recreation.gov voor de campings. Je ziet dan ook wat er in de omgeving ligt. In Yosemite is Hodgdon Meadows nog een alternatief voor de Pines Campings. Buiten het pak heb je Indian Flat of Dimond O.
Heel misschien komt er nog iets vrij op een van de Pines campings. Check dat regelmatig. Het kan ook zijn dat er plaatsen nog niet zijn vrijgegeven vanwege overstromingsgevaar omdat ze vlak naast de river liggen. Als het waterpeil in april laag genoeg is zullen die plaatsen alsnog vrij komen. Check dat op 15 april om 7 uur plaatselijke tijd; dan worden er weer plaatsen vrijgegeven.
Voor DV zou ik naar Furnace Creek kijken. Is misschien ook al vol dus bekijk dat zo snel mogelijk.

Kijk ook eens op http://www.nps.gov/yose onder campings voor de mogelijkheden.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 02 jan 2019, 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

Re: Chicago-San Francisco Camperreis Road Bear 18/3-10/4 2019

Bericht door Gast »

Dag.....furnace zal ik straks nog even kijken....en wat betreft yosemite al veel gelezen maar het kiezen van een plek voor overnachting is zo ook moeilijk het ziet er allemaal mooi uit...en wat adviseren jullie 1 of 2 nachten? En welke plek vinden jullie het mooist? Dan kan ik daar misschien het eerst na kijken...en 15april kijken word moeilijk wij gaan 9 april alweer op vliegtuig richting Amsterdam.....typefoutje?
Gast

Re: Chicago-San Francisco Camperreis Road Bear 18/3-10/4 2019

Bericht door Gast »

En...krijg net een tip voor death valley....panamint springs kent iemand deze? Moet aan de rand van de valley liggen
Lizzy84
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 aug 2017, 22:43
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Chicago-San Francisco Camperreis Road Bear 18/3-10/4 2019

Bericht door Lizzy84 »

Wij zijn afgelopen jaar met een Road Bear camper op 1 maart vertrokken uit Middlebury en zijn via Denver naar Moab gereden. Dit was prima te doen, maar wel pas gedaan nadat de weersvoorspellingen goed waren.
Bedenk wel dat de eerste dagen naar Denver door Missouri en Kansas flinke stukken met helemaal niks zijn. Wij waren met z’n vieren en hebben flink kunnen afwisselen met rijden dus dat was te doen. Langs de I70 tussen Denver en Moab zijn heel weinig campings open! Ook vriest het waarschijnlijk s nachts. Onze camper kwam niet winterized uit de fabriek, maar door s nachts de verwarming te laten branden en alle tanks leeg te gooien ging het prima.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt en veel
plezier :thumbup:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Chicago-San Francisco Camperreis Road Bear 18/3-10/4 2019

Bericht door Martin & Marianne »

siljan schreef:En...krijg net een tip voor death valley....panamint springs kent iemand deze? Moet aan de rand van de valley liggen
Ik begrijp je vraag niet zo goed; dat kun je toch zelf opzoeken? Je kunt de NPS-sites toch wel? Ik heb er al een aantal genoemd. Voor Death Valley kijk je op http://www.nps.gov/deva (de laatste 4 letters zijn altijd de eerste letters van het park, of de eerste twee als de naam van het park uit twee woorden bestaat).
Voor de ligging kijk je op de kaart van het park- die vind je onder maps. Dat gledt voor alle NPS-sites.
Op die kaart zie je waar de campings liggen.

Panamint Springs is wel prima als je er in de zomer bent omdat het daar wat minder heet is dan bij Furnace creek, maar Furnace creek ligt beter voor de bezienswaardigheden. Je zou ook 1 nacht FC en 1 nacht Panamint Srings kunnen doen.
Het is niet te doen om in 1 dag van de GC naar Panamint Springs te rijden.

Voor Yosemite bedoelde ik 15 maart, 3 uur onze tijd.
Het maakt helemaal niet uit welke camping je neemt in de vallei. De Pines-campings liggen vlak bij elkaar. Ook hier geldt: kijk eens op de kaart van het park. Ik zie dat er op Upper pines een plaats vrij is. Ik zou dat zo snel mogelijk boeken; de plaats maakt niet veel uit. Als je daar staat kun je met de shuttlebus door de valei rijden. Vanuit Hodgdon Meadwos of vanuit een cmaping buiten het park moet je eerst een parkeerplaats in de vallei zoeken.

Als het redelijk weer is zou ik zeker twee nachten Yosemite doen. Je kunt daar meer doen dan bij de Grand Canyon.
Ik heb geen ervaring met april, maar in mei/juni is het er zeker prachtig. kijk daarvoor eens in ons 2013-verslag (ook voor de GC en Death Valley).

Marianne
Gast

Re: Chicago-San Francisco Camperreis Road Bear 18/3-10/4 2019

Bericht door Gast »

En....furnace greek op 1 april gelukt ( geen grap :) geboekt dus.....
Nu weet ik niet welke pine ik moet kijken in yosemite ...de lower, upper of north?
Kan iemand ons advies geven die daar is geweest? Thanks!
Gast

Re: Chicago-San Francisco Camperreis Road Bear 18/3-10/4 2019

Bericht door Gast »

Marianne sorry onze mails hebben elkaar gekruist....ik ben wel aan het kijken overal ook op de recreation.gov...maar de werkelijkheid en ervaringen van andere mensen vind ik zo belangrijk.....ook jouw bericht geeft weer veel mogelijkheden aan ....en zijn vertrouwd!
Dank hiervoor ik ga gauw kijken bij de upper pines........ en niets meer boekbaar voor 5 en 6 april.........
Laatst gewijzigd door Gast op 03 jan 2019, 00:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Chicago-San Francisco Camperreis Road Bear 18/3-10/4 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Je mag al blij zijn als er iets vrij is, dus meteen boeken als je iets ziet. Ik had gekeken bij 2 april, maar je zult er pas later zijn. Je doet nog een tussenstop tussen de GC en DV?

En dat boeken op 15 maart betreft alleen de plaatsen die misschien later nog vrij komen, maar de kans daarop is in maart nog niet zo groot.

Wij stonden in 2017 op North, zie ons verslag daarvoor. De andere campings zien er ongeveer net zo uit.

Marianne
Gast

Re: Chicago-San Francisco Camperreis Road Bear 18/3-10/4 2019

Bericht door Gast »

Inderdaad gaan we voor nog een tussenstop tussen GC en DV , het zijn onze laatste dagen en daar willen we rustig aan mee Doen.
Overal goed de tijd voor nemen en indien we mooie locaties tegenkomen kunnen stoppen.....dat was het plan. En dan 5en 6 april yosemite en 7 april richting SF ....maar daar moet ik mij nog in verdiepen van hoe en wat,
Suggesties zijn altijd welkom :)
En.....we zijn er nog niet uit of we vanuit Chicago richting denver of dallas gaan.....
Gast

Re: Chicago-San Francisco Camperreis Road Bear 18/3-10/4 2019

Bericht door Gast »

Dag allemaal....iemand tips hoe we een plek kunnen boeken op BigBend NP
En....yes een vrije plek in de upper pines yosemite voor 4 april, of we dit redden weet ik niet maar heb hem wel vastgezet:)
Thanks....Jan en Silvia
Laatst gewijzigd door Gast op 03 jan 2019, 13:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer