Reis Schuijltjes: Juli 2019

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Schuijltjes
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 11 aug 2018, 20:51
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Schuijltjes: Juli 2019

Bericht door Schuijltjes »

In de parken willen we vooral veel uitgezette wandingen gaan doen. Mijn man en kinderen zijn helaas niet zo avontuurlijk dus raften, paardrijden en zwemmen zullen we in een park zeker niet gaan doen, helaas. Gelukkig heb ik dat zelf in mijn eerste reis allemaal wel gedaan.

Onderweg tussen San Francisco en Los Angeles staat niets op de planning, genen whale watching en zeker geen hearst castle. Ik verwacht dat we er wel regelmatig even uit gaan om uit te waaien of gewoon even ergens te wandelen (richting strand of iets dergeljks). Vandaar dat we dit stuk in een korte tijd willen doorrijden.
Groetjes. Jolanda

September 1999 - Denver -> Los Angeles
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Schuijltjes: Juli 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Als je wel wilt gaan wandelen zul je toch voldoende tijd moeten uittrekken voor de parken.
Dat raften is niet spannend hoor; in de zomer stelt het echt niets voor. Zie bijvoorbeeld hier voor onze ervaring begin augustus.
Zwemmen is toch niet echt avontuurlijk? Er zijn zwembaden in Yosemite.

Oefen op 15 januari maar in elk geval op 15 februari eens voor het reserveren van een camping in Yosemite.

Marianne
EllenVakantie
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 sep 2017, 19:26
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Schuijltjes: Juli 2019

Bericht door EllenVakantie »

Wij waren afgelopen jaar in juli en de hitte is dan wel een factor. In Page was het nauwelijks te doen om in de schaduw te
lunchen en bij Horseshoe Bend was het amper verantwoord. Wij hebben 1 slot canyon / woestijnwandeling gemaakt (peek-a-boo) en hadden liters water mee èn nodig. In Zion hebben we Observation Point gedaan, met een hele vroege start te doen (probeer in het park te slapen dan kan je met de eerste shuttle bussen mee). Grand Canyon North Rim is koeler dan de South Rim (geen helicoptervlucht(hebben we in Las Vegas gedaan) wel bizons en mooie groene natuur) en In Yosemite is Tuolomne Meadows heel mooi, een stuk beter qua temperatuur en relatief(!) makkelijk te reserveren (niet binnen 10 seconden weg maar ik had na 5 min nog een plekje; had eerst de vallei geboekt).
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Schuijltjes: Juli 2019

Bericht door IngridZw »

Schuijltjes schreef:En dan hebben we nog een stuk wat me nog niet lekker zit. Ik wil zelf heel graag Canyonlands bezoeken maar hoor daar verschillende verhalen over. Hier is vast wel iemand die zegt ja is een must do of nee kun je best overslaan. En hoe zit het met Arches, ik heb het idee dat ik na drie bogen het wel gezien heb maar hoor daar toch ook hele andere verhalen over. Dus om de rust in de reis te krjgen zou het goed zijn om Canyonlands en Arches te skippen maar eigenlijk is er iets wat het me aantrekt maar is het de moeite waard ?
Arches en Canyonlands zijn beiden zeer de moeite waard maar als je daar wilt overnachten zou ik me qua tijd beperken tot alleen Canyonlands NP omdat het daar vooral gaat om de viewpoints. Dat geldt ook voor Dead Horse State Park en wil je toch nog een mooie arch zien dan is de (korte) wandeling in het park naar Mesa Arch een aanrader. Dit alles is in een middag te doen als je van MV komt.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Schuijltjes
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 11 aug 2018, 20:51
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Schuijltjes: Juli 2019

Bericht door Schuijltjes »

Hallo,

allereerst de beste wensen allemaal ! Eindelijk het is 2019, het jaar van de vakantie ! Was het alvast maar Juli, alhoewel we hebben het helemaal nog niet op orde want de reisplannen blijven wijzigen.

Alhoewel ik nu onderhand wel het gevoel krijg dat we in de juiste richting gaan komen. Ik heb er toch maar voor gekozen om Canyonlands en Arches te laten vervallen, als we alle dagen in LA niet nodig hadden dan had het beter gepast maar ja als Disney gek moet je natuurlijk wel naar het "echte" park. Ook Universal studio's laten we niet vallen, ik ben daar al eens geweest en mijn kinderen gaan dit echt geweldig vinden (leuker dan Canyonlands of Arches waarschijnlijk :wink: ). De dagen die we nu overhouden van Canyonlands en Arches worden nu gebruikt in Las Vegas en San Francisco. Ik denk dat we daar ook meer aan hebben.

In Las Vegas hadden we natuurlijk al niet zoveel tijd (in totaal net een dag, nu zeker 1,5 dag en ik denk dat we de extra dag in San Francisco ook wel kunnen benutten, er is zoveel leuks te doen en te zien in en om de stad). Nadeel is wel dat we wat verder van de "bewoonde" wereld afzitten doordat we met een camper reizen. Ik vind het ook moeilijk om hier een rv park te zoeken, iemand nog een goed idee ? Ik neig nog een beetje naar San Francisco RV park in het zuiden maar heb ook goede dingen gehoord over Marin RV Park over de Golden Gate (dus aan de overkant van de baai). Iemand hier nog een goede suggestie voor ?

1 Amsterdam - New York
2 New York
3 New York
4 New York - Las Vegas
5 Las Vegas - Seligman (Early bird camper ophalen)
6 Seligman - Grand Canyon
7 Grand Canyon - Monument Valley
8 Monument Valley - Page (Antelope Canyon)
9 Page - Bryce
10 Bryce - Zion
11 Zion (The Narrows)
12 Zion - Las Vegas
13 Las Vegas
14 Las Vegas - Mono Lake
15 Mono Lake - Yosemite
16 Yosemite
17 Yosemite - San Francisco
18 San Francisco
19 San Francisco
20 San Francisco - Cambria
21 Cambria - Los Angeles
22 Los Angeles (Universal Studio's)
23 Los Angeles / Hollywood - overnachting in Anaheim
24 Anaheim (Disneyland)
25 Anaheim (Disneyland)
26 Anaheim (Disneyland)
27 Anaheim / Los Angeles - Amsterdam

Kunnen jullie nog een keer advies geven, zitten we op het juiste spoor nu ?

Groetjes,
Jolanda
Groetjes. Jolanda

September 1999 - Denver -> Los Angeles
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Schuijltjes: Juli 2019

Bericht door PSVwally »

Als NY klaarblijkelijk toch weer een must is dan zou ik daar wel een dag extra voor nemen. Daarvoor kan je met gemak 1 dag Disney skippen. Het is disneyland en geen disneyworld… scheelt toch in grootte, dus die dag minder is daar echt geen probleem.

Tot aan San Francisco blijft het natuurlijk altijd een trip met toch een straf tempo en vele indrukken.

Ik weet niet wel rv park je in LA wilt aandoen, maar persoonlijk zou ik de camper daar inleveren en voor een auto gaan met hotels. Verder ook altijd even opletten dat met een RV door hollywood en dergelijke ook niet echt handig is... misschien op die volle dag LA ergens een hoponoffbus pakken
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Schuijltjes: Juli 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Met zoveel steden is een camper eigenlijk niet zo handig. Heb je hem in LA ook nog? Die 5 dagen LA zijn toch wel erg veel, daar kan best een dag af. En dan kom ik weer met Yosemite. Of een extra dag bij Mammoth Lakes.

Marianne
Gebruikersavatar
Schuijltjes
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 11 aug 2018, 20:51
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Schuijltjes: Juli 2019

Bericht door Schuijltjes »

PSVWally ja we hebben toch nog voor New York gekozen, het is voor ons waarschijnlijk een once in a lifetime vakantie en de kinderen wilden ook heel erg graag naar New York. Het wordt de eerste vliegreis voor de kids en zullen na 8 uur ook wel even klaar er mee zijn, heelijk dus zo'n "tussenlanding". Verder lijkt me de stad ook zeker geen straf zijn al besefffen we wel dat het zeker twee hele drukke dagen worden. Wat betreft het vliegen ze weten dat de terugvlucht 11 uur duurt maar dat is natuurlijk een nachtvlucht, dat is toch net ff anders zeker na deze voor ons geweldige vakantie.

De ticket en de camper zijn allemaal geboekt dus we kunnen niets meer switchen. In LA gaan we twee RV parks boeken, de laatste camping bij Disney is al geboekt, en ja drie dagen hebben wij echt wel nodig, zeker als Galaxy Edge eenmaal geopend is ! Het andere RV park zal Hollywood of Dockweiler bij het vliegveld gaan worden. Eventueel het RV park in Malibu maar ik weet niet of het in die richting over 7 maanden al helemaal "bewoonbaar" is vanwege de bosbranden. We hoorde al wel dat het park zelf wat schade had maar niet noemenswaardig maar als de omgeving nog zwartgeblakerd is .... hmmm dan kies ik toch liever voor iets anders.

Qua verkeer in het centrum/Hollywood/Beverly Hills zal het verkeer sowieso een paar dagen behelpen zijn, ach we hebben de keuze: Uber, openbaar vervoer en de hop on hop off bussen inderdaad, komt vast wel goed. Dat is ons in andere grote Europese steden ook al gelukt. :thumbup:

Marianne, we hebben de camper vanaf Las Vegas t/m de laatste dag in Los Angeles. Dat het niet handig is in een stad snap ik maar het is niet anders, het is nu eenmaal zo geboekt en dat kan niet meer veranderd worden. Enige minpunt vind ik nu San Francisco omdat de RV parks niet echt in de buurt van het centrum liggen maar ook daar zullen we wel een oplossing voor gaan vinden net zoals in LA (Uber, openbaar vervoer en hop on hop off bussen) en ja het zal wat meer tijd kosten om op de juiste plaats van bestemming te komen. Wie weet huren we ook nog een paar fietsen, alhoewel we dan flink zullen moeten trappen. Ach ook dat komt vast wel goed :thumbup:

Maar nog even over ons reisschema, want jullie adviezen maken me toch een beetje onzeker. Is dit een schema waarbij we ook genoeg tijd hebben om wat te zien, niet alleen onderweg maar ook in de parken ? Zoals ik al eerder schreef, ik heb geen avonturiers bij die allerlei spannende dingen willen doen die veel tijd opslokken. We gaan de parken zeker de bekende paden op, genoeg lopen, af en toe wat zwemmen, lekker rondkijken, veel foto's maken, gewoon het bekende verhaal en de vakantie van ons leven hebben.
Groetjes. Jolanda

September 1999 - Denver -> Los Angeles
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer