Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis famfrans: advies route Valley of Fire - Yosemite.
-
famfrans
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Reis famfrans: advies route Valley of Fire - Yosemite.
Beste allemaal,
Wij gaan in juli/augustus 3 weken toeren en starten in Las Vegas. Na een dikke week zullen we vanuit Zion richting Yosemite willen. We kunnen niet door DV, omdat onze campervan daar niet doorheen mag tijdens de zomermaanden. Ik dacht een nachtje vanuit Valley of Fire naar Mammoth Lakes te rijden, maar is dat niet te ver?
Dus, wat is een handige maar ook mooie route? We willen erg graag rondom Lee Vining/Mammoth Lakes nog een en ander zien en dan daarna via de Tioga Pass door naar Yosemite. Is het de moeite waard om rondom Mammoth Lakes 2 nachten te verblijven, gezien de lange reis die we vanuit Valley of Fire hebben afgelegd.
Hoor graag advies!
Dank!
Wij gaan in juli/augustus 3 weken toeren en starten in Las Vegas. Na een dikke week zullen we vanuit Zion richting Yosemite willen. We kunnen niet door DV, omdat onze campervan daar niet doorheen mag tijdens de zomermaanden. Ik dacht een nachtje vanuit Valley of Fire naar Mammoth Lakes te rijden, maar is dat niet te ver?
Dus, wat is een handige maar ook mooie route? We willen erg graag rondom Lee Vining/Mammoth Lakes nog een en ander zien en dan daarna via de Tioga Pass door naar Yosemite. Is het de moeite waard om rondom Mammoth Lakes 2 nachten te verblijven, gezien de lange reis die we vanuit Valley of Fire hebben afgelegd.
Hoor graag advies!
Dank!
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: advies route valley of the fire -Yosemite
Een nachtje rijden ? Dat zou ik zeker afraden.
Een echt mooie route is er eigenlijk niet. Je zit dan ook in een zeer uitgestrekt woestijngebied.
Eigenlijk zijn er twee hoofdopties:
1) Via Las Vegas en de 95 over Amargosa Valley en Beatty om dan iets verder via de 266 en de 166 naar Big Pine te rijden en van daaruit de 395 noordelijk.
Een alternatief hier is van Beatty tot Tonopah te rijden en dan van daaruit richting Westen en Mammoth Lakes te rijden.
Nabij Beatty zou je een bezoek aan Rhyolite kunnen brengen.
2) Vanaf VOF de Extra Terresttial Highway nemen via Rachel (omgeving Area 51) En dan de 6 naar Tonopah. Vanaf daar kom je op de alternatieve route van 1
De drie mogelijkheden betekenen weinig verschil in afstand en tijd. 580 tot 627 km en 6u19 tot 6u32 volgens Google Maps.
Op zich is dit alles dus wel op een dag te doen.
Nabij Mammoth Lakes is er veel te zien en te doen, je daar een dag bezighouden kan uiteraard best. Je moet uiteraard alleen zien dat het niet ten nadele van je totale reis is.
Een echt mooie route is er eigenlijk niet. Je zit dan ook in een zeer uitgestrekt woestijngebied.
Eigenlijk zijn er twee hoofdopties:
1) Via Las Vegas en de 95 over Amargosa Valley en Beatty om dan iets verder via de 266 en de 166 naar Big Pine te rijden en van daaruit de 395 noordelijk.
Een alternatief hier is van Beatty tot Tonopah te rijden en dan van daaruit richting Westen en Mammoth Lakes te rijden.
Nabij Beatty zou je een bezoek aan Rhyolite kunnen brengen.
2) Vanaf VOF de Extra Terresttial Highway nemen via Rachel (omgeving Area 51) En dan de 6 naar Tonopah. Vanaf daar kom je op de alternatieve route van 1
De drie mogelijkheden betekenen weinig verschil in afstand en tijd. 580 tot 627 km en 6u19 tot 6u32 volgens Google Maps.
Op zich is dit alles dus wel op een dag te doen.
Nabij Mammoth Lakes is er veel te zien en te doen, je daar een dag bezighouden kan uiteraard best. Je moet uiteraard alleen zien dat het niet ten nadele van je totale reis is.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
Trails
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Hier onze dagen in/bij van Mammoth Lakes:
http://www.schoutenjanssen.nl/nl/westen ... 0sept.html
Wij vonden dit gebied zeer de moeite waard.
Wij vonden dit gebied zeer de moeite waard.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In je routetopic was ook al iets gezegd over dat stuk. Waarom reageerde je daar niet?
Marianne
Marianne
-
famfrans
- Amerika-ontdekker
Dank allen alweer voor de snelle reacties! Heel fijn!
Nachtje rijden was zeker niet de bedoeling, denk dat ik het raar heb opgeschreven
Sorry Marianne; maar mijn vorige topic werd een gesprek over kinderen die niet meer mee willen op vakantie, ik vond het dus handiger om een nieuwe vraag te stellen.
Nachtje rijden was zeker niet de bedoeling, denk dat ik het raar heb opgeschreven
Sorry Marianne; maar mijn vorige topic werd een gesprek over kinderen die niet meer mee willen op vakantie, ik vond het dus handiger om een nieuwe vraag te stellen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, dat was hinderlijk. Maar jammer voor degenen die wel relevante adviezen gaven.
En om over dit deel advies te kunnen geven moeten we wel het totale plaatje kennen.
Marianne
En om over dit deel advies te kunnen geven moeten we wel het totale plaatje kennen.
Marianne
Re: Reis famfrans: advies route Valley of Fire - Yosemite.
Het was en is nooit mijn bedoeling om ‘hinderlijk’ te zijn. Ben onzeker en snel geëmotioneerd (teveel meegemaakt maar daar is dit forum dus niet voor) en vandaag erg van slag hierdoor. Ik zal niet meer zoveel reageren en alleen lezen dan. Adviezen geven in dit stuk is lastig voor me, omdat ik nog moet gaan.
Sorry. Ik zou leden willen vragen niet te reageren op mij, maar alleen met nutttige info voor topicstarter
‘nuttige’ bijdrage die ik zou kunnen geven is waarom wij wel kiezen voor 2 nachten Mammoth Lakes. Little lakes valley trail, grotere kans beren, veel andere mooie wandelingen langs meren, door bergen, natural hotsprings en evt vanaf daar dan toch Bodie en Mono Lake. Of je dingen zelf leuk vind, kun je op YouTube en google kijken? De omgeving lijkt mij prachtig en rustiger dan bijv Yosemite. Maar veel hier op het forum kiezen daar voor 1 nacht constateer ik.
Sorry. Ik zou leden willen vragen niet te reageren op mij, maar alleen met nutttige info voor topicstarter
‘nuttige’ bijdrage die ik zou kunnen geven is waarom wij wel kiezen voor 2 nachten Mammoth Lakes. Little lakes valley trail, grotere kans beren, veel andere mooie wandelingen langs meren, door bergen, natural hotsprings en evt vanaf daar dan toch Bodie en Mono Lake. Of je dingen zelf leuk vind, kun je op YouTube en google kijken? De omgeving lijkt mij prachtig en rustiger dan bijv Yosemite. Maar veel hier op het forum kiezen daar voor 1 nacht constateer ik.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De meeste mensen hebben geen tijd om meerdere nachten aan de oostkant te blijven, maar als die tijd er wel is, is dat zeker een aanrader.
Wij deden in 2015 de Little Lake Valley Loop. We waren er in het weekend; toen was het daar behoorlijk druk. Je moet er op tijd zijn om nog te kunnen parkeren.
Marianne
Wij deden in 2015 de Little Lake Valley Loop. We waren er in het weekend; toen was het daar behoorlijk druk. Je moet er op tijd zijn om nog te kunnen parkeren.
Marianne
-
famfrans
- Amerika-ontdekker
Erg bedankt allemaal voor de tips! Wij zijn overtuigd; blijven 2 nachtjes bij Mammoth lakes
Tjonge; zo veel te doen in zo weinig tijd. Ben benieuwd wat jullie vinden.
Ben beetje bang dat Zion zooo druk is. Dus wil eigenlijk nachtje minder. Hebben jullie tip hoe het anders kan?
Dit is nu het schema:
Aankomst: dag 1 :Las vegas
Dag 2: Las Vegas-Kingman
dag 3: Kingman- Grand Canyon
dag 4: Grand Canyon-Page
dag 5: Page- Monument Valley
dag6: Monument Valley- Moab
dag 7: Moab
dag 8: Moab- Capitol Reef
dag 9: Capitol Reef
dag 10_Capitol Reef-Bryce Canyon
dag11: Bryce Canyon-Zion
dag12: Zion
dag 13: Zion
dag 14: Zion-Valley of Fire
dag 15: Valley of Fire-Mammoth Lakes (boven over Death valley niet er door, want mag niet met Campervan)
dag 16: Mammoth lakes
dag17: Mammoth lakes- Yosemite
dag 18: Yosemite
dag 19: Yosemite
dag 20: Carmel/ monterey
dag 21: San fransisco
dag 22: San Fransisco
dag 23: Terugvlucht
Tjonge; zo veel te doen in zo weinig tijd. Ben benieuwd wat jullie vinden.
Ben beetje bang dat Zion zooo druk is. Dus wil eigenlijk nachtje minder. Hebben jullie tip hoe het anders kan?
Dit is nu het schema:
Aankomst: dag 1 :Las vegas
Dag 2: Las Vegas-Kingman
dag 3: Kingman- Grand Canyon
dag 4: Grand Canyon-Page
dag 5: Page- Monument Valley
dag6: Monument Valley- Moab
dag 7: Moab
dag 8: Moab- Capitol Reef
dag 9: Capitol Reef
dag 10_Capitol Reef-Bryce Canyon
dag11: Bryce Canyon-Zion
dag12: Zion
dag 13: Zion
dag 14: Zion-Valley of Fire
dag 15: Valley of Fire-Mammoth Lakes (boven over Death valley niet er door, want mag niet met Campervan)
dag 16: Mammoth lakes
dag17: Mammoth lakes- Yosemite
dag 18: Yosemite
dag 19: Yosemite
dag 20: Carmel/ monterey
dag 21: San fransisco
dag 22: San Fransisco
dag 23: Terugvlucht
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
De tijd voor Moab is wel erg beperkt.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
-
Trails
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Als je niet de drukte in Zion wilt (zoals wij dat ook niet willen) kun je ook de Kolob Terrace Road rijden (met wandelingen) of de Kolob Canyon Road (ook hier mooie wandelingen).
Wij vonden deze schitterend.
We stonden in die buurt op de camping van Quail Creek SP.
Snow Canyon SP in die buurt is ook erg mooi.
De nationale parken bij Moab zijn mooi maar door de drukte hadden wij er eigenlijk spijt van dat we daar zijn geweest. Wij vonden daar eigenlijk Dead Horse Point SP het mooist. En ook het dagje raften...
We werden, eerlijk gezegd, een beetje "rode rotsen moe" en waren blij dat we in Colorado een heel ander landschap te zien kregen.
Wij vonden deze schitterend.
We stonden in die buurt op de camping van Quail Creek SP.
Snow Canyon SP in die buurt is ook erg mooi.
De nationale parken bij Moab zijn mooi maar door de drukte hadden wij er eigenlijk spijt van dat we daar zijn geweest. Wij vonden daar eigenlijk Dead Horse Point SP het mooist. En ook het dagje raften...
We werden, eerlijk gezegd, een beetje "rode rotsen moe" en waren blij dat we in Colorado een heel ander landschap te zien kregen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor Moab heb je inderdaad weinig tijd; juist omdat het er druk is, is het verstandig om er wat meer tijd voor uit te trekken. Anders moet je te veel in te weinig tijd proppen en dat gaat niet lukken.
Rij je op dag 19 naar Monterey? Dan heb je voor Yosemite niet veel tijd.
Hou er rekening mee dat het in Valley of Fire niet veel minder heet zal zijn dan in Death Valley. Of dat aan te raden is met een camper van weet ik niet.
Marianne
Rij je op dag 19 naar Monterey? Dan heb je voor Yosemite niet veel tijd.
Hou er rekening mee dat het in Valley of Fire niet veel minder heet zal zijn dan in Death Valley. Of dat aan te raden is met een camper van weet ik niet.
Marianne
-
famfrans
- Amerika-ontdekker
Marianne; we reizen dag 20 naar carmel/ monterey.
ik hoef niet perse naar valley of fire maar zoek vooral een goede en dan toch ook leuke tussenstop in de reis zion-mammoth lakes omdat anders de afstand te groot is.
Dus als iemand daar nog een suggestie voor heeft misschien?
groet en happy new year!
ik hoef niet perse naar valley of fire maar zoek vooral een goede en dan toch ook leuke tussenstop in de reis zion-mammoth lakes omdat anders de afstand te groot is.
Dus als iemand daar nog een suggestie voor heeft misschien?
groet en happy new year!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Zion - Valley of Fire is een uur of 3 met de camper. VoF - Mammoth Lakes is al zeker 7u zuivere rijtijd. Ik zou dus zeker niet rond VoF overnachten maar al verder rijden. Ik ben alleen niet bekend met RV of overnachtingsplekken op die route boven death valley
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Las Vegas?famfrans schreef: ik hoef niet perse naar valley of fire maar zoek vooral een goede en dan toch ook leuke tussenstop in de reis zion-mammoth lakes omdat anders de afstand te groot is.
Je zou eens naar Pahrump kunnen kijken. Niet vanwege de plaats maar vanwege de camping. Zeker als je een paar dagen in een park hebt gestaan is een camping met faciliteiten wel eens lekker denk ik.
Je kunt dan nog de ochtend doorbrengen in Zion of een bezoek brengen aan VoF.
Marianne
-
famfrans
- Amerika-ontdekker
Goede tip! Ik ga even kijken!
Dacht er ook nog over om VoF te skippen en meteen door te rijden naar Tonopah of Beatty zoals eerder aangegeven door Marcopstal. En daar eens een lekker motelletje te pakken ofzo. Hoewel die ook al weer hard gaan zag ik
Dacht er ook nog over om VoF te skippen en meteen door te rijden naar Tonopah of Beatty zoals eerder aangegeven door Marcopstal. En daar eens een lekker motelletje te pakken ofzo. Hoewel die ook al weer hard gaan zag ik
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 21 Reacties
- 4479 Weergaves
-
Laatste bericht door TradeMarkNL83
-
- 7 Reacties