Reis firsttimeamerika: Camper geboekt, plannen maar!

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
firsttimeamerika
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 14 mei 2018, 07:56
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis firsttimeamerika: Camper geboekt, plannen maar!

Bericht door firsttimeamerika »

Eigenlijk hadden we een rondje van een deel met camper en deel auto/hotel. En dan een one way.
Toen kwam de keuze tussen Roadbear en Cruiseamerica. Uiteindelijk liepen we tegen een deal aan van gratis inventaris (3x), gratis gps en geen preparation kosten van Roadbear.
Dat was wel LA - LA, maar daardoor hadden we ook geen one way kosten en het was maar een klein stukje omgooien.

Met de 5% vroegboek korting EN ook 5% long term korting (omdat we nu geen auto/hotel meer hebben) kwam dat dusdanig in de buurt van Cruiseamerica dat we daarvoor hebben gekozen.

We hebben nu onze route bijna compleet, maar twijfelen nog wel over een paar dingetjes. EN we hebben nog 1 nacht over die we nog ergens tussen kunnen zetten.

Dag 1 AMS - LAX (Airport hotel)
Dag 2 LA - LA (Camper ophalen, boodschappen, campsite rand LA)
Dag 3 LA - Needles? (Hele lange rijdag, met onderbreking in Joshua Tree park, maar dan hebben we dus 1 dag over.)
Dag 4 Needles - Grand Canyon (Via dat stukje omweg route 66)
Dag 5 Grand Canyon - Monument Valley (We twijfelen over Monument Valley. Lijkt me mooi, maar jeeptour met 2,5jarige (want camper))
Dag 6 Monument Valley - Page (Puur voor Antelope Canyon, we gaan niet naar Lake Powell.)
Dag 7 Page - Bryce (We twijfelen ook over Bryce. Veel reistijd, die je de volgende dag weer terug moet rijden..)
Dag 8 Bryce - Zion
Dag 9 Zion
Dag 10 Zion - Las Vegas
Dag 11 Las Vegas
Dag 12 Las Vegas - Lone Pine
Dag 13 Lone Pine - Lee Vining (Bezoek aan Bodie)
Dag 14 Lee Vining - ergens in Yosemite (iemand tips waar in Yosemite?)
Dag 15 Yosemite - Maripose grove
Dag 16 Mariposa grove - SF (Weer een wat lange reisdag, maar ik denk wel de moeite waard omdat er tussenin niet echt iets is.)
Dag 17 SF
Dag 18 SF - Monterey (Vroeg vertrek zodat we in de middag naar het aquarium kunnen)
Dag 19 Monterey - ergens langs de H1
Dag 20 H1 - Santa Barbara
Dag 21 Santa Barbara - campsite LA (Vroeg naar LA, dan met openbaar vervoer Beverly Hills)
Dag 22 LA (Camper inleveren, Airporthotel)
Dag 23 LAX - AMS

Dag 24 Nog ergens in te plannen

Oja, vliegtickets volgen later nog. Alleen camper ligt vast.
2015: Mexico
2016: Zuid Afrika
2018: La Palma
2019: Costa Rica en West Amerika
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis firsttimeamerika: Camper geboekt, plannen maar!

Bericht door SuzieQ »

Bryce is echt super. Zou ik niet overslaan.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis firsttimeamerika: Camper geboekt, plannen maar!

Bericht door Martin & Marianne »

In welke tijd van het jaar ga je? Mag je door Death Valley rijden? En is de Tioga Pass zeker open als jullie er zijn?
Ik zou zeker naar Bryce gaan. En misschien niet naar Monument Valley maar bijvoorbeeld een extra dag Page. Een paar uurtjes aan Lake Powell is toch wel lekker .
Voor Yosemite heb je minimaal één extra dag nodig.
Probeer een plek te vinden op een van de Pines campings.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis firsttimeamerika: Camper geboekt, plannen maar!

Bericht door Marcopstal »

Belangrijk is inderdaad de periode van de reis. Aangezien de camper vastligt zijn er uiteraard data beschikbaar.

LA - Needles via Joshua Tree vind ik een beetje veel van het goede.
Waarom zou je Lake Powell links laten liggen ?
Bryce veel reistijd? Het is een dik uur wat je in de twee richtingen doet, het kost je dus in totaal maximaal 3 uur extra gespreid over twee dagen. Daarvoor Bryce overslaan lijkt me wat gek.
Mag je door Death Valley, anders ligt Lone Pine niet goed.
In LA met het OV naar Beverly Hills ? Om wat dan te doen ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
firsttimeamerika
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 14 mei 2018, 07:56
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis firsttimeamerika: Camper geboekt, plannen maar!

Bericht door firsttimeamerika »

We mogen inderdaad nét door Death Valley, (enkele dagen na 15 sept).
De tioga pas is dan inderdaad open.

Lake Powell, het spreekt ons gewoon niet echt aan, zo’n onnatuurlijk meer. En een dam zegt ons ook niets eigenlijk.

Zouden jullie Monument Valley aanraden met een camper?

Oké, dan zullen we Bryce er inderdaad tussen laten. We gingen twijfelden door vrienden die dat het minst vonden op de reis en een vergelijkbaar rondje deden.

Ja, het lijkt inderdaad een beetje teveel die dag van LA - Needles met een stop in Joshua. Maar met een peuter ben je zeker met het wennen vast vroeg wakker. We staan als het goed is op een camping rondom Ontario en hebben alle boodschappen bij ons. Dus wat dat betreft zou je gewoon de héle dag hebben om in Needles te raken. Doable of echt niet?
Laatst gewijzigd door firsttimeamerika op 14 dec 2018, 22:09, 2 keer totaal gewijzigd.
2015: Mexico
2016: Zuid Afrika
2018: La Palma
2019: Costa Rica en West Amerika
firsttimeamerika
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 14 mei 2018, 07:56
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis firsttimeamerika: Camper geboekt, plannen maar!

Bericht door firsttimeamerika »

Wij zijn niet echte stadsmensen. Maar Santa Monica en gewoon Beverly Hills zien lijkt ons wel leuk als je dan toch in LA bent. Het Hollywood sign zien ook, maar dat ligt nog verder bij ons vandaan.

Er speciaal een auto voor huren voor 1 dag is het voor mij niet waard. Teveel gedoe om naar zo’n verhuurbedrijf te gaan (taxi?), alles invullen, auto checken op schade etc..
2015: Mexico
2016: Zuid Afrika
2018: La Palma
2019: Costa Rica en West Amerika
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Reis firsttimeamerika: Camper geboekt, plannen maar!

Bericht door Marenko »

Lake Powell, het spreekt ons gewoon niet echt aan, zo’n onnatuurlijk meer. En een dam zegt ons ook niets eigenlijk.
Oei :mrgreen: Lake Powell is prachtig. Wel eens foto’s gezien ervan? Maar goed, het is inderdaad een kwestie van keuzes maken.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis firsttimeamerika: Camper geboekt, plannen maar!

Bericht door Martin & Marianne »

Het is wel onnatuurlijk, daar heb je gelijk in. Maar met een kind van 2 leek een bezoek aan het strand me wel leuk.
Wat bedoel je precies met MV met een camper? Je kunt er mooi kamperen met ren prachtig uitzicht. Maar de route door het park is niet met een camper te doen.

Ik heb nog nooit eerder gehoord dat iemand Bryce niet mooi vond. :o

Marianne
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis firsttimeamerika: Camper geboekt, plannen maar!

Bericht door Trails »

Monument Valley rijd je gewoon doorheen over de doorgaande weg. Maar de scenic drive mag je met een camper niet doen. Wij stonden daar op een mooie nieuwe camping (is nu een KOA) met mooi uitzicht en waar 's ochtends enkele paarden rond liepen.
http://www.schoutenjanssen.nl/nl/westen ... 20okt.html
http://www.schoutenjanssen.nl/nl/westen ... 20okt.html

Bij Lake Powell hebben we een tour door de dam gedaan en vonden het beslist de moeite waard. Ook zijn we met een klein vliegtuigje over het meer en Rainbow Bridge gevlogen: geweldige ervaring en zó mooi.
http://www.schoutenjanssen.nl/nl/westen ... 20okt.html
http://www.schoutenjanssen.nl/nl/westen ... 20okt.html

Volgend jaar komen we ook weer in de buurt van Bryce maar slaan het over. We gaan wel weer wandelen in Red Canyon.
Dit ligt op maar 14 mijl van Bryce en bijna niemand die daar eens gaat wandelen.
Wij vonden dit mooier en (voor ons heel belangrijk) een heel stuk rustiger.
http://www.schoutenjanssen.nl/nl/westen ... 0sept.html
Zelfs Cedar Breaks NM vonden wij mooier.
http://www.schoutenjanssen.nl/nl/westen ... 0sept.html

Maar ieder zijn smaak...
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis firsttimeamerika: Camper geboekt, plannen maar!

Bericht door PSVwally »

Er speciaal een auto voor huren voor 1 dag is het voor mij niet waard. Teveel gedoe om naar zo’n verhuurbedrijf te gaan (taxi?), alles invullen, auto checken op schade etc.
Beetje afhankelijk van hoe je hotel ligt tov een verhuurbedrijf. Slaap je vlakbij LaX (en daar reken ik dan santa monica en venice wel toe) dan zou ik echt een auto huren.

Vooraf regelen, als het kan een soort van skip the counter doen zodat je niet naar binnen moet, checken op schade heb je in 1 minuut gedaan. Ik check eerlijk gezegd in Amerika nooit meer de schade behalve een snel rondje om de auto wat binnen 30s is gedaan. Ik controleer wel de km stand en beurt data in de deur of die niet gedurende mijn vakantie is. Ik kijk even of na 1 min stationair lopen geen lampjes gaan branden van motor of banden en natuurlijk de brandstof.
Ik zou iig beverly hills nooit te voet doen, want dan zie je helemaal niets en het is veel te heuvelachtig.
Aurora
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2017, 16:44
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere

Re: Reis firsttimeamerika: Camper geboekt, plannen maar!

Bericht door Aurora »

Ik zou Monument Valley zeker niet overslaan. Wij stonden op Gouldings Campground. Vanuit daar konden we opstappen voor de jeeptour. Qua ligging vond ik deze camping veel mooier dan de Koa. Voor MV heb je aan 1 nacht genoeg, maar is zonde om te laten liggen.

Bryce ook echt niet skippen hoor! Wij zijn er nu 2 keer geweest en het is er prachtig!

LA is drama met de auto. Wij hebben hem destijds laten staan en zijn met de bus gegaan. Hollywood sign heb we op afstand bewonderd.
Reisverslagen 2017, 2018 & 2019 https://lovetocookhealthy.nl/reizen/
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis firsttimeamerika: Camper geboekt, plannen maar!

Bericht door KW1984 »

firsttimeamerika schreef: Er speciaal een auto voor huren voor 1 dag is het voor mij niet waard. Teveel gedoe om naar zo’n verhuurbedrijf te gaan (taxi?), alles invullen, auto checken op schade etc..
Dit kan heel gemakkelijk hoor, zeker als je bijvoorbeeld skip-the-counter hebt bij Alamo. Dan hoef je niets in te vullen en checken op schade hoeft ook niet (all risk verzekerd met € 0 eigen risico).
Ophalen: garage inlopen, auto uit jouw klasse uitzoeken, instappen, naar slagboom rijden, rijbewijs+cc laten zien, en weg ben je.
Inleveren: naar binnen rijden, auto laten scannen, bonnetje in ontvangst nemen, en weg ben je.
Het ophalen en brengen hoeft dan bij elkaar nog niet eens een half uur te duren (excl. tijd van en naar locatie).
Maar voor dat geld (€ 30-50) kun je wellicht ook prima uber-en.

Edit: wat PSVWally zegt dus (zie ik nu :oops: )
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
firsttimeamerika
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 14 mei 2018, 07:56
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis firsttimeamerika: Camper geboekt, plannen maar!

Bericht door firsttimeamerika »

Aurora schreef:LA is drama met de auto. Wij hebben hem destijds laten staan en zijn met de bus gegaan. Hollywood sign heb we op afstand bewonderd.
Vertel eens, welke route hebben jullie gepakt met de bus? Hollywood sign van afstand is helemaal prima. Plus een rondje door Beverly Hills. Dan zijn wij tevreden :clap:
Trails schreef:Monument Valley rijd je gewoon doorheen over de doorgaande weg. Maar de scenic drive mag je met een camper niet doen. Wij stonden daar op een mooie nieuwe camping (is nu een KOA) met mooi uitzicht en waar 's ochtends enkele paarden rond liepen.
http://www.schoutenjanssen.nl/nl/westen ... 20okt.html
http://www.schoutenjanssen.nl/nl/westen ... 20okt.html
Het is zo lastig, aan de ene kant zeggen mensen bouw meer rust in, anders ben je alleen maar aan het rijden. Maar als je dan iets overweegt weg te laten is het zonde om het te laten schieten haha!

MV lijkt me echt prachtig maar ik twijfel of het het extra rijden waard is. Het is eigenlijk gewoon extra rijden naar een camping/omgeving waar weinig te doen is voor een 2 jarige om de volgende ochtend na de zonsopgang weer te vertrekken. Ik moet even kijken hoelang er nu echt extra rijden met de camper als we van GC naar Page gaan of een nacht in MV overnachten.
Martin & Marianne schreef:Het is wel onnatuurlijk, daar heb je gelijk in. Maar met een kind van 2 leek een bezoek aan het strand me wel leuk.
Wat bedoel je precies met MV met een camper? Je kunt er mooi kamperen met ren prachtig uitzicht. Maar de route door het park is niet met een camper te doen.

Ik heb nog nooit eerder gehoord dat iemand Bryce niet mooi vond. :o

Marianne
Niet mooi hebben ze niet gezegd maar even rondkijken was voor hun genoeg en ze zouden het niet nogmaals bezoeken, dus hebben zoiets van als je toch meer rust in je route zou willen, dan zouden wij dat weglaten.

Strand/meer/water is leuk, maar daar wonen wij praktisch aan (oké niet zo mooi als Lake Powell haha), dus strand heeft hier niet echt iets speciaals, maar ik heb de foto’s gezien en inderdaad prachtig, maar er is zoveel moois. Misschien toch maar de volgende keer ^^
2015: Mexico
2016: Zuid Afrika
2018: La Palma
2019: Costa Rica en West Amerika
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis firsttimeamerika: Camper geboekt, plannen maar!

Bericht door Martin & Marianne »

firsttimeamerika schreef:Strand/meer/water is leuk, maar daar wonen wij praktisch aan (oké niet zo mooi als Lake Powell haha), dus strand heeft hier niet echt iets speciaals, maar ik heb de foto’s gezien en inderdaad prachtig, maar er is zoveel moois. Misschien toch maar de volgende keer ^^
Maar je wilt me een kleuter toch wel wat rust inbouwen? Je geeft zelf al aan dat Monument Valley niet echt leuk is voor een kind van 2. Maar wat is dan wel leuk?
Waarom zou je het een volgende keer doen als je er nu toch al bent?
Het hoeft natuurlijk niet, maar ik begrijp je argumenten niet helemaal.

Ik zou zelf MV laten vallen, maar voor de reistijd hoef je het niet te laten; het kost je ongeveer 2,5 uur extra.

Marianne
Samanthaa
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 21 aug 2018, 13:15
Locatie: Oostvoorne

Re: Reis firsttimeamerika: Camper geboekt, plannen maar!

Bericht door Samanthaa »

Het is uiteraard voor iedereen verschillend en wij zijn wel stadsmensen maar ik vond zelf beverly hills redelijk zonde van de tijd. (Heel LA eigenlijk, Behalve de pier).
Als je echt beverly hills in wilt zou ik je aanraden een Hollywood tour te doen met zon open busje dan zie je in een kleine 2uur alle hoogtepunten en de sign.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis firsttimeamerika: Camper geboekt, plannen maar!

Bericht door Trails »

Kun je de reis niet beter plannen naar wat jullie willen?
Een 2-jarige vindt het het fijnste om gewoon met zijn ouders te zijn. Die zal het echt niet boeien wat hij/zij wel/niet te zien krijgt...
Wij hebben dit ook altijd zo gedaan en ze hebben hele fijne vakanties beleefd.
firsttimeamerika
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 14 mei 2018, 07:56
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis firsttimeamerika: Camper geboekt, plannen maar!

Bericht door firsttimeamerika »

Uiteraard, wij plannen vakanties naar wat wij leuk vinden. Alleen als ik van te voren al weet dat er in MV geen leuke campgrounds zijn voor een peuter (zwembad/speeltuin) en je er ook niet echt kunt wandelen, dan is dat wel het andere uiterste om op te zoeken.

Maar 2,5 uur omrijden is inderdaad niet gekke veel.
2015: Mexico
2016: Zuid Afrika
2018: La Palma
2019: Costa Rica en West Amerika
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis firsttimeamerika: Camper geboekt, plannen maar!

Bericht door Marcopstal »

Valt of staat alles met een zwembad of speeltuin ? Ik kan me voorstellen dat ook een omgeving wel indruk kan nalaten op een kind van twee.
Overigens is er op de Gouldings RV een indoor zwembad.

Waar ga je dan bvb kamperen aan de GC ? Ik heb ook niet direct weet van een zwembad of speeltuin daar.

Vergeet niet dat je naar gebieden gaat die vrij afgelegen zijn en waar het aldus niet steeds een evidentie is om in dergelijke zaken te voorzien.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Aurora
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2017, 16:44
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere

Re: Reis firsttimeamerika: Camper geboekt, plannen maar!

Bericht door Aurora »

firsttimeamerika schreef:
Aurora schreef:LA is drama met de auto. Wij hebben hem destijds laten staan en zijn met de bus gegaan. Hollywood sign heb we op afstand bewonderd.
Vertel eens, welke route hebben jullie gepakt met de bus? Hollywood sign van afstand is helemaal prima. Plus een rondje door Beverly Hills. Dan zijn wij tevreden :clap:
We hebben de auto bij het hotel gelaten en zijn daar op de bus gestapt. Vanaf het hotel hadden we een mooi uitzicht op het bord. Bus 210 bracht ons naar de Walk of Fame.
Reisverslagen 2017, 2018 & 2019 https://lovetocookhealthy.nl/reizen/
firsttimeamerika
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 14 mei 2018, 07:56
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis firsttimeamerika (bijna definitief)

Bericht door firsttimeamerika »

Tjonge, wat een gedoe zo’n route. Het is keuzes maken.

-We gaan met een camper, roadbear (25-27ft)
-Vertrek/aankomst is vanaf LA
-We zijn geen stadsmensen, zeker niet met onze peuter (dan 2,5)
-Bewust gekozen om van LA naar SF te gaan i.p.v. andersom. Ik weet dat het minder handig is met parkeren en minder mooie uitzichten. Maar je hebt de zon in de rug én we winnen er een dag mee.

1. Hotel LA
2. Camper ophalen - Santa Barbara
3. Santa Barbara - Morro bay
4. Morro bay - Monterey
5. Monterey - SF
6. SF
7. SF - Mariposa grove
8. Maiposa Grove - Yosemite Valley
9. Yosemite Valley - Lee Vining
10. Lee Vining - Lone Pine
11. Lone Pine - Las Vegas
12. Las Vegas - Zion
13. Zion
14. Zion - Bryce
15. Bryce - Page
16. Page
17. Page - GC
18. GC - Kingman
19. Kingman - Joshua Tree
20. Joshua Tree - LA
21. Hotel LA

We kunnen nog 2 dagen toevoegen ergens, maar we willen niets toevoegen wat teveel omrijden is. Monument Valley bijvoorbeeld is te veel omrijden.
Eigenlijk denk je bij alles, het zijn maar 3 uurtjes, maar het zijn al zoveel kilometers die we gaan maken, dus de 2 dagen zijn bedoeld om op de route toe te voegen.
Hebben we gewoon een reden om nog eens terug te komen.

Dus vertel, zijn er nog ergens pareltjes, state parks, bijzondere natuur (liefst wat meer puur natuur en minder toeristisch) waar we langs komen?

Elke dag rijden vinden we niet erg. We moeten toch dagelijks met de camper rijden (los van Zion vanwege de shuttlebus), dus dan moeten we toch alles afkoppelen.
Dan rijd ik liever 2 dagen maar dan 1,5 uur naar de volgende camping dan in één keer 3 uur.

Thanks!


Woe 09-01-2019 - 09.55 uur / * Note mod (Marco):
Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
2015: Mexico
2016: Zuid Afrika
2018: La Palma
2019: Costa Rica en West Amerika
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer