Reis SanneS: tips gevraagd route Denver-Las Vegas.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
SanneS
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 dec 2018, 22:28
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis SanneS: tips gevraagd route Denver-Las Vegas.

Bericht door SanneS »

Hoi allemaal,

Ik heb al een hoop tips gelezen op dit forum, ik ben blij dat dit forum er is!
Ik heb een route gemaakt, het is voor mij de eerste keer, ik hoor heel graag of jullie tips hebben.
Is de route haalbaar en heb ik de tijd goed verdeeld naar aanleiding van hoeveel er te zien is per park/plek?

We (ik en mijn partner) gaan met de auto, overnachten in hotels/lodges.
Ik wil ook niet heel gejaagd overal doorheen gaan, neem wel graag de tijd om de dingen ook te bekijken en evt te kunnen wandelen (max. halve dag), we zijn natuurliefhebbers.
We willen eind mei/begin juni vertrekken, zodat de meeste wegen open zijn in de parken.

We vliegen op Denver vanwege R.M NP. Ik heb ook zitten denken om R.M NP te laten vervallen en op Salt Lake City te vliegen, het kost nu 1 dag reistijd van R.M NP naar Cody, de natuur in R.M NP spreekt mij ook weer erg aan. Ik ben benieuwd naar jullie tips. :P

Reistijd is van Google Maps, komt dit overheen met de praktijk?

Dag 1
Aankomst Denver
Slapen in Denver
Dag 2
Rocky Mountain Arsenal National Wildlife Refuge
Daarna naar Estes park Reistijd 1,5 uur daar slapen
Dag 3
R.M NP
Dag 4:
R.M NP
Dag 5
Naar Cody
Flinke rit 8 uur.
Ik heb er bewust voor gekozen om in 1 dag dit stuk te rijden, zodat we meer tijden hebben in Yellow Stone, is dat wel te doen?
Dag 6
Cody- Yellow Stone
Dag 7
Naar Yellow Stone N.P
Dag 8: Yellow Stone N.P
Dag 9: Yellow Stone N.P evt door rijden en slapen Grand Teton
Dag 10: Grand Teton N.P
Dag 11:
Naar Salt lake city
Reistijd:4:40
Dag 12:
Salt lake city
Zoutvlaktes
Dag 13 t/m 15 : Naar Moab
Reistijd: 3:39 uur
Canyonlands N.P/ Dead Horse Point State Park en Arches
Dag 16: Naar Capitool reef onderweg Goblin Valley en Little Wild Horse Canyon mee nemen.
Reistijd: 2:08 rechtstreeks
Dag 17: Capitool Reef
Dag 18: Naar Bryce Canyon
Reistijd ong 2:16 uur
Dag 19: Bryce Canyon
Dag 20: Zion N.P
Reistijd: 1:20uur
Dag 21:
Naar Page/horshoe band Antelope Canyon, evt te combineren met bezoek aan lake powel of rainbow Bridge
Reistijd: 2:45
Dag 22:
naar Grand Canyon reistijd 2:26
Dag 23:
Grand Canyon
Dag 24: Naar Las Vegas
Reistijd 4:10 uur.
Dag 25: Naar huis

Mochten jullie nog tips hebben voor leuke overnachtingsplekken, let me know. :wink:

Groetjes Sanne.
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: tips gevraagd route Denver- Las Vegas

Bericht door tomhster »

Weet je zeker dat je veel doorgelezen hebt? Je maakt namelijk een aantal veelgemaakte "fouten". De route van Grand Teton naar Moab is binnendoor veel prettiger en mooier (via Rock Springs en Vernal). Dan ga je niet via Salt Lake City. Je kunt beter een extra nacht in Zion besteden dan in Bryce. Verder rij je bijna langs de noordrim van de Grand Canyon, dus waarom zou je daar niet voor kiezen op de heen of terugweg naar Page? Die is veel minder druk dan de zuidkant en de vervolgroute naar Las Vegas minder saai dan via de zuidkant van de Grand Canyon. Kijk verder nog even naar de manier waarop anderen hun route weergeven en naar de spelling van een paar bestemmingen.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7591
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis SanneS: tips gevraagd route Denver-Las Vegas.

Bericht door Marcopstal »

Yellowstone
Capitol Reef
Horseshoe bend

Ik vind het een beetje onduidelijk weergegeven., vooral vanaf dag 11. De tijd voor Moab lijkt me wat kort, Capitol Reef en Bryce wat te lang.
Ik zou het wel op de south rim van de GC houden.
De tijd in Las Vegas is wel erg kort.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis SanneS: tips gevraagd route Denver-Las Vegas.

Bericht door Trails »

Accommodatie in de nationale parken: snel boeken!
Die parken zijn ontzettend druk en er is daarom ook veel vraag naar accommodatie.

Heel lang geleden (1993) heb ik een boottrip naar Rainbow Bridge gemaakt. Erg mooi maar lang.
Vorig jaar hebben we een vliegtuigtour over Lake Powell en Rainbow Bridge gedaan. Dit vonden we (4 personen) ontzettend gaaf en super mooi.
Hier ons verslag van die dag: http://www.schoutenjanssen.nl/nl/westen ... 20okt.html
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis SanneS: tips gevraagd route Denver-Las Vegas.

Bericht door Galapogos »

De route lijkt me prima haalbaar. Een paar op- en aanmerkingen:
  • Van Estes Park naar Cody rijden in één dag is uiteraard te doen. Of dat voor jullie te doen, is persoonlijk. Zelf zou ik het net wat te lang vinden. Je zou de rit kunnen opbreken door een extra overnachting te plannen in de buurt van Medicine Bow NF.
  • Ik zou nog een extra dagje Yellowstone inplannen. Er is daar erg veel te zien!
  • Van Grand Teton naar Moab kan via Salt Lake City maar ook via Flaming Gorge NRA en Dinosaur NM, in de buurt van Vernal. Ik ben hier zelf nog niet geweest. Denk even goed na over welke routevariant je meer trekt.
  • Capitol Reef kent weinig verharde wegen. Bekijk van tevoren wat je allemaal zou willen doen in dit park. Misschien is één nacht voldoende.
  • Bryce Canyon is vrij klein. Ik denk dat één nacht daar wel volstaat.
  • Zion is ook niet zo groot, maar er is wel veel te zien/doen. Ik zou hier een extra nacht plannen.
  • Rainbow Bridge bezoeken kost veel tijd. De vraag is of je hier tijd voor hebt met één nacht Page, als je ook nog Horseshoe Bend en Antelope Canyon wilt doen. Het ligt ook van je plannen in Zion en Grand Canyon af.
  • Grand Canyon North of South heeft allebei zo zijn voordelen. Twee nachten is niet per sé nodig, maar als je van wandelen houdt wellicht wel leuk.
  • Veel mensen hier zullen het een schande vinden om naar één nacht Las Vegas in te plannen. Ook dat is persoonlijk. Ik vind één nacht mooi genoeg. :lol:
Als het aantal dagen vaststaat, zou ik één nacht van Bryce naar Zion verplaatsen, één nacht van Capitol Reef naar Yellowstone verplaatsen en via Vernal ipv via SLC naar Moab rijden. Ik zou de South Rim van de Grand Canyon er in houden, en daarna via Hoover Dam terug naar Vegas rijden.
Laatst gewijzigd door Galapogos op 03 dec 2018, 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42140
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis SanneS: tips gevraagd route Denver-Las Vegas.

Bericht door Martin & Marianne »

Je zou in plaats van 3 nachten Estes Park ook 2 nachten Estes Park en 1 nacht Grand Lake kunnen doen. Of nog iets verder naar het westen rijden zoals Galapagos aangeeft.
Voor Yellowstone zou een extra nacht wel mooi zijn.
Verder zijn het vooral persoonlijke keuzes. Lees je goed in en kijk wat je het meeste aanspreekt.
Voor het stuk van Yellowstone naar RMNP en voor deze parken kun je eens ons 2017-verslag bekijken,

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis SanneS: tips gevraagd route Denver-Las Vegas.

Bericht door IngridZw »

Een extra overnachting tussen RMNP en Cody is wel aan te raden vooral als je het park verlaat via de Trail Ridge Road. Een prachtige weg maar ook een weg die nogal wat tijd in beslag neemt. Bovendien hou je anders geen tijd over om nog iets van Cody te zien en dat is jammer want het is een erg leuk en gezellig stadje.
RMNP is een groot park met heel veel wandelmogelijkheden. Als je daar de dagen wilt behouden, kan je ook overwegen om 1 nacht minder Grand Canyon te doen. Dit is voldoende als je je zoals de meesten beperkt tot de viewpoints.
Een mooie route van Cody naar Yellowstone is via de Beartooth Hyw. Je komt dan het park binnen via de noordoostelijke ingang en de Lamar Valley.

Wij vonden het wel mooi om tussen al het natuurschoon wat tijd te besteden in Salt lake City. Temple Square, even winkelen, relaxen etc. Maar dat is zogezegd persoonlijk. De route van SLC naar Moab via Bear Lake is ook niet verkeerd.
Mocht ik echter kiezen dan zou ik een nacht minder SLC doen ten gunste van Las Vegas. Eén nacht LV is erg weinig om een goede indruk van de stad te verkrijgen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2181
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis SanneS: tips gevraagd route Denver-Las Vegas.

Bericht door jojostravelusa »

Inderdaad, in Yellowstone is veel te zien. Neem daar de tijd voor! Het is een van onze favoriete parken.
Naast alle, zeer waardevolle informatie op het forum, vind ik het altijd fijn om veel reisverslagen te lezen. Dan krijg je wat meer achtergrondinformatie, vaak met foto's erbij en kun je het plaatje voor jezelf vaak makkelijker samenstellen.
Misschien heb je wat aan ons verslag uit 2006. Toen reden we een groot deel van jullie route.
https://jojostravelusa2006.blogspot.com/
SanneS
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 dec 2018, 22:28
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis SanneS: tips gevraagd route Denver-Las Vegas.

Bericht door SanneS »

Bedankt voor jullie tips! jullie reisverslagen zijn ook erg leuk om te lezen!
vliegtickets zijn geboekt en verblijf in Yellow Stone ook!
in eerste instantie wilde we vanaf San Francisco terugvliegen, alleen omdat ik merkte dat het te veel werd, heb ik met de nieuwe planning tot
aan Las Vegas aangehouden. Moab heb ik pas later aan me route toegevoegd.
Voor Bryce heb ik bewust 2 dagen aangehouden, omdat ik ook hoor dat het juist heel indrukwekkend en mooi is en je hier mooi kan wandelen.

1 dag Dinosaur is dat voldoende of is een halve dag lang genoeg? dan zouden we evt daarna alvast door kunnen rijden naar Moab.

Dit is mijn nieuwe route na wat puzzelen en jullie tips.
mochten jullie nog nieuwe aanvullingen hebben, zijn die uiteraard welkom

Dag 1
Aankomst Denver 17:30uur
Slapen in Denver
Dag 2
Rocky Mountain Arsenal National Wildlife Refuge
Daarna naar Estes park Reistijd 1,5 uur daar slapen
Dag 3
R.M NP
Dag 4:
R.M NP
Dag 5
Naar Cody
Flinke rit 8 uur.
Dag 6
evt ochtend Cody vanaf de middag Yellow Stone N.P
Slapen Mammoth Hotspring
Dag 7
Yellow Stone N.P
Slapen olf Faithfull lodge
Dag 8: Yellow Stone N.P
Slapen olf Faithfull lodge
Dag 9: Yellow Stone N.P
Slapen olf Faithfull lodge
Dag 10: Grand Teton N.P
slapen in Jackson
Dag 11:
Via Flaming Gorge National NRA naar Vernal
Reistijd: 5:03+stop onderweg
Dag 12:
bezoek Dinosaur monument
Dag 13 Moab
Reistijd: 3:39 uur
Dag 14: Moab
Dag 15: Moab
Dag 16: Moab- Capitool reef,
optie globin Valley en Little horse Canyon mee nemen
Reistijd: 2:18 uur
Dag 17: Bryce Canyon
Reistijd: 2:16 uur.
Dag 18: Bryce Canyon
Dag 19: Zion N.P
Reistijd: 1:20uur
Dag 20: Zion N.P
Dag 21:
Reistijd: 2:45
Naar Page/horshoe band, evt te combineren met bezoek aan lake powel of rainbow Bridge
Dag 22: ochtend Antelope Canyon Half 10(tickets gereserveerd)
Naar Grand Canyon reistijd 2:26
Dag 23:
Grand Canyon
Dag 24:
Grand Canyon-Las Vegas
Reistijd 4:10 uur.
Dag 25: Las Vegas
Dag 26: terug vlucht 16:15
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42140
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis SanneS: tips gevraagd route Denver-Las Vegas.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb het voor de duidelijkheid even in een van/naar schema gezet, dan zie je beter wat de reisdagen zijn en hoe lang je ergens bent.

Dag 1 naar Denver
Dag 2 Denver - Estes Park
Dag 3 Estes Park
Dag 4 Estes Park
Dag 5 Estes Park - Cody
Dag 6 Cody - Yellowstone
Dag 7 Yellowstone
Dag 8 Yellowstone
Dag 9 Yellowstone
Dag 10 Yellowstone - Jackson
Dag 11 Jackson - Vernal
Dag 12 Vernal
Dag 13 Vernal - Moab
Dag 14 Moab
Dag 15 Moab
Dag 16 Moab - Capitol Reef
Dag 17 Capitol Reef - Bryce
Dag 18 Bryce
Dag 19 Bryce - Zion
Dag 20 Zion
Dag 21 Zion - Page
Dag 22 Page - Grand Canyon
Dag 23 Grand Canyon
Dag 24 Grand Canyon - Las Vegas
Dag 25 Las Vegas
Dag 26 Las Vegas

Voor Grand Teton en Yellowstone (dit is 1 woord) heb je relatief weinig tijd. Als je van wandelen houdt zou een extra dag GT wel mooi zijn. Of doe een extra nacht in Yellowstone, bijvoorbeeld in Lake of Grant Village, dan zit je beter voor het oostelijke deel van het park.

Ik neem aan dat je in RMNP wel de Trail Ridge Road gaat rijden. Je zou dat zoals al eerder aangegeven, kunnen combineren met de rit richting Cody. Je kunt dan in Grand Lake overnachten, Anders rij je vanuit Estes Park heen en weer, en heb je op dag 6 een erg lange rijdag.

Ik zou zelf een nacht Bryce minder doen (is inderdaad mooi maar het is al aangegeven dat het klein is; met een middag en ochtend kun je daar ook al veel doen) en Monument Valley toevoegen tussen Moab en Capitol Reef. Dat geeft je de gelegenheid om ook de UT95 te rijden. Kijk voor dat stuk eens in ons 2013-verlag.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 09 dec 2018, 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis SanneS: tips gevraagd route Denver-Las Vegas.

Bericht door SanFran »

Ik zou ook een dag extra Grand Teton doen. Wij hadden er dit jaar 1 overnachting, maar ook als je niet wandelt is dat weinig. Wij hebben nauwelijks gewandeld, maar het is daar zo mooi en fotogeniek dat wij maar bleven stoppen en uitstappen. We hadden dus tijd te weinig.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
SanneS
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 dec 2018, 22:28
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis SanneS: tips gevraagd route Denver-Las Vegas.

Bericht door SanneS »

Dan lijkt het me inderdaad beter om 1 dag minder in bryce te doen, en dan 1dag langer te hebben voor Grand Teton.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer