Esta of B2?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
usafan22
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 dec 2018, 22:02
Aantal x V.S. bezocht: 4

Esta of B2?

Bericht door usafan22 »

Hoi Iedereen,

Ik heb een vraag betreft een droom die ik nog graag wil doen.
in 2015 was ik aupair in amerika en vorig jaar een roadtrip gemaakt.
Ik zou nog graag een keer 6 maanden willen doorbrengen in New York, puur de ervaring (niet werken)
Echter, wat is dan wijsheid? Op een esta visum 3 maanden gaan, dan bijv 2 weken naar nederland en dan weer terug (of kan dat problemen geven?)
Of een b2 visum, ik heb een huurhuis (een huurcontract dat niet opgezegd zal worden) en eigen bedrijf (eigen baas), verder niet getrouwd en geen kinderen. Zijn dit voldoende redenen om te bewijzen dat ik sowieso weer terug ga? En is de reden dat ik daar ben te vaag om op dit visum binnen te komen?

Ik hoor graag jullie meningen!:)
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Esta of B2?

Bericht door Marcopstal »

Het idee om 3 maanden te gaan, twee weken terug te keren en opnieuw 3 maanden te gaan (het maximum op ESTA is overigens 90 dagen en niet 3 maanden) lijkt me niet zo slim.

Aan de andere kant is het aanvragen van een visum als het niet echt noodzakelijk is ook een gevaarlijke gok. Als je geweigerd wordt is het helemaal einde verhaal en vrij veel mensen worden geweigerd omdat ze onvoldoende banden met het thuisland kunnen aantonen.

Beperk je tot maximaal 90 dagen op een ESTA, dat is de veiligste zaak.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Esta of B2?

Bericht door PSVwally »

De vraag zal zeker ook zijn hoe jij jezelf 6 maanden (financieel) gaat ondersteunen daar.
Waar ga je leven? Wat ga je 6 maanden doen als je niet gaat werken? Wat is je inkomstenbron dan? Je hebt een eigen bedrijf...hoe gaat dat lopen als je 6 maanden 'op vakantie' gaat?
Ik denk als je met alleen deze info waarmee je het topic opent een B2 aanvraagt je direct een afwijzing krijgt. Denk heel goed na en vergaar heel veel info voor je uberhaupt een B2 aanvraagt met wat je wilt doen, want er worden er wat ik lees veel afgewezen de laatste tijd en dan kan/mag je helemaal niet meer die kant op. Heb jij een duidelijk verhaal waardoor je die kant op kunt en alle plaatjes op orde dan maak je natuurlijk gewoon kans om zo'n visum te krijgen.

Je ESTA verhaal en na 2 weken terug na een 89 dagen verblijf lijkt me ook nogal rode vlaggen op te roepen als je daar na 2 weken weer voor zo'n immigration officer staat...ik zou dat niet 1,2,3 doen. Ik zou of geen 3 maanden aan een stuk blijven en/of dat gat ertussen wat/veel langer maken.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Esta of B2?

Bericht door Ruud2004 »

Ik zou ook voor de 90 dagen ESTA gaan en ik denk dat een 2e 90 dagen ESTA ook kan. Zoals al aangegeven zal je beide keren een bijzonder goed (financieel etc.) onderbouwd verhaal moeten hebben om het land binnen te komen. Een visum klinkt (met de info die je geeft) mij onmogelijk.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Esta of B2?

Bericht door mtl »

Je bent eigen baas maar je kan 6 maanden weg zijn van je bedrijf? Klinkt niet geloofwaardig. Of is het de bedoeling om vanuit Amerika te werken?
Patrick1975
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 31 aug 2018, 08:03
Locatie: California

Re: Esta of B2?

Bericht door Patrick1975 »

usafan22 schreef:Ik hoor graag jullie meningen!:)
ESTA voor drie maanden, daarna terug naar Nederland. Je kunt gewoon opnieuw drie maanden gaan, maar verwacht de tweede keer meer kritische vragen van immigratie voor de toelating. De twee keer kun je het best bewijs meenemen dat je sterke binding hebt met je thuisland, een eigen bedrijf en een geldig huurcontract kan zeker helpen, maar US houdt het recht om je te weigeren als ze twijfelen aan je motieven.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer